LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
arnopeters1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2017 13:26

Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door arnopeters1955 »

Unive heeft mijn snorfietsverzekering na 12 jaar schadevrij rijden met meer dan 100 procent verhoogd premie is van euro 25,08 verhoogd naar euro 50,40 per jaar ?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom zou dat niet mogen? Verzekeringen waren altijd te goedkoop en worden duurder. Gelukkig staat het u vrij om over te stappen naar een andere verzekeraar.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

arnopeters1955 schreef:Unive heeft mijn snorfietsverzekering na 12 jaar schadevrij rijden met meer dan 100 procent verhoogd premie is van euro 25,08 verhoogd naar euro 50,40 per jaar ?
NeoDutchio schreef:Waarom zou dat niet mogen? Verzekeringen waren altijd te goedkoop en worden duurder. Gelukkig staat het u vrij om over te stappen naar een andere verzekeraar.
Ik vind het geen rare vraag. Het kan niet zo zijn dat obv bv leeftijdsdiscriminatie bepaalde groepen van de bevolking gemeden kunnen worden. Dat verzekeringsmaatschappijen alleen die groepen willen verzekeringen die bv geen schade declareren.

Een tijdje geleden al iemand die zich druk maakte over de prijsstijging van €1,-/mnd voor de Toon van Eneco. Je praat hier over een prijsstijging van €2,11/mnd. Dat gadget van Eneco kun je nog bij het oudpapier doen maar zonder verzekering gaan rijden is geen optie.

Terechte vraag. Ben benieuwd wat juridisch mag.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Juridisch is er geen grens. Unive biedt een dienst aan en rekent daar een prijs voor. Als die prijs duurder wordt, dan kan men er kosteloos onderuut komen. Het zou toch onzin zijn als een bedrijf niet meer zelf mag betalen wat ze voor een dienst vragen?

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Nijogeth schreef:Juridisch is er geen grens. Unive biedt een dienst aan en rekent daar een prijs voor. Als die prijs duurder wordt, dan kan men er kosteloos onderuut komen. Het zou toch onzin zijn als een bedrijf niet meer zelf mag betalen wat ze voor een dienst vragen?
Okey . . .
Maar dat geldt niet voor gezondheidszorg?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door kweenie »

Jawel, ook dan. Maar om in aanmerking te komen voor een vergoeding uit het basispakket zijn er andere eisen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door renewouters »

Harm.calc schreef:
Nijogeth schreef:Juridisch is er geen grens. Unive biedt een dienst aan en rekent daar een prijs voor. Als die prijs duurder wordt, dan kan men er kosteloos onderuut komen. Het zou toch onzin zijn als een bedrijf niet meer zelf mag betalen wat ze voor een dienst vragen?
Okey . . .
Maar dat geldt niet voor gezondheidszorg?
In principe zou dat ook voor gezondheidszorg moeten gelden. Als de werkelijke kosten meer zijn dan de premieopbrengsten, dan moeten de premies hoger worden (of de vergoedingen minder) anders is het snel over met ziektekostenverzekeringen. Dat is overigens ongeacht wat voor zorgsysteem je hebt. Als alles door de overheid zou worden betaald gaat er gewoon een (nog) groter deel van de belastingopbrengsten naar de zorg (en dat gaat dan weer ten koste van andere overheidsuitgaven).

stofzuigertje

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer, ik zou onderscheid maken tussen alleen het ringslot en extra slot verplicht....
Deze fietsen zijn vanaf €699,- vaak onverzekerd maar de duurdere zijn zeer diefstal gevoelig en dan moeten ze helaas wel.

Zelf heb ik de 15 jaar oude fietstassen, goor en lelijk en nog beetje stuk ook overgezet want dan is hij minder diefstal gevoelig.
Niet verzekerd omdat ik hem niet op bepaalde plaatsen achter laat....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door kweenie »

Beetje ongefundeerd dat dure fietsen diefstalgevoeliger zijn. Ik zou zelf denken dat die juist minder gestolen zullen worden. Even heel zwart-wit gezegd, dure fietsen zullen vaker worden gebruikt door mensen die hun fiets in een afgesloten Vinex-schuur hebben staan en de fiets vooral gebruiken om naar het werk te gaan (met een afgesloten stalling) of voor fietstochten. Goedkope fietsen worden eerder gebruikt door scholieren/studenten die hun fiets overal en nergens in de stad neerzetten, vaak op onbewaakte plekken en op meer risicovolle tijden.

Een extra slot verplichten is trouwens niet realistisch, omdat niet te controleren is of je zo'n slot ook werkelijk hebt gebruikt.

harryboer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:37

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door harryboer »

Van zulke antwoorden word je toch kotsend ziek.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door sjohie »

arnopeters1955 schreef:Unive heeft mijn snorfietsverzekering na 12 jaar schadevrij rijden met meer dan 100 procent verhoogd premie is van euro 25,08 verhoogd naar euro 50,40 per jaar ?
Geven ze ook aan wáárom ze de premie verdubbelen? Zulke stappen worden doorgaans wel voorzien van enige onderbouwing.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door sjohie »

Harm.calc schreef:
Nijogeth schreef:Juridisch is er geen grens. Unive biedt een dienst aan en rekent daar een prijs voor. Als die prijs duurder wordt, dan kan men er kosteloos onderuut komen. Het zou toch onzin zijn als een bedrijf niet meer zelf mag betalen wat ze voor een dienst vragen?
Okey . . .
Maar dat geldt niet voor gezondheidszorg?
Wat hebben snorfietsen met gezondheidszorg te maken? Los daarvan zijn er een aantal wettelijke mitsen en maren rondom een zorgpolis, zowel de basispolis als aanvullende polissen, waar dit bij een "gewone" verzekering als deze niét zo is. Het zijn dus de spreekwoordelijke appels en peren, beide fruit, want een vorm van verzekering, maar desondanks niet (gemakkelijk) met elkaar te vergelijken.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Stofzuigertje en Kweenie,
voordat je gaat schrijven zou ik eerst eens het lezen gaan leren.
Het gaat helemaal niet over een fiets!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Premie bij Univé met meer dan 100 procent verhoogd, mag dat?

Ongelezen bericht door sjohie »

Willemzelf schreef:Stofzuigertje en Kweenie,
voordat je gaat schrijven zou ik eerst eens het lezen gaan leren.
Het gaat helemaal niet over een fiets!
We hebben het hier over een snorfiets aldus de openingspost, en dat is net als een niet snor, ook een tweewieler die zich ophoudt op fietspaden en fietsenstallingen. Dus deze staat aan tenminste een aardig deel van dezelfde risico's bloot, en dus kan je in mijn ogen wel een valide argument maken voor het (zijdelings) vergelijken met de verzekeringen van niet-snor fietsen.

Maar goed, TS is nog niet terug geweest zo te zien, en ik zou graag mijn vraag beantwoord zien over de reden van Univé hiervoor, een verdubbeling zullen ze niet zo zonder onderbouwing doorvoeren, ik bedoel, ik krijg van Ziggo al 2x communicatie als ze een hele euro bij mijn abonnement opzetten.

Gesloten