Slechte ervaring met Petsecur

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
marmin
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2021 19:43

Slechte ervaring met Petsecur

Ongelezen bericht door marmin »

Ik ben nog nooit zo schandalig behandeld door een bedrijf. Waar mensen werken worden fouten gemaakt maar dit bedrijf voert zo’n slechte administratie en het kan ze geen ene ruk schelen.
Het begon al met het afsluiten van de huisdierverzekering. Pas een maand na mijn aanmelding op 6 november kwam er een reactie waarbij ik had aangegeven dat mijn hond 28 november zou aankomen. De verzekering ging echter pas 16 december in.
Er worden vervolgens ongeoorloofde bedragen van je rekening geschreven terwijl de premies netjes met automatische incasso zijn betaald. Als je ze hier naar vraagt, hebben ze geen idee. Het antwoord: “het systeem doet dit automatisch”. Dat kan, maar er is daar niemand die dit oplost. Je moet dus elke week, zo niet elke dag, je bankrekening checken of er bedragen zijn afgeschreven.
Het uitbetalen van declaraties duurt veel te lang. Je moet al 4 weken wachten voor je een antwoord krijgt of het vergoed wordt. Vervolgens moet je nog minimaal 4 weken wachten tot je het bedrag ontvangt, als er al betaalt wordt. Het gevolg van die ongeoorloofde bedragen die van je rekening worden getrokken, is dat je declaratie geblokkeerd wordt. Er is echter niemand die hier naar kijkt of iets aan doet. Je zult dus altijd zelf in de gaten moeten houden of er antwoord komt en zo niet, dan zul je zelf moeten bellen waarom er niet uitbetaald wordt.
Wat betreft declaraties, ze verschuilen zich heel makkelijk achter hun voorwaarden die heel dubbelzinnig zijn of ze zeggen simpelweg dat je huisdier al leed aan de aandoening voordat je de verzekering had afgesloten. Kortom: je draait uiteindelijk nog zelf voor de kosten op.
Ik heb ontzettende spijt van het afsluiten van de verzekering bij dit bedrijf. Ik heb hem inmiddels al opgezegd maar het liefst zou ik er nog gisteren van af willen zien. Het allerergste is nog wel dat er op geen enkele manier excuses wordt aangeboden. Ze hebben totaal geen oog voor hun klanten en hun huisdieren. Er zijn ongetwijfeld betere verzekeringen te vinden en anders zou ik de premie die je normaal betaald zelf sparen en daar de dierenartsrekening mee betalen. Ga in ieder geval NOOIT met dit bedrijf in zee!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Slechte ervaring met Petsecur

Ongelezen bericht door Sira »

Ik kan niet beoordelen of de verzekering iets verkeerd doet of u, want ik ken de voorwaarden niet en ik ga ze ook niet doorlezen op internet. Ik neem aan dat u die wel goed heeft doorgelezen?

Voor mijn honden en katten heb ik nog nooit een verzekering afgesloten, juist omdat niet alles is gedekt. In de jaren '70, '80 en '90 toen ik nog werkzaam was bij een dierenarts, zei diezelfde dierenarts al dat het zonde van het geld was om een dergelijke verzekering af te sluiten en dat had meestal met de voorwaarden en uitsluitingen te maken, u kunt beter iedere maand een bedrag in een apart potje stoppen.

Hatscha
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2021 14:30

Re: Slechte ervaring met Petsecur

Ongelezen bericht door Hatscha »

Deze topic had door mij geschreven kunnen worden; Petsecur is m.b.t. geld innemen kampioen, maar betalen? Ho maar! wij zijn aangemeld begin februari jl., maar de acceptariedatum lag bijna 3 weken later! Wat is dan het nut van de vraag: "gewenste ingangsdatum"?? Als je declaraties instuurt krijg je een ontvangstbevestiging zonder kenmerk, dus als je dan een uitbetaling krijgt (meestal dus niet) kun je nooit controleren bij welke declaratie die hoort...
Ook wij stappen zo snel mogelijk over naar een bonafide dierverzekering!

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Slechte ervaring met Petsecur

Ongelezen bericht door Sira »

@Hatscha
Voordat u op zoek gaat naar een andere verzekeraar, lees eerst dit eens https://www.homefinance.nl/nieuws-blog/ ... -wereldje/

Houd er rekening mee dat veel zaken uitgesloten zijn. Leg liever iedere maand een vast bedrag opzij, want u gaat nu iedere maand aan de verzekeraar betalen en straks, na het eerste dierenartsbezoek krijgt u te horen dat juist dat akkefietje niet gedekt is.

Corhanna hobbelen
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2021 21:52

Re: Slechte ervaring met Petsecur

Ongelezen bericht door Corhanna hobbelen »

Ik heb 5 huisdieren verz, bij orha. Is wel zo dat na aanmelfing 1 maand w8 tijd geld. Dus eerste maand kun je niet decelaren voor onvoorziene kosten. Maar heb ecgt nog nooit problemen gehad verder. Heb geen dure verz betaal 71 euro pm voor 5 .. maar was afgelopen jullie toch blij..1 van de nog jonge main coons 8 maanden moest geopereerd kosten 1600, euro. Hij was pas 5 maanden verz dus totaal dikke 70 euro voor hem betaald. En hebben gewoon netjes vergoed volgens voorwaarden. Stond binnen 2 weken op mijn rekening. Ook de entingen van 3 andere later die maand stond binnen 7 werkdagen gewoon op mijn rekening. Je kunt daar zelf pakketen kiezen,met of zonder entigen enz.. ligt dus echt aan u verz.,afgelopen jaar zon 2500, euro aan dueren arts kosten gehad en van alles 80% zoals in voorwaarden vermeld terug gehad.

VeronicaHelders
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2021 11:00

Re: Slechte ervaring met Petsecur

Ongelezen bericht door VeronicaHelders »

Ik snap het probleem niet helemaal. Je hebt dus een aantal keer uitgekeerd gekregen? Dus ze doen wat ze moeten doen. Terwijl je vervolgens zegt dat ze nooit uitkeren. Beetje verwarrend verhaal dit. Ik heb geen problemen met ze. Bij mij hebben ze ook al een paar keer de kosten van mijn dierenarts betaald. Prima dus

cslh
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2023 23:26

Re: Slechte ervaring met Petsecur

Ongelezen bericht door cslh »

Petsecur is een hele slechte verzekering. Sinds augustus 2023 verzekerd top verzekering.
Nu werd mijn hond ziek en moet een immunotherapie volge.
Ben al vanaf 1 september het proberen om de facturen vergoed te krijgen. Ho maar kreeg te horen dat mijn hond dot al had van voor de verzekering. Dus niet. Blijf nog in discussie. Nu ga ik hun gerechtelijk vervolgeen Nu denken ze dat er een inschattings fout is. Maar nog steeds geen uitbetalingen. Het heeft me het laatste geld gekost om een serum flesje te kopen. Iedere keer hij had dit voordat de verzekering afgesloten is. Ik raad deze verzekering zeker af. En nu kom ik niet onder het contract uit :evil:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte ervaring met Petsecur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik weet niet precies wat uw hond heeft, maar u sluit in augustus een verzekering af en hij is meteen ziek. Toch logisch dat dat al een bestaande aandoening is en niet vergoed wordt.

Plaats reactie