LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

Begin dit jaar reed ik stapvoets op een parkeerplaats en door een dun laagje sneeuw begon mijn autootje heel zachtjes weg te glijden om vervolgens tegen een stilstaande auto aan de kant tot stilstand te komen.
Op de witte auto was een zwart veegje te zien van zon 10 cm lang.
Volgens mij was deze zo weg te poetsen
Omdat ik nog nooit een aanrijding oid had gehad en me nooit had verdiept in wat te doen bij schade wist ik eigenlijk niet goed wat te doen.
Er waren geen omstanders en de politie bellen had ik al gedaan maar deze kwamen niet voor zon klein incident.
De mevrouw die de auto bestuurde sprak zeer slecht Nederlands.
Op de auto zaten kentekenplaten uit het oostblok.
Ik heb samen met haar schadeformulieren ingevuld en die van mij opgestuurd naar mijn verzekeringsmaatschappij -via "zij rijdt beter"-
Na een tijdje kreeg ik bericht van de verzekeringsmaatschappij dat de schade die was opgegeven door de tegenpartij bijna 1200 euro was.
Ik heb telefonisch bericht opgenomen en medegedeeld dat dit nooit kon en dat er gefraudeerd werd maar er werd niets tegen gedaan omdat volgens de medewerker er geen onderzoek wordt ingesteld naar vermeende fraude bij schadegevallen waar auto's betrokken zijn met buitenlandse kentekenplaten.
Toen aan het einde van het verzekeringsjaar mijn premie werd verdubbeld heb ik wederom contact opgenomen en gezegd dat ik het er niet mee eens ben.
Zij hebben het beleid ingesteld van geen onderzoek doen naar auto's met buitenlandse kentekenplaten daar wil ik niet de dupe van worden.
Ik heb mijn verzekering boos opgezegd en probeer een andere verzekering af te sluiten maar wordt bijna overal geweigerd of er wordt een torenhoge premie gevraagd omdat ik op -3 schadejaren ben gezet omdat ik pas 2 jaar een verzekering op mijn naam heb staan.

Je bent dus als consument op deze manier compleet in het nauw gedreven
Ik heb "zij rijdt beter" opnieuw benaderd en gevraagd de verzekering toch voort te zetten en ik geen kant op kan op deze manier.
Ik kreeg hierop te horen dat ze daar eerst een besluit over moeten nemen.

Ik ben zo boos dat je als consument zo wordt vastgezet.
Kan dit nu zomaar op deze manier?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

De hoogte van de schade heeft toch niets te maken met de hoeveelheid terugval in schadevrije jaren? Of heb ik dat verkeerd?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Barman »

Ja het kan. Er gebeurt niets wat niet volgens de regels is. Kans bestaat nu zelfs dat ze je niet terug nemen. Dat recht hebben ze.

Los daarvan, je weet helemaal niet hoe te handelen bij een schade, maar bent wel een expert bij het beoordelen van de schadeherstelkosten?

JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

Barman schreef:Ja het kan. Er gebeurt niets wat niet volgens de regels is. Kans bestaat nu zelfs dat ze je niet terug nemen. Dat recht hebben ze.

Los daarvan, je weet helemaal niet hoe te handelen bij een schade, maar bent wel een expert bij het beoordelen van de schadeherstelkosten?

Daar hoef ik geen expert voor te zijn...kwam er zo zachtjes tegenaan
Ik ben helaas soms naief tov mensen maar niet gek.
Achteraf bezien had ik er de verzekering niet voor hoeven aan te spreken...maar ja ...dat is achteraf.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als er volgens jou geen schade was, waarom dan niet het plekje afgeveegd en weggegaan?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

johannaB schreef:Begin dit jaar reed ik stapvoets op een parkeerplaats en door een dun laagje sneeuw begon mijn autootje heel zachtjes weg te glijden om vervolgens tegen een stilstaande auto aan de kant tot stilstand te komen.
Het is nu 29 december, en het lijkt me dat het weinig zin heeft om nu nog actie te ondernemen

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Barman »

JohannaB schreef: Daar hoef ik geen expert voor te zijn...kwam er zo zachtjes tegenaan
Alsof iemand die dat soort schades veroorzaakt er ooit hard tegenaan komt. Een kras op een auto kan al gauw in de papieren gaan lopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door crazyme »

Barman schreef:
JohannaB schreef: Daar hoef ik geen expert voor te zijn...kwam er zo zachtjes tegenaan
Alsof iemand die dat soort schades veroorzaakt er ooit hard tegenaan komt. Een kras op een auto kan al gauw in de papieren gaan lopen.
Dat is wel erg naïef redeneren. Ik denk dat iedereen wel aan zijn klompen kan aanvoelen dat TS is bedonderd door de tegenpartij.

Het komt natuurlijk wel vaker voor dat de veroorzaker het niet eens is met de hoogte van de schade. En wanneer je dat als verzekeraar in het buitenland moet gaan uitzoeken... : kansloos zonder extreme kosten.

Ik vraag mij af hoe de verzekeringsmaatschappij er in zou staan wanneer zij goede foto's van de schade hadden ontvangen en zelf overtuigd waren van de -veronderstelde- fraude.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Nooit eerder een schade gehad en toch -3 jaren?
Dat klinkt me vreemd.
Als je voor het eerst een autoverzekering afsluit begin je met nul schadevrije jaren. 1 schade zou je dus op -1 schadevrije jaar moeten komen.
Wel kan het zijn dat je 3 treden gezakt bent.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door kokka »

TS wordt niet belazerd.. als er al iemand belazerd wordt dan is het de verzekeringsmaatschappij.
TS is gewoon een beetje dom geweest om het meteen via de verzekering te doen,maar als het goed is kan je er ook gewoon voor kiezen om alsnog die 1200 euro te betalen, dan val je niet terug in no-claim.
dat is dan de prijs die je betaald als je te hard rijdt in de sneeuw.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door VioletPrue »

JohannaB schreef:
Barman schreef:Ja het kan. Er gebeurt niets wat niet volgens de regels is. Kans bestaat nu zelfs dat ze je niet terug nemen. Dat recht hebben ze.

Los daarvan, je weet helemaal niet hoe te handelen bij een schade, maar bent wel een expert bij het beoordelen van de schadeherstelkosten?

Daar hoef ik geen expert voor te zijn...kwam er zo zachtjes tegenaan
Ik ben helaas soms naief tov mensen maar niet gek.
Achteraf bezien had ik er de verzekering niet voor hoeven aan te spreken...maar ja ...dat is achteraf.
Een piepklein krasje op een bumper van een metallic auto is al genoeg om de gehele bumper opnieuw te moeten laten spuiten.
Deur idem.
Wat denkt u dat dat kost?
En dan hoef je er echt niet met 30 km per uur tegenaan te rijden hoor, dat kan met 5km per uur ook gebeuren.
Aangezien u geen schade-expert bent, kunt u gewoonweg niet stellen dat u of uw verzekering opgelicht wordt.

JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

De eigenaar van de auto woont in Nederland..vlakbij mij in de buurt.
Ze hebben wel buitenlandse kentekenplaten maar ze zijn dus gewoon hier en de garage waar ze de auto gebracht hebben zit bij hun om de hoek.
In Nederland dus ook maar ook bemand door buitenlanders en niet zo heel goed bekend staand qua integriteit.
De foto van de schade is in zwart-wit en naar mij gestuurd als pdf bestand en is zeer onduidelijk.
Daar kun je niets aan aflezen.
Buiten dat om weet ik natuurlijk wat ik zelf heb gezien.
De verzekeringsmaatschappij hanteert gewoon een algemene regels tov schadegevallen waarbij auto's waar een buitenlands kenteken op zit betrokken zijn en daar ben ik voor mijn gevoel nu de dupe van.

En idd...1 schade geldt in dit geval voor 5 schadejaren..heb 2 jaar een auto op mijn naam staan en dus sta ik er 3 in de min.
Lijkt alsof ik een vreselijk ongeluk heb begaan ..pfff

Dit was volgens de tegenpartij de schade:

Herstellen linker achterdeur en linker achterscherm 4 keer a 65 euro = 260
Spuitwerk linkerlinker achterdeur, scherm en bumperhoek = 600
Werkplaatstarief monteren en demonteren = 65

Excl btw 925.00 en incl btw 1100.75

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door riddert »

JohannaB schreef:De eigenaar van de auto woont in Nederland..vlakbij mij in de buurt.
Ze hebben wel buitenlandse kentekenplaten maar ze zijn dus gewoon hier en de garage waar ze de auto gebracht hebben zit bij hun om de hoek.
In Nederland dus ook maar ook bemand door buitenlanders en niet zo heel goed bekend staand qua integriteit.
De foto van de schade is in zwart-wit en naar mij gestuurd als pdf bestand en is zeer onduidelijk.
Daar kun je niets aan aflezen.
Buiten dat om weet ik natuurlijk wat ik zelf heb gezien.
De verzekeringsmaatschappij hanteert gewoon een algemene regels tov schadegevallen waarbij auto's waar een buitenlands kenteken op zit betrokken zijn en daar ben ik voor mijn gevoel nu de dupe van.

En idd...1 schade geldt in dit geval voor 5 schadejaren..heb 2 jaar een auto op mijn naam staan en dus sta ik er 3 in de min.
Lijkt alsof ik een vreselijk ongeluk heb begaan ..pfff

Dit was volgens de tegenpartij de schade:

Herstellen linker achterdeur en linker achterscherm 4 keer a 65 euro = 260
Spuitwerk linkerlinker achterdeur, scherm en bumperhoek = 600
Werkplaatstarief monteren en demonteren = 65

Excl btw 925.00 en incl btw 1100.75
dat valt nog alleszins mee, maar voor hoeveel geld had u het zelf hersteld dan?

JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

kokka schreef:dat is dan de prijs die je betaald als je te hard rijdt in de sneeuw.

Ik reed STAPVOETS...op een recht stuk
Ik was dom ja...had nooit de verzekering moeten aanspreken.
Dat zal ik in zon geval ook nooit meer doen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat iemand met buitenlandse kentekenplaten op zn auto weg mag komen met fraude

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door VioletPrue »

JohannaB schreef:De eigenaar van de auto woont in Nederland..vlakbij mij in de buurt.
Ze hebben wel buitenlandse kentekenplaten maar ze zijn dus gewoon hier en de garage waar ze de auto gebracht hebben zit bij hun om de hoek.
In Nederland dus ook maar ook bemand door buitenlanders en niet zo heel goed bekend staand qua integriteit.
God zeg, die (*&$@#*!@#(&buitenlanders ook!
Allemaal enge oplichters!
Dat is een beetje het sfeertje wat u aan het scheppen bent en dan verliest u bij mij direct al uw geloofwaardigheid.
Jammer.

JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

snuffel1 schreef:Grappig maar het schadebedrag is helemaal niet relevant het indienen van schade dan weer wel, al zou het maar om tien euro gaan er is schade ontstaan die voor rekening van de verzekering maatschappij komt. Afkomst van benadeelde en de vriendjes van de garage doen niet terzake, de verzekering maatschappij heeft de claim geaccepteerd. Fraudeleus handelen is niet gebleken want bij schades boven een bepaald bedrag wordt een expert ingeschakeld.

Nee..dat is juist het probleem
Er wordt standaard geen expert ingeschakeld als het een auto met buitenlandse kentekenplaten betreft..zo is het mij verteld.
En daar heb ik dan een probleem mee als ze vervolgens wel de premie verdubbelen terwijl ik aangeef dat het niet klopt.

JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

VioletPrue schreef:
JohannaB schreef:De eigenaar van de auto woont in Nederland..vlakbij mij in de buurt.
Ze hebben wel buitenlandse kentekenplaten maar ze zijn dus gewoon hier en de garage waar ze de auto gebracht hebben zit bij hun om de hoek.
In Nederland dus ook maar ook bemand door buitenlanders en niet zo heel goed bekend staand qua integriteit.
God zeg, die (*&$@#*!@#(&buitenlanders ook!
Allemaal enge oplichters!
Dat is een beetje het sfeertje wat u aan het scheppen bent en dan verliest u bij mij direct al uw geloofwaardigheid.
Jammer.

Ach ja...in dit land mag je het woord buitenlander in geen enkel opzicht negatief neerzetten dan ben je direkt aan het discrimineren.
Ben ik een beetje moe van inmiddels daar ik geen rascist ben
Het is wel zo dat het hier gaat om buitenlanders en een buitenlands kenteken op de auto en de regelgeving van de verzekeringsmaatschappij in deze.
En nee in dit geval vertrouw ik de samenwerking met de garage absoluut niet.
Kan het niet anders maken dan het is.

Dank aan de mensen die wel voor mij zinnige antwoorden gaven !

JohannaB
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 aug 2012 12:26

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door JohannaB »

sephora30 schreef:Als er volgens jou geen schade was, waarom dan niet het plekje afgeveegd en weggegaan?
Sorry...lees het nu pas...
Had ik dat maar...fool of the moment..dacht niet goed na
Ik denk nmlk dat het idd weg te poetsen was.
Gewoon stom van me..kan er niets anders van maken
Die mevrouw sprak heel slecht nederlands en ik wilde haar niet het gevoel geven dat ik er tussenuit zou piepen haar met evt schade achterlatend.
Had ook het naieve idee dat ze bij de garage zouden zeggen dat het niks was.
Ik ben niet alleen boos op hun maar ook op mezelf in deze.

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Computert »

JohannaB schreef:
sephora30 schreef:Als er volgens jou geen schade was, waarom dan niet het plekje afgeveegd en weggegaan?
Sorry...lees het nu pas...
Had ik dat maar...fool of the moment..dacht niet goed na
Ik denk nmlk dat het idd weg te poetsen was.
Gewoon stom van me..kan er niets anders van maken
Die mevrouw sprak heel slecht nederlands en ik wilde haar niet het gevoel geven dat ik er tussenuit zou piepen haar met evt schade achterlatend.
Had ook het naieve idee dat ze bij de garage zouden zeggen dat het niks was.
Ik ben niet alleen boos op hun maar ook op mezelf in deze.
Ik vind dat je het keurig gedaan hebt, ondanks de afhandeling van je verzekering.
Als deze niet coulanter handelt, zeg dan die verzekering op en neem een andere verzekeringsmaatschappij.
Erger vind ik altijd die schades die op parkeerplaatsen veroorzaakt worden doordat portierdeuren, en op winkelcentrum parkeerplaatsen boodschappenwagentjes, geparkeerde auto's beschadigd worden, waarbij de veroorzaker gewoon weggrijdt zonder een briefje achter te laten :evil:
Tip: neem in het vervolg altijd foto's van schades om fraude te voorkomen.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: schadeconflict/gevolgen autoverzekering

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Is niet enkel de buitenlandse weggebruiker in ons land,wij kunnen er ook wat van als de nederlander de kans krijgt om een oude schade even mee te pakken doet hij/zij dat maar al te graag. Wordt wel zoveel gefraudeerd bij verzekeringen aan extra opgegeven bedragen. Dus waarom hier niet :?: schade goed bekijken/voelen is niks wegpoetsen anders goed vastleggen op film foto etc om narigheid te voorkomen.

Gesloten