LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Testbeer
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2020 23:15

Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Testbeer »

Heb 3 problemen met de woningbouw.
1. Sinds 2017 overlast buren die regelmatig tot 23.00 a 01.00 bezig zijn met hard gelach en schreeuw. Enz. Enz.

2. Stookkosten van 400-500 terugbetaling, naar 270 euro bijbetaling. Wat apart is voor de gehele 6 flatgebouwen (240 nummers), vele gaan nu ook verhuizen door dit. Betaal nu gemiddeld 92 euro meer per maand voor dezelfde woning.

3. Woonkamer raam kon vanaf april niet open, 27 augustus pas gemaakt door aannemer maar vergeet de slaapkamerraam te maken, enz. Enz.
3.1 Ventilator/Afzuiging op het dak werkt niet goed meer. Sinds de storm van 25 augustus lijkt het net of een een wasmachine staat te centrifugeren op 1400 toeren van 6.22 tot 22.15.

Arag juriste zei eerst dat ze met woningbouw ging praten en misschien 1 a 2 maanden huurkorting kon krijgen. Na 2 weken overleg 1800 euro vanuit Arag finale kwijting als ik een andere woning had. Woningbouw wil niet meewerken aan urgentie voor andere woning.
Sta 3,6 jaar ingeschreven, dus lang niet genoeg. Maar ik ben met mijn huidige woning helemaal overspannen geraakt. Oorontsteking gehad van het dragen oordopjes.

Wat is het beste advies?
1. Second Opinion bij ARAG
2. Zelf een kort geding opstarten
3. Anti-kraak proberen
4. Suggestie?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 sep 2020 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Beste antwoord
Gekozen door Testbeer

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

door Bob Schurkjens » 11 sep 2020 15:12

Logboek bijhouden is een farce, oftewel één grote grap om u lekker bezig én aan het lijntje te houden. Ze hebben zoveel van deze dossiers. Overlastplegers verplaatsen doen ze niet. Dat kost ze alleen maar geld en de ellende begint weer opnieuw op de nieuwe woonplek van de overlastgever.

Probeer daar weg te komen en pak die 1800 euro. Advocaten nemen alleen je geld aan en kunnen niets voor je betekenen. Overlastplegers worden namelijk uitstekend beschermd door de Huurwet.

De problematiek is mij meer dan bekend. Mijn advies aan u is dan ook gebaseerd op ervaring.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door berndv »

Testbeer schreef:
10 sep 2020 23:46
1. Sinds 2017 overlast buren die regelmatig tot 23.00 a 01.00 bezig zijn met hard gelach en schreeuw. Enz. Enz.
Politie bellen? Verder zijn hier online ook veel tips over te vinden om hier in ieder geval werk van te kunnen maken. Daar hoort in ieder geval een stuk dossiervorming bij, dus bijhouden wanneer op welke tijden wat voor overlast is.
Testbeer schreef:
10 sep 2020 23:46
2. Stookkosten van 400-500 terugbetaling, naar 270 euro bijbetaling. Wat apart is voor de gehele 6 flatgebouwen (240 nummers), vele gaan nu ook verhuizen door dit. Betaal nu gemiddeld 92 euro meer per maand voor dezelfde woning.
Waar wordt dit volgens de woningbouw door veroorzaakt dan? Is uw verbruik hoger dan eerder? Zijn de tarieven verhoogd? Meer betalen op jaarbasis kan namelijk meerdere oorzaken hebben, u noemt alleen het gevolg.
Testbeer schreef:
10 sep 2020 23:46
3. Woonkamer raam kon vanaf april niet open, 27 augustus pas gemaakt door aannemer maar vergeet de slaapkamerraam te maken, enz. Enz.
Vergeet of was niet meegenomen in de opdrahchtbeschrijving? U begint over dat het woonkamerraam niet open kon, welke dus gemaakt is, maar opeens komt daar een slaapkamerraam bij. Was er niemand bij de aannemer aanwezig die dit ook kenbaar kon maken?
Testbeer schreef:
10 sep 2020 23:46
3.1 Ventilator/Afzuiging op het dak werkt niet goed meer. Sinds de storm van 25 augustus lijkt het net of een een wasmachine staat te centrifugeren op 1400 toeren van 6.22 tot 22.15.
Wat zegt de woningbouw hier over?
Testbeer schreef:
10 sep 2020 23:46
Na 2 weken overleg 1800 euro vanuit Arag finale kwijting als ik een andere woning had.
Hoe bedoelen ze dit precies? Als u vertrekt, krijgt u 1800 euro?

Ik lees allemaal vervelende problemen, ik lees contact met rechtsbijstand, maar wat ik niet lees is hoe het contact met de woningbouw is. Ook lees ik nergens dat er mogelijk contact is geweest met bijvoorbeeld de woonbond. Voor een goed advies is het ook handig om te melden welke acties u allemaal heeft geprobeerd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geluiden? Maar met Smartphone opname met tijd en datum!
Dan heb je bewijs.....

Onderhoud, als ze maanden wachten is huurverlaging aanvragen mogelijk als ze traag zijn en minder geld,
daar zijn ze erg snel mee om die te verhelpen.

Verhuizen? Dat is zeker de laatste 4 jaren een ramp helaas, woningruil vaak wel mogelijk, maar denk er ook aan dat vele probleem huurders onderling ruilde en je soms elkaars problemen kreeg en niet meer terug kunt.

Groningen of Zeeland? Daar zijn nog huurwoningen, de kerk en begraafplaats nog open en verder niets te doen...
alles ver weg, en of je daar vrijstaand wilde wonen in alle rust?

Ventilatie, als ze niet herstellen, ook hiervoor naar Huur commissie en verlaging vragen... mensen die nachtdienst werken kunnen niet slapen overdag en kregen meer dan de in de nacht lage stand staande... maar oordopjes waren perfect, maar ze klaagde voor 't geld kreeg ik de indruk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Check even het register van de Huurcommissie of er bij u in de buurt soortgelijke klachten zijn behandeld:

https://www.huurcommissie.nl/over-de-hu ... uitspraken

Testbeer
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2020 23:15

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Testbeer »

Over de oorzaken en welke acties:
1. Logboek bijgehouden in 2017 en 2018 over overlast van buren. Kijk voor een een beetje muziek, ok. Maar als je de koffie in de mok ziet golven omdat de vloer trilt, of geen onderscheid kan maken tussen het trillen (overgaan) van de mobiel en de muziek. Ging regelmatig ook 's nachts de muziek aan. Laatst had de buurman nog een feest tot 1:45. Volgens woningbouw was het aangekondigd, dus waarom was ik aan het klagen. Moet toch kunnen? Pas toen ik met de advocaat ging dreigen na vele mails, ging de woningbouw pas een beetje actie ondernemen.

2. Woningbouw kan niet duidelijk aangeven waarom dit komt. Iedereen zou een afzonderlijk onderzoek krijgen van de woningbouw. Maar nu 2 maanden later enkel een factuur en geen uitleg. Andere buren hebben ook vraagtekens en betalen 800 tot 1600 euro meer per jaar. Huurcommissie melde mij laatst dat ze eerst 2019 gaan behandelen en over 6-10 maanden 2020. Dus ik lig onderop de stapel denk ik.

3. Gebreken aangegeven 2 weken na intrek via mail met foto's. Werd niets aan gedaan, moest het maar accepteren. Nu in april en mei 2020 via website meerdere verzoeken aangemaakt, via info@ verzoeken verstuurd, en gebeld. Pas op 27 aug 2020 woonkamerraam gemaakt. Andere zaken zoals slaapkamerraam, beschadiging in de vloer,

Met de woningbouw regelmatig meerdere malen per week contact gehad over de overlast, maar de betreffende manager geeft geen gehoor tot vorige maand dat ik zei dat ik er een advocaat op zette.

@komkommertijd Heb alles op video en audio staan, elke week opnames over een zware bas door de vloer heen. Op video hoor je de overlast op balkon en bij voordeur 1 verdieping lager. Op video ook overlast aan de binnenkant van woonkamer opgenomen. Jurist zei, tsja ik hoor niks op mijn laptop. Maar die gaat over 2 dagen op vakantie. Dus ik snap het wel.
Andere buren ook overlast gehad op meerdere nummers in de flat, maar die zeggen allemaal. Je kan wel klagen bij de woningbouw heeft geen nut. Had ook politie gebeld, politie zei dat er een vechtpartij was buiten omdat er een medebewoner ging klagen over de geluidsoverlast. Maar er was geen geluidsoverlast van mijn buren, waardoor de vechtpartij kwam. Woningbouw zei dat ik aangegeven had dat ik een hotel ging boeken op de bewuste avond. Maar moet ik kosten maken omdat mijn buurman 3-4 weken op rij elke vrijdagavond, en de laatste keer overdreven overlast geeft? Ik vond waarom moet ik weg als iemand anders elke week overlast geeft?

Daarna heb ik bij de woningbouw aangegeven te willen verhuizen. Nu draaien ze alles om, omdat ik wil verhuizen en dat alles aan mij ligt.

Had 3 opties:
- Geschillenregeling
- 2nd opinion van Arag zelf
- 1800 finale kwijting als ik een andere woning kon vinden.

1800 euro klinkt leuk, maar probeerde bij de woningbouw urgentie te krijgen om te verhuizen. Lukt niet.
Sta een aantal jaar ingeschreven, dus ik moest het maar zo proberen. Het logboek van de laatste 2 weken is weer 3 kantjes. Met overlast vooral na 22:00.

Dus wat kan ik het beste doen?

OPTIE: Regulier zoeken op een woning kan even duren zonder urgentie.
OF
OPTIE: 2nd opinion door andere advocaat?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Logboek bijhouden is een farce, oftewel één grote grap om u lekker bezig én aan het lijntje te houden. Ze hebben zoveel van deze dossiers. Overlastplegers verplaatsen doen ze niet. Dat kost ze alleen maar geld en de ellende begint weer opnieuw op de nieuwe woonplek van de overlastgever.

Probeer daar weg te komen en pak die 1800 euro. Advocaten nemen alleen je geld aan en kunnen niets voor je betekenen. Overlastplegers worden namelijk uitstekend beschermd door de Huurwet.

De problematiek is mij meer dan bekend. Mijn advies aan u is dan ook gebaseerd op ervaring.

Testbeer
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 sep 2020 23:15

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Testbeer »

Duidelijk antwoord :) Bedankt Bob! Hier wachtte ik eigenlijk op.

Want als ik niet die 1800 zou aannemen als ik een nieuw huurcontract had en een 2nd opnion wilde, verviel het aanbod.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben zelf vertrokken vanuit junkietuigoverlastterreur ("kwetsbare mensen") met 1500 euro van de gemeente (2016).

Geloof me: je kan het systeem niet verslaan. Soms moet je je verlies nemen.

rocker
Berichten: 30
Lid geworden op: 27 jul 2016 12:53

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door rocker »

Heb 3 problemen met de woningbouw.
1. Sinds 2017 overlast buren die regelmatig tot 23.00 a 01.00 bezig zijn met hard gelach en schreeuw. Enz. Enz.

-Zoals al eerder door iemand gemeld wordt de huurder heel goed beschermd en is het voor een corporatie een lange weg om het huurcontract te mogen beëindigen. Dat is de reden dat dossieropbouw noodzakelijk is. Het moeilijke is dat de huurder te maken kan hebben met meerdere partijen als zorgpartijen, gemeentelijke partijen en deze kunnen door de AVG moeilijk met elkaar in contact komen en dat werkt niet mee aan een soepele oplossing van dit probleem. Daar lopen alle verhuurders tegen aan.
Daar komt bij dat bewoners onderling minder contact met elkaar hebben en in plaats van naar de buren te gaan om dit bespreekbaar te maken, direct naar instanties toe stappen. Dus ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar in het algemeen is dit wel zo.
Kortom corporaties hebben niet zomaar de macht en middelen om een huurder zijn contract te beëindigen, dat kan heel lang duren.

2. Stookkosten van 400-500 terugbetaling, naar 270 euro bijbetaling. Wat apart is voor de gehele 6 flatgebouwen (240 nummers), vele gaan nu ook verhuizen door dit. Betaal nu gemiddeld 92 euro meer per maand voor dezelfde woning.

-Wie eist die bewijst, dus is het noodzakelijk dat u met een overzicht komt van de laatste 5 jaar om de trend te kunnen bekijken. Zijn er aanpassingen geweest in uw complex? Heeft u wellicht andere apparatuur aangeschaft. Zonder bewijslast is het moeilijk om te onderzoeken wat hier aan de hand is.

3. Woonkamer raam kon vanaf april niet open, 27 augustus pas gemaakt door aannemer maar vergeet de slaapkamerraam te maken, enz. Enz.

-Wat eerdere reactie ook al heeft aangegeven. Aannemer-corporatie heeft deze klacht voor u in het systeem staan en is daar voor ingepland, nieuwe opdrachten moeten eerst intern worden gepland en worden dan op een ander tijdstip uitgevoerd.

3.1 Ventilator/Afzuiging op het dak werkt niet goed meer. Sinds de storm van 25 augustus lijkt het net of een een wasmachine staat te centrifugeren op 1400 toeren van 6.22 tot 22.15.

-Melden aan de corporatie omdat dit nagekeken dient te worden of dat zij u kunnen vertellen waarom dit is gedaan. Wellicht was er te weinig capaciteit en gaf dat problemen in andere woningen en is daarom de afzuiging opnieuw ingeregeld.

Arag juriste zei eerst dat ze met woningbouw ging praten en misschien 1 a 2 maanden huurkorting kon krijgen. Na 2 weken overleg 1800 euro vanuit Arag finale kwijting als ik een andere woning had. Woningbouw wil niet meewerken aan urgentie voor andere woning.
Sta 3,6 jaar ingeschreven, dus lang niet genoeg. Maar ik ben met mijn huidige woning helemaal overspannen geraakt. Oorontsteking gehad van het dragen oordopjes.

-Over het algemeen heeft de corporatie geen invloed op de urgenties omdat dit bij de gemeente ligt waar u woont.
Inzake de vergoeding kan ik verder niets melden omdat niet duidelijk is waarom u die zou krijgen en onder welke voorwaarden.




Wat is het beste advies?
1. Second Opinion bij ARAG
2. Zelf een kort geding opstarten
3. Anti-kraak proberen
4. Suggestie?

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het bericht van rocker is een kopie van de OP en heb ik daarom gemeld.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Erthanax schreef:
14 sep 2020 10:25
Het bericht van rocker is een kopie van de OP en heb ik daarom gemeld.
Bericht is weliswaar een kopie, maar rocker gaat puntsgewijs in op het door TS gestelde.
Misschien wat onhandig, maar op dit nou te melden lijkt mij wat overdreven.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Problemen met woningbouw, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aha, nu zie ik het ook. Een gevalletje "onjuist citeren", gevolgd door een gevalletje "te snel gelezen". De eerste alinea is identiek, ik zag nog een paar identieke passages, maar ik had niet gezien dat er een reactie tussen verstopt stond.

Mijn excuses aan rocker (én het advies de quote knop te gebruiken).

Gesloten