LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive: regelrechte diefstal

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ingevandenreek
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2012 12:46

Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door ingevandenreek »

Unive Zorgverzekeringen houdt sinds augustus 2011 een zorgpremie van onze rekening af, middels een automatische incasso, zonder dat wij daar OOIT toestemming voor hebben gegeven. Deze premie is in het geheel niet voor ons bestemd, maar voor een geheel ander persoon. De fout ligt bij Unive, dat is door hen toegegeven, maar ondanks veelvuldig mailverkeer en telefonisch gedane beloften hebben wij tot op heden het ten onrechte afgeschreven bedrag (in totaal 1200 euro) NOG STEEDS NIET TERUG. Wij zijn al een maand bezig om dat geld terug te krijgen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd en krijgen steeds dooddoeners te horen in het kader van "ja, we zijn er mee bezig, de mail is doorgestuurd naar de betreffende afdeling...". Ja daar schieten we wat mee op! Je kan ze telefonische niet bereiken, ze reageren in het geheel niet op de e-mail en zo al een maand lang ons zuurverdiende geld proberen terug te krijgen! De Loden Leeuw voor UNIVE!

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door A.niem »

ingevandenreek schreef:Unive Zorgverzekeringen houdt sinds augustus 2011 een zorgpremie van onze rekening af, middels een automatische incasso, zonder dat wij daar OOIT toestemming voor hebben gegeven. ....
ingevandenreek schreef:.... Wij zijn al een maand bezig om dat geld terug te krijgen.
Wat ik me dan afvraag is waarom dit nog niet eerder opgemerkt is. :?:
verder is het meestal zo, hoe groter het bedrijf, des te langer het duurt. Ik ben bang dat u nog wel even bezig zult zijn om uw geld terug te krijgen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door ciske »

Ga langs bij een bijkantoor van Univé en leg daar de situatie uit, zeg duidelijk dat je het geld storneerd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
ciske schreef:Ga langs bij een bijkantoor van Univé en leg daar de situatie uit, zeg duidelijk dat je het geld storneerd.
Storneren kan tot 56 dagen na afboeking. Vanaf aug. 2011 wordt al afgeschreven.

Dan gewoon naar zo'n bijkantoor gaan, praten rechtstreeks is altijd beter dan via de telefoon of email.

ingevandenreek
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2012 12:46

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door ingevandenreek »

Wij hebben allerlei verzekeringen bij Unive, dus het is niet opgevallen dat er opeens ook een zorgpremie vanaf ging, en de laatste twee betalingen zijn gestorneerd ja, verder terug ging niet.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door Frantic2 »

maar als u dat zelf niet ziet..... en dit een jaar lang kan gebeuren.... waarom dan zo schreeuwen over Unive?

Als er niemand protesteert tegen een afschrijving hoe kunnen zij dan weten dat het fout gaat????

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Hoe kan 100 euro extra per maand niet opvallen? Blijkbaar heeft u toch geld genoeg...

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Nicky_The schreef:Hoe kan 100 euro extra per maand niet opvallen? Blijkbaar heeft u toch geld genoeg...
precies.... maar het is makkelijker om de schuld bij een ander te leggen dan zelf je verantwoording te nemen....

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door ciske »

Frantic2 schreef:
Nicky_The schreef:Hoe kan 100 euro extra per maand niet opvallen? Blijkbaar heeft u toch geld genoeg...
precies.... maar het is makkelijker om de schuld bij een ander te leggen dan zelf je verantwoording te nemen....

Dat het een beetje laks is van TS , is overduidelijk, maar alsnog is het de fout van Univé.

Dus TS kan het beste effe langs zo'n kantoor van Univé gaan.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Ben ik niet met je eens, als een bedrijf een incasso aanbiedt en ji krijgt geen Klachten? Hoe zou unive dan moeten weten dat dit een onterechte incasso Is?

Om dan als dievenbende te kakken te worden gezet zegt mij meer over de domheid van de ts dan van dit bedrijf.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door ciske »

Frantic , dat je het niet met me eens bent prima, zo netjes ben jij ook niet altijd in je uitspraken.

TS had inderdaad een betere titel kunnen nemen, maar daar is TS verantwoordelijk voor.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door snepke »

vogels schreef:
ciske schreef:Ga langs bij een bijkantoor van Univé en leg daar de situatie uit, zeg duidelijk dat je het geld storneerd.
Storneren kan tot 56 dagen na afboeking. Vanaf aug. 2011 wordt al afgeschreven.
Storneren kan 12 maanden ,maar dan moet je naar je bank gaan en een MOI(melding onterecht incasso)doen.

Dan haalt je bank het terug

http://www.incassomachtigen.nl/Consumen ... casso.aspx

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

ingevandenreek schreef:Unive Zorgverzekeringen houdt sinds augustus 2011 een zorgpremie van onze rekening af, middels een automatische incasso, zonder dat wij daar OOIT toestemming voor hebben gegeven. Deze premie is in het geheel niet voor ons bestemd, maar voor een geheel ander persoon. De fout ligt bij Unive, dat is door hen toegegeven, maar ondanks veelvuldig mailverkeer en telefonisch gedane beloften hebben wij tot op heden het ten onrechte afgeschreven bedrag (in totaal 1200 euro) NOG STEEDS NIET TERUG. Wij zijn al een maand bezig om dat geld terug te krijgen. We worden van het kastje naar de muur gestuurd en krijgen steeds dooddoeners te horen in het kader van "ja, we zijn er mee bezig, de mail is doorgestuurd naar de betreffende afdeling...". Ja daar schieten we wat mee op! Je kan ze telefonische niet bereiken, ze reageren in het geheel niet op de e-mail en zo al een maand lang ons zuurverdiende geld proberen terug te krijgen! De Loden Leeuw voor UNIVE!
Geachte mevrouw Van den Reek,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Hiervoor bied ik u namens Univé excuses aan. Ik wil u graag helpen. Wilt u zo vriendelijk zijn uw klantgegevens te mailen naar [email protected]), samen met een specifieke omschrijving van uw klacht. Dan kijken we hoe we dit kunnen oplossen. Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
Tommy
Webcare Univé

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Is VGZ en unive tegenwoordig hetzelfde?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door ciske »

Al heel lang.

ingevandenreek
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2012 12:46

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door ingevandenreek »

He wijsneuzen allemaal frantic2 en Nicky The, jullie kunnen wel als kippen zonder kop lopen blèren dat wij beter op moeten letten, ja dat zal wel, maar wij hebben niet heel de dag de tijd om op internetbankieren onze afschrijvingen te checken, jullie wel blijkbaar. En inderdaad, wij hebben geld genoeg, maar eerijk verdiend, met hard werken en ook onze eigen zorgpremie betalen, niet bij unive trouwens, en als er na 100 mails en beloftes van unive nog niets terug is betaald, STERKER NOG: WEER EEN INCASSO AFGEHOUDEN(!) dan heb ik daat geen ander woord voor dan DIEFSTAL

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door Nicky_The »

ingevandenreek schreef:He wijsneuzen allemaal frantic2 en Nicky The, jullie kunnen wel als kippen zonder kop lopen blèren dat wij beter op moeten letten, ja dat zal wel, maar wij hebben niet heel de dag de tijd om op internetbankieren onze afschrijvingen te checken, jullie wel blijkbaar. En inderdaad, wij hebben geld genoeg, maar eerijk verdiend, met hard werken en ook onze eigen zorgpremie betalen, niet bij unive trouwens, en als er na 100 mails en beloftes van unive nog niets terug is betaald, STERKER NOG: WEER EEN INCASSO AFGEHOUDEN(!) dan heb ik daat geen ander woord voor dan DIEFSTAL
Ik kijk mss 1x per maand op mijn rekening en dat is meer dan genoeg om foutieve afschrijvingen optijd te ontdekken. En blijkbaar kunt u nu ineens wel de tijd vinden om op uw rekening kijken.. Beetje vreemd verhaal..

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door ciske »

ingevandenreek schreef:He wijsneuzen allemaal frantic2 en Nicky The, jullie kunnen wel als kippen zonder kop lopen blèren dat wij beter op moeten letten, ja dat zal wel, maar wij hebben niet heel de dag de tijd om op internetbankieren onze afschrijvingen te checken, jullie wel blijkbaar. En inderdaad, wij hebben geld genoeg, maar eerijk verdiend, met hard werken en ook onze eigen zorgpremie betalen, niet bij unive trouwens, en als er na 100 mails en beloftes van unive nog niets terug is betaald, STERKER NOG: WEER EEN INCASSO AFGEHOUDEN(!) dan heb ik daat geen ander woord voor dan DIEFSTAL

Tjonge kan het wat minder? jij vraagt hier hulp, zoveel mensen zoveel meningen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door sjoegel »

Univé is een net bedrijf. komt vast goed.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Unive: regelrechte diefstal

Ongelezen bericht door alfatrion »

ingevandenreek schreef:Unive Zorgverzekeringen houdt sinds augustus 2011 een zorgpremie van onze rekening af, middels een automatische incasso, zonder dat wij daar OOIT toestemming voor hebben gegeven. Deze premie is in het geheel niet voor ons bestemd, maar voor een geheel ander persoon.
Je kunt het volgende doen:
  • aangifte doen bij de politie van diefstal
  • een melding onterechte incasso doen bij de bank en zo de bedragen van de afgelopen 13 maanden terug krijgen
  • aanspraak maken op incassokosten van 15%, voor wat betreft de afschrijving gedaan zijn op of na 1 juli 2012. (Door iedere keer een aanmaning te sturen kun je voorkomen dat een lager tarief gaat gelden.)
  • ze schriftelijk aanmanen hierbij de woorden "in gebreke", "verzuim" en "onrechtmatige daad" gebruiken.
Een voorbeeld:

Geachte heer, mevrouw,

Univé heeft op <data> de volgende bedragen <bedragen> afschreven. Maar hiervoor heb ik Univé niet gemachtigd. Bovendien bestaat er tussen ons geen overeenkomst op grond waarvan Univé recht heeft op deze bedragen. Daarom heeft Univé een onrechtmatige daad gepleegd waardoor Univé vanaf het moment van de afschrijvingen verzuim / in gebreke is.

Middels deze aanmaning maak ik aanspraak op het volgende bedrag conform de volgende specificatie:
<data augustus 2011> | <bedrag>
...
<data juni 2011> | <bedrag>
------------------------ ----------- +
subtotaal | <------> | <bedrag>

<data juli 2011> | <bedrag>
<data aug 2011> | <bedrag>
subtotaal | <------> | <bedrag>
------------------------ ----------- +
incassokosten | <------> | <15% van dit subtotaal>
gestorneerde bedragen | <------> | <negatief bedrag>
------------------------ ----------- ----------- +
Totaal | <------> | <bedrag>

Wanneer dit bedrag niet uiterlijk voor <datum 14 dagen na de dagtekening> is overschreven op bankrekeningnummer <nummer> zal ik dit bedrag verhogen met <zie BIK staffel over het eerste subtotaal> euro. Als u daarna nog niet betaald heeft komen hier ook nog eens proceskosten bij.

Met vriendelijke groet,
<naam>


P.S. De incassokosten van voor 1 juli worden mogelijk afgewezen door de rechter, als je niet voldoende werk hebt verricht. De meeste rechters vinden dat je meer moet doen dan het sturen van een aanmaning, zodat je er minimaal twee moet versturen. Ik heb dit alleen niet in de brief neergezet, omdat ik het dan te vrijblijvend vond klinken.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 28 aug 2012 22:43, 5 keer totaal gewijzigd.

Gesloten