LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekeraar Wit Geld

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
darryl123
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2011 20:35

verzekeraar Wit Geld

Ongelezen bericht door darryl123 »

Heeft iemand ervaringen met de verzekeraar Wit Geld?
Ze hebben een zeer leuk premie aanbod voor al hun verzekeringen met dito voorwaarden. Te mooi om waar te zijn? Of gewoon goed verzekerd voor een gunstige premie?

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: verzekeraar Wit Geld

Ongelezen bericht door rednax »

Het is geen verzekeraar, maar een tussenpersoon, waarvan er wel meer zijn.

Het schijnt dat ze geen provisie ontvangen maar een eenmalige vergoeding rekenen bij het aangaan van de verzekering. Hoe hoog die vergoeding is heb ik niet op hun site kunnen vinden (transparant ???).

Zonder ervaring(en) is het moeilijk een oordeel te vellen. Dus sluit maar de verzekeringen en dan horen we wel of het wat is :wink:

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: verzekeraar Wit Geld

Ongelezen bericht door Martijn T »

voor het afsluiten van de fictieve autoverzekering die ik net berekend heb vragen ze 49,50 incl poliskosten (aanmeldkosten rdw)

Als ze inderdaad de provisie eruitlaten hangt het ervanaf wat normaal je premie is of dat voordeliger is.
(20% is normaal maximaal de provisie op een autoverzekering)
Bij een premie boven de 250 kan het voordeliger zijn.

Of het echt goedkoop is kan ik zo niet zeggen, hangt van de auto ed af. Wat zij krijgen maakt eigenlijk niets uit. Het gaat erom of de premie + afsluitkosten en de voorwaarden goed zijn.

De voorwaarden inboedel en opstal zijn slechts extra uitgebreid, die zijn dus niet zo goed. De premie is wel erg laag voor duurdere huizen. De avp is dan weer niet zo laag valt mij op.
de avp + opstal zouden Euro 52 aan afsluitkosten moeten zijn.
opstal alleen 39,50 afsluitkosten. Dit zou inhouden dat je verzekerde som al boven de 220.000 zou moeten liggen om redelijk voordelig uit te zijn voor deze verzekering.

Deze werkwijze gaat wel de toekomst worden helaas. Provisie heeft een slechte naam gekregen.

het midden
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 nov 2011 14:07

Re: verzekeraar Wit Geld

Ongelezen bericht door het midden »

Wat doet deze partij voor je in geval van schade? Bij het afsluiten wordt vaak gekeken naar de goedkoopste, maar ik kan me voorstellen dat juist door het ontbreken van doorlopende provisie de noodzaak om toekomstige problemen te helpen oplossen ontbreekt. Ik vermoed dat je dan gewoon doorgestuurd wordt naar de verzekeringsmaatschappij. En ga daar als consument maar eens je gelijk halen.

Gesloten