Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Willemkalian
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 jul 2019 08:54

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Willemkalian »

Ik wacht eerst wel af wat er precies gaat gebeuren.
Was( ben) bezig met een juridische zaak tegen Yarden

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Het probleem wordt hiermee totaal niet opgelost, slechts de naam zal wijzigen.

Er zijn niet anderen die minder willen betalen, doch zij hadden ooit een prima verzekering afgesloten.
Begrip hebben voor een verzekeringsbedrijf is geen probleem, maar pas op voor je het weet, ben je zelf aan de beurt.

Ik had niet verwacht, dat yarden nu al verkocht zou worden.
Zo zie je maar hoe de ……. spelletjes in de financiële wereld gespeeld worden.
Dela gaat nu afmaken wat yarden was begonnen en ook het monopolie vergroten, zoveel mogelijk kleine spelers kapot maken en daarna komt de afrekening bij de consument.
De Overheid zou moeten beseffen, dat in de toekomst en zelfs nu al, veel burgers een simpele uitvaart niet kunnen betalen, tot niet te volbrengen leningen moeten komen en uiteindelijk zal deze problematiek op het conto van de gemeenschap ( de belastingbetaler) komen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
28 okt 2019 15:41
Of de klanten van Dela daar blij mee moeten zijn is een ander verhaal.

Ik heb tenminste al die jaren geen hogere premie betaald om nu anderen die minder wilden betalen te hulp te schieten.
Die hogere premie heb je al die jaren allang betaald
Dekkingsgraad van Dela was immers 373% , oftewel, elke polishouder kan bijna 4 keer begraven worden :D

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Oblomova »

Of je nou door de kat (Yarden) gebeten wordt of na 10 jaar alsnog door de hond (Dela).
Bovendien wat een uitvaartverzekeraar beweert, heeft NIETS te betekenen, zelfs niet als dat in een contract is vastgelegd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor hele oude verzekerden maakt het beslist wat uit.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door tttlocke »

Oblomova schreef:
28 okt 2019 21:21
Of je nou door de kat (Yarden) gebeten wordt of na 10 jaar alsnog door de hond (Dela).
Bovendien wat een uitvaartverzekeraar beweert, heeft NIETS te betekenen, zelfs niet als dat in een contract is vastgelegd.
Dat klinkt wel erg ondankbaar.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens het contract is mijn verzekering over 8 jaar, als ik 65 ben, premievrij. Ik heb er geen behoefte aan dat dat opgerekt gaat worden naar 70 of tot mijn overlijden omdat Dela in de problemen komt door de overname van Yarden.

Wik+Weeg
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2019 10:52

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wik+Weeg »

Cro schreef:
28 okt 2019 08:11
Echter heeft Wik+weeg het daar niet direct over in zijn laatste post, hij lijkt te denken c.q. te willen dat eventueel meerwerk (extra wensen) ook tegen het gereduceerde pakket tarief zal gaan, terwijl dat tegen het normale tarief gaat. En dat is natuurlijk vrij logisch.
Is het niet net zo logisch dat ook de poliswaarde normaal is ipv nauwelijks de helft van het normale tarief?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
28 okt 2019 18:55
witte angora schreef:
28 okt 2019 15:41
Of de klanten van Dela daar blij mee moeten zijn is een ander verhaal.
Ik heb tenminste al die jaren geen hogere premie betaald om nu anderen die minder wilden betalen te hulp te schieten.
Die hogere premie heb je al die jaren allang betaald
....
Die hogere premie was nodig om nu op het overnamepad te kunnen gaan :D

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door 16again »

tttlocke schreef:
28 okt 2019 15:04
Uitvaartcoöperatie DELA wil armlastige concurrent Yarden overnemen.
https://nos.nl/artikel/2308033-uitvaart ... nemen.html
Doet me afvragen, waarom je als verzekeraar een dergelijke stap zou zetten. Wel mooi voor Yarden polishouders.
Pronken met begrippen als solidariteit naar branchegenoot klinkt natuurlijk mooi. Maar dit kost Dela nu 500 miljoen, en omdat we leven in een kapitalistische samenleving , zoek ik altijd naar financiele motieven.

In deze tak van verzekeren lekt er eigenlijk nauwelijks geld weg naar verzekerden. Vrijwel alle uitkeringen worden immers gedaan aan eigen bedrijven, die de uitvaart verzorgen. Dat is waar die 500 miljoen die Dela er nu in stopt , ook terecht gaat komen.

En gelijk is er weer een stuk concurrentie de nek omgedraaid, daar gaat de consument uiteindelijk niet beter van worden.

Dela had een dekkingsgraad van 373%. Doe je het dan erg goed, of waren die premies veels te hoog?

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Cro »

Wik+Weeg schreef:
28 okt 2019 22:15
Cro schreef:
28 okt 2019 08:11
Echter heeft Wik+weeg het daar niet direct over in zijn laatste post, hij lijkt te denken c.q. te willen dat eventueel meerwerk (extra wensen) ook tegen het gereduceerde pakket tarief zal gaan, terwijl dat tegen het normale tarief gaat. En dat is natuurlijk vrij logisch.
Is het niet net zo logisch dat ook de poliswaarde normaal is ipv nauwelijks de helft van het normale tarief?
Dat is inderdaad ook vrij logisch omdat de verzekerde waarde is gebaseerd op interne tarieven van Yarden (het bedrag waarvoor zij de afgesproken diensten kunnen uitvoeren), niet de commerciële tarieven (de tarieven voor meerwerk). Yarden mag om de verzekerde waarde te berekenen bijvoorbeeld best rekenen met inkoop tarieven, dat hoeven inderdaad niet de commerciële tarieven te zijn.

Zolang je de uitvaart door een bij Yarden aangesloten onderneming laat uitvoeren is dat verzekerde waarde ook niet heel erg relevant, je krijgt immers de afgesproken diensten.

Verder is een lage verzekerd waarde ook niet direct ongustig in het geval dat je een jaarlijkse indexatie moet gaan betalen. Hoe lager de verzekerde waarde immers hoe lager de indexatie.

Al is dat nu door de voorgenomen overname door Dela niet direct meer relevant.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
28 okt 2019 18:55
Dekkingsgraad van Dela was immers 373% , oftewel, elke polishouder kan bijna 4 keer begraven worden :D
Ik blijf deze echt prachtig vinden :D

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien zouden Nederlanders zich eens wat minder moeten verzekeren?

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Dela neemt yarden over, is dit niet toevallig het zo super geheime herstelplan.
Waarschijnlijk bekend bij de Dnb,ministerie van financien, kifid, consumentenbond en nog vele anderen, behalve bij de consument.
Het gaat te snel en gemakkelijk, prognose is dat er ook ontslagen vallen, misschien gaat men nu ook binnen yarden bedenken bij wat voor een bedrijf ze werken en hopelijk worden er een paar wat loslippiger.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@eres

U prefereert een faillissement van Yarden of een verdubbeling van de premie om de problemen het hoofd te bieden?

jantinej
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2019 13:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jantinej »

Ik heb de voorbeeldbrief gebruikt ivm de wijzigingen in mijn Yardenpolis. Ik krijg nu een antwoord van 4 pagina's. Ik snap niet goed wat ze nu schrijven en of ik iets bereikt hebt. Wie zit met dezelfde vraag?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wij kennen dat antwoord van vier pagina’s toch helemaal niet? Noch kennen wij uw vragen.

boekhouder
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2019 21:16

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boekhouder »

Ik heb een naturapolis van Yarden, Yarden wil deze polis eenzijdig omzetten.
Ik overweeg om bij het Kifid te klagen.

Zijn er nog andere mensen op dit forum die dit wel c.q. niet (willen gaan) doen? (of gedaan hebben) Gewoon benieuwd naar jullie overwegingen.

En welke argumenten gebruiken jullie dan? (formulier Kifid: 6. Omschrijving van de klacht)

Willemkalian
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 jul 2019 08:54

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Willemkalian »

Vandaag bericht van Yarden ontvangen zoals ik het interpreteer gaat men op de oude voet verder zoals beschreven in de brief van 1 juli 2019.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Yarden / AVVL natura uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Willemkalian schreef:
03 dec 2019 15:28
Vandaag bericht van Yarden ontvangen zoals ik het interpreteer gaat men op de oude voet verder zoals beschreven in de brief van 1 juli 2019.
Helder. :lol:

Gesloten