LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade in buitenland door een ander

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Schade in buitenland door een ander

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bruin175 schreef:
Frantic2 schreef:nee, maar daar moet je maar niet te druk over maken...

Jouw autoverzekering kost meer geld omdat er heel veel schade geclaimd wordt door oude mensen die niet meer kunnen inparkeren en ieder krasje claimen....
Je ziektekosten premie is hoger omdat heel veel mensen alcohol blijven drinken, te dik zijn en/of roken...
Je betaald extra belasting omdat de gemeentereiniging de buitenpis van feestvierders moet opruimen...

En een fietsverzekering kan je niet afsluiten voor trainingskampen in de bergen omdat dat heel veel schade op zou leveren voor een maatschappij...

We moeten het nou eenmaal samen opbrengen! Niks mis mee.
Deze opmerking over schade door ouderen is knap denigrerend en nergens op gebasseerd :oops: :oops:
Is inderdaad misschien een slecht voorbeeld. Een voorbeeld over bejaarden die met ongelukken krijgen met hun scootmobiel of elektrische fiets was een beter voorbeeld geweest. Bij het winkelcentrum waar ik vaak kom hebben ze de deuren maar vervangen omdat die lui geen idee hadden hoe hard ze rijden met die dingen. Zeker 2x in de maand werden de schuifdeuren er uit gereden door scootmobielbestuurders.... En dan nog de mensen op hun elektrische fietsen die denken dat die paaltjes wel aan de kant gaan....

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Schade in buitenland door een ander

Ongelezen bericht door Willemzelf »

De vriend sneed de rechte lijn van vraagsteller af.
Er was dus geen aanrijding.
De verzekering van de vriend zal niet uitbetalen

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Schade in buitenland door een ander

Ongelezen bericht door Frantic2 »

beste Willemzelf, ik heb toch even getemt omdat je helemaal fout zit. Een paar posten hierboven is al uitgelegd( voorbeeld kind en hond) dat er helemaal geen aanrijding hoeft te zijn terwijl je echt wel aansprakelijk bent voor de schade.

gerwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2015 12:44

Re: Schade in buitenland door een ander

Ongelezen bericht door gerwer »

Mijn mening is dat als het door ongelukkige omstandigheden door een "vriend" buiten zijn schuld is gebeurd, je er met die "vriend" naar een oplossing gezocht moet worden middels zijn WA verzekering. Als hij die tenminste heeft. Wil hij niet meewerken, ja dan vraag ik me af wat een "vriend"is.
Succes.

wimkoerten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2015 12:06

Re: Schade in buitenland door een ander

Ongelezen bericht door wimkoerten »

bruin175 schreef:
Frantic2 schreef:nee, maar daar moet je maar niet te druk over maken...

Jouw autoverzekering kost meer geld omdat er heel veel schade geclaimd wordt door oude mensen die niet meer kunnen inparkeren en ieder krasje claimen....
Je ziektekosten premie is hoger omdat heel veel mensen alcohol blijven drinken, te dik zijn en/of roken...
Je betaald extra belasting omdat de gemeentereiniging de buitenpis van feestvierders moet opruimen...

En een fietsverzekering kan je niet afsluiten voor trainingskampen in de bergen omdat dat heel veel schade op zou leveren voor een maatschappij...

We moeten het nou eenmaal samen opbrengen! Niks mis mee.
Deze opmerking over schade door ouderen is knap denigrerend en nergens op gebasseerd :oops: :oops:
Schandalige opmerking beste Frantic. Je vergeet even voor het gemak de vele schades die ontstaan door roekeloos rijgedrag van jongeren met weinig rijervaring. Oeps nu doe ik hetzelfde als jij; onnodig wijzen naar een ander. Als ik het zo lees ben jij het braafste jongetje van de klas. Commentaar op anderen waar je niets maar dan ook helemaal niets over weet is zo miezerig! :evil:

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Schade in buitenland door een ander

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik ben niet het braafste jongetje van de klas... ik heb 38 jaar ervaring in autoverzekeringen en weet dus dat de schadestatistieken van ouderen bijna net zo hoog liggen als bij jongeren... Doe zelf maar een test en bereken je premie van jouw auto met een geboorte datum van rond de 20 jaar, 50 jaar en daarna alsof je 75 bent....

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Schade in buitenland door een ander

Ongelezen bericht door Quark »

Bij materiële schade komt in Nederland en Duitsland de politie al helemaal niet meer langs ( of het moet zijn om even het verkeer te regelen) hoe dit in Zwitserland gaat weet ik niet.

Wielrennen is een hobby / sport waarbij vaak de verkeersregels aan de laars worden gelapt. Omhoog zal de snelheid niet worden overschreden maar omlaag ?

Denk dat je een speciale verzekering moet hebben wil je überhaupt iets krijgen van welke partij dan ook.

Maar goed niet geschoten is altijd mis. Overleg met je vrienden kring hoe dit aan te pakken.

Gesloten