LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaart verzekering contributie incasso na overlijden?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
subroutine
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2015 09:56

Uitvaart verzekering contributie incasso na overlijden?

Ongelezen bericht door subroutine »

Hoi Iedreen,

Een week geleden is mijn vader overleden.
Mijn moeder vertelde mij vandaag dat de uitvaart verzekeraar (monuta) het contributie bedrag heeft afgeschreven van haar rekening voor het jaar 2016.

Zie ik het verkeerd of is het een beetje raar dat er contributie betaald moet worden voor iemand die al begraven is ?

Mijn moeder heeft monuta aan de lijn gehad en die vertelde doodleuk :
"Tja contributie die al is afgeschreven is moeilijk terug te geven"

nu komen er bij mij een aantal reacties in mij op die ik hier maar niet zal vermelden maar is mijn onbegrip terecht of zie ik gewoon domweg iets over het hoofd ?

Groet,
Jason

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uitvaart verzekering contributie incasso na overlijden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Allereerst gecondoleerd!

Vervelend dat je nu met dit soort dingen bezig moet zijn. Volgens mij moet je even de voorwaarden erbij pakken en kijken wat er overeengekomen is bij overlijden. Het lijkt mij bijzonder raar dat je 2016 zou moeten betalen.

Als Monuta het moeilijk vind om het geld terug te storten, kan je ze een handje helpen door het automatisch geïncasseerde bedrag te storneren. Dan ligt de bal bij hen om aan te tonen dat het bedrag over 2026 verschuldigd zou zijn.

Sterkte!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Uitvaart verzekering contributie incasso na overlijden?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gezien de korte tijd tussen overlijden en incasseren heeft dit elkaar gekruisd. Kan gebeuren. Monuta zal de incasso's eerder naar de banken hebben gestuurd.

Dat je vervolgens een medewerker aan de telefoon kreeg die zich niet zo handig uitdrukte kan ook gebeuren.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Uitvaart verzekering contributie incasso na overlijden?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

dit heeft elkaar gekruist, incasso's moeten 2 weken voor de afschrijvingsdatum naar de bank verzonden dus dit konden ze niet tegenhouden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Uitvaart verzekering contributie incasso na overlijden?

Ongelezen bericht door moederslink »

@subroutine,
gecondoleerd met het verlies van uw vader en sterkte de komende tijd!
Ik denk dat het een onterechte afschrijving is en ik denk ook dat dit wel weer wordt rechtgezet.
En anders kunt u zelf i.d.d altijd nog dit bedrag storneren.
Waarschijnlijk zal Monuta de nodige paperassen opvragen, zoals bv een overlijdensakte en dan wordt het teruggedraaid.
En als uw moeder ook bij Monuta is verzekerd zal de polis aangepast dienen te worden.
Wel een wat botte reactie vd medewerker.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Uitvaart verzekering contributie incasso na overlijden?

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

subroutine schreef:Hoi Iedreen,

Een week geleden is mijn vader overleden.
Mijn moeder vertelde mij vandaag dat de uitvaart verzekeraar (monuta) het contributie bedrag heeft afgeschreven van haar rekening voor het jaar 2016.

Zie ik het verkeerd of is het een beetje raar dat er contributie betaald moet worden voor iemand die al begraven is ?

Mijn moeder heeft monuta aan de lijn gehad en die vertelde doodleuk :
"Tja contributie die al is afgeschreven is moeilijk terug te geven"

nu komen er bij mij een aantal reacties in mij op die ik hier maar niet zal vermelden maar is mijn onbegrip terecht of zie ik gewoon domweg iets over het hoofd ?

Groet,
Jason

Is het soms een gezamenlijke polis waar moeder ook op staat en de premie niet aangepast is?

Niet bellen, maar alles schriftelijk, dan kan dit soort .......medewerkers meteen zwart op wit vastleggen!

Monuta
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2015 12:16

Re: Uitvaart verzekering contributie incasso na overlijden?

Ongelezen bericht door Monuta »

Beste Jason,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van uw vader.
Wat vervelend dat uw moeder geconfronteerd wordt met een afschrijving terwijl uw vader net is overleden. Ik denk dat de premie voor de polis is afgeschreven voordat de informatie in onze administratie was bijgewerkt. Dat wordt natuurlijk allemaal correct verwerkt, ook met terugwerkende kracht. Excuses als de medewerker die u gesproken heeft een verkeerde indruk heeft gewekt.

Als u het op prijs stelt vraag ik een van mijn collega's om contact met u op te nemen om alles precies uit te zoeken. U kunt uw gegevens sturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Nora
Monuta Webcare

Gesloten