LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraagtekens bij DITZO Aanvullende tandarts verzekering Tandbeter

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
barendk
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2020 14:29

Vraagtekens bij DITZO Aanvullende tandarts verzekering Tandbeter

Ongelezen bericht door barendk »

Bij Ditzo berekende ik dat je je voor maximaal €55 kan verzekeren als je Tandbeter afsluit.
voorbeeld: premie per jaar €195 vergoeding max €250 dus de dekking van je risico is max €55.

Voor Tandgoed kom je ongeveer op hetzelfde uit.
voorbeeld: premie €143,20 75% dekking. Dus bij €333,33 aan tandartskosten heb je de max vergoeding €250 benut. De risico dekking is dan €106,80 overige kosten komen voor eigen rekening.

Met een verzekering poogt de verzekeringnemer de financiële gevolgen van een risico af te dekken die hij zelf niet kan of wil dragen.
Hier voldoen de Tandarts dekkingen niet aan.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vraagtekens bij DITZO Aanvullende tandarts verzekering Tandbeter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, dan verzeker je je toch niet?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vraagtekens bij DITZO Aanvullende tandarts verzekering Tandbeter

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat zie je wel meer bij tandartsverzekeringen. Die zijn in de loop der jaren zo vaak door prijsbewuste consumenten afgesloten dat je langzamerhand niet meer over een verzekering kunt spreken, maar over een spaarpot met een klein risicodeel voor zowel verzekeraar als verzekerde.

Hoe bevalt Ditzo verder eigenlijk? Het is een erg goedkope verzekeraar, merk je dat ook ergens aan?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vraagtekens bij DITZO Aanvullende tandarts verzekering Tandbeter

Ongelezen bericht door berndv »

barendk schreef:
09 dec 2020 15:02
Met een verzekering poogt de verzekeringnemer de financiële gevolgen van een risico af te dekken die hij zelf niet kan of wil dragen.
Hier voldoen de Tandarts dekkingen niet aan.
waarom niet? U heeft toch zelf keurig berekend dat de verzekering meer vergoed dan wat op jaarbasis aan premie wordt geincasseerd? Dat het een redelijke wassen neus is, kan ik niet ontkennen. Maar zoals ik het toch altijd met verzekeringen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vraagtekens bij DITZO Aanvullende tandarts verzekering Tandbeter

Ongelezen bericht door grun »

barendk schreef:
09 dec 2020 15:02
Met een verzekering poogt de verzekeringnemer de financiële gevolgen van een risico af te dekken die hij zelf niet kan of wil dragen.
Hier voldoen de Tandarts dekkingen niet aan.
Aanvullende zorgverzekeringen worden vaak alleen afgesloten door mensen die ook daadwerkelijk verwachten aanspraak op de verzekering te maken. Dat kan niet uit voor de verzekeraar.
Als je een goed gebit hebt zonder gaatjes, dan kun je de controles en reinigingsbezoekjes beter zelf betalen, dat is waarschijnlijk goedkoper dan de premie van de verzekering.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Vraagtekens bij DITZO Aanvullende tandarts verzekering Tandbeter

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:
09 dec 2020 15:30
Hoe bevalt Ditzo verder eigenlijk? Het is een erg goedkope verzekeraar, merk je dat ook ergens aan?
Goedkoop en snelle communicatie, verder prima. Ik had Ditzo een tijdje voor de autoverzekering. Als ik me goed herinner wilden ze dat je eventuele schades meldde via whatsapp maar dat heb en wil ik niet.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vraagtekens bij DITZO Aanvullende tandarts verzekering Tandbeter

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb even wat dingen bekeken, maar zie bij Ditzo toch wel wat negatieve reviews. En dan precies op de punten waar ik in het verleden wel eens kosten gemaakt heb, en mogelijk in de toekomst weer ga doen.

Maar goed, de keuze die ik nu gemaakt heb is verder off-topic, dit gaat over de tandartsverzekering van Ditzo (en tandartsverzekeringen in het algemeen).

Gesloten