LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
leendert lettink
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2007 16:46

Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door leendert lettink »

Op een dag kreeg ik bezoek:
Man in pak.
"Goedemorgen, ik ben ********** en wou met jullie komen praten over een vrij vermogen verzekering, en wat jullie voordeel is."

Goh, dacht ik. "kom binnen."

"Wij willen jongeren helpen met sparen"
Na een heel verhaal en een tabelletje, met onze ""WINST"" aan ons getoond te hebben, heeft hij ons overgehaald.
Wij sluiten, beiden voor onszelf, een vrij vermogen verzekering af bij STROINK & VOLKERS groep, en die regelt voor ons een polis bij Reaal.

Wij betalen per persoon per maand 30 euro (laagste bedrag gelukkig) en zullen dan volgens *********** rente over rente krijgen, en goh, wat is dat een verschil met een bank, die betaald slechts de rente over een periode van een jaar , en bla bla bla

Vrijwel gelijk na het afsluiten van de verzekering begint de maandelijkse betaling, alleen zijn er bij mijn situatie wat problemen in verband met automatische incasso, omdat ik nog bij een bank in een andere gemeente sta ingeschreven.

Ik heb ondertussen een "POLISVAKANTIE" aangevraagd omdat ik te weinig geld heb ( ben maar arme student) en dat was geen probleem.
Halverwege het jaar krijg ik de melding dat ik eruitgeknikkerd ben omdat ik "TE LANG polisvakantie hou"

Nouja, oke, wat jullie willen.

Krijgt mijn vriendin een brief: U hebt van 01-01-2006 tot 31-12-2006 dit bedrag gespaard: 211 euro nogwat.
Verder staan er kosten en dergelijke op, en wat zie ik daar onderaan: WAARDE POLIS 96 euro nogwat.
Ik verder zoeken, en daar staat het: Inhoudingen 98 euro 63.

Juist... ik zal me wel vergissen.

Weet je wat ik bel ze wel.
Ik bel mijn tussenpersoon *********** op en vraag hem hoe dat zit.
"Ik geef jullie 2 euro, en jullie sparen en beleggen net zo lang tot dat ik weer 1 euro terugkrijg
Hij gooit allerlei ingewikkelde termen in de lucht en zegt dat het niet zo is dat hij daar van betaald krijgt ofzo!!!
Ik blijf rustig en kalm en vraag hem met wie hij mijn polis heeft afgehandeld. Ik krijg een nummer van Reaal verzekeringen en bel het.

Ik krijg een man aan de lijn.
"Goedenmiddag met Reaal Verzekeringen, met ******** wat kan ik voor u betekenen?"
Ik val gelijk met de deur in huis en vraag waar de kostenpost INHOUDINGEN op de Vrij Vermogen verzekering POLIS uit bestaat.

Hij gooit ook een stel economische baan-titels door de telefoon van mensen die betaald worden voor het maken van de polis en daarna valt het: "... en kosten gemaakt door de tussenpersoon."

Ik WOEDEND.

Heel kalm bel ik meneer de tussenpersoon op en vraag hem of mijn vriendin een POLISVAKANTIE mag.


(ps: ik hoorde hem opgelucht lachen)

---------------EINDE------------------------------------------

*** OPGELOST DUS WANT NA 3 a 4 MAANDEN WORDT JE ERUITGEKNIKKERD EN MOETEN ZE JE GELD TERUGGEVEN ZONDER EEN BOETE TE EISEN. (ik weet niet of je gemaakte kosten terugkrijgt, maar beter iets dan niets) ***

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De meest dubieuze zaken op dit forum zijn de woekerpolissen.
Daarin wordt een deel, ongeveer 10% van de inleg, besteed aan risicodekking. De belegginspolissen renderen niet en de rente is ook al weg te strepen tegen de inflatie. Dus rest de gedupeerden alleen te betalen voor een risicoverzekering zonder dat daar ook maar iets tegenover staat. Kost onzinnig veel geld.

leendert lettink
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2007 16:46

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door leendert lettink »

Ja, dat klopt, maar deze bakten het wel heel erg bruin...
49 % van ingelegd bedrag...
Maar goed...
Als je eraan vastzit, neem je een polisvakantie of premievakantie, en dan schoppen ze je er vanzelf wel uit

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat klopt maar dan heb je in de meeste gevallen wel een incassobureau aan je broek.
Gewoon opzeggen en het betaalde terug vorderen is het beste.
Je bent gewoon belazerd zoals zovelen.
Aangetekende brief met handtekening retour aan de verzekeraar met de mededeling dat ze uw inleg binnen vier weken op uw rekening dienen te storten zo niet neemt u rechtsmaatregelen en dat dan doen ook!

leendert lettink
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2007 16:46

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door leendert lettink »

Nee, in dit pakket was premievakantie mogelijk als het eventjes niet meer op te brengen was... Het is mijzelf al overkomen, maar m´n vriendin had dus nog een polis. Toen ikzelf 3 maanden premievakantie had kreeg ik een brief dat ik alles geretourneerd kreeg en dat de overeenkomst verbroken werd omdat ze niets hadden aan klanten als mij... Dit is dus een gaatje in het contract om eronder uit te komen, waarschijnlijk met teruggave van inleg en zonder veel gedoe.

Groetjes
LL

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Keurig opgelost!
Bezint eer ge begint.
Een goede hint is goud waard.
Noem zo maar op maar je hebt wat je wil toch?

jessicapro123
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2007 18:05

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door jessicapro123 »

Ik lees net hier het bericht....... Ik heb zojuist bij zo'n zelfde man een "spaarrekening" aangenomen....
Nu krijg ik het behoorlijk benauwd als ik het zo lees en voel ik mezelf uber-stom :(

Is het dus echt oplichting?? Ben ik erin getrapt?

Ik d8 dat is makkelijker sparen...Als ik het goed begrijp kan ik er dus onderuit komen (als ik het hier zo hoor is dat dus nodig) door een polisvakantie aan te vragen??

Willen jullie mij ajb advies geven??

dank je wel!!!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Anuleer binnen 7 werkdagen per aangetekende brief met handtekening retour.

jessicapro123
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2007 18:05

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door jessicapro123 »

ik krijg volgende week de papieren. Moet ik die dan terugsturen met brief, of moet ik nu een annulering sturen??
Zou je iets specifieker kunnen zijn?

Mag ik vragen hoe je aan die informatie komt?

ALVAST HEEL ERG BEDANKT!?!?!

Grtz Jessica

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Binnen 7 dagen kunt u het constract ongedaan maken middels een aangetekende brief met handtekening retour.
Hoe ik dit weet? Heb zelf voor Hamburg-Mannheimer gewerkt.

jessicapro123
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2007 18:05

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door jessicapro123 »

P.s moet ik het dan bij Reaal anuleren of bij Stroink volkersgroep??

Dit klinkt miss een beetje stom, maar ik heb hier niet zoveel ervaring mee als u, maar kunt u een suggestie geven voor die aangetekende brief en voor de inhoud? Moet er bijv de reden van anuleren bij (neem aan van wel)
Sorry ik ben een beetje een nul in dit soort dingen, ik hoop dat u mij nog wilt atwoorden....
iig ontzettend bedankt voor uw advies!!

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste mensen,

op iedere beleggingspolis worden kosten ingehouden voor administratie-0, beheer en servicekosten (om de atp'er te betalen).
Deze wordt immers geacht vragen en uitzoekwerk voor je te beantwoorden/ bewerkstelligen.

Reaal is een van de weinige maatschappijen die deze kosten ook wel inhoudingen genoemd duidelijk vermeld.
Het feit dat vele andere banken en verzekeraars dit niet doen of deden wil absoluut niet zeggen dat ze geen kosten in de polis verwerkt hebben.
Het siert Reaal dat ze daar zo open en eerlijk in zijn!

Daarbij is Reaal in 2004 met haar levensverzekeringen als de op één na beste maatschappij uit de bus gerolt.

Dus als ik naar de feiten kijk dan ben ik van mening dat een levensverzekering bij Reaal een prima product is voor onder andere je pensioen mee aan te vullen.

m.v.g. justice man

jessicapro123
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2007 18:05

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door jessicapro123 »

Is er iemand die mij kan helpen met de inhoud van de aangetekende brief?

Ik geef aan dat ik het contract wil ontbinden. (vrij vermogen verzekering) en mijn naam adres en woonplaats en plaats mijn handtekening.
Is dit voldoende? Of kan iemand nog aanvullingen geven?

HELP! :(

taksu
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2008 00:07

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door taksu »

Hallo,
ook ik zit al bijna 4 jaar vast aan zo'n polis. Kan iemand mij vertellen wat Polisvakantie precies inhoudt?Eerste 5 jaar maak je meeste kosten, is het verstandig om dit polis nu te beëindigen of is de meeste pijn al geleden? Ik hoop dat iemand mij hier advies in kan geven. Als je stroink groep belt bekijken ze het alleen maar van hun eigen kant, en uiteraard als je stopt kost ze geld dus ze doen er alles aan om je te overtuigen. Hoop dat ik hier goede reacties krijgt. Dank u alvast.

Pink2009
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2009 15:01

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door Pink2009 »

Ik wilde net mijn Vrij Vermogen Verzekering bij reaal gaan afkopen, omdat dit pure oplichting is.

Nu zat ik even te googelen en kwam op deze site. Wat ik las bij leendert lettink is ook zo bij mij gebeurd. Een mannetje van Stroink Volkers groep kwam aan de deur met mooie praatjes over weinig inleg en geld voor de toekomst blablablabla.

Al met al heb ik getekend voor iets wat later een woekerpolis bleek te zijn. De jonge man aan de deur is niet geheel eerlijk geweest. Ik heb duidelijke vragen gesteld over deze polis en hij heeft mij iets anders verteld dan hoe het werkelijk zit.

Vanaf 1 oktober 2006 heb ik deze verzekering en als ik naar mijn inleg kijk had ik op een spaarrekening er meer uitgekregen dan dat ik nu bij Reaal heb verdient in 3 jaar tijd. Het meeste geld van mijn inleg van € 25,-- (eerst was het € 50,--)gaat naar inhoudingen.

Veel verzekeraars van woekerpolissen zijn na 1 januari 2009 hun klanten tegemoet gekomen met een of andere vergoeding. Ik heb van Reaal niks gehoord. Weet 1 van jullie hier meer van. Ik wil namelijk de polis afkopen ook al kost me dit € 100,-- aan mutatie kosten en gaat dit dus van mijn schamele verzekeringswaarde af.

grt.

taksu
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2008 00:07

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door taksu »

Als goed is moet REAAL SNS nog over de brug komen voor tegemoetkoming. Wat ik heb gelezen is dat ze nog in onderhandelingen zijn.

Ik ben ook dupe van zo,n mannetje van Stroink Volkers Groep. Ik probeer hem al een tijdje te bereiken om hem te confronteren met zijn verhaal. De vraag was of ik ooit een huis wou kopen (ik zat toen in een huurhuis) en uiteraard wou ik dat. Dan zou zo'n Vrij Vermogen Verzekering een goed startkapitaal zijn en zou ik bij mijn hypotheek kunnen gebruiken. Dus heb ik dat toen gedaan. En nu komt het..ik kan het niet gebruiken omdat hij een verzekering heeft afgesloten voor 35 jaar. Een hypotheek heeft altijd een looptijd van 30 jaar, dus zou ik de verzekering af moeten kopen, wat me de helft gaat kosten van wat er over is. Wat is er momenteel over? Minder dan de helft van de totale inleg. Dus de helft van de helft. Belachelijk!. De reden waarom hij deze polis op 35 jaar heeft gezet?? volgens mij hypotheek adviseur omdat hij voor elke extra jaar een volle premie krijgt. Hierop wil ik hem dus aanspreken en ben beneiwud wat voor smoesje hij deze keer gaat verzinnen.
Ik betaal al meer dan 4 jaar elke maand 80 euro, ik denk nog even wachten en dan stoppen, je betaald zogenaamd eerste 5 jaar de meeste kosten, maar een vriend geeft aan nu stoppen, elke maand hierna is je winst. Hij heeft wel een beetje gelijk, maar ik heb al zoveel kosten betaald dus het is lastig om een beslissing te nemen..

Houston
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 jan 2009 21:20

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door Houston »

Taksu,
je hoeft hem helemaal niet af te kopen als je een huis koopt, je kunt gewoon de looptijd naar 30 jaar inkorten.

Dat het belachelijk is dat iemand je het aangesmeerd heeft, dat vind ik ook,

Wat heeft je nieuwe adviseur je aangeraden?

Pink2009
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2009 15:01

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door Pink2009 »

Dus ze moeten nog over de brug komen. Ben benieuwd.

Dit jaar hebben wij ook een woning gekocht en de vrij vermogen verzekering werd niet als toegevoegde waarde gezien.

Vraag:
Straks zal reaal een bepaald bedrag beschikbaar stellen om de gedupeerde van de woekerpolissen van hun tegemoet te komen. Wat moet ik als consument doen om daarvoor in aanmerking te komen. Moet ik een klachten brief schrijven en daar in kenbaar maken dat ik het niet eens ben met mijn (woeker) polis! Wat is jullie idee/advies hierover?

Grt

Pink2009
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2009 15:01

Re: Vrij vermogen verzekering - Ervaring en oplossing

Ongelezen bericht door Pink2009 »

Taksu,

P.s. nog bedankt voor je reactie en ben idd ook benieuwd wat je nieuwe adviseur als reactie geeft.

grt

Gesloten