LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik wil een lijst maken van zorgverzekeraars, die in dit forum en in het forum gezondheidszorg vaker negatief onder de aandacht komen.

Om te beginnen destilleer ik uit de inzendingen:

1. Agis (op EEn?)
2. Zilveren Kruis
3. Menzis

Wie weet er nog meer en wie wil de volgorde veranderen?

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door empie »

Van mij mag Avéro Achmea op 1!

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

anderzorg moet op 1!

zeer slecht vwb uitbetaling,bereikbaarheid en vergoedingen!

gr

wiewatwaar

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door G7 »

Nu, ik heb totaal, tot nu dan, geen enkel probleem met de nieuwe zorgverzekeraar gehad (Menzis). Alles op tijd binnen gekregen, altijd netjes iemand aan de lijn gekregen voor info op hun gratis nummer en over onze oude verzekeraar (Ohra) ook geen negatief woord. Ook dat is netjes en op net afgehandeld.

Wat ik hier nogal zo lees, mag van mij, Agis op nr. 1
Zilveren Kruis op 2

Kortom: ik ben tevreden!

P.
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:56

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door P. »

Bereikbaarheid Anderzorg is zeker niet slecht.
Je weet van tevoren dat ze alleen via internet te bereiken zijn (als je alles in ieder geval goed gelezen hebt). Als je via de site een bericht stuurt, heb ik altijd binnen 2 werkdagen antwoord gekregen in mijn mailbox. Meestal de volgende dag al.

Heb nooit problemen gehad met de bereikbaarheid en zeker ook niet met uitbetalingen en vergoedingen. Altijd alles heel netjes op tijd!!!! Wat mij betreft hoort Anderzorg zeker niet in dit rijtje thuis.

anjeline
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2005 12:46

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door anjeline »

De uitbetaling van VGZ laat zeeeer te wensen over.Wachten al 2 maanden op uitbetaling ingediende nota's, ze staan klaar om uitbetaald te worden,maar het Systeem werkt nog niet goed,volgens VGZ.
In mijn ogen zijn ze gewoon Failliet!!!!!

linda1
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 apr 2006 21:08

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door linda1 »

:D doe dan ook lijstje goede zorgverzekeraars, bij mij komt dan ONVZ op 1, is wel wat duur maar enorm goede dekking en alles is razendsnel betaald en goed geregeld

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik zet de Ohra op 2 op de lijst van GOEDE zorgverzekeraars. Ohra zou volgens consumentenonderzoek op www.kiesbeter.nl niet zo snel aan de telefoon zijn. Maar dat zijn ze juist wel! Ik weet niet of je verschil moet maken tussen Ohra en Arnhem (die vind ik goed) en Ohra in Den Haag. Kan het zijn dat de Ohra in Den Haag de oude Nuts verzekering is?
Als pluspunt heeft Ohra ook dat ze tot 21:00 uur 's avonds bereikbaar zijn en ook op zaterdag. Ik vind het een vriendelijke, open organisatie. Ik zou het wel waarderen als zij een ledenraad zouden installeren. Het lijkt me logisch als de verzekerden ook inbreng hebben.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 06 mei 2006 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

janmm
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:13

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door janmm »

ik heb op 27 januari nota`s van mijn tandarts ingediend
bij ZILVERENKRUIS en nog steeds niks terug ontvangen
wel al reeds 4x gebeld en de derde keer zei men dat
de status al op betalen stond bij hun en de vierde keer
toen ik belde werd dit weer ontkend en was het nog in behandeling
heb wel 600 euro voorgeschoten (contante betaling bij mijn tandarts)
baal nu al dat ik ben overgestapt naar hun
dus zilverenkruis hoort beslist in het rijtje


op 12 mei alles binnengekregen wat op 27 januari was verstuurd
3,5 maand vind het erg lang
Laatst gewijzigd door janmm op 14 mei 2006 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Soldes
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:07

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door Soldes »

VGZ??? Om doodziek van te worden!!!
Hun administratie is om te kotsen als het om declaraties gaat.
Vaak maandenlang moet je op je geld wachten terwijl zij van alles en nog wat proberen om niet of zo weinig mogelijk te vergoeden.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door Chima »

Ik ken de andere zorgverzekeraars niet maar ik heb prima ervaringen met het VGZ. Netjes op tijd met het betalen van declaraties en goed bereikbaar.

En ook DSW heb ik goede ervaringen mee. Snel met het betalen van declaraties en ook heel goed bereikbaar.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door mr T. »

Wie weet er nog meer en wie wil de volgorde veranderen?
1. Menzis (de absolute kneus onder de zorgverzekeringen, niet bereikbaar, klanten
die wel premie betalen maar vervolgens worden geweigerd door zorginstellingen,
consequent opzeggingen van concurrenten niet verwerken en matig bereikbaar.)
2. VGZ. (traag, traag, traag en niet heel scherp met premies en voorwaarden.)
3. Delta Lloyd (duur en nog eens duur. kwaliteit blijkt niet uit hoogte premie)

wim2
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2006 08:25

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door wim2 »

Ik heb met Menzis al 8 jaar administratieve problemen, ondanks dat ik er al 6 jaar weg ben, en ze toegeven fouten te hebben gemaakt, blijven ze me nog steeds boetes sturen.
zie ook WWW.zorgverzekering.tk

Hoogendam
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2006 15:00

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door Hoogendam »

De No claim korting over 2005 moet uiterlijk 1 april 2006 op je rekening zijn gestort. Tenzij je bij Trias zit.

Tot op vandaag heb ik mijn No claim korting over 2005 niet ontvangen. Eerst was het excuus een computerstoring, toen omdat mijn rekeningnummer niet bekend zou zijn (vreemd bij automatische incasso) en nu hebben ze het wel overgemaakt maar op een onjuist rekeningnummer. Diverse malen heb ik geprobeerd te bellen maar je kunt nog beter Bin Laden bellen, die krijg je sneller aan de telefoon. Diverse emails heb ik gestuurd maar pas 1 keer een reactie gekregen (na 2 weken). Ook worden er kosten in rekening gebracht voor medicijnen die ik nooit heb gehad. Ik had in 2005 helemaal geen ziektekosten (net zo als de voorgaande tig jaren).

Ik ben nu maar gestopt met het betalen van de premie en dit aan het verrekenen met de nog te ontvangen no claim korting over 2005.

Kan iemand mij aanraden welke verzekeringsmaatschappij wel goed is. Bij deze oplichters ben ik per 1 januari 2007 vertrokken, want aanmelden kan wel halverwege het jaar maar opzeggen... ho maar.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door Bailey »

Stuur eens een mailtje naar [email protected], misschien kan die u verder helpen.
Kan iemand mij aanraden welke verzekeringsmaatschappij wel goed is. Bij deze oplichters ben ik per 1 januari 2007 vertrokken, want aanmelden kan wel halverwege het jaar maar opzeggen... ho maar.
Dat is een landelijke regeling en is bij de meeste verzekeringsmaatschappijen. Dat kan je Trias dus niet aanrekenen.

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door Stanley »

Voor wiewatwaar:

Niet iedereen heeft slechte ervaringen met AnderZorg. Ikzelf peroonlijk zeker niet. Als je wat meer service had verwacht was je naar een duurder verzekeraar gegaan en hoefde je hier niet te klagen over de goedkoopste verzekeraar. Het gaat namelijk om de gemiddelde resultaat.

Aangezien AnderZorg aldtijd de goedkoopste was waren ze naar verhouding wat mij betreft een van de beste verzekeraars.

Wat wil je eigenlijk, beste service voor de laagste prijs?

Denk toch een beetje na...

Hoogendam
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2006 15:00

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door Hoogendam »

Na dreigen met het verrekenen van de No claim over 2005 en het opzeggen van mijn verzekering per 1 januari 2007 ... direct antwoord gekregen en de No claim korting in 1 dag op mijn rekening gestort. Ze kunnen het wel, zodra ze het zelf geld gaat kosten.

Jammer dat ze een rekening voor medicijnen in mindering hebben gebracht terwijl ik nooit medicijnen heb gehaald. Dit verreken ik dus ook met de premie.

Mijn mening blijft: Trias is een bagger verzekering die koste wat het kost mensen probeert op te lichten. Wie niet zijn poot stijf houdt zal belazerd door ze worden.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door Bailey »

Heb je al contact opgenomen met de ombudsman, zoals ik voorgesteld heb in een ander berichtje? Die is daar speciaal voor.

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door diploship »

Mijn zoon wacht nog steeds op zijn verzekeringspas van vgz, reageren op emails lukt ze pas na zo,n 3 a 4 weken en ingediende nota,s betallen, dat is maar de vraag? Teleurstellend tot nu toe. :(

Marinus44
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2006 15:01

Re: Overzicht van zorgverzekeraars met veel problemen

Ongelezen bericht door Marinus44 »

Ik denk dat verzekeraars weinig problemen maken wanneer zij alleen maar de premie hoeven te innen. Nu zij ook iets moeten regelen en de klant heeft kunnen kiezen zijn de problemen legio.
Naar mijn mening spant AGIS de kroon. Zij beweren zelfs dat aangetekende brieven niet zijn gearriveerd!!
Ook nadat zij het bewijs hebben gehad dat de opzegging is verstuurd dreigen ze nog met een deurwaarder.

Gesloten