LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Radar »

In onze radio-uitzending van 30 juni 2018 hebben we aandacht besteed aan dit onderwerp: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... rzekering/

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door BreejKC »

Weet u dat het ook andersom kan? Van een 'goedkope' verzekering overstappen naar een iets duurdere verzekering? Dat deed ik de afgelopen maanden. Met mijn auto was ik bij Achmea-dochter Inshared verzekerd. Via heel kleine prijsverhogingen in de loop der jaren schurkten zij inmiddels toch wel tegen de premies van CB aan. Op zich een goede verzekering maar tegen de kleine lettertjes met hogere eigen risico's en zo liep ik toch tegen een stuk goedkoopte aan die je uiteindelijk zelf betaalde.

Alles, werkelijk alles, moest via internet geregeld worden. Ook dat ging wel goed, maar er zijn nou eenmaal dingen die je wel eens van mens tot mens wil bespreken. En dát is bij die 'goedkope' internetverzekeringen zo goed als onmogelijk.

CB verzekert nu dus mijn auto, is misschien ietsje duurder, maar het verschil is duidelijk merkbaar. Recent van achteren aangereden. Eén telefoontje naar Apeldoorn en i.c.m. mijn rechtsbijstandverzekering is alles uitstekend opgelost. En, oh ja, telefonisch kwam in het gesprek van mens tot mens even aan de orde of de bestuurder van de auto nergens last van had. Dat wordt bij een internetverzekering niet aan je gevraagd. Dat letsel is wel degelijk het geval. Genoeg aanleiding voor CB, uit eigen beweging, meteen een letselschadezaak op te starten. Die loopt nog. Ook daar in het verleden goede ervaringen mee gehad omdat er van mens tot mens gesproken werd en goede resultaten werden bereikt.

In tv-reclames investeert CB ook niet zo veel meer. Daar is o.a. de kleine-deukjes-dag voor in het leven geroepen. Gratis en voor niks zijn op die dag drie kleine deukjes uit mijn auto verwijderd. Ook dat is investeren in je klanten, iets wat ik ook klantvriendelijkheid noem.

Dát is dus wat ik klantvriendelijkheid noem. En daar betaal ik graag wat extra premie voor.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Had u bij I sheared ook een rechtsbijstandverzekering?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door BreejKC »

Nee, die had ik niet bij Inshared. Maar, dat werkt iets anders bij Achmea. CB en Inshared zijn beiden onderdeel van de Achmea-groep. De rechtsbijstandverzekeringen van alle bij Achmea aangesloten dochters zijn bij een aparte Stichting Achmea Rechtsbijstand Verzekering ondergebracht. Bij rechtsbijstandkwesties kom je bij alle dochters van Achmea dus bij deze stichting terecht.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus uw rechtsbijstandverzekering ging voor u aan het werk. Zou u die bij Insheared ook gehad hebben, hadden zij dat ook gedaan. Heeft dus weinig met CB van doen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door BreejKC »

U leest niet goed, of selectief. Het maakt niet uit of je bij CB of bij Inshared rechtsbijstand verzekerd bent. Als je een beroep op één van beide RBS-verzekeringen doet kom je in alle gevallen bij genoemde stichting terecht. Verschil is echter dat de verkeersverzekering bij Inshared een pure internetverzekering is en dat je bij CB gewoon hulpvaardige mensen aan de lijn krijgt bij een verkeerskwestie, die je dan ook naar genoemde stichting kunnen doorverwijzen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees wel goed. U bent zo tevreden over CB ivm de afwikkeling van een schade door uw rechtsbijstandverzekering. U zou dus diezelfde rechtsbijstand gehad hebben, als u ten tijde dat u bij Insheared verzekerd was, ook een rechtsbijstanddekking had gehad.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door BreejKC »

We wijken af van het oorspronkelijke onderwerp. Daarom neem ik de vrijheid na deze reactie hierop niet meer te reageren.. Feit is dat ik tevreden ben over de verkeersverzekering van Centraal Beheer Voor wat betreft de rechtsbijstandverzekering van Achmea maakt dit verder niets uit. En daarvoor betaal ik graag iets meer. De reden heb ik hiervoor duidelijk omschreven.

Anderzijds, de premie mag dan misschien ietsje meer zijn als bij Inshared, als ik drie deukjes uit de carrosserie van mijn auto laat verwijderen, wat gratis gebeurde als service van de verkeersverzekering van Centraal Beheer, dan ben ik uiteindelijk een stuk goedkoper als wanneer ik daar bij een schadeherstelbedrijf voor had moeten betalen.

QuaSSia
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2018 12:02

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door QuaSSia »

Terug naar het onderwerp... Centraal beheer achmea en de premie verhoging.

Persoonlijk kreeg ik ook een brief toegestuurd met een fixe verhoging van ruim 68% (over twee jaar gezien een verhoging van 82%).
De extra toegevoegde waarde zoals Achmea dat zelf noemt is puur een verkoop praatje, ze hebben de berekening aangepast ipv per kamer betaald je nu per gezinslid, mede door het toevoegen van in mijn opzicht overbodige opties als bijvoorbeeld de glas verzekering, als ik dit zou willen hebben dan had ik dit voorgaande jaren ook wel bij ze afgenomen. Natuurlijk ben je beter verzekerd als je extra zaken in een verzekering bundelt, maar dit wilt niet zeggen dat dit overeenkomt met de wensen van je klanten.
Ik denk dat Achmea puur naar winstbejag kijkt en met deze wijziging totaal geen oog heeft voor hun klanten. (of te wel een poot uitdraaien)

Een verzekeraar mag uiteraard doen en laten wat ze willen, maar ze raken hierdoor wel vele klanten kwijt (heb zelf de verzekering ook opgezegd).
Veel mensen beginnen al te steigeren als bijvoorbeeld Ziggo hun prijzen met 2 euro verhoogd, maar reageren verder laconiek op een verhoging van bijna 70% op een bestaande verzekering. Andere verzekeringen, zoals eerder aangegeven, bieden dezelfde dekking en soms zelfs meer voor veel minder geld. (ik ben nu goedkoper uit dan afgelopen jaar, inclusief glas en tuin dekking en alle 'extras' die Achmea toegevoegd heeft).

Ik hoop dat veel mensen zich realiseren dat overstappen een fluitje van een cent is, je zeer eenvoudig kan bepalen welke risico’s je wilt dekken en daarbij een juiste (veel goedkopere) verzekering kan afsluiten dan bij Achmea.

soetens7
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2017 11:53

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door soetens7 »

Ik heb reeds jaren een all risk woonverzekering voor onze chalet bij CB.
Dit houd in dat ik voor mijn opstal ,tuin , glas en inboedel tot 35.000,-- verzekerd ben tot 350.000,-- .
Dit is een door CB zelf ontwikkelde formule.
Hiervoor was onze chalet met waarde van 120.000,-- en tuin en glas en inboedel tot een maximum van 350.000,-- verzekerd voor een jaarpremie van 303,-- euro.
Nu heb ik vorige week een aanbod voor de aangepaste nieuwe woonverzekering gekregen.
Hier is de premie verhoogd naar 587,-- euro. dit is een verhoging van bijna 100%.
Hiervoor is dan wel mijn inboedel met een waarde van 35.000,-- verzekerd tot 200.000,-- euro.
de eigen risico's zijn bij deze nieuwe versie ook in ons nadeel veranderd.
Verder kan ik in de nieuwe aangeboden verzekering geen veranderingen vinden die als een verbetering gezien kunnen worden.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@soetens7

Is dat een chalet voor recreatie? Houd er dan rekening mee dat niet elke verzekeraar dat wil verzekeren. Dus CB niet eerder opzeggen dan dat u elders geaccepteerd bent.

Marc12345
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2018 02:47

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Marc12345 »

Ik heb een verzekering voor 19 euro per maand en per 1 augustus 90 euro... 450% premie stijging. Als je belt is het antwoord dat CB met een nieuw systeem werkt.... op de vraag of ze zelf een stijging van 450% niet ook wat veel vinden is het antwoord "nee, u realiseert zich toch dat die 19 euro wel erg weinig was... en als u het te veel vindt bent u vrij om naar een andere verzekeraar te gaan".

Kwestie van goedkoop klanten lokken om ze daarna te melken...

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Ivo.w »

sagapoa schreef:
NeoDutchio schreef:
sagapoa schreef:Het frustreert mij dat een bedrijf zomaar zijn premie verhoogt, zonder daar iets meer voor te leveren.
Dus uw huis kan voor hetzelfde geld herbouwd worden als 10 jaar geleden? Daarbij is uw huis dus ook niet in waarde gestegen en koopt niemand duurdere spullen in huis die ook meeverzekerd zijn?
U weet zelf het antwoord op uw vragen. Uiteraard is dat het geval, ik ben ook bereid om een paar euro meer te betalen. 50% premie stijging is mij gewoon te gortig en is in mijn ogen niet klantvriendelijk.

Vergeet ook niet dat bij herbouw uw woning aan de eisen van het laatste bouwbesluit moet voldoen wat betreft isolatie en technische installaties. Dit nog los van de gestegen loonkosten voor herbouw.

En ook voor kleinere schades zijn wegens fors gestegen tarieven van aannemers flink hoger geworden.

bart14
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2018 20:29

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door bart14 »

Ach, het kan nog veel erger. Kreeg ook een brief met de nieuwe opstal/inboedel-premie. Van 350 naar 970 euro. Gebeld en de uitleg gekregen dat de woning in waarde is gestegen. En dat klopt, sinds het afsluiten van de premie en de koop van de woning 13 jaar geleden is het huis inderdaad zo'n 30% meer waard geworden, maar de premie is met 200% gestegen...."Jammer, we kunnen er niets aan doen".

Op zoek dan maar naar een nieuwe verzekeraar. Heb al gezien dat de premie, ook bij gewone verzekeraars als NN of ABNAMRO ongeveer de helft is.

Het is me niet duidelijk wat er precies bij CB aan de hand is.

lagritt
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2016 22:31

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door lagritt »

De fout die ze gemaakt hebben met de gezinssamenstelling hebben ze bij iedere verzekeringsnemer bewust gemaakt. Ze hebben automatisch bij iedereen de gezinssamenstelling gewijzigd in 3 of meer personen. Uiteraard heeft dit een premiestijging tot gevolg. Dus alleenstaanden en gezinnen met 2 personen: let op !!

klaus__9
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2018 13:13

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door klaus__9 »

Hier ook, van 521 naar 838 euro per jaar. Verhoging van 60% sinds 1 oktober. Oud contract liep namelijk nog tot eind september.

CB opgezegd en ga nu naar Univé, zij bieden nagenoeg hetzelfde pakket voor in totaal 515, dus nog goedkoper dan vorig jaar.

Wel jammer dat je er bovenop moet blijven zitten en ze de tarieven automatisch verhogen. Als je even geen tijd voor je administratie hebt wordt je dus sterk benadeeld.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door renewouters »

bart14 schreef:
30 aug 2018 20:34

Op zoek dan maar naar een nieuwe verzekeraar. Heb al gezien dat de premie, ook bij gewone verzekeraars als NN of ABNAMRO ongeveer de helft is.
Kijk maar uit met NN. Volgens iemand anders op dit forum betalen die nooit uit....

funkma
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2018 16:21

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door funkma »

Hier is de premie zelfs verdubbeld, Volgens mij willen ze echt klanten kwijt

greetk
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2008 20:34

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door greetk »

Nu ook mijn verhoging binnen gekregen,kreeg zowat een hartverzakking! Ik betaal nu voor mijn Inboedel plus Opstal 27,70 per maand en ga naar maar liefst 101,70!!!
Te gek voor woorden. Dat kunnen we helemaal niet betalen,dat de premie verhoogd wordt snap ik,maar dit is to much,dacht eerst dat het een tikfout was....
Ze stoppen ook ongevraagd een Glas-en Tuinverzekering er in,als ik dat had willen hebben had ik die wel zelf genomen.
Het is hetzelfde dat als je een eenvoudige Reisverzekering zou zoeken er alleen maar dure zijn omdat ze er automatisch diepzeeduiken en waterskien in hebben opgenomen .
Heb 3 verzekeringen bij C.Beheer al 35 jaar,maar ik MOET nu naar een andere verzekering uitkijken. Kreeg de mail hierover 25 febr.,dan moet ik wel opschieten om voor 1 april als de nieuwe Woonverzekering ingaat een andere verzekeraar te vinden.
Margrreet.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhoging premie woonverzekering Centraal Beheer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kijk op een vergelijkingssite. Independer of zo.

Ik weet niet waar CB mee bezig is.

Gesloten