LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke autoverzekering (soort) waar op te letten ...

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Welke autoverzekering (soort) waar op te letten ...

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Welke verzekering te kiezen bij een auto met bouwjaar jan 2009
Aankoopprijs tweede hands 15000


Wat is nou het verschil tussen beperkt Casco en volledig casco

Stel je komt in een file botsing terecht .... en wordt doorgeschoven op je voorganger ..... dus in feite stond je zelf al stil maar je wordt van achterop doorgeduwd ....

Valt dat onder beperkt casco ... je hele schade VOOR & ACHTER of ...


13 schade vrije jaren (heb al langer mijn rijbewijs maar toen reed ik meestal met de auto van mijn vriend ... en dus tellen die jaren ook niet mee. Maar heb wel genoeg jaren voor de hoogste bonusmalus denk ik)

Ga er nu ook van uit dat ik schadevrij zal rijden (ff afkloppen hoor) ;)
Maar je weet het natuurlijk nooit ...


Heb nu nog een oude auto die gewoon WA is ... qua waarde is deze auto namelijk op nihil te stellen. En mijn 'nieuwe' (niet geheel nieuw dus) vertegenwoordigd natuurlijk een hogere waarde ... die ik niet zomaar 123 kan vervangen dus mocht er iets naars gebeuren.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Welke autoverzekering (soort) waar op te letten ...

Ongelezen bericht door ciske »

Ik zou zeggen volledig casco , dan ben je goed verzekerd later kan je het altijd nog veranderen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Welke autoverzekering (soort) waar op te letten ...

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:Ik zou zeggen volledig casco , dan ben je goed verzekerd later kan je het altijd nog veranderen.
Klopt,dan wordt ook de schade die jezelf hebt ook vergoed.
Bij WA wordt de schade die je een ander toebrengt vergoed,maar de schade van je eigen auto wordt niet vergoed.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Welke autoverzekering (soort) waar op te letten ...

Ongelezen bericht door Emcede »

Kort gezegd komt het erop neer dat 'volledig casco' schade door aanrijdingen dekt, en 'beperkt casco' niet.

Elke autoverzekering begint met de WA-dekking voor schade die met de auto aan anderen wordt veroorzaakt.

Beperkt casco biedt dekking tegen schade door brand, diefstal, ruitbreuk (en nog zo wat zaken, maar dit zijn de meest voorkomende).

Casco biedt dekking tegen alle schade door een van buiten komend onheil (dus geen pech, maar wel het paaltje waar je tegenaanrijdt, of die deuk door een winkelwagentje bij de supermarkt).

2009 en 15.000 euro zou normaal gesproken volledig cascodekking zijn, maar dat ben je niet verplicht. Het ligt eraan of je zelf in staat bent een grote klapper op te vangen. Zo niet, dan kun je het best voor volledig casco kiezen en over een paar jaar, als de auto minder waard is geworden, de dekking verlagen.

hobby1
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:10

Re: Welke autoverzekering (soort) waar op te letten ...

Ongelezen bericht door hobby1 »

Hier kan je zelf de definities lezen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Autoverzekering

ktje2
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 nov 2010 09:42

Re: Welke autoverzekering (soort) waar op te letten ...

Ongelezen bericht door ktje2 »

neem contact op met een plaatselijk assurantie tussenpersoon

Vooruit
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2010 11:36

Re: Welke autoverzekering (soort) waar op te letten ...

Ongelezen bericht door Vooruit »

Er zijn zo ontzettend veel vergelijkingssites tegenwoordig. Kijk gewoon bij Independer.nl , Verzekeringssite.nl, Besteautoverzekeringen.com en Fx.nl. Als je lid bent van de Consumentenbond, dan kan je ook bij Consumentenbond.nl kijken.

Gesloten