LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Philippe1950
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2020 11:31

Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Ongelezen bericht door Philippe1950 »

Via Nationale Nederlanden had ik een beheerd beleggen rekening. Toen ik wilde verkopen, sloot ik de rekening via de website. Daarna belde ik of alles direct verkocht zou worden. Ja werd bevestigd. Achteraf bleek dat ze er 3 tot 5 dagen over doen om de aandelen te verkopen. Onbegrijpelijk dat NN het woord VERKOPEN niet verstaat. Verkopen is net zoals alles: direct handelen. Doordat NN er traag over doet, is er tegen een andere prijs verkocht dan dat zou moeten als direct verkocht zou worden. Vervolgens een klacht hierover ingediend. Je leest dan in de bevestiging dat je binnen 10 werkdagen een reactie krijgt. Na 6 dagen kreeg ik een reactie. Ja, dat de klacht in behandeling was genomen en dat ik binnen 10 werkdagen een reactie krijg.

NN heeft problemen met communicatie en klantvriendelijkheid is hen onbekend.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Ongelezen bericht door berndv »

Philippe1950 schreef:
02 mar 2020 11:40
Ja, dat de klacht in behandeling was genomen en dat ik binnen 10 werkdagen een reactie krijg.
heeft u die al gehad? En zo ja, wat was die reactie dan?

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Philippe1950 schreef:
02 mar 2020 11:40
. Toen ik wilde verkopen...
Hoe is dat precies afgesproken in de polisvoorwaarden/'kleine lettertjes'?? die ik niet kan vinden op internet??

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Ongelezen bericht door lordi »

De productvoorwaarden van Beheerd Beleggen staan hier:
https://www.nn.nl/Particulier/Beleggen/ ... leggen.htm
Onderaan de pagina is het mogelijk om de voorwaarden te downloaden. In bijlage 2 vanaf pagina 27 staat aangegeven hoe er met orders wordt omgegaan.

Hoe lang het duurt voor de orders zijn verwerkt, hangt helemaal af van wat er precies in de portefeuille zat en op welk moment de order is gegeven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Ongelezen bericht door kweenie »

Philippe1950 schreef:
02 mar 2020 11:40
Via Nationale Nederlanden had ik een beheerd beleggen rekening. Toen ik wilde verkopen, sloot ik de rekening via de website. Daarna belde ik of alles direct verkocht zou worden. Ja werd bevestigd. Achteraf bleek dat ze er 3 tot 5 dagen over doen om de aandelen te verkopen. Onbegrijpelijk dat NN het woord VERKOPEN niet verstaat. Verkopen is net zoals alles: direct handelen.
Hoe lang NN over het verkopen doet of mag doen, zal afgesproken zijn in de voorwaarden. Maar als je doel 'direct verkopen' is, waarom geef je dan geen opdracht tot verkopen in plaats van dat je opdracht geeft de rekening te sluiten? Het lijkt mij dat bij een opdracht tot sluiten van de tekening er ook een aantal andere zaken moeten gebeuren, die vertragend kunnen werken op de verkopen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Oproep; Alleen mensen die een hogere koers kregen omdat ze zo traag verkocht hebben!

Ja, bij trage handel van verzekeraar die op andere afdeling de echte beleggingen laat doen loop je een risico bij plotselinge koerswinst!
Het is bij vrijwel alle verzekeraars op deze manier geregeld en het Corona verhaal laat nu een flinke daling zien... U had ook even mogen wachten tot deze griep variant over is en de beurs weer herstelde!

mh73

Re: Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Ongelezen bericht door mh73 »

kweenie schreef:
03 mar 2020 05:11
Philippe1950 schreef:
02 mar 2020 11:40
Via Nationale Nederlanden had ik een beheerd beleggen rekening. Toen ik wilde verkopen, sloot ik de rekening via de website. Daarna belde ik of alles direct verkocht zou worden. Ja werd bevestigd. Achteraf bleek dat ze er 3 tot 5 dagen over doen om de aandelen te verkopen. Onbegrijpelijk dat NN het woord VERKOPEN niet verstaat. Verkopen is net zoals alles: direct handelen.
Hoe lang NN over het verkopen doet of mag doen, zal afgesproken zijn in de voorwaarden. Maar als je doel 'direct verkopen' is, waarom geef je dan geen opdracht tot verkopen in plaats van dat je opdracht geeft de rekening te sluiten? Het lijkt mij dat bij een opdracht tot sluiten van de tekening er ook een aantal andere zaken moeten gebeuren, die vertragend kunnen werken op de verkopen.

Volgens mij gaan er een paar dingen mis. De TS sluit eerst de rekening en belt Nationale Nederlanden pas daarna. Ik zou dat andersom hebben gedaan, want zelfs al had NN gezegd dat direct verkopen niet mogelijk was, dan had de TS de rekening toch al gesloten.

Over communicatie gesproken: heeft de TS gevraagd of direct verkopen mogelijk was in combinatie met het sluiten van de rekening, of alleen dat direct verkopen mogelijk was?

Want ik denk dat daar het probleem nog weleens in zou kunnen zitten, zoals kweenie aangeeft. Er zijn dan meer handelingen nodig.

En verder zal, zoals hierboven ook al aangegeven, één en ander wel in de voorwaarden staan.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Ongelezen bericht door Mk »

Het is redelijk simpel; de fondsen waarin belegd wordt worden niet allemaal direct verhandeld. Er zijn fondsmanagers die pas een paar dagen na de opdracht de uitvoering bevestigen.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Ongelezen bericht door jonis »

Mk schreef:
03 mar 2020 17:59
Het is redelijk simpel; de fondsen waarin belegd wordt worden niet allemaal direct verhandeld. Er zijn fondsmanagers die pas een paar dagen na de opdracht de uitvoering bevestigen.
Bij mijn verzekeraar wordt gewoon bij een beleggingspolis alles daags erna verkocht als je rekening houdt met cut off tijd en je rechtstreeks contact hebt. Ben je te laat duurt het 1 dag langer. Dan heb ik het alleen over aan/verkopen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verkopen met Nationale Nederlanden duurt meerdere dagen

Ongelezen bericht door kweenie »

jonis schreef:
03 mar 2020 18:30
Bij mijn verzekeraar wordt gewoon bij een beleggingspolis alles daags erna verkocht als je rekening houdt met cut off tijd en je rechtstreeks contact hebt. Ben je te laat duurt het 1 dag langer. Dan heb ik het alleen over aan/verkopen.
En daar zie hem waarschijnlijk de clou. Het gaat hier niet om simpel aan-/verkopen, maar om het opzeggen van de rekening en daarbij en passant de beleggingen te gelde maken.

Gesloten