LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade jas verhalen bij Meeùs

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Brouwer88
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2013 17:35

Schade jas verhalen bij Meeùs

Ongelezen bericht door Brouwer88 »

Beste lezers,

Vorige maand ben ik in mijn bovenarm gebeten door een hond. Ik liep op de stoep, passeerde een vrouw met haar hond en voordat ik het wist sprong de hond tegen mij aan en beet mij. De hond beet gelukkig niet door maar er zit helaas wel een gat in de mouw van mijn (toen) vier weken oude winterjas. De eigenaar van de hond gaf aan dat de hond dit wel vaker deed bij mensen die hij/zij niet kende :shock:. Hierna wisselde wij persoonsgegevens uit.

Een aantal dagen later kreeg ik post van haar (aansprakelijksheids-)verzekeraar 'Meeùs'. Bijgevoegd een vragenformulier met het verzoek dit terug te sturen. Nadat ik dat gedaan had kreeg ik een brief waarin mij verzocht werd foto's op te sturen en eventueel de mogelijkheden en kosten van het herstel te weerleggen. Toen ik belde of er mogelijk ook sprake kan zijn van waardevermindering (de jas is net nieuw, ik wil liever geen herstelde jas) antwoordde de medewerker ietwat geïrriteerd dat ik maar eerst de foto's op moet sturen.

Ik ben een beetje bang dat ze de zaak toch afwillen doen met een vergoeding van €10 of €20 en er gemakkelijk van af willen komen door mij te laten lopen voor het herstel. Het simpelweg vergoeden van de kosten van het herstel vind ik niet voldoende (niet redelijk/billijk) maar ik weet niet of de verzekeraar dit kan maken conform vigerende regels/gedragscodes. Kan iemand hier antwoord op geven?

Bij voorbaat dank.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schade jas verhalen bij Meeùs

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee hoe duur die jas was. Maar is een volledige vervanging van die jas geen optie? Er is ook gevraagd wat het herstel kost, waarom ga je er niet even mee naar een (dure) kleermaker om een prijsopgave te vragen? Leg je de aankoopbon van de jas erbij, en klaar.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Schade jas verhalen bij Meeùs

Ongelezen bericht door ciske »

Vaak kunnen ze het zo herstellen, dat je het niet meer ziet.

Zeg eens als dit is afgehandeld tegen die vrouw, dat ze de hond moet muilkorven.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Schade jas verhalen bij Meeùs

Ongelezen bericht door Emcede »

Schade betekent niet dat je zomaar een nieuwe jas kunt kopen. Als de schade herstelbaar is, zijn de herstelkosten het schadebedrag. Waarom stuur je niet gewoon een paar foto's en een verklaring van een goede kleermaker op? Mogelijk is de schade bijna onzichtbaar te herstellen - mogelijk ook niet. Maar het is niet reëel om te denken dat de verzekeraar het aankoopbedrag van de jas betaalt zonder informatie over de (on)mogelijkheden van herstel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Schade jas verhalen bij Meeùs

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik vind de vraag van de verzekeraar niet zo heel raar. Als er zonder meer iets nieuws wordt vergoed is de kans op fraude erg groot. Stel je hebt een jas gekocht die je achteraf toch niet zo mooi vond, of hij past toch niet lekker, dan is het leuk als je op kosten van de verzekering iets kunt regelen.

Brouwer88
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2013 17:35

Re: Schade jas verhalen bij Meeùs

Ongelezen bericht door Brouwer88 »

Dat is waar.

Ik vind het alleen jammer dat er zo terughoudend wordt gedaan over een eventuele waardevermindering; het was tijdens het telefonisch onderhoud net of ik iets heel vervelends vroeg. Terwijl ik geen toezegging wilde maar gewoon wou horen of het eventueel mogelijk is.

Zal ook weer afhankelijk zijn van de schade (foto's) en de herstelmogelijkheden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Schade jas verhalen bij Meeùs

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zo en zo,ben ik het met ciske eens,als haar hond dat doet,dan muilkorven of op afstand houden!
Wacht even af wat ze zeggen,idd wat mensen hier opereren ga naar winkel en vraag oogave wat zoiets kost en of het te maken is..
Bv ik heb een jas,als je daar in zou happen scheurt het helemaal door en blijf je altijd zien...
Daar zou ik dus geen genoegen mee nemen,waardevermindering....is altijd maar ook als iets vier weken oud is??

Je zou ook even coor dat ,over die waardevermindering juridisch loket kunnen bellen,geven 1 malig gratis advies,kan me voorstellen dat als je net een nieuwe jas hebt dat je...trots bent,

Ik ben weer zo als mijn verzekering moeilijk zou doen dan,leg ik de rest van de overige kosten er eel bij dat je nw kan kopen,immers mijn schuld,mijn hond,...zeker als ik weet dat hij het vaker doet

Sinds ik hondje heb,doe ik nu altijd oude jas aan,het is zo gebeurd...
Deed het eerst ook met nw,maar leer je van

Succes,ben wel benieuwd hoe het afloopt!!!

FerdiXXX
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2008 14:39

Re: Schade jas verhalen bij Meeùs

Ongelezen bericht door FerdiXXX »

Naar mijn mening is er alleen nog maar gevraagd òf er evt herstel mogelijk is.
Nergens lees ik dat dit als afwikkeling is voorgesteld.

De 'tip' om naar een dure kleermaker te gaan en een prijsopgave te vragen deugt niet. Uiteraard kan je naar een kleermaker gaan en vragen wat een reparatie zou kosten, maar om eerst een dure uit te zoeken ?
Blijkbaar schat je zelf de herstelkosten op zo'n €10 à € 20.

Ook zie ik niet in waarom je niet met een goed herstelde jas over straat zou kunnen gaan ?

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schade jas verhalen bij Meeùs

Ongelezen bericht door witte angora »

De 'tip' om naar een kleermaker te gaan om een prijsopgave te doen klopt zeker wel. Anders kan de schade niet vast worden gesteld. 'Dure' staat tussen haakjes - het is aan de topicstarter om te bepalen hoe er invulling aan wordt gegeven. :wink:

Wel wil ik er op wijzen dat volgens de regelgeving iemand die schade heeft geleden er niet beter op mag worden. Klinkt logisch. Maar we praten hier over een bijna nieuwe jas, 4 weken oud. Een reparatie die nog steeds zichtbaar is, is mijns inziens lapwerk. Dan heeft de topicstarter in feite nog steeds schade. Een nieuwe jas ligt simpelweg meer voor de hand, uiteraard afhankelijk van wat hij nieuw heeft gekost.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Schade jas verhalen bij Meeùs

Ongelezen bericht door sadfly »

Zoek vooral de aankoopbon vand e jas op. die kan ook erg belangrijk zijn dat tont ook ana hoe duur en hoe oud de jas in.

Gesloten