LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerd voorgelicht door verzekeringsagent

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
harhar
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:59

verkeerd voorgelicht door verzekeringsagent

Ongelezen bericht door harhar »

Tijdens de laatste storm is onze boom omgewaaid, de gemeente heeft een deel verwijderd en op advies van de opzichter van de gemeente is een hovenier gebelt om de rest te verwijderen.

Ik heb mijn verzekeringsagent gebeld om te vragen wat mijn rechten en plichten hierin zijn, en waarvoor wij verzekerd zijn.

Omdat de verzekeringsagent met vakantie was en de plaatsvervanger maar niet terug belde heb ik na 4 uur nog een keer gebeld en werd mij verteld dat ik terug zou worden gebeld.

Na 10 minuten werd ik gebeld door de 2e plaatsvervanger.
Toen ik hem de zaken voorlegde, kreeg ik als antwoord "laat alles maar verwijderen, je bent goed verzekerd, stuur de nota's maar op".

Vandaag kreeg ik een telefoontje va onze verzekeringsagent dat de verzekeringsmaatschappij niets vergoed.

Toen wij ons verhaal deden, kregen wij glashard te horen dat hetgene wij zeiden niet door de 2e vervanger gezegd was. De 2e vervanger bleek achteraf haar zoon te zijn, die op verzekeringstechnisch gebied weinig weet.

Wat zijn nu mijn rechten.

Ik heb vandaag ok al een schrijven gekregen van de verzekeringsmaatschappij waarin staat dat volgens de aanvullende voorwaarden Woonhuisverzekering Uitgebreid-Maxi-Plus 2006 het ruimen van een boom niet gedekt zou zijn.

Toen wij met de 2e plaatvervanger spraken hadden wij zelf nota bene een ploeg van 7 man klaar staan met 3 kettingzagen. Maar omdat hij zei "laat alles maar verwijderen, je bent goed verzekerd, stuur de nota's maar op" heb ik het voor de veiligheid maar laten doen.

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: verkeerd voorgelicht door verzekeringsagent

Ongelezen bericht door finadleo »

Recht hebben en recht krijgen zijn verschillende dingen. U kunt de adviseur aansprakelijk stellen. Probleem is alleen, hoe bewijst u dat er toezeggingen zijn gedaan? Dat bewijs zult u wel moeten leveren nu de adviseur ontkent.
Als u dat kunt is er geen probleem. Zo niet, dan zie ik geen mogelijkheden voor u. (Behalve dan een betere adviseur zoeken. Zoon zonder kenis laten waarnemen getuigt niet van enige zorg).

Marc Diks
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2010 16:25

Re: verkeerd voorgelicht door verzekeringsagent

Ongelezen bericht door Marc Diks »

Wie eist, bewijst.....u moet dus kunnen bewijzen dat dit is toegezegd. Nu men het ontkent zal dit lastig worden.

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: verkeerd voorgelicht door verzekeringsagent

Ongelezen bericht door ad »

Zo zie je maar weer dat het van belang is om dit soort toezeggingen schriftelijk te laten bevestigen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verkeerd voorgelicht door verzekeringsagent

Ongelezen bericht door witte angora »

Tijdens de laatste storm is onze boom omgewaaid,
Ik weet niet hoor, dat hoort nog altijd bij het eigen tuinonderhoud. Het verbaast me dat je überhaupt al contact hebt gezocht met de verzekeringsmaatschappij.

Als die boom op een auto was gewaaid, was je verzekerd voor de schade aan de auto, dat wel. Maar anders niks.

harhar
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:59

Re: verkeerd voorgelicht door verzekeringsagent

Ongelezen bericht door harhar »

Iedereen bedankt, ik ben er onderhand ook wel achter dat ik zal moeten betalen.

Maar de verstandhouding met de verzekeringsagente is zeer bekoeld, ik weet nog niet goed wat ik daar mee aan moet.
De tijd zal het leren.

Gesloten