Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een advocatenkantoor ziet daar best brood in. Tenslotte is dat uurtje factuurtje, maar of de kosten tegen de baten zullen opwegen, betwijfel ik.

Als u in 2007 de situatie van nu al voorzag, zou ik maar gestopt zijn met die polis en verder zelf gereserveerd hebben.

Eres
Berichten: 295
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Lady1234 ik weet niet of je het beseft, maar dit soort naturapolissen zijn meestal geheel betaald dus premie vrij.
Afgesloten met het doel je nabestaanden niet voor onnodige kosten te stellen, door mensen die over dit soort zaken goed nadachten en geen rekening hielden en konden houden, tussentijds met schorem te maken te krijgen die slechts 1 doel hebben.
Dikke winsten binnenhalen over de ruggen van anderen en volop bedriegen
Een crematie in stilte kost gemiddeld 1800,00, dus heerlijk toch de mensen allerlei dingen aanpraten en op kosten jagen.
6000,00 tot 8000,00 wat mij betreft belachelijke bedragen en beslist niet de waarde van de dienst.
Yarden heeft bijna alles in eigen beheer, dus deze winsten dekken ook de inkomsten, dus hoezo zijn ze zo zielig.
Nee de klanten die durven te protesteren en opkomen voor hun belangen in een kwaad daglicht stellen dat is gemakkelijk.
Hoeveel directeuren en gouden handdrukken hebben ze al gebruikt sinds 2007 .
In 2007 net als heden was afkopen door het bedrag geen optie
Als yarden een eerlijke afkoopsom zou bieden, kan je erover nadenken.
De overheid beseft niet eens en neemt hun verantwoordelijkheid niet, dat dit gebeuren in de toekomst veel personen in de problemen kan brengen,
In 2007 heeft het mij advocaatkosten gegeven en nu na 12 jaar is dat voor niets geweest, kan je je een beetje voorstellen hoe kwaad iemand over zulk bedrog kan worden?
Nederland is een totaal onbetrouwbaar land en het beste is er gewoon maar op los te leven, niets te regelen en zie maar wat er gebeurt.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er zijn ook veel naturapolissen waarvoor premie betaald moet worden tot 65 of zelfs 85 jaar. Dus voor heel veel mensen zijn ze niet premievrij.

Ja, echt vroeger was het haast standaard dat mensen een begrafenispolis afsloten. Ik heb zelf een paar sommen(metjes) polissen, de oudste van 50 gulden. En heel lang geleden heb ik die zelfs nog voor mijn kinderen afgesloten, tot ik mij realiseerde dat je achter de feiten, oftewel de kosten bleef aanhollen. Dus daarna echt niet meer bijverzekerd. Maar dus zelf geregeld.
Maar als u genoegen neemt met een crematie in stilte zal daar in uw polis nog steeds ruimschoots dekking voor aanwezig zijn, maar daar hebt u natuurlijk niet al die jaren premie voor betaald, en dan nog min of meer verplicht zijn van hun diensten gebruik te moeten maken.

In de ons omringende buitenlanden komen zulk soort verzekeringen nauwelijks voor. Daar schijnen, in veel gevallen, familieleden en vrienden een bijdrage te geven voor de uitvaart. Mooie gedachte.

Persoonlijk zie ik voor de overheid hier geen taak weggelegd. Maar procederen tegen Yarden? Ik wens u daarbij succes.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door renewouters »

Eres schreef:
16 jul 2019 20:28
Een crematie in stilte kost gemiddeld 1800,00, dus heerlijk toch de mensen allerlei dingen aanpraten en op kosten jagen.
6000,00 tot 8000,00 wat mij betreft belachelijke bedragen en beslist niet de waarde van de dienst.
Wat zou het dan mogen kosten? En heb je daar een berekening van?

Eres schreef:
16 jul 2019 20:28
Yarden heeft bijna alles in eigen beheer, dus deze winsten dekken ook de inkomsten, dus hoezo zijn ze zo zielig.
Dingen in eigen beheer doen kosten ook geld. Maar blijkbaar heb jij een veel beter business model bedacht. Ik zou niet langer wachten en een uitvaartorganisatie beginnen!

Eres schreef:
16 jul 2019 20:28
De overheid beseft niet eens en neemt hun verantwoordelijkheid niet, dat dit gebeuren in de toekomst veel personen in de problemen kan brengen,
Waarom is de overheid verantwoordelijk? We klagen altijd als de overheid zich ergens mee wil bemoeien maar als het fout gaat moet de overheid het oplossen.

Eres schreef:
16 jul 2019 20:28
Nederland is een totaal onbetrouwbaar land en het beste is er gewoon maar op los te leven, niets te regelen en zie maar wat er gebeurt.
Doei. Geef eens een voorbeeld van een land waar het over de hele linie beter is?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En u hebt al zo’n klus aan die Lotisico affaire.

Eres
Berichten: 295
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Lady1234, mijn fout er zijn naturapolissen die niet premie vrij zijn.
Maar een premievrije polis stoppen, is geld weggooien en ik stel mijn wensen bij, maar mijn kinderen krijgen in de toekomst met andere eisen te maken.
Ook die waren bij het aangaan van zo'n polis niet te overzien.
Ik zou nu beslist geen verzekering meer regelen.
Een uitvaart org is denk ik een zeer rendabel bedrijf, met een behoorlijke zekerheids garantie van klanten, dus wanneer je een goede en eerlijke dienst verleent, heb je een leuk inkomen.( info verkregen van iemand uit deze branche)
Redhead55 het is inderdaad mijn doel om een soort contact te organiseren, in 2007 deed yarnik dat en zijn we zo bij Radar in het programma min of meer gekomen.
Helaas kan ik me fysiek nu niet voor dit yarden gebeuren inzetten , maar ik zal wanneer het weer mogelijk is er tegenaan gaan als het niet anders is individueel.

Joop Moleman
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2019 23:40

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Joop Moleman »

Om een klein Statement te maken stel ik voor dat alle plusminus 60.000 gedupeerden massaal stoppen met het betalen van premie !

Albert58
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2019 09:13

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Albert58 »

Inmiddels zijn de problemen nog groter geworden vrees ik, twee weken geleden per mail de polis opgezegd, nu bericht gehad dat de reactietermijn verlengd is bij opzegging naar 26 weken, voordat er gereageerd wordt!!
Maar snel de automatische incasso opzeggen!!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Joop Moleman schreef:
23 jul 2019 09:02
Om een klein Statement te maken stel ik voor dat alle plusminus 60.000 gedupeerden massaal stoppen met het betalen van premie !
Wat een wonderlijk advies. Dan wordt de polis premievrij gemaakt, met een veel lagere waarde bij overlijden.

Ze zullen ongetwijfeld overspoeld worden door telefoontjes, mails en brieven.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stoppen met premiebetaling dan kunnen ze hun lol niet meer op. Dan blijft er niet meer veel over voor later. Erg onverstandig.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Joop Moleman schreef:
23 jul 2019 09:02
Om een klein Statement te maken stel ik voor dat alle plusminus 60.000 gedupeerden massaal stoppen met het betalen van premie !
Klein statement met grote, onoverzienbare gevolgen.

Ach, liever dat Yarden failliet gaat en niemand nog iets heeft, dan dat we de situatie accepteren zoals het is, nietwaar.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, als 60.000 man de premie van hun naturaverzekerjng niet meer betalen, verlicht dat de toekomstige kosten voor Yarden aanzienlijk.

Al die polissen gestopt wegens wanbetaling, dus premievrij gemaakt, met aanzienlijk lagere toekomstige verplichtingen voor Yarden.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
23 jul 2019 18:29
Ach, liever dat Yarden failliet gaat en niemand nog iets heeft.....
Waar komt dit hardnekkige misverstand vandaan?

Er is een flink bedrag in kas. Yarden behoort eigenlijk nu failliet verklaard te worden met deze dekkingsgraad
En dan krijgt ieder tenminste nog een gedeelte terug.

Bij doormodderen tot de kas leeg is, zijn het de "survivors" die met lege handen staan.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat denk je zelf, 16, als niemand nog premie betaalt, terwijl de kosten door blijven lopen? Je geeft zelf al aan dat Yarden eigenlijk nu al failliet verklaard zou moeten worden. Laat staan als er geen premie meer betaalt wordt.

Tietsdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2019 21:02

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Tietsdb »

Ik ben zeker voor een collectief protest. Als iemand de kar wil trekken dan melden mijn broer, zussen en ikzelf ons aan. Onze ouders hebben de polissen afgesloten toen wij 1 jaar oud waren. Tot die tijd waren wij verzekerd op de polis van onze ouders. De verzekering had een looptijd van 20 jaar. Wij kregen de aanbetaalde polis dan voor ons 21e verjaardag met de melding dat dit een heel duur geschenk was en we ons geen zorgen meer hoefden te naken voor de toekomst. Vonden wij altijd grappig om te zeggen als men vroeg wat wij voor onze verjaardag hadden gekregen. Daarna moesten wij dan zelf elk jaar 10 euro aan AVVL betalen en dan bleef de polis waardevast. Later werd dat 4,50 euro en nog wat later bij Yarden meen ik 9 euro. In 2007 dankzij Tros Radar en Kifid is door Yarden bevestigd dat de polis waardevast bleef. We hoefden vanaf die tijd ook het jaarlijkse bedrag niet meer te betalen.
Ik ben van mening dat een grote groep meer bereikt. En in de tussentijd heeft iemsnd nog tips wat we nav de brief kunnen/moeten doen. Ik las dat sommige een brief naar Yarden hebben gestuurd met bezwaar. Ik ziy het fijn vinden als daar een voorbeeldbrief can is. Alvast dank.

Willy36
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2019 11:51

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Willy36 »

Beste mensen,
Net klaar met mijn bezwaarschrift tegen het wijzigen van de voorwaarden van mijn Natura uitvaartverzekering van Yarden, en nu vind ik hier een aantal handige mails, en het collectief waar ik op hoopte, maar niet eerder vond. Zelf vanaf 1967 deze verzekering, mijn 3 kinderen ook verzekerd. In 2007 heeft mijn vader bezwaar aangetekend tegen de eerdere poging van Yarden de voorwaarden te wijzigen, met succes. Nu wil ik daar ook weer graag aan meedoen, voor mijn kinderen en mij. Complimenten voor Yarden-claim.nl. Mijn vraag is nu: is het verstandig om mijn bezwaarschrift nu te versturen? Of moeten we gezamenlijk zorgen dat we sterker staan?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hoeft het ene niet te laten om het andere ook te kunnen doen.

Wik+Weeg
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2019 10:52

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wik+Weeg »

Eres schreef:
09 jul 2019 17:06
J Oudesluys, Yarden beroept zich nu op de punten 4.5 en 4.6 van de oude AVVL rechten.
Kan je hier lezen op blz 1 een reactie van mij.
Al de brieven die je noemt heb ik ook nog.
Ik heb een heel Yarden dossier incl kopie op cd, bekend bij mijn kinderen en familie , ook een verslag hoe het was gegaan.
Dank voor uw aktieve betrokkenheid bij deze affaire rond oude AVVL polissen.
Een PB kan ik helaas (nog?) niet verzenden, vandaar deze forum post.
Hopelijk kunt u mij wel een PB sturen?
Mijn oorspronkelijke AVVL documenten uit 1974 kan ik niet meer vinden.
Ik zou graag een copie van uw dossier ter inzage krijgen.

Eres
Berichten: 295
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Wik + Weeg ik heb je een pb gestuurd.
Ik heb uiteraard alleen de AVVL regels en voorwaarden van 1993 zo voorhanden.

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door be3a18 »

Als zoon van de voormalig hoofd van de Raad van Bestuur van Yarden wil ik toch even reageren.

Punt 1. De topic naam is verkeerd.

Iedereen hier (op 1 reactie na) heeft het continue over AVVL. Yarden is ontstaan na een fusie (géén overname) tussen NUVA en AVVL. Mijn vader was directeur van NUVA en heeft samen met AVVL onderhandeld over - nogmaals - de fusie.

Punt 2. Pakketpolis.

De NUVA is ontstaan uit het samengaan van de Friesche Uitvaart Verzorging en een Groningse uitvaartvereniging waar ik de naam even van kwijt ben. Mijn vader was directeur bij de FUV. De FUV hanteerde destijds een natura polis. Dat stond in hun voorwaarden die alleen door de ledenvergadering aangepast konden worden.

Punt 3. Gedoe in 2007.

Mijn vader (en ik) kregen ook zo'n schrijven van Yarden over de aanpassing. Mijn vader heeft een brief op poten naar Yarden gestuurd naar de Raad van Bestuur, hoogstwaarschijnlijk met advocaten kantoor De Casseres uit Leeuwarden als extra drukmiddel. Het resultaat ervan was dat de wijziging werd terug gedraaid maar alleen voor iedereen die schriftelijk protest aantekende. De rest ging gewoon over.

Helaas is mijn vader overleden. Ik ben er van overtuigd dat hij in actie was gekomen na de nieuwe poging van Yarden.

Ik vrees dat (met de DNB als belanghebbende) dat hier weinig meer aan te doen is. De DNB staat voor mij voor De overheid en wens ik iedereen veel succes met procederen. Denk maar Griekenland wat dacht tegen de EU op te kunnen. Dat hebben ze geweten.

Gesloten