LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met anderzorg

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
nl1pge
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2004 11:38

Problemen met anderzorg

Ongelezen bericht door nl1pge »

Hallo,

Ik ben verzekerd bij anderzorg, nu moest ik een bril hebben en ben dus naar pearle gegaan.
Bij pearle hadden ze naar de gegevens gekeken die ze per 11-01-2005 van nuvo (Nederlands Unie Van Optiekbedrijven) hadden en daar stond in dat er 68 euro per glas vergoed wordt.
Ik heb daarop de bril besteld eenmaal thuis gekomen heb ik anderzorg gemaild en die vertelde mij dat het niet meer verzekerd wordt, die zijn oude gegevens volgens hun.
ik heb inmiddels de nuvo gemaild en die hadden in 2004 contact opgenomen met anderzorg om te vragen of deze gegevens nog klopte waarop hun geen reactie kregen, dus namen ze aan dat het nog klopte.
Is er iemand die weet wat ik nog kan doen, ik heb de bril nu door mijn ouders moeten laten betalen en krijg van anderzorg 0,niks vergoed.
Ik had al gevraagd of ik over kon stappen maar dat kan volgens anderzorg pas in januari 2006.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen :?: , alvast bedankt :!:
:evil: :evil: :evil:
Groeten Patrick

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Problemen met anderzorg

Ongelezen bericht door NAK »

Weet iemand wat ik hieraan kan doen
Zoals ik je verhaal begrijp heb je precies de verkeerde volgorde aangehouden.
bril bestellen - geld terug vragen bij anderzorg - navragen bij nuvo wat er fout is gegaan.

Het was slimmer geweest als je eerst bij je verzekering had nagevraagd of je voor een nieuwe bril wel een vergoeding zou krijgen en daarna pas de bestelling had gedaan.

Ik weet zeker dat je deze stommiteit nooit meer begaat.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Problemen met anderzorg

Ongelezen bericht door flepp »

goeie actie van pearle :)

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Problemen met anderzorg

Ongelezen bericht door ikmirjam »

*proest* :lol:

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Problemen met anderzorg

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

anderzorg heeft na 2004 in de aanvullende verzekering e.e.a gewijzigd.


in het boekje kun je dat zien aan de voorkant daar komt een @ in voor.

dit is de nieuwe verzekering(aanvullende)

voor 2004 staat op het boekje geen @ dit is de oude aanvullende verzekering!

daarin zit oa vergoeding brillen glazen ad € 68,- per glas!

je raadt het al in de nw aanv verz na 2004 niet meer.

wiewatwaar,

Questor
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:58

Re: Problemen met anderzorg

Ongelezen bericht door Questor »

anderzorg ???? dreigt met deurwaarder als ze zelf niet aan informatie kunnen komen van instanties zoals uwv o.a terwijl 1 druk op knop en ze hebbe die info . Neuuuu tis makkelijker om de klant ervoor te laten opdraaien en zelf niets zogenaamd binnenkrijgen per post.
SLORDIGE MAATSCHAPIJ
en ZEKER GEEN aanrader om ermee in zee tegaan ja wel een aanrader voor de koude douche

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Problemen met anderzorg

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Anderzorg is goedkoop, maar dat is dan ook het enige voordeel.

Dacht naar hun over te stappen, dus deed een aanvraag. Ik gaf echter aan dat ik bij Zorg en Zekerheid nog moest opzeggen en nog niet de exacte datum wist waarop dat lukken zou. In principe zou ik per 1 mei bij AZ verzekerd worden, ze gaven aan dat als het eerder zou moeten worden dat het geen probleem was als ik een kopie van de brief van Z en Z aan hun toe moest sturen.
Vervolgens is Zorg en Zekerheid kinderachtig zoals ik al verwacht had, ze laten mij op 4 april weten dat ik op 1 april ben uitgeschreven....
Kopie van deze brief naar AZ, maar vele mailjes en brieven later blijkt het opeens weken te duren om de inschrijfdatum te wijzigen (fijn, als je daardoor dus niet meer verzekerd bent) en gaat met lopen vertragen door nogmaals om een kopie van de brief te vragen, mijn adresgegevens te vragen etc...
Toen heb ik een ander ziekenfonds (Unive) genomen en AZ laten weten dat de aanvraag kon komen te vervallen. Opzeggen per email kon niet volgens hun, dan zou de verzekering doorlopen, omdat zij dfe "langstlopende verzekering" (?) zijn.... (best wel apart, want volgens mij is 21 april (ingangsdatum Unive) eerder dan 1 mei (ingangsdatum AZ)
Maar goed, om hun een plezier te doen ook twee maal schriftelijk gedaan. De rekeningen blijven echter komen, die ik iedere keer retour stuur, met de mededeling dat ik bij hun niet verzekerd ben.
Ik verheug me op de komst van het Incassobureau, zullen ze onze "professionals" van Intrum Justitia inschakelen??? Dat word lachen!

Gesloten