Verzekering keert niet uit na autodiefstal, brief op verkeerd adres ontvangen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Dennis61
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2021 14:26

Verzekering keert niet uit na autodiefstal, brief op verkeerd adres ontvangen

Ongelezen bericht door Dennis61 »

Beste leden,

Mijn auto was op 19 feb gestolen en krijg van de verzekering een mail met alle documenten die ze nodig hadden, maar binnen een week was de auto weer teruggevonden.

9 april is mijn auto helaas weer gestolen, waarschijnlijk door dezelfde personen. Dit keer kreeg ik te horen van de verzekering dat ik niet was verzekerd omdat ik de premie van maart niet had betaald.

Ik woon al een jaar op een ander adres dus ik krijg geen brieven van de verzekering. Ik heb een tijd geleden mijn tussenpersoon gevraagd om dit te wijzigen, dit heeft hij gedaan maar is zo dom geweest om mijn postadres niet te wijzigen.

Ik ben naar mijn oude huis geweest om te kijken wat ik allemaal heb ontvangen van de verzekering. 16 april heb ik een brief gekregen dat ik per 1 februari niet meer verzekerd was.

De eerste keer dat mijn auto was gestolen was na 1 februari, maar de claim werd wel geaccepteerd. Hoe kan dit ?

Is het normaal dat ik 2,5 maand later een brief krijg (op een verkeerd adres) dat ik niet verzekerd was ?

Graag zou ik wat informatie willen wat te doen bij deze situatie ?

Bedankt alvast !

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Verzekering keert niet uit na autodiefstal, brief op verkeerd adres ontvangen

Ongelezen bericht door rvjapio »

De verzekeraar kan er niks aan doen dat uw adres niet klopt. En zonder verzekering mag u niet eens rijden. Dus dat zou ik maar gauw regelen als ik u was.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verzekering keert niet uit na autodiefstal, brief op verkeerd adres ontvangen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar betaalt u dan niet aan uw tussenpersoon?

En betaalt u dan per jaar?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzekering keert niet uit na autodiefstal, brief op verkeerd adres ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U weet dat u geen post ontving van de verzekeraar en u hebt kunnen zien dat u uw premie's niet betaald heeft. U kunt de tussenpersoon aansprakelijk stellen dat het adres niet veranderd is, maar dat wil niet zeggen dat u geen premie hoeft te betalen.

Dure les voor u.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Verzekering keert niet uit na autodiefstal, brief op verkeerd adres ontvangen

Ongelezen bericht door john18 »

Ik denk dat hier meer gaande is. Punt 1 zegt ts alleen maart niet betaald te hebben in maart en wel februari lijkt mij.
Punt 2 tussenpersoon verkeerde post adres. Punt 3 brief van 16 april niet verzekerd.
Hier zal duidelijkheid moeten worden verschaft.

1 is misschien de verzekering door de verzekeraar of door tussenpersoon niet stop gezet vanwege diefstal. En na vondst auto niet hervat? En dat ze met die fout zeggen je hebt maart niet betaald dus niet verzekerd.
2 tussenpersoon kan niet aansprakelijk worden gesteld door verkeerde adres want de brief is van 16 april en pas na diefstal.
3. Waarom Brief na diefstal???

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verzekering keert niet uit na autodiefstal, brief op verkeerd adres ontvangen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt naar de KIFID voor een bindend uitspraak (https://www.kifid.nl/).

Echter ben ik wel benieuwd of je je auto weer aangemeld hebt bij je verzekering, of je bewijs hebt van het doorgeven van je nieuwe adres, enz. enz.
Daar hangt de uitspraak van af.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: Verzekering keert niet uit na autodiefstal, brief op verkeerd adres ontvangen

Ongelezen bericht door thetung »

Digitale tijdperk... ontvangt u nog verzekering documenten per brief?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Verzekering keert niet uit na autodiefstal, brief op verkeerd adres ontvangen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als de premie niet betaald is bent u niet verzekerd, dat is simpel, hierna komt de vraag wie was verantwoordelijk, u of de tussenpersoon?

Die vraag leg je voor aan kifid om een bindende uitspraak te krijgen en aan de hand daarvan kun je wel of niet claimen....

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Verzekering keert niet uit na autodiefstal, brief op verkeerd adres ontvangen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

thetung schreef:
14 mei 2021 20:24
Digitale tijdperk... ontvangt u nog verzekering documenten per brief?
Waarschijnlijk een hele dure verzekeraar als die nog communiceert via papieren post.

Gesloten