LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Torenhoge provisie uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ArjenAlt
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2009 09:21

Torenhoge provisie uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ArjenAlt »

Afgelopen week heb ik met stomheid zitten luisteren naar een gesprek wat ik half opving aangaande uitvaartverzekeringen. Nu is er al het een en ander gezegd en gesproken op dit forum over uitvaartverzekeringen maar ik kan het niet nalaten er toch een apart topic over te openen aangezien dit volgens mij alle maatstaven overtreft.

Afgelopen weekend heb ik bij een verjaardag meegekregen dat er op uitvaartverzekeringen schandalige vergoedingen worden gegeven. Het zou hier gaan om uitvaartverzekeringen welke worden afgesloten onder de noemer "eigen label producten" Het schijnt zo te zijn dat wanneer je in samenwerking met een uitvaartverzekraar een eigen product bouwt, je redelijk wat eisen kan stellen over de vergoeding die je er voor ontvangt zolang de "omzet" maar groot genoeg is...

Maandagochtend heb ik meteen gebeld met mijn "uitvaartverzekeraar" om navraag te doen, immers ik heb een, zoals die adviseur dat destijds noemde, unieke uitvaartverzekering die alleen via hun te sluiten was. Zij zouden deze ontwikkeld hebben met de verzekraar Yarden om zo iets compleets unieks aan te kunnen bieden. en ja, ze hebben gelijk gehad naar nu blijkt.

Heel wat speurwerk deze week heeft me opgeleverd dat mijn "adviseur" aan deze verzekering 960 euro heeft verdiend! Ik ben verzekerd voor 8000 euro, dat betekent dat die beste man er 12% aan heeft verdiend. Ik vind dit echt te bizar voor woorden!!!
Nu heb ik navraag gedaan bij Yarden en het blijkt dat ik wel afstand kan doen van de verzekering, iets wat ik dan ook meteen heb gedaan. Ik vind dit echt onbeschoft en ongehoord. Alle redelijkheid ontstijgend. Ik heb met die "adviseur" in totaal maximaal een uur gesproken en daar ontvangt hij 960 euro voor!!!
Ik kan dan ook iedereen adviseren om eens na te kijken of je zelf niet zo'n uniek uitvaartverzekering hebt.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Torenhoge provisie uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Heeft u destijds ook vergeleken of deze polis veel duurder is dan dat u hem elders zou hebben gesloten?

Vindt u dat u (te)veel premie betaald voor de dekking die u geboden wordt? Ik mag hopen van niet. Anders had u de polis neem ik aan ook niet eens afgesloten.

Ben net als u ook wel van mening dat de verdiensten wel hoog liggen tov het gesloten produkt, maar als de premie nu nagenoeg gelijk is, en de persoon die de polis sluit kan door de gemaakte afspraken met Yarden meer verdienen, maakt dat dan voor de consument uit wat de verdiensten zijn geweest?

Stel dat een pot pindakaas bij de buurtwinkel nagenoeg net zo duur is als bij de grote supermarkten. Maakt het u dan wat uit dat die grote jongens het voor minder geld inkopen dan de buurtwinkel, en dat die er dan genoegen mee neemt minder marge op zijn produkt te maken?

ikmirjam
Berichten: 182
Lid geworden op: 23 feb 2005 23:06

Re: Torenhoge provisie uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ikmirjam »

Geweldig toch, die verjaardagspraat????? 8) men hoort iets en voila, men was zelf ook de dupe van die vreselijke verzekeringsmaatschappijen.....
Wat is nu het probleem? Vindt je dat je bent opgelicht? Maak daar dan melding van bij de relevante instanties aub.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Torenhoge provisie uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

1) Ik vind 12% allesbehalve schokkend. (BTW is meer)
2) Waarom zijn mensen verbaasd dat tussenpersonen geld verdienen?
3) die provisie is niet alleen voor dat ene uurtje, deze is ook voor de administratieve afhandeling en alle vragen die u in uw leven aan deze persoon gaat stellen. Hij krijgt deze provisie eenmalig en hij blijft echter uw tussenpersoon.

Verder u heeft bij de aanschaf zelf gerekend, zelf nagedacht en vergeleken zoals een goed nadenkend persoon betaamd bij de uitgave van enkele duizenden guldens. U vond het toen kennelijk een redelijk aanschafbedrag, waarom nu niet meer?

Van geen enkel ander produkt wat u koopt kent u de winstmarge, toch vind u dat geen probleem. Een flesje wijn in een restaurant kost inkoop 5 euro en het komt op de rekening voor 25. Zijn ze daarom boeven, ik dacht het niet.

Het staat u helemaal vrij een product te kopen. En u bepaalt zelf of u het er voor over heeft.

U denkt een groot onrecht aan te kaarten, het is echter helemaal

NIETS

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Torenhoge provisie uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Henk25 »

Voor de mensen die een uitvaartverzekering afsluiten is het wel veel, zij moeten enkele weken werken voor zo`n bedrag, anders zouden ze geen reden hebben om zo`n verzekering af te sluiten.
Cardif (bekend van de woonlastenbeschermer van o.m. DSB) verkoopt sinds vorig jaar ook deze verzekeringen.

dit is een link

De beste levensverzekeraar volgens tussenpersonen:
1.Monuta
2.Dela
3.Falcon

dit is een link

Gesloten