LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisverzekering afgesloten bij TravelJigsaw

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
EllisenRobertPepels
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2020 08:58

Reisverzekering afgesloten bij TravelJigsaw

Ongelezen bericht door EllisenRobertPepels »

Autohuren bij Goldcar met volledige beschermingsclaim, afgesloten bij TravelJigsaw

Op donderdag 20 februari 2020 vliegen we vanaf Eindhoven Airport naar Albufeira in Portugal met Ryanair. Nadat we in het vliegtuig zitten blijft het vliegtuig nog ca. 2 uur aan de grond, andere vliegtuigen zien we wel vertrekken. Ryanair vindt het niet noodzakelijk om haar passagiers in te lichten dat we voorlopig aan de grond blijven.

Als we dan eindelijk met vertraging landen in Albufeira blijkt dat we bij Goldcar extra kosten moeten betalen voor de huurauto aangezien we pas na 24.00 uur arriveren. Tevens wordt ons gevraagd om een “all-risk” verzekering af te sluiten om eventuele schade aan de auto te dekken. We hebben dit afgewezen omdat we al direct bij de boeking op de site van Ryanair een volledige beschermingsclaim hadden afgesloten. Onze creditcard werd met een bedrag van € 1.400,00 belast als borg. We zijn vervolgens met de gehuurde Fiat Punto naar het door ons gehuurde B&B in Olhão gereden. Gelukkig was de eigenaar van het B&B zo vriendelijk om op ons te wachten.

Op zaterdag 22-02 wilden we een autoritje maken. Nadat we ca. 150 meter gereden hadden moesten we wachten voor de voorrangsweg om links af te kunnen slaan. Toen de gelegenheid aanwezig was zijn we de weg opgereden achter een Honda Civic aan. We moesten echter direct achter de Honda stoppen omdat een geparkeerde auto wilde wegrijden. De chauffeur van de Honda wilde waarschijnlijk de geparkeerde auto meer ruimte bieden en reed zonder achterom te kijken terug met als gevolg dat hij tegen onze auto aanreed. De chauffeur van de Honda heeft zijn excuses aangeboden en ook bij de politie aangegeven dat hij schuldig was aan de aanrijding (staat ook zo op het door de politie opgemaakte rapport).

Bij het inleveren van de auto op het vliegveld op maandag 24-02 hebben we het politierapport overhandigd aan Goldcar. Goldcar heeft vervolgens gelijk € 700,00 borg ingehouden. Bij terugkomst in Nederland hebben we direct contact opgenomen met TravelJigsaw om op basis van de bij deze maatschappij afgesloten volledige beschermingsclaim aanspraak te maken op de vergoeding van de ingehouden € 700,00. Op hun verzoek hebben we alle benodigde gegevens aangeleverd aan TravelJigsaw in de hoop snel de geleden schade vergoed te krijgen. Echter TravelJigsaw geeft aan dat zij met Goldcar in gesprek zijn en omdat er een derde partij (bestuurder Honda) bij de schade betrokken is dat allereerst duidelijk moet zijn wie schuld heeft aan de aanrijding alvorens ze tot afhandeling van de door mij ingediende claim kunnen overgaan.

Met enige regelmaat stuurt TravelJigsaw mij een update van de afhandeling van de claim, waar telkens de zelfde boodschap instaat: ze zijn nog in onderhandeling met Goldcar om de schuldige aan de aanrijding te kunnen vaststellen. Ondanks het feit dat ik diverse malen heb aangegeven dat bij Goldcar geen noodzaak is om antwoord te geven op de schuldvraag (zij hebben immers mijn € 700,00 geïnd) komt er geen schot in de zaak en wacht ik al bijna 8 maanden op mijn geld.
TravelJigsaw vindt het schijnbaar heel normaal om klanten die bij hun een volledige beschermingsclaim hebben afgesloten aan het lijntje te houden want ze weigeren om vooralsnog de door mij geleden schade te vergoeden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Reisverzekering afgesloten bij TravelJigsaw

Ongelezen bericht door Jablan »

Iemand bekend met TravelJigsaw en/of verhuurbedrijf GoldenCar in Portugal? Komt dit vaker voor?

EllisenRobertPepels
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2020 08:58

Re: Reisverzekering afgesloten bij TravelJigsaw

Ongelezen bericht door EllisenRobertPepels »

Beste Jablan, het verhuurbedrijf in Portugal was Goldcar en niet GoldenCar.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Reisverzekering afgesloten bij TravelJigsaw

Ongelezen bericht door berndv »

Nog nooit van traveljigsaw gehoord. Ook weinig van te vinden op internet. Als ik zo lees dan is de auto gehuurd via ryanair bij het boeken van de vlucht en is ook via ryanair de verzekering afgesloten. Wat een "beschermingsclaim" is, weet ik ook niet, ik kan hier ook online weinig over vinden wat dit moet uitleggen. Ik lees dat ze hiervoor een reservering op uw creditcard hebben geplaatst van 1400 euro als borg.

Het lastige is dus, zo te lezen, dat goldcar een deel van uw borg heeft ingenomen door de ontstane schade, ondanks dat u geen schuld heeft in dit verhaal. Althans, niet volgens de initiele verklaring van de auto voor u. Waarom ze uw borg hebben ingehouden voor een schade buiten uw schuld is mij niet geheel duidelijk, maar het lijkt er op, dat die verklaring misschien later is ingetrokken, aangezien ze nog steeds bezig zijn om de schuldige aan te wijzen. Traveljigsaw zal waarschijnlijk niet zomaar goldcar willen betalen, als blijkt dat de andere auto voor de schade opdraait. Als u voor een all-risk verzekering bij goldcar had gekozen, zouden de zaken wellicht sneller afgehandeld zijn, ze nemen dan in ieder geval al geen reservering op uw creditcard, en de schuldige is dan niet zo heel erg relevant, want het geld blijft binnen goldcar.

Wat ook lastig is, is dat het allemaal buitenlandse partijen zijn. Dus zaken via een geschillencommissie of Kifid zal niet gaan werken. Dus via die weg kunt u ook weinig. Ik vrees dat het een kwestie is van geduld. Nog meer geduld.

louis.verhagen
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 apr 2017 11:33

Re: Reisverzekering afgesloten bij TravelJigsaw

Ongelezen bericht door louis.verhagen »

En als je wel schuldig was. Had je dan wel je € 700 al teug gekregen?

Lijkt me dan (op de eer na) financieel handig wat je moet doen.

Louis

EllisenRobertPepels
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2020 08:58

Re: Reisverzekering afgesloten bij TravelJigsaw

Ongelezen bericht door EllisenRobertPepels »

Beste Louis,

Ik had beter zelf de schade kunnen veroorzaken; op basis van de volledige beschermingsclaim zou ik wel al mijn geld terug gekregen hebben.

Robert

Gesloten