LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stilzwijgend verlengd maar wel verhoging

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
deeptrap
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2009 09:17

Stilzwijgend verlengd maar wel verhoging

Ongelezen bericht door deeptrap »

Beste Mensen

wie kan mij helpen.

Ik Wil heel graag af van mijn huidige autoverzekering bij de maatschappij waar hij nu loopt .
D.w.z. , hij liep bij een tussen persoon maar deze heeft alles overgedragen naar Support Office.
Deze mensen bakken er totaal niets van, ik stort geld, krijg het weer terug, mail tig keer en dan zien ze weer in dat er iets mis gaat.

Nu wilde ik uiteindelijk mijn autoverzekering opzeggen , maar deze verzekering loopt halverwege april af ,en ze geven mij nu aan dat ik halverwege februari al had moeten opzeggen.
Ik snap dit, en accepteer dan ook dat ik er langer aan vast zit.
Alleen het vreemde is dat ze de premie dit jaar verhoogd hebben met 5 %.
Ik vraag me af of dit zomaar gedaan kan worden, ik heb geen schade gehad, zit niet in een andere tarief of wat dan ook.
Kan ik de premie nu alsnog laten ontbinden ?

Ps ik heb de laatste keer op 15 Maart Jl nog een brief gehad dat ik geld terug heb gekregen omdat, en ik citeer

"In verband met een poliswijziging hebt u bovenstaand bedrag van ons tegoed. u kunt dit bedrag een dezer dagen tegemoet zien op bovenstaandrekeningnummer "

etc etc

Is dit rechtsgeldig, dat ik alsnog kan opzeggen ?

ik hoor het graag

Met vriendlijke Groeten

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Stilzwijgend verlengd maar wel verhoging

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Het is rechtsgeldig doch je kunt de polis dan opzeggen binnen 1 maand na de contractsvervaldatum. In jouw geval dus halverwege mei. Stuur anders even een instructie naar je tussenpersoon dat hij de polis oversluit.

Premieverhoging geschied op basis van de zogeheten en bloc bepaling en daar hoef je niet mee akkoord te gaan.

Suc6

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Stilzwijgend verlengd maar wel verhoging

Ongelezen bericht door Ron58 »

Volgens mij mogen ze alleen de inflatie volgen zonder dat je gelijk op mag zeggen, althans dat heb ik ergens in de voorwaarden gelezen.
5% lijkt mij iets meer dan de inflatie en dus een echte prijsverhoging.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Stilzwijgend verlengd maar wel verhoging

Ongelezen bericht door Eres »

Zover ik weet is elke contracts wijziging een reden om direct op te kunnen zeggen.
En een verhoging is een wijziging, ik heb ooit met die reden een polis opgezegd, deed het wel binnen 2 weken na de verhoging en het enige wat de maatschappij deed was de royements verklaring niet afgeven en na verzoek van de nieuwe verzekering maatsch., werd deze als nog toegestuurd.
Kijk je polis hierop na en wanneer er niets specifieks in staat, proberen ze je af te bluffen.

deeptrap
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2009 09:17

Re: Stilzwijgend verlengd maar wel verhoging

Ongelezen bericht door deeptrap »

Omdat ze bij deze club de betalingen niet goed op orde hebben , kreeg ik mijn autoverzekering teruggestort .
na 3 mailtjes kwamen ze er achter dat ik inderdaad gelijk had en dat ze dat niet hadden moeten doen.
in dit laatste mailtje kreeg ik pas te horen dat er een verhoging werd toegepast, ik heb tot op heden niet eens een brief gezien waarin deze verhoging wordt verkondigd.
Gelukkig heb ik geen automatisch incasso bij , anders hadden ze het verhoogde bedrag gewoon afgehouden zonder mij eerst op de hoogte te stellen.
ik heb het nieuwe polisblad ook bekeken, maar ook daar wordt niets genoemd over een verhoogd bedrag,

Zojuist is er in ieder geval een brief de deur uit gegaan dat ik de polis wil beeindigen op grond van de verhoging.

Ik wacht het af.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Stilzwijgend verlengd maar wel verhoging

Ongelezen bericht door Rense »

De meeste autoverzekeraars verhogen dit jaar hun autopremie.
Deze wijziging is een mogelijkheid om, zonder opzegtermijn, het contract per vervaldatum te beëindigen.

Je kunt nu dus, per vervaldatum, van de verzekering af.

Succes

deeptrap
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2009 09:17

Re: Stilzwijgend verlengd maar wel verhoging

Ongelezen bericht door deeptrap »

Net maar weer gebeld, had nl nog niets gehoord na 9 dagen.

Ze hebben dus een vertraging, bla bla bla, morgenmiddag valt de beoordeling, nog even geduld dus.

jongesander
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mei 2009 13:21

Re: Stilzwijgend verlengd maar wel verhoging

Ongelezen bericht door jongesander »

Lijkt me geen inflatiecorrectie, dus opzegbaar. Overigens niet bij iedere wijziging, zoals ik hier regelmatig lees. Alleen als het ten nadele is van de verzekerde.

Gesloten