LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
joepie82
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2011 15:35

Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door joepie82 »

Hallo allemaal ik ben hier nieuw,

Ik zit met het volgende probleem:

Vanaf mijn geboorte betaalden mijn ouders aan de gemeente verplicht een bepaald bedrag voor een uitvaartverzekering. Op een gegeven moment heeft de gemeente dit uit handen gegeven en is de verzekering overgegaan naar Aegon, welke ik inmiddels zelf betaalde. Een tijdje geleden ben ik verhuisd en heb toen gebruik gemaakt van de verhuisservice van TNT-post. Helaas is de adreswijziging niet goed overgekomen bij Aegon waardoor ik de jaarlijkse rekening van Aegon nooit heb ontvangen. Nu heeft Aegon vorig jaar hun portefeuille overgedragen aan Axent.

Na een aantal mailtjes en telefoontjes met Axent (deze reageerde zeer traag en was uiterst kortaf), ben ik erachter gekomen dat mijn verzekering stopgezet is vanwege een niet betaalde rekening. Helaas kon de verzekering ook niet meer hersteld worden. Dit is helaas buiten mijn schuld om gebeurd. Daarom ben ik het hier absoluut niet mee eens en vraag me daarom af hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Al mijn opgebouwde premie is nu in één klap verdwenen en ik zou nu helemaal van voor af aan opnieuw een verzekering moeten afsluiten.

Weet iemand of hier nog wat aan te doen valt?? Heeft iemand tips??

Mvg.

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door schoepioen »

Volgens mij mogen ze niet zomaar je verzekering beeindigen en wel zodanig dat je al je ingelegde geld kwijt bent. Grenst zelfs aan diefstal volgens mij, immers: ze hebben in feite al jouw geld ingepikt.

Ik weet niet hoe je precies betaalde? Waarschijnlijk, afgaande op je posting, m.b.v. een accept giro wat men jou periodiek toestuurt?

Wat je er precies aan kunt doen weet ik niet. Ik zou zelf denk ik het verhaal in een brief zetten en dat dus buiten jouw schuld om de post mbt je uitvaart-verzekering niet bij jou is aangekomen en zij blijkbaar onvoldoende actie hebben genomen om je nieuwe adres te achterhalen. Tevens dat je niet akkoord bent met het beeindigen van de verzekering danwel je je eigen (al het ingelegde) geld terug wilt. Ook zou ik er in zetten dat het beeindigen van de verzekering zonder jouw toestemming en het dus ongeoorloofd toeeigenen van de ingelegde premies gezien kan worden als diefstal. De brief vervolgens afsluiten met de verwachting dat zij met een voor jouw passende oplossing komen waarin alle ingelegde premies in een nieuwe polis terugkomen danwel men alle premies aan je terug betaalt. De brief uiteraard aangetekend verzenden.

Overigens lijkt het me kul dat ze je oude polis niet weer kunnen cativeren. Dat is meer een kwestie van niet willen. Een opmerking als bijv.: "dat kan het systeem niet" is dan ook onzin.

Het inschakelen van rechtbijstand is ook zinvol denk ik.

Succes.

joepie82
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2011 15:35

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door joepie82 »

Beste Schoepioen,

Dank voor je snelle reactie! Ik zal je advies opvolgen door een aangetekende brief naar Axent te sturen. Wanneer ik verder wat weet zal ik het even laten weten!

Mvg.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door tennis »

Heeft een van je ouders dan bij de gemeente gewerkt en daar een uitvaartverzekering afgesloten?
Ik heb er nog nooit gehoord, dat je bij een gemeente, een verplichte uitvaartverzekering moest afsluiten!
Een verzekering kan wegens niet betalen van de premie de polis stopzetten, maar het ingelegde bedrag, kan niet zomaar verdwijnen.

schoepioen heeft al opgemerkt, dat je blijkbaar geen incasso had voor je verzekering, en ook niet gecontroleerd, of de premie betaald is/wordt.

joepie82
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2011 15:35

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door joepie82 »

Beste tennis,

Hoe de uitvaartverzekering er uitzag via mijn ouders weet ik niet precies. Wat ik wel weet is dat ze 21 jaar lang voor mij betaald hebben. En inderdaad, zelf betaalde ik daarna altijd via een acceptgiro welke ik één keer per jaar toegestuurd kreeg. Omdat ik er vanuit ging dat de adreswijziging goed verlopen was verwachtte ik dat de rekening normaal in de bus zou vallen op mijn nieuwe adres. Op een gegeven moment vond ik dat het wel heel lang duurde voordat ik een rekening kreeg en heb toen aan de bel getrokken. Helaas te laat.... Daarom probeer ik nu in ieder geval het ingelegde geld terug te krijgen!

Mvg.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door tennis »

Het ingelegde geld zou je niet terugkrijgen, maar de polis is blijkbaar nu op "Polisvrij" gezet, dus pas als je overlijd wordt het geld uitbetaald.
Na een aantal mailtjes en telefoontjes met Axent (deze reageerde zeer traag en was uiterst kortaf), ben ik erachter gekomen dat mijn verzekering stopgezet is

KennisenKunde
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2011 18:16

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door KennisenKunde »

even kort een reactie.
Na een aantal mailtjes en telefoontjes met Axent (deze reageerde zeer traag en was uiterst kortaf), ben ik erachter gekomen dat mijn verzekering stopgezet is vanwege een niet betaalde rekening. Helaas kon de verzekering ook niet meer hersteld worden. Dit is helaas buiten mijn schuld om gebeurd. Daarom ben ik het hier absoluut niet mee eens en vraag me daarom af hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Al mijn opgebouwde premie is nu in één klap verdwenen en ik zou nu helemaal van voor af aan opnieuw een verzekering moeten afsluiten
Er is er maar 1 schuldig aan dit alles en dat ben je zelf. Jij had moeten zorgen voor de juiste afwikkeling van je adreswijziging aangezien je betaald middels acceptgiro.

Daarnaast is niet alles weg of verdwenen maar is de polis gewoon premievrijgemaakt. Dit houdt in dat de polis de premievrije waarde uit zal keren bij overlijden. Aangezien niet alle premies zijn betaald is deze waarde lager dan de verzekerde waarde.

Verder mag de verzekeraar dit gewoon doen. Zie hiervoor de algemene voorwaarden.

Een hoop gezeur dus voor iets dat je zelf had kunnen en moeten verkomen.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door berend12 »

Er is er maar 1 schuldig aan dit alles en dat ben je zelf. Jij had moeten zorgen voor de juiste afwikkeling van je adreswijziging aangezien je betaald middels acceptgiro.

Daarnaast is niet alles weg of verdwenen maar is de polis gewoon premievrijgemaakt. Dit houdt in dat de polis de premievrije waarde uit zal keren bij overlijden. Aangezien niet alle premies zijn betaald is deze waarde lager dan de verzekerde waarde.

Verder mag de verzekeraar dit gewoon doen. Zie hiervoor de algemene voorwaarden.

Een hoop gezeur dus voor iets dat je zelf had kunnen en moeten verkomen.
Het is zo makkelijk om dat te typen als je lekker thuis zit en de ander niet ziet.
Aegon is zelf in zee gegaan met TNT Post, kennelijk is daar iets fout gegaan. Nou zo bijzonder is dat niet, heb zelf ook gebruik gemaakt van deze service en kon het meeste nog een keer zelf doen. Het enige wat je kan concluderen is dat je geen gebruik moet maken van de TNT verhuisservice, zeker voor belangrijke dingen zoals een verzekering.
Misschien doet een telefoontje van de TROS nog wonderen Joepie, bel ze maandag maar eens na de uitzending of stuur ze een e-mail.
contact

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Martijn T »

De polis zal premievrij zijn gemaakt. Verdwijnen kan de polis niet na al die tijd.
Vraag een kopie polis op bij Axent, daar zal op vermeld staan wat de huidige waarde is. Meestal is op een dergelijke oude polis de verzekerde som niet afdoende en is het misschien sowieso verstandig je bij te verzekeren.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Rebellian »

KennisenKunde schreef:Een hoop gezeur dus voor iets dat je zelf had kunnen en moeten verkomen.
De TS heeft zelf ook aan de bel getrokken omdat de nota uitbleef. Daarmee aan de plicht voldaan om er alles aan te doen zodat de rekening betaald kon worden?

johanbuy
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2011 09:47

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johanbuy »

Hoi,ik ben hier ook nieuw.
Ik zit met het volgende:
In het begin een uitvaartverzekering gehad van Momento Mori,is overgegaan naar Aegon en is toen weer verkocht aan Axent.Om het verhaal kort te maken...ik wil er vanaf.Ben niet tevreden over reilen en zeilen daar,je moet overal achteraan,niks laten ze weten.
Ik wilde stoppen met de polis,ik wilde hem laten afkopen,maar dat kon niet,ik kan hem alleen premievrij laten maken,afkopen doen ze niet omdat het van origine een natura polis is van momento mori en die kennen ze bij axent niet.
Ik vind dit nergens op slaan,ik wil ervan af,ik heb toch niet gewild dat ze van verzekeraar naar verzekeraar gingen,ik wou gewoon een goede uitvaartverzekering.
Wat moet ik hier mee? Heeft iemand een antwoord hierop?

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Martijn T »

een uitvaartverzekering (natura of kapitaal) kan afhankelijk vd verzekeringsmaatschappij al dan niet afgekocht worden. Blijkbaar kon dat bij die van momento mori niet.

Wat weet u niet vd polis?
Als het goed is weet u waar u voor verzekerd bent, wat de premie is en tot wanneer deze betaalt dient te worden.

Als er al afgekocht zou kunnen worden, is dat ivm de waarde die er dan in zou staan niet de moeite waard. Eventueel kunt u vragen of premievrijmaking mogelijk is en vraag dan meteen wat de waarde vd polis is.

Maaikevdaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2013 13:33

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Maaikevdaa »

Hallo ook ik ben nieuw hier,
En heb gelijk een vraag na 25 jaar verzekerd te zijn bij memento mori kreeg ik een brief dat ik premievrij was voor de rest van mijn leven.
Memento mori werd overgenomen door Aegon en later door axent nu zegt axent dat ik gewoon weer premie moet gaan betalen ?
Weet iemand hoe dit in elkaar zit want ik was door memento mori al premievrij verklaard en nu bij axent moet ik weer gaan betalen . Axent zegt zelf dat ik gewoon moet betalen en dat hun de premievrij verklaring niet overnemen.

Mvg maaike

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lisare »

Waarvoor en hoeveel moet je gaan betalen?

Maaikevdaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2013 13:33

Re: Uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Maaikevdaa »

Lisare schreef:Waarvoor en hoeveel moet je gaan betalen?
Weer voor een uitvaartverzekering het exacte bedrag weet ik niet omdat ik dit voor een buurman vraag

Gesloten