LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Devloes
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 sep 2012 11:58

per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door Devloes »

Hoi allemaal,

een vreemd verhaal, maar wil het hier toch voorleggen.
wij waren verzekerd bij VCN, met de DRC als tussen persoon. Wij hadden een schadeclaim ingedient bij VCN, maar enkele documenten om de aanvraag in behandeling te nemen, ontbraken. Ook het schadeformulier was niet ondertekend. Later kreeg ik nooit een bevestiging van VCN, dat mijn claim in behandeling werd genomen. Op het formulier had ik schade datum 28-4-2016 ingevuld. (De dag dat we onze zoon zijn verjaardag vierde en mijn zoon de tv omduwde)

Ik besloot uit ergenis en frustratie, om de claim maar te laten voor wat het is. 1 Mei, zou mijn verzekering ingaan bij Klaverblad. Toen een anderhalve week later was ik weer wat bedaard en besloot ik toch mijn claim in te dienen omdat ik anders geld laat liggen waar ik wel recht op had. Ik vroeg mijn vrouw " wat was de exacte schadedatum ook alweer?" mijn vrouw antwoorde met " op de verjaardag van je zoon, dat je dat niet weet" In alle gauwigheid heb ik dus de dag waarop hij jarig was, ingevuld. Dat is 6-5-2009. Ik was even in alle haast vergeten dat we zijn verjaardag, wegens omstandigheden, op 28 April vierde. Zodoende had ik dus wel een verkeerde schadedatum vermeld.

Omdat ik dus met 6-5 in mijn hoofd zat,mdacht ik dat ik dus de schade moest indienen bij Klaverblad en verkeerd zat bij VCN, terwijl ik juist daar moest zijn. Nu kreeg ik een brief van Klaverblad met de mededeli g dat ik fraude had gepleegd en dat ik voor 3 jaar in een systeem kom te staan en mijn verzekering wordt opgezegd.

Maar de rede dat ik bij Klaverblad mijn schade heb ingedient, was omdat ik abuis was met de schadedatum, maar ook nooit een bevestiging heb ontvangen van VCN, van mijn eerdere indiening van mijn claim en ik het schadeformulier nooit ondertekend heb toegezonden aan VCN. Doordat ik nooit een brief heb ontvangen van VCN en mijn formulier nooit heb ondertekend, ging ik ervan uit dat mijn claim niet was geregistreerd.

Klaverblad vermeld in hun brief dat ik de claim al eerder heb ingedient en daarom fraude heb gepleegd. Het bovenstaande verhaal is nogal een verhaal, maar wel echt gebeurdt. Buiten dat... schadeformulier is nooit ondertekend dus toch ook niet rechtsgeldig en kan toch niet als claim worden gezien?

stofzuigertje

Re: per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beter foutje melden en dan is U niet strafbaar....

Corrigeren foute opgave of dubbele aangifte intrekken mag.
Als ze ontdekken dat er fraude is gepleegd word je geroyeerd en dat kan veel geld kosten omdat
je dan nergens meer echt welkom bent of tegen extreem hoge tarieven.

Als je het meld voor zij iets ontdekken is dat vergissing, geen fraude...

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door asterix346 »

Devloes schreef:Hoi allemaal,

een vreemd verhaal, maar wil het hier toch voorleggen.
wij waren verzekerd bij VCN, met de DRC als tussen persoon. Wij hadden een schadeclaim ingedient bij VCN, maar enkele documenten om de aanvraag in behandeling te nemen, ontbraken. Ook het schadeformulier was niet ondertekend. Later kreeg ik nooit een bevestiging van VCN, dat mijn claim in behandeling werd genomen. Op het formulier had ik schade datum 28-4-2016 ingevuld. (De dag dat we onze zoon zijn verjaardag vierde en mijn zoon de tv omduwde)

Ik besloot uit ergenis en frustratie, om de claim maar te laten voor wat het is. 1 Mei, zou mijn verzekering ingaan bij Klaverblad. Toen een anderhalve week later was ik weer wat bedaard en besloot ik toch mijn claim in te dienen omdat ik anders geld laat liggen waar ik wel recht op had. Ik vroeg mijn vrouw " wat was de exacte schadedatum ook alweer?" mijn vrouw antwoorde met " op de verjaardag van je zoon, dat je dat niet weet" In alle gauwigheid heb ik dus de dag waarop hij jarig was, ingevuld. Dat is 6-5-2009. Ik was even in alle haast vergeten dat we zijn verjaardag, wegens omstandigheden, op 28 April vierde. Zodoende had ik dus wel een verkeerde schadedatum vermeld.

Omdat ik dus met 6-5 in mijn hoofd zat,mdacht ik dat ik dus de schade moest indienen bij Klaverblad en verkeerd zat bij VCN, terwijl ik juist daar moest zijn. Nu kreeg ik een brief van Klaverblad met de mededeli g dat ik fraude had gepleegd en dat ik voor 3 jaar in een systeem kom te staan en mijn verzekering wordt opgezegd.

Maar de rede dat ik bij Klaverblad mijn schade heb ingedient, was omdat ik abuis was met de schadedatum, maar ook nooit een bevestiging heb ontvangen van VCN, van mijn eerdere indiening van mijn claim en ik het schadeformulier nooit ondertekend heb toegezonden aan VCN. Doordat ik nooit een brief heb ontvangen van VCN en mijn formulier nooit heb ondertekend, ging ik ervan uit dat mijn claim niet was geregistreerd.

Klaverblad vermeld in hun brief dat ik de claim al eerder heb ingedient en daarom fraude heb gepleegd. Het bovenstaande verhaal is nogal een verhaal, maar wel echt gebeurdt. Buiten dat... schadeformulier is nooit ondertekend dus toch ook niet rechtsgeldig en kan toch niet als claim worden gezien?
U meldt een schade maar ziet dat niet als claim? Vervolgens meldt u dezelfde schade, met een niet correcte schadedatum, bij een andere verzekeraar. Dat is dus gewoon fraude.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door vroem »

ik vind het, net als de verzekeraar blijkbaar, een wazig verhaal, zeker omdat eea zeer zeer zeer kort geleden is, en het ook nog eens precies de dag na koningsdag betreft.
Blijkbaar was de claim wel bij correcte verzekeraar binnengekomen en in behandeling (had u ook even telefonisch kunnen verifiëren, want eea is allemaal heel erg recent, tijdsbestek van een 2 weken).
Nu moet u niet beginnen over ontbrekende handtekeningen en documenten wat het minder erg zou maken...wat u heeft ingediend heeft u ingediend. Dat bepaalde zaken ontbreken maakt het indienen niet ineens als niet van toepassing. Daarnaast IS het op de 28e gebeurt. Dus behalve dat het bij 2 verschillende verzekeraars is ingediend is dit ook nog eens gebeurt met verschillende data ...ik neem aan de laatste wel met handtekening...Met die handtekening beweert u dat eea naar waarheid is ingevuld. Wat dus niet zo is.
Het is gewoon erg ongeloofwaardig dat u op een tijdsbestek van 2 weken een volle week er naast zit qua datum, ook juist omdat u wel scherp in de gaten heeft dat u net eromheen van verzekeraar gewisseld bent en wel heel goed weet waar in te dienen....

Kunt u zelf toch ook wel inzien..???
oftewel: op de knieën voor Klaverblad, en hopen dat het goed gaat. Anders op de blaren zitten...

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door vroem »

en als ik even uw andere topics doorlees vind ik het nog veel ongeloofwaardiger dan ik al deed..

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door witte angora »

Devloes schreef:Wij hadden een schadeclaim ingedient bij VCN, maar enkele documenten om de aanvraag in behandeling te nemen, ontbraken. Ook het schadeformulier was niet ondertekend.
Een heel vreemd verhaal inderdaad, en wat vroem zegt, zo ongeloofwaardig als wat. Hoe meer ik er over nadenk hoe vreemder het wordt, eerlijk gezegd.

Vreemd dat je niet de gelegenheid kreeg om die documenten alsnog op te sturen. En dat binnen twee dagen na het indienen, immers, toen al was je het zat. Of hadden ze daar meteen al hun twijfels, en kreeg je daar een brief over? Omdat er 'toevallig' precies 2 dagen voor de verzekering afloopt een flinke schade aan de tv ontstaat bijvoorbeeld? Waarom ben je daar eigenlijk weggegaan?

Ook vreemd dat je je binnen 14 dagen niet de datum weet te herinneren, maar nog wel weet dat er geen handtekening onder staat en dat er documenten ontbreken...

Je ging ervan uit dat de claim niet werd geregistreerd schrijf je...

Het verhaal rammelt echt aan alle kanten.

Als ik jou was zou ik die zoon de komende drie jaar met handen en voeten vastbinden, stel je voor dat hij een gat maakt in je nieuwe bankstel, of erger nog, als hij een brandje veroorzaakt of iets dergelijks, want voorlopig kun je verzekeringstechnisch nergens terecht. Waarschijnlijk ook niet voor je andere verzekeringen. En dat heb je toch echt zelf veroorzaakt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door Brahms »

Een zoon die thuis de TV omstoot. Komt al zo lekker betrouwbaar over. Maar wel handig om voor je TV nog wat terug te krijgen......

Verder, eenmaal ontdekte fraude wordt nooit teruggedraaid. Verzekeringsmaatschappijen zijn maar wat blij de rotte appels er tussen uit te kunnen vangen. Compleet onwaarschijnlijk verhaal, en nu het fout gelopen is, niet huilen !

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt een claim ingediend bij VNC met als schadedatum 28 april 2016 en bij Klaverblad met als schadedatum 6 mei 2009 (bedoel je 2016). En kennelijk heb je bij beiden partijen niet gemeld dat de claim dubbel hebt ingediend, omdat je vergist had in de schadedatum. Tja...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door kokka »

Beide verzekeraars zullen dit als fraude zien. Groot kans dat je geroyeerd wordt. Probeer dan maar eens ergens een vezekering af te sluiten.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door Brahms »

kokka schreef:.........Probeer dan maar eens ergens een vezekering af te sluiten........
En terecht, onlangs nog in het nieuws dat fraudeurs voor inmense schade zorgen. Iedere verzekerde betaald hierdoor op jaarbasis zo'n 100,00 euro meer (lees: te veel !)
Dat je de ene week al niet meer weet wat je de andere week aan schadeformulieren hebt ingedient, komt wel erg vreemd over. Verschillende data gebruiken nog meer. Schadeformulieren zijn nu eenmaal geen vrijblijvende proza.
Laatst gewijzigd door Brahms op 16 mei 2016 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: per abuis schadeclaim dubbel ingedient bij 2 verzekeraars

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ach, je hebt een hele goede rechtsbijstandverzekering en al diverse zaken gewonnen. Gewoon je "jurist/advocaat" er achteraan sturen. Sleep ze voor de rechter !!

Sorry, kon het gewoon even niet laten.

v.d.Heyden

Gesloten