LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZzzzzzzzzzz.....

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

VGZzzzzzzzzzz.....

Ongelezen bericht door Josien80 »

Ik ben al tijden geleden overgestapt naar mijn nieuwe verzekeraar. Daarmee is inmiddels alles geregeld. Twee weken geleden kreeg ik van mijn nieuwe verzekeraar te horen dat niet alle verzekeraars zo makkelijk de opzegging via de nieuwe verzekeraar accepteren. CZ (de oude verzekeraar van mijn vriend) heeft inmiddels alle premies teruggestort, maar VGZ lijkt ergens te zitten slapen. Ik heb van mijn nieuwe verzekeraar een formulier gekregen dat ik moest opsturen naar de VGZ en dat heb ik inmiddels gedaan. Maar nu zie ik dat ze toch weer de premie van maart hebben geïncasseerd. Lekker hoor...

Nu kunnen wij best nog wel even wachten op het geld van de vorige verzekeraars, maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn (in de bijstand bijvoorbeeld) voor wie dit soort dingen heel moeilijk zijn.

Zijn er meer mensen met deze ervaringen?

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: VGZzzzzzzzzzz.....

Ongelezen bericht door senseo »

Haal je het geld van maart toch terug.....
heb ik gedaan bij menzis, want ik vrees dat ik voor januari en februari nog lang zal moeten wachten. Ik heb nog geen eens een bevestiging van mijn opzegging bij menzis.........
veel mensen gaan nog wat beleven................
het wordt nog een heel gedoe !

Erik Zinken
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2006 14:48

Re: VGZzzzzzzzzzz.....

Ongelezen bericht door Erik Zinken »

Ik ben sinds 1 januari bij IZA aangemeld, ik heb me op 4 januari meteen met een opzegkaart uitgeschreven bij het VGZ. Na 3 weken maar eens gebeld bleek dat ze niets hadden ontvangen. Na email contact met een VGZ contactpersoon van mijn werkgever nog maar een opzegbrief gestuurd op 2 februari.

Na 1 week gebeld bleek er nog niets te zijn gebeurd, ik moest nog maar even wachten. Na een week nogmaals gebeld hadden ze nog niets ontvangen, ze zouden me terugbellen. Na 2 dagen niets gehoord zelf maar gebeld, kreeg ik een naam en faxnummer waar ik mijn opzegging nogmaals naartoe kon sturen want het was inmiddels 25 februari. Opzegging via fax verzonden.

Na 1 week gebeld wist men nog steeds niets over mijn opzegging, de dame aan de telefoon wist me zelfs te vertellen dat IZA, waar ik me had aangemeld en een onderdeel is van VGZ, niet meer bestond dus ik had waarschijnlijk iets verkeerd gedaan, ze zou een notitie maken meer kon ze niet doen. De dagen erna heb ik nog verschillende keren gebeld en eindelijk een week geleden kreeg ik te horen dat ze me zouden uitschrijven maar alleen omdat ik zo vaak had gebeld. Ik word uitgeschreven vanaf 31 januari dus ik ben gewoon de eerste maand polis van 110 euro kwijt!!!!

En het mooie van alles is dat ik dus aan hetzelfde bedrijf 2 keer heb betaald. Daarnaast kreeg ik een mail van de contactpersoon van het VGZ dat ik me de volgende keer via de gebruikelijke weg moet uitschrijven!!!! ALSOF IK DAT NIET HEB GEPROBEERD!!!!

Laten we vooral rustig blijven, of niet Minister Hoogervorst....?

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: VGZzzzzzzzzzz.....

Ongelezen bericht door Flipipo »

Je kunt niet dubbel betaald hebben, dus 110 wel terugkrijgen, is ook afspraak gemaakt met verzekeraars en ministerie! Wij alleen van Geove wel geld terug maar van oHRA niet!

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: VGZzzzzzzzzzz.....

Ongelezen bericht door pewi »

De zorgverzekeraars schijnen het hartstikke druk te hebben. Bovendien worden de nieuwe klanten eerst ingevoerd. De oud klanten zullen moeten wachten totdat al het andere is geregeld. Ik zou zeggen, ga naar de bank en laat het betaalde bedrag van de laatste maand storneren. Vergeet ook niet je automatisch machtiging in te trekken.
Kan in 5 minuten geregeld worden bij je bank.
Vrgr pewi

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: VGZzzzzzzzzzz.....

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

IZA bestaat nog steeds. Het hoofdkantoor zit in Nieuwegein. Er zijn ook regiokantoren. Ze horen bij VGZ, omdat ze door VGZ zijn overgenomen, maar bij mijn weten zijn de polisvoorwaarden niet hetzelfde! Wie kan dit bevestigen of ontkennen?

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: VGZzzzzzzzzzz.....

Ongelezen bericht door L1la »

Bij VGZ zitten ze inderdaad te slapen, wij hebben ook opgezegd. Ik was daar collectief mijn man niet. Met 1 brief hebben we beide verzekeringen opgezegd die van mijn mn is inmiddels beéindigd en heeft netjes zijn geld terug. Ik wacht nog steeds....
Na bellen blijkt dat ze bij de colletieve een achterstand hebben. Via mail wel een bevestiging gehad
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uw polis is door VGZ met terugwerkende kracht beëindigd.
U ontvangt zo spoedig mogelijk een schriftelijke bevestiging.

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Zorgverzekeraar VGZ

Dhr. XXX
Afdeling Klantcontacten

We wachten af....

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: VGZzzzzzzzzzz.....

Ongelezen bericht door Bailey »

IZA is niet overgenomen door VGZ, IZA is samengegaan met VGZ. En Trias hoort daar ook nog bij.

Ik had op 14 maart een mailtje gestuurd naar IZA wanneer we de teveel betaalde premie terug zouden krijgen. Op 15 maart kreeg ik al een reactie dat het binnen 3 weken overgemaakt zou worden. Tot mijn grote verbazing stond het vandaag op de rekening. Klasse hoor!

brazilo4
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2006 17:00

Re: VGZzzzzzzzzzz.....

Ongelezen bericht door brazilo4 »

Het is erg treurig met hun administratie, heb mijn geld terug laten storten door mijn bank. Heb toen ook een aangetekend schrijven aan ze gericht voor de opzegging, heb wel een bevestiging gehad dat ik per 1 jan ben uitgeschreven, maar ze flikten het toch om een maand daarna weer een bedrag af te schrijven. Ben met hun bevestiging weer naar mijn bank geweest en alles wat van VGZ binnen komt mogen ze van mij niet betalen. Geen geld afgetrokken, maar deze week haha kreeg ik mijn zorgpas van ze, een giller. Ik doe alle stopzeggingen aangetekend, kost iets meer, maar ja
veel succes

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: VGZzzzzzzzzzz.....

Ongelezen bericht door L1la »

IN april werd wederom geld afgeschreven welke ik heb laten terug boeken op hun eigen advies en ook ik kreeg een acceptgiro en de ..jawel Zorgpas na nog maar weer eens bellen heb ik uiteindelijk vorige week de rest van m'n teveel betaalde premie terug gekregen en vandaag bevestiging van uitschrijving hehe dat werd tijd!

Gesloten