LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Leo en Jenny
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2007 17:17

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Leo en Jenny »

Ook ik heb bericht gekregen dat, mijn Natura sommen polis als "twee leven(s) verzekering" afgesloten in 2001, met als koopsom ~5300 € en een verzekerd bedrag van 9000 €, nu in de nieuwe polis, een koopsom te zien geeft op beider leven van slechts...3370 € en een verzekerde bedrag van wederom slechts...5500 € . Daarbij komt nog dat men mijn vrouw (die (nog :roll: ) niet omgebouwd is) nu in haar polis als "De Heer...." wordt vermeld! Na een telefoontje met Yarden over bovenstaande misstanden, zouden we nog wel wat van een van haar collega's horen, ze had alles genoteerd. Nu dus maar hopen dat de Yarden Uitvaartorganisatie die op 14 maart 2007 het eerste officiele Keurmerk Uitvaartzorg uitgereikt kreeg dit ook waard blijkt te zijn! Het mooie is wel dat er ook in hun schrijven staat, dat we nu de eerst komende 5 jaar wel automatisch verzekerd zijn tegen stijging van de uitvaartkosten. Hoe die stijging dan tot uitdrukking/vergoeding komt in een natura koopsom polis weet ik niet? Of zou dit een standaard brief zijn waar iedereen maar moet weten wat wel en niet op hem/haar verzekering van toepassing is?
U hoort nog hoe dit afloopt. Gr. Leo en Jenny

Luigi411
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2007 08:36

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luigi411 »

Ook ik werd onaangenaam verrast door een volstrekt geantidateerde brief (dd. 18 juli en ontvangen begin vorige week) met een periode van 30 dagen om te reageren. Gelukkig dat ik alles eerst goed heb doorgelezen en het geniep zit op verschillende plaatsen. Het is dan ook goed verstopt.
In 1998 heb ik, en een van mijn buren ook een jaar eerder, een natura uitvaart polis afgesloten bij de Associatie Kennemerland te Haarlem. De koopsom in eens betaald en kreeg in de polis het pakket dat werd omschreven als de te leveren diensten bij overlijden. Omdat ik het mijn nabestaanden het niet moeilijker wil maken bij mijn overlijden dan het dan al is, meende ik er goed aan te doen om 'alles' bijtijds al geregeld te hebben.
De brief van Hr van Wageningen / YARDEN gaat volstrekt voorbij aan datgene wat de verzekerde, ik dus, wil. Het is pikken of stikken...
Vooral het met terugwerkende kracht willen ontbinden van de natura uitvaartpolis stuit op mijn bezwaren en onbegrip. Bovendien is de toonzetting van de brief en het kennelijke gebrek aan normaal fatsoen hetgeen de druppel is die de emmer laat overlopen.

Ik heb een brief op poten naar Hr van Wageningen verstuurd een dat gedaan :

A : Per E-MAIL
B : PER POST
C : AANGEREIKT IN HET HAARLEMSE ROUWCENTRUM AAN DE ZIJLWEG MET ONTVANGSTBEVESTIGING.

In het kort stel ik dat ik de indruk krijg van wanprestatie en van contractbeuk. Ik geef hem twee weken de tijd om te reageren en zal anders mijn heil bij èn de geschillencommissie èn bij juridische acties zoeken. Mag hopen dat er in een TROS RADAR uitzending het eens spoedig over zal gaan!!! :evil: :evil: :evil:

NB Voor de redactie zijn tzt als het nodig is de papieren etc ter inzage!

Leo en Jenny
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2007 17:17

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Leo en Jenny »

Luigi411,
Bedankt voor ook jammer genoeg jouw slechte ervaringen met Yarden. Het leek zo'n mooi bedrijf te zijn, er zullen wel nieuwe jonge managers bij gekomen zijn die met de botte bijl alle (voorheen) tevreden klanten schrik aan jagen om hun eigen jaarlijkse winstdeling omzet bonus zeker te stellen. Maar wel de eens zo vertrouwde naam Yarden door het slijk halen. Er zal vermoedelijk ook bezuinigd zijn op personeel, want niemand weet meer izelf ets als je belt. Volgens mij is er ook geen computer meer waar ze even in kunnen kijken.Eigenlijk is het hun eigen schuld dat ze nu door al hun polissen wijzigingen, door het polissen-bos de bomen niet meer zien". Ik kom hier nog op terug, als men bij Yarden misschien nog weet waar hun klanten (wij) ook al weer voor verzekerd waren. Bedankt Luigi411 en sterkte in de strijd, names Leo en Jenny.

Luigi411
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2007 08:36

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luigi411 »

Beste Leo en Jenny. Dank voor de opbeurende woorden. Mijn plan lijkt te zijn als ik inderdaad niets voor elkaar krijg bij YARDEN, om dan mij aan te sluiten bij de grote groeiende groep van gedupeerden die zich al hebben aangemeld bij advocaat Harold van Beilen in Leeuwarden. Is het niet dat : EENDRACHT MACHT MAAKT??? Sugestie voor anderen???
Bij het afgeven in het rouwcentrum in Haarlem van mijn brief sprak ik even de zeer beschaamde employé die mij aangaf dat het orders waren van bovenaf die uitgevoerd dienden te worden. Het was duidelijk dat deze persoon een geheel andere mening was toegedaan als de directie.... Ze mocht en kon het alleen niet laten blijken, want orders zijn orders. Ze komen mij tegen op de barricaden!!! :twisted: :twisted: :twisted:

erikherfst
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2007 10:16

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door erikherfst »

Ik heb van Yarden de toezegging gekregen dat mijn oorspronkelijke
naturaverzekering gehandhaafd blijft, maar op mijn vraag om een
opgave te doen van de in de oude regeling verzekerde diensten
antwoordt men mij dat zij dit weigeren te doen.
Kan iemand mij aan deze informatie helpen??

Luigi411
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2007 08:36

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luigi411 »

Dag Erik, Het gaat er Yarden om dat de oude polis tzt "kwijt"is en dat zij dan de nabestaanden alsnog een gepeperde rekening kunnen sturen. Mijn advies is dus : bewaar de oude polis als de Juwelen van de Engelse Kroon zodat ze wanneer nodig zijn - hopenlijk over vele jaren - als bewijs kunnen dienen voor de afgesproken diensten ivm de uitvaart. Ook is een executeur testamentair van belang en dat die van deze oplichterspractijk op de hoogte is en gewaarschuwd!! Succes!!!

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door alderwood »

erikherfst
BerichtGeplaatst op: 26 Nov 2007 10:42 Onderwerp: yarden natura uitvaartverzekering

Ik heb van Yarden de toezegging gekregen dat mijn oorspronkelijke
naturaverzekering gehandhaafd blijft, maar op mijn vraag om een
opgave te doen van de in de oude regeling verzekerde diensten
antwoordt men mij dat zij dit weigeren te doen.
Kan iemand mij aan deze informatie helpen??
Ik heb ze van de AVVL en Yarden.
Als je er aan één wat hebt, geef me dan je é-mail adres dan stuur ik
het je toe.

sandra63
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:03

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door sandra63 »


wilt u mij aub de oude voorwaarden toesturen ???
heb net contact gehad met yarden!! wat een honden zijn dat zeg! je wordt niet eens fatsoenlijk te woord gestaan . ik vroeg naar de oude polisvoorwaarden en die konden ze me niet geven want ze werken alleen nog maar via de nieuwe voorwaarden! in rook opgegaan???
dus alleen als ik de oude voorwaarden heb kan ik terug naar mijn natura polis , volgens dat mens van yarden!! :evil:

sandra63
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:03

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door sandra63 »


voor de voorwaarden te sturen,
hier is mijn emailadres:

[email protected]

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

kijk op www.yarniek.nl voor de voorwaarden

Gesloten