LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ryan1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2021 11:59

Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Ryan1980 »

Vanaf 6 juni 2018 verzekerd geweest bij Monuta. Altijd netjes betaalt en toch wordt het niet uitgekeerd. Uitvaart van me moeder. Ik zit wel met een bedrag van €8000. Ik wordt overal gestuurd, maar tot nu toe ben ik 13 maanden verder en toch niet geholpen.

[Hoofletters, leestekens en spaties toegevoegd door mod.]

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Wanneer is je moeder dan overleden? En waarom heeft zij dan geen verzekering afgesloten?? Of te wel, wil je je vraag helder stellen met de feiten die van belang zijn ( zoals afwijzingsgrond)

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door grun »

U probeert al 13 maanden het geld van de uitvaart uitgekeerd te krijgen, dan zou uw moeder in het voorjaar van 2020 overleden zijn? De verzekering is afgesloten in juni 2018. In de polisvoorwaarden van Monuta staat dat als de verzekerde binnen twee jaar na het afsluiten overlijdt, Monuta aanvullende vragen kan stellen over de doodsoorzaak en/of de medische conditie van de verzekerde op het moment van afsluiten. Misschien dat zij daar twijfels over hebben?

https://www.monuta.nl/sites/default/fil ... 20-300.pdf

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door scontra »

Was uw moeder de verzekerde persoon.
Heeft u de uitvaart wel laten verzorgen door een uitvaartondernemer van Monuta of heeft u een andere uitvaartverzorger ingeschakeld ?

Ryan1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2021 11:59

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Ryan1980 »

Het is door monuta uitgevoerd waar ze verzekerd was

Ryan1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2021 11:59

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Ryan1980 »

En als ze twijfels hadden bij het afsluiten heeft ze ook aangekruist iets met medische opvragen ja dan weten hun toch wel van hoe of wat en ze heeft geen betaling achterstand gehad en alles was naar waarheid ingevuld en daarom had ook aangekruist opvragen ja

Ryan1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2021 11:59

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Ryan1980 »

Effe een korte uitleg ze is door omstandigheden en haar ziekte bij de bewindvoerder beland en op 1 of ander manier was ze niet meer uitvaart verzekerd en toen heeft ze gezocht naar een verzekeraar na een paar afwijzingen omdat ze overal waar ze wilde verzekeren ging aankruisen medische opvragen ja en ze was via een kennis bij monuta terecht en vanaf dat moment verzekerd en werden niet gebeld over aanvullende vragen ofzo dus ze heeft mij ook verteld als er wat gebeurdt met mij moet je monuta bellen dus ik wist niet anders dan dat ze verzekerd was

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ryan1980 schreef:
07 apr 2021 03:38
Effe een korte uitleg ze is door omstandigheden en haar ziekte bij de bewindvoerder beland en op 1 of ander manier was ze niet meer uitvaart verzekerd en toen heeft ze gezocht naar een verzekeraar na een paar afwijzingen omdat ze overal waar ze wilde verzekeren ging aankruisen medische opvragen ja en ze was via een kennis bij monuta terecht en vanaf dat moment verzekerd en werden niet gebeld over aanvullende vragen ofzo dus ze heeft mij ook verteld als er wat gebeurdt met mij moet je monuta bellen dus ik wist niet anders dan dat ze verzekerd was
Als eerste gecondoleerd. Weet je zeker dat je moeder daar wel het formulier goed heeft ingevuld? Want als je ziek bent kun je geen uitvaartverzekering afsluiten. Beetje botte vergelijking maar een brandend huis kun je ook niet verzekeren.

Maar wat geeft Monuta als rede dat ze niet uitkeren? En u zegt doorgestuurd te worden maar waarheen? Zonder deze informatie is het echt onmogelijk om je een advies te geven want in eerste uitleg lijkt het gewoon logische dat je niet uitgekeerd krijgt.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Mijn moeder is afgelopen Oktober overleden was verzekerd bij Monuta en was nog geen 2 jaar daarvoor overgestapt naar Monuta.

De begrafenisondernemer vertelde ons in het eerste gesprek wat de kosten zouden zijn en vertelde daarbij dat hij het erg vervelend vond om over geld te praten MAAR omdat ze nog geen 2 jaar bij hun verzekerd was wordt altijd beoordeeld of de ziekte waaraan ze overleden is al speelde bij het afsluiten van de verzekering. (Logisch toch ook!)
En binnen 2 dagen krijg je daar al antwoord op, in ons geval positief omdat mijn moeder een jaar na het aanmelden van de verzekering ziek werd.

Dus waarschijnlijk denken/weten ze in uw geval dat uw moeder al ziek was bij het afsluiten en ook daaraan overleden is? En dan heeft u geen recht op een uitkering. Maar dit zou toch ZEKER voor de uitvaart aan u bekend gemaakt moeten zijn geweest?? Zodat u en eventuele broers of zussen weten waar je voor komt te staan als de verzekeraar niet uitkeert.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat er meer informatie nodig is om je te kunnen helpen. Waarom willen ze niet uitkeren?

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl . Hopelijk kunnen hun jou helpen.

Ryan1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2021 11:59

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Ryan1980 »

Ik ben haar enige kind en dat bedoelde ik van ze heeft ook nee gehad bij een paar verzekeraars omdat ze ook aan gaf. Dat ze diabetes had en dialyseerde
En ze werd steeds terug gebeld van we kunnen u niet aannemen en bij monuta kreeg ze na een paar dagen haar polis met een maand bedrag van€ 48 alles was online geregeld

Ryan1980
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2021 11:59

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Ryan1980 »

Ja ik heb ook nagevraagd en er wordt mij vertelt ondanks dat ze medische opvragen ja had ingevuld waren ze niet volledig op de hoogte maar net als de andere verzekeraar ze hebben navraag gedaan en daarna ook terug gebelt van we hebben alles overwogen en aan de hand van onze bevindingen nemen we haar niet aan maar bij monuta was dat niet het geval en daarom dachten wij van alles is nagevraagd en het is geregeld

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ryan1980 schreef:
07 apr 2021 03:38
Effe een korte uitleg ze is door omstandigheden en haar ziekte bij de bewindvoerder beland en op 1 of ander manier was ze niet meer uitvaart verzekerd en toen heeft ze gezocht naar een verzekeraar na een paar afwijzingen omdat ze overal waar ze wilde verzekeren ging aankruisen medische opvragen ja en ze was via een kennis bij monuta terecht en vanaf dat moment verzekerd en werden niet gebeld over aanvullende vragen ofzo dus ze heeft mij ook verteld als er wat gebeurdt met mij moet je monuta bellen dus ik wist niet anders dan dat ze verzekerd was
Volgende keer graag wat punten en komma's. Dat maakt alles een stuk leesbaarder.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kijk dan nog maar eens na of er nog waarde is in die eerdere polis.

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Lees eerst de polis eens door, daar zullen wel wat soecifieke punten in staan waar wordt aangegeven wanneer niet wordt uitbetaald.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door geengast »

Een ander punt kan zijn dat ze onder bewind voering zat. Dan mag je niet zelfstandig een verzekering afsluiten, dat moet de bewindvoerder doen.
Maar we hebben te weinig info om hier het fijne over te zeggen.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Smartje »

geengast schreef:
07 apr 2021 21:25
Een ander punt kan zijn dat ze onder bewind voering zat. Dan mag je niet zelfstandig een verzekering afsluiten, dat moet de bewindvoerder doen.
Maar we hebben te weinig info om hier het fijne over te zeggen.
Wat voor rol heeft de Bewindvoerder gespeeld in deze afwikkeling, of ligt dat nu bij de erfgenamen.
Wel of geen Polis, er moet toch iemand een handtekening zetten bij de begrafenisondernemer.
Ik zelf heb ook een keer als “formaliteit” getekend voor een uitvaart van een goede kennis.
Maar ik wist dat de polis dekkend was.
“Als” u getekend heeft zal de rekening van de uitvaart ook bij U terecht komen.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als moeder overleden is aan een bestaande ziekte dan keert een uitvaartverzekering niets uit. Heel logisch.

Geen een verzekeraar accepteert een klant die dialyseert. En die verzekeraar gaat dat niet van te voren controleren. Maar misschien zit er nog waarde in de oude gestopte polis.

Edit tikfouten
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 07 apr 2021 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Uitvaartkosten worden niet uitgekeerd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Seinhuis schreef:
07 apr 2021 08:58
Ik denk dat er meer informatie nodig is om je te kunnen helpen. Waarom willen ze niet uitkeren?

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl . Hopelijk kunnen hun jou helpen.
Ook bij www.kifid.nl kan je terecht als je verzekering onterecht niet uitbetaald (wat ik niet kan beoordelen).

Gesloten