Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betonrot schreef:
07 feb 2023 16:11
En u kunt niet goed lezen want ik heb letterlijk geschreven: ''Omdat deze polissen wat mij betreft lijken op een vorm van knevelarij....''.
Zoals gewoonlijk roept u weer eens iets zonder u te verdiepen in wat mensen precies schrijven.
Verdiep je anders eerst even in de titel die je erop wilt plakken. Het slaat namelijk nergens op. Knevelarij is iets totaal anders.
Betonrot schreef:
07 feb 2023 13:50
Iedereen mee eens? :o
Eerst dit vragen en vervolgens de antwoorden afze*ken. Fijne discussie.

Dat je iets vindt van de premiestijgingen is duidelijk, en je goed recht. Maar discussieer een beetje fatsoenlijk en houd het bij de feiten. Het bedenken van niet-toepasselijke lelijke naampjes lost niets op.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door Erthanax »

Betonrot schreef:
07 feb 2023 18:30
(...) Ardanta/ASR zal wel weer blij met u zijn.
Ardanta zal, denk ik, vooral blij zijn met polishouders die gewoon de sterk verhoogde premie betalen, in plaats van de indexatie te weigeren of de polis premievrij te maken.

Voor de duidelijkheid: ik ben een tevreden polishouder van vier Ardanta-polissen die ik twee jaar terug premievrij heb laten maken.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Betonrot schreef:
07 feb 2023 18:30
En natuurlijk ook weer de onvermijdelijke Moneyman.....,,
Nog steeds uw Ardanta/ASR-polis niet kunnen vinden?
Wederom een herkenbaar patroon van steeds weer dezelfde personen die reageren maar zelf geen Ardanta/ASR-polis hebben....
Ardanta/ASR zal wel weer blij met u zijn.
Je l*lt uit je nek. Ik HEB een Ardanta polis MET indexering en kan elk jaar besluiten of ik de indexering wel of niet wil continueren.
Ik ben van een iets oudere generatie waar ouders nog polisjes afsloten voor hun kinderen van 100 GULDEN met een premiebetaling van 10 cent per maand. Inmiddels zijn mijn vrouw en ik verzekerd voor zo'n 12.000 euro (p.p.) dus mijn nabestaanden kunnen daar een leuk "feestje" van maken.
Zelf zal ik er niet meer bij zijn maar ze hoeven zich ook geen zorgen te maken dat ze krom moeten liggen om mij een fatsoenlijke uitvaart te geven.
Dat is voor mij EN mijn nabestaanden een hele geruststelling. En ik kan zelfs bij leven al mijn wensen vastleggen zodat ook daar geen discussie
meer over mogelijk is. Hoe mooi kun je het hebben ?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er worden in dit topic soms wel heel forse verhogingen genoemd, maar ik heb de indruk dat het dan gaat om verzekerden met een gevorderde leeftijd. Er wordt immers vaak vermeld dat men bv "al zestig jaar betaald heeft". Bij een hoge inflatie lijkt mij een enorme premieverhoging voor een naturaverzekering dan helaas onvermijdelijk.

Immers: De kosten van de omschreven uitvaart worden vergoed, bv 8000 euro. Die kosten zijn gestegen met bv 14%, ofwel 1120 euro. De levensverwachting (volgens CBS-tabellen of eigen actuariële modellen) en/of de max. leeftijd voor premiebetaling is nog maar kort, dus in een paar jaar moet die 1120 euro bij elkaar gespaard worden (plus de daarvoor benodigde kosten). Dat lukt niet met 5 euro per maand. Een 40-jarige verzekerde kan er nog bv 40 jaar over doen. Dan lukt het wel met slechts een paar euro per maand.

Tot zover de achterkant van mijn actuariële sigarendoos.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Betonrot schreef:
08 feb 2023 08:25
@Albert1955 en @Erthanax,

Hoe lang blijft u nu nog open deuren intrappen?
Deze topic gaat over de extreme premieverhogingen van Ardanta/Asr voor 2023 waar veel mensen serieuze problemen mee hebben en niet over uw zelfgenoegzaamheid omdat het voor u niet meer relevant is. Daar gaat het dus niet om. Het gaat om hen, niet om u !!!
Betonrot schreef:
07 feb 2023 13:50
KNEVELPOLISSEN van Ardanta/ASR

Heel erg fijn en nuttig dat Meldpunt van Max deze ''uitknijppolissen'' van Ardanta/ASR heeft behandeld in de uitzending van 27 januari j.l.
Nu maar hopen dat alle Ardanta/ASR-slachtoffers een KIFID-klachtenprocedure starten of al hebben gestart. Max Meldpunt zeer bedankt!. Hulde!
Omdat deze polissen wat mij betreft lijken op een vorm van knevelarij stel ik voor om deze polissen geen Woekerpolissen te noemen maar Ardanta/ASR KNEVELPOLISSEN. Iedereen mee eens? :o
Wat wil je nou? Je vraagt of 'iedereen het er mee eens is'. Nou, niet dus gezien de antwoorden op jouw vraag. KLAAR.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door Moneyman »

Betonrot schreef:
08 feb 2023 08:25
Het gaat om hen, niet om u !!!
Als je uiterst inhoudelijke bijdragen op deze manier blijft afserveren alleen omdat de schrijver niet meehuilt met de wolven in het bos, dan zou ik zeggen: pas je geciteerde advies eens toe. Op jezelf.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door Erthanax »

Betonrot schreef:
08 feb 2023 08:25
@Albert1955 en @Erthanax,

Hoe lang blijft u nu nog open deuren intrappen?
Deze topic gaat over de extreme premieverhogingen van Ardanta/Asr voor 2023 waar veel mensen serieuze problemen mee hebben en niet over uw zelfgenoegzaamheid omdat het voor u niet meer relevant is. Daar gaat het dus niet om. Het gaat om hen, niet om u !!!
Verwijt u mij nu zelfgenoegzaamheid omdat ik een, in mijn ogen, begrijpelijke verklaring geef voor die sterke premieverhoging in uw geval? Het staat u fraai. Een open deur kan het niet geweest zijn, anders had u die malle vragen over verborgen problemen niet gesteld.

Wat mijn eigen situatie betreft: ik ben dan wel blij dat ik mijn polissen premievrij heb gemaakt (dat zouden meer mensen moeten doen; of de indexatie weigeren) maar ik heb spijt dat ik dat niet jaren eerder heb gedaan.

Maar het gaat inderdaad om u. U blijft hangen in een verbitterd slachtofferschap. Dat mag natuurlijk, maar gelukkiger of rijker zult u daar niet van worden. Ik hoop dat u nu begrijpt waarom uw premie zo sterk stijgt (ik begrijp heel goed dat u dat vervelend vindt). U weet inmiddels ook welke mogelijkheden er zijn om daar iets aan te doen. Succes!

Betonrot
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2023 10:20

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door Betonrot »

En opnieuw herhaald het patroon zich.... En steeds weer met dezelfde mensen die commentaren geven maar die in het verleden hun polis al hadden afgekocht, of de indexatie al hadden laten vervallen of al premievrij hadden laten maken of helemaal nooit een polis hebben gehad. Mensen die nu natuurlijk geen klachten hebben over de extreme premieverhogingen van Ardanta/ASR voor 2023. Ardanta zal wel weer blij met u zijn. En nu maar hopen dat Radar inderdaad checkt.... want de belangen van de Ardanta/ASR-slachtoffers worden hiermee beslist niet gediend.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Radar checkt voorlopig helemaal niets.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door Erthanax »

Betonrot schreef:
08 feb 2023 14:22
En opnieuw herhaald het patroon zich.... En steeds weer met dezelfde mensen die commentaren geven maar die in het verleden hun polis al hadden afgekocht, of de indexatie al hadden laten vervallen of al premievrij hadden laten maken of helemaal nooit een polis hebben gehad. Mensen die nu natuurlijk geen klachten hebben over de extreme premieverhogingen van Ardanta/ASR voor 2023. Ardanta zal wel weer blij met u zijn. En nu maar hopen dat Radar inderdaad checkt.... want de belangen van de Ardanta/ASR-slachtoffers worden hiermee beslist niet gediend.
Inderdaad, het patroon herhaalt zich. Goede en zeer praktische adviezen, een heldere uitleg (al zeg ik het zelf :mrgreen: ) en u herhaalt uw klaagzang nog maar eens.

Bij Meldpunt Max, een ander consumentenprogramma van de publieke omroep, is Ardanta al eens aan de tand gevoeld. Dat heeft niets opgeleverd. Wat verwacht u dan dat de redactie van Radar (die u overigens beter rechtstreeks kunt benaderen!) kan bereiken?

Wat verwacht u nu nog op dit forum te bereiken? Een menigte aan klagende polishouders heeft zich nog niet aangediend en het lijkt me kras dat dat alsnog gaat gebeuren.

U weet inmiddels hoe het zit met de premieverhoging. U weet wat u kunt doen om uw schade te beperken. Doe daar uw voordeel mee.

Of Ardanta zo blij met mij is, waag ik trouwens te betwijfelen. Dat ik spijt heb dat ik mijn polissen niet jaren eerder premievrij heb gemaakt, zal Ardanta niet als een aanprijzing zien.

Lady1234
Berichten: 26919
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Premie van Ardanta-begrafenisverzekering stijgt met maar liefst 46%

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het “probleem” is blijkbaar al uitgekauwd bij Max, dan zal een ander consumenten programma niet zo gauw weer dat onderwerp aansnijden.

Plaats reactie