LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
nammk
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Ongelezen bericht door nammk »

Zou afkopen niet gunstiger zijn, voordat ze failliet gaan en er dus helemaal niets meer overblijft?

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Het probleem met afkopen is dus dat je geen geld in je handen gedrukt krijgt. Het enige wat je doet is de polis niet langer opbouwen. Er blijft een bedrag gereserveerd staan dat gebruikt gaat worden voor de uitvaart. Alleen zal er dan naderhand een flink bedrag bij moeten.

Afkopen kan ook door een bedrag ineens te storten, waardoor je de rest van je leven premievrij bent. Daar zal Yarden op dit ogenblik niet om zitten te springen, schat ik zo in.

In beide gevallen ben je in geval van faillissement je geld kwijt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is wel bevorderlijk voor de verplichtingen van Yarden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of dit up to date is, zou ik niet durven zeggen.

https://www.uitvaartverzekering.nl/onde ... ransparant

Pierre-de-5e
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2017 16:52

Re: Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Ongelezen bericht door Pierre-de-5e »

Wat ik me nu afvraag is: Is het verstandig om eerst maar even bij Yarden te blijven i.v.m. een eventuele rechtzaak, of kan ik z.s.m. overstappen naar een andere uitvaartverzekeraar.
Brief van Yarden aan mijn partner vermeldt dat als de polis wordt opgezegd u de afkoopwaarde binnen twee maanden op uw bankrekening krijgt gestort. Alleen is - in het geval van mijn partner - die afkoopwaarde minder dan de helft van de huidige - in de brief vermeldde - waarde van de polis. Mijn partner blijft daarom gewoon bij Yarden maar gaat ook niet meer bijstorten.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, mijn betoog sloeg in feite dus op het premievrij maken van de verzekering. Afkopen is iets anders, maar niettemin erg ongunstig.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als men verwacht dat Yarden failliet gaat, is afkopen te overwegen, want dan heb je nig wat.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als iedereen gaat afkopen, heb je kans dat Yarden sowieso failliet gaat. Dan heeft niemand meer iets. Alhoewel de afkoopwaarde wel eens zo laag zou kunnen zijn dat dat niet gaat gebeuren. Maar dan zijn ze wel van een hoop verliesgevende polissen af, dat dan weer wel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is Yarden niet te duur?

Ik heb zelf totaal niets behalve spaar rekening en ze mogen de auto verkopen....
Maar als ik zie wat ze als normale uitvaart rekenen wat er bij komt en de kosten.

Ik heb hetzelfde bij een Budget aanbieder + alle extra's ingevuld en ook daar wel ruim 2x zo duur, maar nog steeds ruim onder de Yarden opgave.

Yarden & Dela zijn grote namen, veel reclame en als we het Yarden bedrag mogen gebruiken voor een uitvaart buiten Yarden om te regelen... en het leuke is... die Budget aanbieder kan ook bij de grote dure aanbieders ruimte aanbieden voor minder geld.

Dus we betalen gewoon teveel en als een verzekeraar een eigen crematoria heeft....?
Maar omdat we vaak naar de plaatselijke ondernemer gaan zijn we gewoon extra duur uit.
Ik hoef geen plaatselijk crematorium als het enkele Km verderop voor half geld kan!

Joop11
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2019 13:34

Re: Overstappen of eerst een rechtzaak tegen Yarden ?

Ongelezen bericht door Joop11 »

U kunt zich ook aanmelden bij Yarden-claim.nl dit is gratis en heeft in het verleden met succes een proces tegen Yarden gewonnen.

Gesloten