LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuisverzekering waardebepaling

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hp5
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2016 21:14

verhuisverzekering waardebepaling

Ongelezen bericht door hp5 »

Hoi. Binnenkort ga ik verhuizen. Ik ben al begonnen met inpakken. Ik ben online naar informatie gaan zoeken over het verzekeren via het verhuisbedrijf. Ik lees dat schade alleen wordt vergoed als het verhuisbedrijf de spullen heeft ingepakt. Betekent dit dat ze dus niets vergoeden qua diefstal of schade als ik zelf mijn spullen inpak? Moet ik alles weer uitpakken? En hoe bepalen ze de (dag/nieuw)waarde van mijn spullen? Moeten ze de spullen dan eerst zelf hebben gezien? Of mag ik zelf van tevoren de spullen inpakken en hun vertellen wat erin zit en hoeveel het waard is? Hoe werkt zoiets? Ik ben slechts alleenstaande. Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld voor een bovenmodaal gezin met 3 tienerkinderen bijna ondoenlijk is om de waarde te bepalen van de spullen per doos.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: verhuisverzekering waardebepaling

Ongelezen bericht door A.niem »

hp5 schreef:Hoi. Binnenkort ga ik verhuizen. Ik ben al begonnen met inpakken. Ik ben online naar informatie gaan zoeken over het verzekeren via het verhuisbedrijf. Ik lees dat schade alleen wordt vergoed als het verhuisbedrijf de spullen heeft ingepakt. Betekent dit dat ze dus niets vergoeden qua diefstal of schade als ik zelf mijn spullen inpak? Moet ik alles weer uitpakken? En hoe bepalen ze de (dag/nieuw)waarde van mijn spullen? Moeten ze de spullen dan eerst zelf hebben gezien? Of mag ik zelf van tevoren de spullen inpakken en hun vertellen wat erin zit en hoeveel het waard is? Hoe werkt zoiets? Ik ben slechts alleenstaande. Ik kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld voor een bovenmodaal gezin met 3 tienerkinderen bijna ondoenlijk is om de waarde te bepalen van de spullen per doos.
Het is logisch dat het verhuisbedrijf alleen de schade vergoed als zij zelf de spullen hebben ingepakt. Want wat als u een kostbaar servies zo in de doos hebt gelegd, de doos maar half vol hebt gedaan, en er een paar volle dozen met boeken op hebt gezet? De kans is groot dat niet alles heel overkomt. Maar daar kan het verhuisbedrijf niks aan doen (in dit geval).

Ik zou zelf met één of meerdere verhuisbedrijven contact opnemen voor een offerte, en deze vragen bij hun neer leggen. Zij kunnen aangeven of en hoe alles werkt. Let wel: Als u alles laat in- en uitpakken door het verhuisbedrijf zijn daar behoorlijke kosten aan verbonden. Dit kunt u uiteraard ook zelf doen. Van de meeste verhuisbedrijven kunt u verpakkingsmateriaal krijgen zoals dozen en pakpapier. Maar zoals gezegd, vraag dit na aan het verhuisbedrijf zelf.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: verhuisverzekering waardebepaling

Ongelezen bericht door Frantic2 »

informeer eens bij je inboedel verzekeraar... grote kans dat bij een uitgebreide (buitenshuis evt.) dekking schade ontstaan tijdens verhuizing is meeverzekerd/

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: verhuisverzekering waardebepaling

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het lijkt me dat ze het hebben over schade die ontstaan is IN de verpakking doordat het niet goed verpakt is. Als er iets tijdens transport met de auto gebeurt dan zou het raar zijn als dat niet verzekerd is (of vergoed wordt) omdat zij de dozen niet hebben ingepakt. Grote spullen zullen verzekerd zijn want die worden door de verhuizer in de wagen gezet.

Qua waardebepaling zal het niet veel afwijken van hoe een inboedelverzekeraar de boel waardeert.

Als je niet wilt dat de verhuizer alles inpakt zou je nog kunnen overwegen om de echt kostbare of kwetsbare zaken zelf te verhuizen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: verhuisverzekering waardebepaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef: Als er iets tijdens transport met de auto gebeurt dan zou het raar zijn als dat niet verzekerd is (of vergoed wordt) omdat zij de dozen niet hebben ingepakt.
Dat lijkt mij helemaal niet raar. Verkeerd inpakken kan een hoop schade opleveren bij de eerste de beste drempel, bij wijze van spreken, en daar ken je hen moeilijk aansprakelijk voor houden.

hp5
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2016 21:14

Re: verhuisverzekering waardebepaling

Ongelezen bericht door hp5 »

Misschien ga ik de dure/kwetsbare spullen inderdaad zelf verhuizen met mijn auto en een verhuisdienst doet de rest.

jantom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:23

Re: verhuisverzekering waardebepaling

Ongelezen bericht door jantom »

hp5 schreef:Misschien ga ik de dure/kwetsbare spullen inderdaad zelf verhuizen met mijn auto en een verhuisdienst doet de rest.
Als je het goed wilt doen dan moet het inderdaad zo gebeuren. Zeker als je spulletjes fragiel zijn en ook veel waarde hebben.

Gesloten