LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hlangkamp
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2006 22:40

poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door hlangkamp »

Hallo,
Zover ik weet en wat mij ook ten zeerstte verbaasd is dat de verzekerings-maatschappij INTERPOLIS haar klanten jaarlijks poliskosten in rekening brengt voor prolongatie van een reeds lopende verzekering , zonder dat deze door de klant gewijzigd is.
Ik heb ze hier op aangesproken door middel van een klachtenformulier,

(Tot mijn grote verbazing betaal ik voor prolongatie van een polis sinds 2005 euro 4,37 aan poliskosten per jaar. Voorheen betaalde ik voor prolongatie geen kosten, wat volgens mij ook wel zo netjes is. Ik ga er ook van uit dat dit berust op een misverstand en zie van u dan ook graag een creditnota tegemoed van 2 x euro 4,37 = 8,74 welke u kunt overmaken op rekening nummer 960515313. met vriendelijke groet, Hennie Langkamp)

en kreeg per mail de volgende uiterst zwakke reactie.

Hartelijk dank voor uw e-mail van dinsdag 3 oktober. U geeft hierin aan dat u het niet eens bent met de poliskosten die wij in rekening brengen bij de prolongatienota. Graag geef ik u in deze e-mail mijn reactie.

Anders dan Sterpolis brengt Interpolis niet bij iedere wijziging poliskosten in rekening, maar eens per jaar bij de prolongatienota. De poliskosten bedragen € 4,37. Sterpolis berekende voor iedere poliswijziging € 8,03.

De meeste Alles in één Polissen® zijn afgesloten met het doel meerdere verzekeringen op één polis onder te brengen. In dat geval is het voordeliger om eens per jaar poliskosten te berekenen dan bij iedere wijziging.

Het in rekening brengen van poliskosten berust dus niet op een misverstand. U ontvangt daarom geen creditnota.

Hebt u nog vragen? Dan kunt u mij of mijn collega’s bellen op het algemene telefoonnummer (026) 357 26 26. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 15.00 uur. Natuurlijk kunt u ook een e-mail sturen naar ons algemene e-mailadres [email protected].

Met vriendelijke groet,
N.V. Interpolis



Sarian Dijkstra
verkoopadviseur
Schade Particulier

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Ik zie het probleem niet, wees blij dat je niet voor elke wijziging kosten betaald, 1x per jaar is normaal.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door Walter van V »

ik denk ook dat dit samenhangt met de looptijd van de polissen..
Ik heb veel polissen op 5 jaar afgesloten. goedkoper en ik krijg niet elk jaar poliskosten te betalen. Wel voor de polissen met looptijd van 1 jaar overigens. En bij mutaties uiteraard

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door linda82 »

U heeft bij Interpolis een jaarcontract en daarom jaar er dus elk jaar een nieuw polisjaar in. U krijgt dan opnieuw een polis (ook al is er niets veranderd) want het oude polisblad vervalt.

Ik denk dat u al met al goedkoper uit zult zijn.

Linda

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Ik heb nog geen enkele andere maatschappij gezien die dit doet. (normaal wordt er maar eenmalig poliskosten in rekening gebracht)

Heb zelf pas geleden een verzekering aangevraagd bij Interpolis, maar men wilde alleen verzekeren als ik al mijn verzekeringen bij hun onder zou brengen. Dit zijn dus verboden koppelpraktijken.
Dit zegt natuurlijk al iets over Interpolis. (verzekering was overigens toch veel te duur)(meer als 2x zo duur)

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Ik heb eigenlijk weinig kritiek op Interpolis. En nee, ik werk er niet ;). Het is een grote concurrent van ons op verzekeringengebied.

Ik vind het een nette zaak dat Interpolis eenmaal per jaar poliskosten in rekening brengt. Al eens afgevraagd wat een autowijziging kost? EUR 8,39 aanmeldkosten voor het kenteken bij het RDW. Interpolis rekent hiervoor niets! Er zijn verzekeraars, die per maand EUR 0,57 aan administratiekosten (what's in a name) in rekening brengen én nog eens kosten voor wat betreft een autowijziging. Er zijn ook verzekeraars, die per jaar slechts EUR 0,60 in rekening brengen.

En wat is nou EUR 4,37? Een pakje sigaretten :roll:

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door rednax »

Glashelder

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door Arnoud »

In mijn visie maakt Interpolis onrechtmatig gebruik van het woord poliskosten. Poliskosten zijn kosten die gemaakt worden om de polis op te maken. Mutatiekosten zijn kosten gerelateerd aan de mutatie en kunnen derhalve poliskosten veroorzaken. Prolongatiekosten zijn die kosten verbonden aan het stilzwijgend verlengen van een polis en van het innen van premies. Derhalve zou ik wel een een uitspraak willen zien van de geschillencommissie Bank- en Verzekeringen over het (on)rechtmatig in rekening brengen van poliskosten versus prolongatiekosten.

speurders84
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:45

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door speurders84 »

Interpolis heeft ook bij mij zijn PROLONGATIE geclaimed! € 34,79,-!!! Das toch niet normaal meer!

Ik heb een alles in één polis bij ze (inboedel + aansprakelijkheidsverz.) Daarvoor betaal ik 5,07 euro per maand (60,84 euro per jaar). Dus met die prolongatie kosten van ze, wordt mn verzekering meer dan een half keer zo duur!!! :evil:

Ga zo ff bij ze langs op kantoor.. Wil hier wel us opheldering over!

Gr. Ferry

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door Byob »

En? ben erg benieuwd naar de uitkomst?

linda82
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 sep 2005 00:01

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door linda82 »

Ik ben ook benieuwd want volgens mij maak je zelf een fout!

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door Byob »

Geen reactie meer, dus ik maak er broodje aap verhaal van... :wink:

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Geen reactie meer, dus ik maak er broodje aap verhaal van...
Jammer dat er zoveel mensen met vooroordelen zijn.
Misschien heeft hij wel een zwaar ongeluk gehad en ligt hij in het ziekenhuis?
Zou je je dan niet erg lullig vinden? :wink:

Zo zijn er natuurlijk nog wel tal van redenen te bedenken.

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door ikmirjam »

ja daag, zo kun je iedereen die niet meer reageert na een extreem bericht wel afschrijven............ :roll:

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door Byob »

Misschien is mijn reactie een beetje overtrokken.

Maar ik vindt het gewoon jammer dat er wel een klacht de wereld wordt ingebracht, erbij wordt vermeld van "ik ga zo bij ze langs, ik wil hier wel eens opheldering over" de uitkomst niet worden gedeeld op het forum.

Op die manier hebben anderen er mogelijk ook wat aan, of de klacht nu wel of niet juist is.

Het zou nog zo kunnen zijn dat er elders nog een stukje inboedel in co-assurantie loopt, welke is komen te vervallen. Hiervoor nu, en misschien wel als de mutatie is blijven liggen, voor een aantal maanden premie voor verschuldigd is.

Maar ja, zonder antwoord van de klager is het natuurlijk zijn het natuurlijk allemaal aannames

luigi56
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2006 23:30

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door luigi56 »

De berekening van poliskosten bij interpolis is anders dan bij andere verzekeraars. Bij prolongatie is er geen sprake van poliskosten. Interpolis beweert dat de poliskosten per jaar een voordeel opleveren als je meerdere polissen in het allesineen pakket hebt, maar elke klant is verplicht in het allesineen te gaan, ook al heb je maar een polis. Ik werd verplicht van mijn losse polis overgezet op een allesineenpakket en viel toen ook over de poliskosten, omdat ik niet wens te betalen voor de gevolgen van het fuseren met Sterpolis. Dat is toen rechtgezet, maar dit jaar komen weer poliskosten op de rekening voor.

1. wat is de definitie van poliskosten ? Het staat nergens in de polis.
2. waarom gebruikt Interpolis andere voorwaarden dan andere verzekeraars ?
3. kosten van polissen zijn ondoorzichtig omdat ze al met assurantiebelasting worden belast. Door ook nog extra poliskosten erop te zetten worden prijzen schijnbaar laag gemaakt en de klant bedrogen.

Ongeacht de meningen hierboven denk ik dat dit op zijn minst uitgewerkt moet worden in het kader van oneerlijke concurrentie. Vooral als Interpolis beweert glashelder te zijn, kan de marketingafdeling toch beter geen matglas meer bestellen volgende keer.....

sjonnie1
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2010 15:22
Locatie: Eijsden

Re: poliskosten bij stilzwijgende prolongatie (INTERPOLIS)

Ongelezen bericht door sjonnie1 »

Nou, ook ik heb een offerte aangevraagd bij Interpolis.
En ook ik ben :shock: verbaasd dat er vanaf 2006 nog schijnbaar niets is veranderd, want de poliskosten komen nog steeds elk jaar terug.
Ik zit op dit moment bij Centraal Beheer en hier wordt NERGENS bij velenging van een verzekering opnieuw de poliskosten in rekening gebracht.
Het gaat inderdaad om een klein bedrag van iets meer dan € 4 maar toch op alle klanten zal dit bedrag aanzienlijk zijn.
Is deze vorm van extra inkomen genereren toegestaan :?:

Gesloten