Voorwaarden voor uitkering bij inbraak of diefstal

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
johan1982
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2009 12:09

Voorwaarden voor uitkering bij inbraak of diefstal

Ongelezen bericht door johan1982 »

Wij zijn aan het kijken naar een opstal- en inboedelverzekering, waarbij inbraak of diefstal is inbegrepen.

Wat me opvalt is dat de voorwaarden niets zeggen over de minimale eisen van de beveiliging van de woning, wat in mijn ogen betekend dat de expert van de verzekeraar altijd kan zeggen dat de beveiliging van de woning onvoldoende is.

Weet iemand wat we kunnen doen om ervoor te zorgen dat we geen problemen krijgen als er wordt ingebroken?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Voorwaarden voor uitkering bij inbraak of diefstal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk niet dat er nog inboedel en of opstalverzekeringen zijn waar diefstal of inbraak niet gedekt is.

Cru gezegd, zegt een beveiliging van een woning niet zoveel, want als u, per abuis, een raam(pje) open laat staan als u naar bed gaat, en de insluipers, want dan is het geen inbraak, komen daardoor binnen en stelen het een en ander, is het toch ook gedekt.

Woont u bijvoorbeeld in een flat, en wordt er iets uit uw kelderbox gestolen, dan moeten er wel braaksporen aan de kelderdeur zijn voordat er dekking is.

Dat geldt dan weer niet voor uw schuurdeur bij een rijtjeswoning. Dan is diefstal uit de schuur gedekt, ook al was de deur niet op slot.

Maar ik zou me over die expert niet zo’n zorgen maken, eerder over dat een vreemde aan uw spullen zit en wellicht dierbare zaken meeneemt.

Maar denk eens aan dievenklauwen in de scharnieren, extra slot op voor en achterdeur, slotjes op de raamhendels en zorgvuldigheid en aandacht bij het afsluiten van de boel.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Voorwaarden voor uitkering bij inbraak of diefstal

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe en waar je woont, maar voor je eigen veiligheid kun je het beste hang- en sluitwerk met politiekeurmerk kopen.

In mijn vorige woning had ik ook op de deur nog een penslot bevestigd (maar nooit gebruikt) en een anti-flipperstrip (geen idee wat de echte naam is) op de buitendeur.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Voorwaarden voor uitkering bij inbraak of diefstal

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Morganlefay schreef:
27 mei 2022 12:02
Om heel eerlijk te zijn voel ik nu nattigheid. Is dit niet een verkapte Verisure reclame :oops:
Degene die nu reclame maakt, ben jij. :roll: :wink:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Voorwaarden voor uitkering bij inbraak of diefstal

Ongelezen bericht door Moneyman »

johan1982 schreef:
27 mei 2022 11:09
Wat me opvalt is dat de voorwaarden niets zeggen over de minimale eisen van de beveiliging van de woning, wat in mijn ogen betekend dat de expert van de verzekeraar altijd kan zeggen dat de beveiliging van de woning onvoldoende is.
Je denkt precies verkeerd om. Als niet in de voorwaarden staat dat er een minimale beveiliging moet zijn, is het dus geen eis en kan de verzekeraar zich er uiteraard ook niet op beroepen.

Los daarvan beveilig je je huis natuurlijk wél voldoende, want je wilt vooral voorkómen dat je die verzekering nodig hebt...

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Voorwaarden voor uitkering bij inbraak of diefstal

Ongelezen bericht door 150747 »

Ik zou zeggen Verzekeren.
Geen bijzondere eisen worden er gesteld maar wel wijs als alles goed op slot is.
Vaak wordt gekeken of er braakschade is.
Vervolgens kan de vraag gesteld worden of u opdracht heeft gegeven.
Zelf een keer meegemaakt.
8 maanden later een blikseminslag en was alles niet meegenomen maar wel kapot.
Toen vroeg ik aan de verzekeringsagent of ik hier mogelijk ook opdracht voor had gegeven maar toen was hij stil.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Voorwaarden voor uitkering bij inbraak of diefstal

Ongelezen bericht door pedro714 »

kijk eens bij LEMONADE. Echt een aanrader, zelfs elektrische fietsdiefstal is inbegrepen. Heel uitgebreid tegen nieuwwaarde ca. 21 euro per maand incl. W.A. verzekering.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Voorwaarden voor uitkering bij inbraak of diefstal

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts wil ook een opstalverzekering.

Plaats reactie