Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Pyramide

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Pyramide » 17 sep 2019 11:03

Hallo Lady 1234,
In mijn brief van bezwaar heb ik dit in Jul 2019 benoemd. Ze geven hier geen antwoord op.
De polis die per 2020 geld is een sommen polis, yarden keert dan ongeveer 3200 Euro uit om te besteden aan pakket.
De brief van de kifid geld dan niet meer.En een uitvaart kost nu al 4000 Euro meer bij yarden.
Natuurlijk weet ik dat vooral de grafrechten enorm gestegen zijn. Heb ook een compromis aanbod gedaan. Per 2020 5000 Euro op de polis.Zij gaan er niet op in.Na de uitspraak van de Kifid krijgen nabestaanden nog hoge navorderingen.Bovendien heb ik veel geld betaald voor de koopsom verzekering.Bovendien heeft yarden het in 2008 weer bij mij geprobeerd en na bezwaar behield ik weer mijn rechten.Zoveel polissen
ontvangen en nieuwe voorwaarden.Bij yarden lijkt het wel of afspraak geen afspraak is.Achteraf had ik natuurlijk ook geen zaken met ze gedaan, maar tijdens het afsluiten van de polis werd mij steeds verteld dat dat ik op ze kon vertrouwen. Ik werkte in de zorg en vertrouwde de mensen ben niet zakelijk.Kom uit een andere tijd ,

Wik+Weeg

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wik+Weeg » 06 okt 2019 22:04

Vandaag de dag is er geen rendement op beleggingen meer te maken.
Terecht dat Yarden daarom een oplossing zoekt voor de kostenstijgingen.

Vandaag de dag zou het ingelegde bedrag met rente op rente nog wel steeds in kas moeten zijn.
Ten onrechte doet Yarden dat af met een (reeds in 2007 bevroren) verzekerd polis bedrag van € 2400.

Yarden beweert nu nog dat ze het verzekerde pakket met interne kostprijs tarieven kunnen blijven leveren.
Zelf ben ik er niet gerust op dat dat zo blijft als Yarden wordt opgesplitst.

Zoekend naar oorzaken voor de veel te lage poliswaarde ben ik benieuwd waar die is ontstaan.
Mijn inleg sinds 1974 heeft bij AVVL glorieus gerendeerd in voorspoedige beleggingsjaren tot de fusie in 2001.
Het karige verzekerde polis bedrag van 2007 geeft dat niet weer.

Wie kan mij adviseren hoe ik de fusie van NUVA en AVVL, waaruit Yarden is ontstaan, financiëel in beeld kan krijgen?

Plaats reactie