LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Kampen Groep (VKG)

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jankloet
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 feb 2012 18:49

Van Kampen Groep (VKG)

Ongelezen bericht door jankloet »

Direct na het overlijden van mijn moeder vul ik een contactformulier van van Kampen in met het verzoek de verzekeringspolissen te schorsen. Na drie weken maar eens gebeld. Ik had me niet bij van Kampen moeten melden maar bij de tussenpersoon. Deze schorst de polissen. Van Kampen blijft doodleuk rekeningen en aanmaningen sturen. Uiteindelijk betaal ik onder gelijktijdige afspraak dat er verrekening van onverschuldigde premie zal plaatsvinden. Na drie keer rappelleren volgt na twee maanden uiteindelijk restitutie van een gedeelte van het afgesproken bedrag. De tussenpersoon past uiteindelijk het ontbrekende bedrag bij. Verzekeraar ASR (waar ik me in arren moede ook heb gemeld) hult zich in stilzwijgen. VKG kan beter per omgaande de toevoeging “service en zekerheid” in het logo schrappen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Van Kampen Groep (VKG)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het klinkt als raar in de oren, maar er is een overeenkomst met de tussenpersoon. Daar moet u ook zijn voor alle aanpassingen. Het was netter geweest van Van Kampen om dit zelf te melden, maar aan de andere kant zal er ook veel post binnenkomen daar waardoor uw opzegging op de stapel is beland.
Dus zo lang er niet op de juiste wijze is opgezegd moest er betaald blijven worden.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Van Kampen Groep (VKG)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarom na een overlijden de verzekeringspolissen schorsen? Sommige polissen zouden beëindigd kunnen worden en andere overgezet worden op naam van “erven”, maar schorsen? Dat is overbodig.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Van Kampen Groep (VKG)

Ongelezen bericht door be3a18 »

Zelf mee gemaakt. Na overlijden van een familielid waarbij sprake is van een erfenis en meerdere erfgenamen die recht hebben op een deel van de erfenis moet je dit eigenlijk direct doen. Alle afschrijvingen na het overlijden gaan ten koste van de erfenis. Als het betreffende bedrag nogal fors is vinden de mede erfgenamen het niet amusant dat er van alles door blijft lopen.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dat er een officiële overlijdens verklaring moet komen. Dat kan 1 tot 2 weken duren. Die stuur je vervolgens op.

En leg mij eens uit waarom je een verzekering voor iemand die overleden is zou laten doorlopen???

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Van Kampen Groep (VKG)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom er verzekeringen zouden moeten doorlopen een tijdje na het overlijden?

Als een huis nog niet verkocht is, de inboedel nog niet verkocht of uitgedeeld, de auto nog niet verkocht of overgeschreven.

Dus wat blijft er over wat meteen stop kan? Wellicht een rechtsbijstand.

Een uittreksel van overlijden wordt binnen een paar dagen door de uitvaartondernemer verzorgd.

Of de erven iets “amusant” vinden, is niet van belang.

Gesloten