LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtsbijstandverzekering consument

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

john18 schreef:Ik weet niet of het een stomme vraag is maar ik vraag het toch. Over welke rechtsbijstand heb je het? De rechtsbijstand voor particulieren of rechtsbijstand van je auto?
Klopt rechtsbijstand particulieren en ik zag net in vernieuwde polisvoorwaarden dat ze het hebben veranderd.
Nu kun je deze verzekering krijgen met een eigen bijdrage en daar staat zowaar ineens bij dat je alleen verzekerd bent als er Bovag garantie op zit als het op een conflict aankomt.
Dit stond er voorheen niet bij,jammer dat ik de oude polisvoorwaarden niet meer heb.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

Is het van je auto is het inderdaad niet zo dat je in jouw geval hulp krijgt. Daarom kies ervoor dat je een particulier rechtsbijstand verzekering voor alles zoals aansprakelijkheid en auto1 verzekering hebt die alles dekt.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

Ik weet het niet maar ik heb het over een aparte rechtsbijstandverzekering particulier voor consument en wonen,daar gaat het om aankopen die je doet waaronder ook auto's
Laatst gewijzigd door MMN16 op 10 jul 2016 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

Apart ik ga het bij mij ook even controleren

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

john18 schreef:Apart ik ga het bij mij ook even controleren
Bij wie heb je je verzekering,ook bij SRK of DAS?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

nee arag

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

john18 schreef:nee arag
Ik ben benieuwd hoe het daar geregeld is.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

Ik zie dat ik Rechtsbijstandverzekering ProRechtPolis heb. Daar valt alles onder. en geen eigen risico. Bij arag

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

john18 schreef:Ik zie dat ik Rechtsbijstandverzekering ProRechtPolis heb. Daar valt alles onder. en geen eigen risico. Bij arag
Dus als je een occasion koopt dan maakt het niet uit waar je hem koopt,dit hoeft dan niet bij een Bovag bedrijf te zijn als er vlak na aankoop iets mee aan de hand is?
Krijg je dan rechtshulp indien nodig?
Laatst gewijzigd door MMN16 op 10 jul 2016 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij mijn rechtsbijstandverzekeraar valt het er ook gewoon onder.

Misschien snap je het punt nu...

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

john18 schreef:Ik zie dat ik Rechtsbijstandverzekering ProRechtPolis heb. Daar valt alles onder. en geen eigen risico. Bij arag
Dit staat er bij DAS rechtsbijstand sinds dit jaar,vorig jaar stond de regel dat er garantie op de auto moet zijn niet bij.

U krijgt geen juridische hulp als u een tweedehands motorrijtuig of (lucht)vaartuig zonder schriftelijke garantie hebt gekocht. Bij motorrijtuigen moet het gaan om garantie van een merkdealer, BOVAG- of FOCWA bedrijf.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

Er staan bij mij in de polis
Kopen en contracten

U staat er misschien niet bij stil, maar u sluit in uw leven vele tientallen contracten af. En vaak zonder alle voorwaarden tot in detail te bestuderen. Zo heeft u abonnementen op water, gas, elektriciteit, telefonie, internet, magazines en verenigingen. En elke aankoop via internet is óók een contract, waarbij de kans bestaat dat de leverancier de overeenkomst of afspraak niet (voldoende) nakomt. Bij conflicten zonder rechtsbijstandverzekering kiezen mensen vaak eieren voor hun geld. De drempel om naar een advocaat of rechtswinkel te stappen is te hoog. Bent u wél verzekerd voor rechtshulp? Dan kunt u altijd rekenen op professionele juridische bijstand en gratis telefonisch advies van een ervaren jurist.
bron: https://www.arag.nl/particulier/rechtsb ... ering-rbvp

en dit zijn de voorwaarden https://extranet.arag.nl/upload/7_1040.pdf

Als je morgen naar ze belt dan kun je er expliciet naar vragen. Ik kan geen stuk erover vinden wat u zegt.
Precies de reden waarom ik alles goed heb verzekerd via een tussenpersoon. Ik heb aangegeven dat ik alles goed wil hebben verzekerd. Zodat ik niet voor onverwachte dingen kom en geen hulp krijg. Het is wel iets duurder maar dan weet je dat het goed is.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

Ik heb het gezien dat het bij das zo is. Even wachten tot de nieuwe polis komt van arag. Misschien is dat ook verandert.

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

Dank je voor je informatie john18,ik zal van de week eens gaan informeren.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

Dank je voor uw bericht. Ik ga morgen even bellen. Want er staat in de polis
Als u een conflict heeft over een tweedehands auto of een ander tweedehands motorrijtuig. En u heeft deze gekocht zonder BOVAG-garantie of een schriftelijke
garantie van een erkende dealer.

Ik ben van mening {al kan dat niet kloppen} dat het gaat om een auto van een erkende dealerwaar je uitdrukkelijk geen garantie bij koopt of krijgt. Dus van een handelaar is het wel gedekt met juridisch geschil. Zoals op hun site staat over particulieren
Ik heb een auto gekocht bij een particulier. Deze vertoont gebreken.
bron: https://www.arag.nl/particulier/juridis ... 0000WueAAE

MMN16
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 nov 2013 10:25

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door MMN16 »

Ja dat klopt,er staat in dat je geen recht hebt op rechtsbijstand als de auto niet bij een erkende dealer of bovag bedrijf is gekocht,hetzelfde als bij skr en das,ook als je een auto wel koopt bij de dealer of bovag maar zonder garantie heb je geen recht op hulp.

Ik ben benieuwd naar de reactie van arag.

Het stukje over de aanschaf bij een particulier vind ik nogal wazig want hoe moet je bewijzen dat de particulier niets gemeld heeft als er een gebrek aanwezig is bij aankoop.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

Net gebeld en je raad het! Geen bijstand. Je krijgt alleen bijstand als je bovag garantie hebt of schriftelijke garantie. Er zijn mensen die geen garantie willen in ruil voor korting. Dus je moet op papier hebben: bovag garantie of schriftelijke garantie. Er zijn volgens arag veel slechte handelaren. Daar ben ik het mee eens. Er is wel een optie dat je tegen een gereduceerde uur tarief bijstand krijgt. Of je die kosten kunt verhalen is per zaak verschillend.

Bij particulier is moeilijk. Kans dat op de advertentie iets fout staat of schriftelijk is meestal klein. Opnemen van het gesprek is meestal de enigste optie naar mijn mening om het te bewijzen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

Moneyman schreef:Je vertaalt jouw specifieke ervaring/ situatie naar alle verzekeringen. Ten onrechte. Je post is dus niet correct.
Bij mijn rechtsbijstandverzekeraar valt het er ook gewoon onder.

Misschien snap je het punt nu...
JIj bent degene die het punt niet snapt ;) want het punt is juist dat jij een beperkte ervaring hebt (twee verzekeringen bij twee bedrijven), terwijl het stomweg afhankelijk is van wat je verzekerd hebt of het geschil waar jij het over hebt onder de dekking valt of niet.

Je waarschuwing is gewoon veel te generiek, je bent te snel met je conclusies.
Ik zou het maar checken bij arag blijkt het ook zo te zijn terwijl ik toch echt dacht dat het wel gedekt zou zijn!

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
Moneyman schreef:Bij mijn rechtsbijstandverzekeraar valt het er ook gewoon onder.
Ik zou het maar checken bij arag blijkt het ook zo te zijn terwijl ik toch echt dacht dat het wel gedekt zou zijn!
Dat had ik uiteraard al gedaan voordat ik mijn conclusie poste ;)

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Rechtsbijstandverzekering consument

Ongelezen bericht door john18 »

Moneyman schreef:
john18 schreef:
Moneyman schreef:Bij mijn rechtsbijstandverzekeraar valt het er ook gewoon onder.
Ik zou het maar checken bij arag blijkt het ook zo te zijn terwijl ik toch echt dacht dat het wel gedekt zou zijn!
Dat had ik uiteraard al gedaan voordat ik mijn conclusie poste ;)
Zou u aan ons kunnen laten weten welke rechtsbijstand u heeft?

gr john

Gesloten