LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ ACTUA TE ROTTERDAM

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
janhultink
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2011 21:37

SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ ACTUA TE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door janhultink »

Op 12 juli 2010 kocht onze zoon van 19 jaar bij de Media markt in Zwolle een Olympus fotocamera met SD kaart voor een totaal bedrag van 120 euro. Hij sloot op aanraden van de verkoper (de Mediamarkt krijgt provisie van Actua bij elke verkochte verzekering) een verzekering af voor de periode van drie jaar voor een bedrag van 30 euro, maar dan was het toestel wel verzekerd tegen diefstal en verlies!!
Dit jaar op 16 augustus ging onze zoon met zijn toestel naar een plaatselijk horecabedrijf en nam zijn fototoestel mee. Hij zat daar onder het genot van een kop koffie zijn foto's te bekijken. Toen hij huiswaarts ging heeft hij per ongeluk zijn toestel daar laten liggen. Hij kwam de volgende dag er achter dat hij zijn toestel kwijt was en is toen terug gegaan naar het horecabedrijf om te informeren of zijn toestel was gevonden. Dit bleek niet het geval te zijn. Hij heeft toen hierna aangifte van vermissing gedaan bij de plaatselijke hermandad. Deze aangifte plus een schadeaangifteformulier van genoemde verzekeraar heeft hij opgestuurd. Gisteren, 21-9-2011, ontving hij het verlossende woord. U raadt het al; deze verzekeraar geeft niet thuis. Evenals de vorige inzender beroepen ze zich erop dat je niet zorgvuldig bent geweest. Letterlijk stond er vermeldt: "Dat hij niet de normale voorzichtigheid betracht heeft om schade te voorkomen".
Mijn vrouw heeft gisteren nog gebeld met genoemde "versjacheraar". Zij werd in eerste instantie te verstaan gegeven dat zij maar een schriftelijke klacht in moest dienen. Nadat zij had aangedrongen kreeg zij uiteindelijk een medewerker van dit bedrijf aan de lijn. Deze gaf desgevraagd aan dat het ook niet uitmaakte als er nu een kwartier of een dag tussen had gezeten van ontdekking van vermissing. In alle gevallen keren zij dus niet uit in het geval van vermissing, terwijl ze dit wel beweren. Dit is toch je reinst oplichting!! Wanneer kun je dan wel beroep doen op vermissing? Nooit dus!! Ik vraag mij af wanneer dit bedrijf wel overgaat tot uitkering. Ik durf de bewering aan dat dit soort bedrijven in 9 van de 10 aangiftes van vemissing of diefstal gewoon NIET overgaan tot uitkering. Ze vinden altijd wel iets. Het is een schande dat dit soort bedrijven nog bestaan!!
RESUME: SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ ACTUA ASSURANTIEN IN ROTTERDAM.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ ACTUA TE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik durf de bewering aan dat dit soort bedrijven in 9 van de 10 aangiftes van vemissing of diefstal gewoon NIET overgaan tot uitkering.
Ik neem aan dat het hier een garantieverzekering betreft, waarbij drie jaar alle kosten voor reparatie worden vergoed,en diefstal en beschadigingen zijn gedekt.

Bij diefstal zullen ze dus wel tot uitkering overgaan.,

U spreek nogal snel over oplichting, maar iets meer zelfkritiek zou ook wel goed geweest zijn.

Als ook het onbewust achterlaten van een camera in openbare gelegenheid gedekt zou zijn, is bijna elke vorm van fraude simpel mogelijk

janhultink
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2011 21:37

Re: SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ ACTUA TE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door janhultink »

[quAls ook het onbewust achterlaten van een camera in openbare gelegenheid gedekt zou zijn, is bijna elke vorm van fraude simpel mogelijkote][/quote]

Er staat bij deze verzekering wel degelijk vermeld dat de schade gedekt wordt bij verlies.

Je wordt gewoon gedwongen om fraude te plegen bij dit soort bedrijven om je schade vergoed te krijgen. Ik vraag me zelfs af dat als mijn zoon aangifte van diefstal had gedaan, ze ook niet tot uitkering waren overgegaan. Dan hadden ze ook wel iets gevonden om niet uit te hoeven keren.
Mensen begin er niet aan. Het is weggegooid geld!!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ ACTUA TE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Op apparatuur zit vaak maar een beperkte fabrieksgarantie. Gaat uw apparatuur stuk na de fabrieksgarantie, dan zijn de kosten vaak voor u.

Met een garantieverzekering van Actua kunt u de fabrieksgarantie verlengen. Daarnaast biedt onze garantieverzekering ook dekking bij externe onheilen en diefstal.
Gaat uw apparatuur defect door bijvoorbeeld vallen of stoten, dan wordt dit door Actua vergoed.

Heeft u een garantieverzekering afgesloten, dan betaalt u geen kosten voor te vervangen onderdelen. Ook betaalt u geen kosten voor de reparatie. Het kan per dealer verschillen of u de kosten eerst voor moet schieten of dat alles direct wordt vergoed. Moet u de kosten eerst voorschieten, dan krijgt u de kosten vervolgens terug van Actua. Alles wordt voor u vergoed na aftrek van het eventuele eigen risico en afschrijving. Raadpleeg hiervoor ook de polisvoorwaarden.
Zo staat het op de website.

Overigens zijn dit soort verzekeringen inderdaad vaak zonde van het geld, en wel omdat veel zaken al elders gedekt zijn, of onder dwingend recht vallen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ ACTUA TE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door sephora30 »

Er staat bij deze verzekering wel degelijk vermeld dat de schade gedekt wordt bij verlies.

Staat dat in zijn polis?

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ ACTUA TE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Misschien heb je hier iets aan:
Technisch verweer tegen niet betalende verzekeraar loont.
http://www.telegraaf.nl/overgeld/verzek ... tml?p=10,1

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: SLUIT NOOIT EEN VERZEKERING AF BIJ ACTUA TE ROTTERDAM

Ongelezen bericht door rednax »

janhultink schreef: Het is weggegooid geld!!
Inderdaad. Wie sluit er nu voor 30 euro een verzekering bij voor een camera van 120 euro ????

Typisch voorbeeld van een onnodige verzekering. Mocht de camera verloren gaan (om wat voor reden dan ook) dan koop je toch gewoon een nieuwe.

Gesloten