LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Ruim 450000 YARDEN/AVVL verzekerden hebben een gewijzigde polis
ontvangen met een verzekerd bedrag van € 2304,78.
Laatst gewijzigd door jojonij op 03 aug 2007 18:28, 3 keer totaal gewijzigd.

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Reageer massaal AVVL-ers. Eendracht maakt macht. En tenslotte een natura-verzekering blijft een natura. Dus geen sommenverzekering.
Zorg voor de goede afloop. Dat is ook de slogan van YARDEN !
Laatst gewijzigd door jojonij op 03 aug 2007 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.

jocis
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:19

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jocis »

Ook ik heb een brief gehad en ben het er niet mee eens ik hoop dat we allemaal onze klachten kunnen bundelen en iets tezamen kunnen ondernemen ,want net als u vind ik dit geen manier van doen van deze vezekeraar :x

pauljan
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2007 01:23

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door pauljan »

Ik heb de brief nog niet gehad geachte 'jojonij' maar de mogelijkheid om hem retour te zenden wordt gegeven of heb je dat uit jezelf gedaan en wat zijn daarvan de gevolgen?

Ik ga er uiteraard óók onder geen enkel beding mee akkoord maar wat zegt de brief daarover, wordt je een alternatief voorgesteld...?

Met je opmerkingen over het voormalige AVVL bestuur ben ik het volkomen eens. Dat waren idealisten die hun tijd gratis ter beschikking stelden. Het was toch destijds ook een coöperatieve vereniging als ik het me nog goed kan herinneren...?

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Beste Pauljan,
Officieel moet ik de bewuste brief ook nog ontvangen. Maar wat ik al weet is dat de AVVL polissen een waarde krijgen van bijv. € 2500,00.
De kosten van het naturapakket bedragen particulier momenteel zo'n € 4000,00. Boven op het verzekerdbedrag krijgt de AVVL en Yardenselect-verzekerde een korting van ruim 60%. Elk jaar komt daar een winstdeling bij. Maar de uitvaartkosten kunnen ook meer stijgen dan de winstuitkering. Op den duur kan men dan toch te laag verzekerd zijn. De waardevastheid wordt zoals het was word niet meer gegarandeerd. Ook kun je de vraag stellen over die ledenkorting van 60%. Met de jaren heen kunnen ze die ook wel verlagen. En waar blijven we dan? Daarom ben ik tegen die wijziging. Maar ik heb het inmiddels al begrepen. De polissen zijn de afgelopen 3 maand allemaal al omgezet naar sommenverzekering. Dit zonder medeweten van verzekerden. Daar zal dan via Consumentenbond, Trosradar en Kassa juridisch onderzoek naar moeten worden verricht. Het is dus verder afwachten. Opzeggen zal dom zijn. Want dan moet je weer een nieuwe verzekering aangaan met een nog veel duurdere premie.

botje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007 20:56

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door botje »

Hallo allemaal

Wat Yarden hier doet kan juridisch helemaal niet. Ze kunnen nooit een polis eenzijdig aanpassen. Er zal waarschijnlijk ergens in de brief staan of in de nieuwe polis met voorwaarden, dat indien men niet binnen een bepaalde periode reageerd, de maatschappij ervan uitgaat dat de verzekeringnemer akkoord gaat. Tevens heb ik al opmerkingen gezien, dat men minimaal 5 jaar verzekerd dient te zijn alvorens de polis gestopt kan worden. Ook dit is grote flauwekul, want met het oog op de wet natura uitvaartverzekeringen is dit helemaal niet toegestaan. het gaat hier om een éénzijdige overeenkomst die ten alle tijde ontbonden kan worden middels een schriftelijke en ondertekende opzegging. Deze vijf jaae worden natuurlijk gehanteerd , zodat de adviseur geen provisie terug hoeft te betalen, omdat er namelijk altijd sprake is van een verdien termijn. Dit verschilt van één tot vier jaar per verzekeraar verschillend. Laat je niet gek maken en stuur het voorstel per direct retour en vergeet geen kopie te maken van de begeleidende brief. Beter is nog aangetekend verzenden. Voor jonge mensen kan het zelf nog wel voordeliger uitpakken om op te stappen, omdat Yarden momenteel zijn premies sterk heeft doen stijgen, en daardoor zeker niet tot één van de goedkoopsten hoort.

mizzkeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2005 09:46

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mizzkeg »

Na even in de papieren te zijn gedoken en de voorwaarden van toen en nu met elkaar te hebben vergeleken, kan ik maar tot één conclusie komen dat dit m.i. een serieuze poging tot oplichting is.
In de voorwaarden van 1997 staat dat er recht is op:
Het regelen van de uitvaart,
Overbrengen van de overledene naar een woonhuis verzorgingscentrum of rouwcentrum,
Verzorgen van de formaliteiten,
Een kist,
Verzorging en opbaring en gebruik van rouwcentrum voor condoleancebezoek,
Dragers vanuit woonhuis, verzorgingshuis en/of begraafplaats,
Vijftig gefrankeerde enveloppen,
Het vervoer van de overledene per rouwauto naar een crematorium of begraafplaats,
Een volgauto
Gebruik van de aula en de koffiekamer inclusief van de aanwezige fasciliteiten,
Koffie Thee en/of koek voor alle aanwezigen in de koffiekamer

Hmmmm, dit is toch wel iets anders dan dat men in de nieuwe voorwaarden doet voorkomen. De uitvaart zou moeten worden geregeld onder bovengemelde voorwaarden. Maar in plaats hiervan krijgen we een nieuwe polis met hierop een bedrag vermeld van rond de 2500 euro waarvan dit zou moeten worden betaald. Maar volgens de uitvaartcalculator op de site van Yarden moet kost een crematie (beslist niet de duurste keuzes gemaakt) al minimaal 4500 euro. Ben ik nu nog blonder dan zij of kan ik toch iets beter rekenen.

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Beste botje,

Natuurlijk kun je de verzekering binnen 5 jaar opzeggen, maar dan vind er geen uitkering (gedeeltelijke premie teruggave) plaats. Wl na 5 jaar premiebetaling.

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Alle avvl polissen kunnen altijd opgezegd worden met recht op premierestitutie en/of koopsom. Maar dat zou heel dom zijn!

aafjeton
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2007 11:45

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door aafjeton »

:(MIjn vrouw is al 50 jaar bij wat AVVL was en ik al 30 jaar.Begrijpelijk dat ik dit geen poging tot oplichting vindt maar een crimineel gedrag.Wij kunnen onderhand voor de premie die we hebben betaald een STAATSbegrafenis krijgen.Ik zal proberen er een gerechtszaak van te maken via het FNV.

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Geachte aafjeton,

Laat verder van je horen indien het wordt aangenomen door de FNV.
Er zullen veel FNV-leden zijn die een Yarden-AVVl verzekering hebben gezien het sociale karakter wat de AVVL altijd heeft gehad.

Hans en Meta Vos
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2007 13:01

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Hans en Meta Vos »

Rare brief al onze Polissen zetten wij om naar Yarden-natura-uitvaartverzekering.
Uw oude rechten blijven gehandhaafd en uw verzekering is nog steeds een natura verekering RA RA!!!!
Okk snappen wij niet hoeveel je eigenlijk WEL niet betaald hebt en het is be houdens alle prijsstijgingen nooit genoeg???

aafjeton
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2007 11:45

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door aafjeton »

Wij hbbben enkele pogingen ondernomen om met betreffende uitvaart verzekering in contact te komen maar bij de telefoon wordt doodgewoon opgelegd en op e.mails komt geen reactie.Indien het kon zou ik iedere verzekerde bij yarden willen verzoeken om de betaling voorlopig op te schorten.Stel dat NIEMAND meer betaald dan volgd er wel een reactie

NAJA
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2007 15:55

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door NAJA »

Wat een gezeur over yarden.
Prijsstijgingen horen bij deze tijd. Het biertje is duurder waarom niet ook de uitvaartkosten
Accepteer het of zeg de polis op. Er zijn ook tevreden klanten bij Yarden waarbij de uitvaart van hun dierbare overleden wel goed gegaan zijn.
Wees eens positief en ga met de tijd mee.

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Het valt mij op dat er 3 verschillende forums ( Yarden3 , Yarden-avvl en Yarden uitvaart) worden gevuld allen m.b.t. Yarden.Misschien onderling wat afstemmen ? Samen zijn wij sterker en in het (grote) forum Yarden uitvaart staan belangrijke adressen en tips.
Doe er je voordeel mee !!!!!!!!!

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Wat dacht je van de NUVA ?
Laatst gewijzigd door jojonij op 02 aug 2007 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

jantine k
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2007 11:51

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jantine k »

Wij hebben vandaag de brief, dat wij niet accoord gaan met de nieuwe polisen geschreven naar Yarden. deze gaat morgen aangetekend op de bus.
Als je niet reageerd heb je altijd mis geschoten.
Ik kan mij er over verbazen hoe jongeren hier zo makelijk op kunnen reageren.
Van niet zeuren alles wordt duurder,zij hebben makkelijk praten!
Maar als je boven de vijftig bent kun je niet zo makkelijk alles nog veranderen financieel en qua acceptatie niet.
Wij hebben een natura verzekering,die al jaren geleden afbetaald is,de AVVL was een verzekering zonder winst oogmerk,en zij ontvangen al jaren rente over het geld, vanwaar deze veranderingen?
Heeft het ook te maken met de overnames en misschien nu wel het winst oogmerk?
Bij het telefonisch contact deze week werd verteld dat er een enquete was gehouden onder de leden en de meerderheid was het er mee eens om het pakket te veranderen.
Wij zijn met vier gezinnen niemand heeft die enquete gezien of gehad, en bij het forum heb ik nog niemand er over gehoord dat zij er aan mee gedaan hebben.
Als je een enquete onder je leden houdt, hoort iedereen er een te krijgen en er zijn dan altijd nog mensen die niet reageren.
Maar dan heb je wel een beter beeld van wat er onder je leden speeld.
Kom mensen, de AVVL was een vereniging van leden, men deed het met elkaar dus waarom nu niet met elkaar,en laten we van ons horen!!
Met elkaar onze stemmen laten horen, dan komt het bij het Yarden bestuur mischien over dat de leden dit beleid niet pikken.
Waar is het vereningings gevoel?

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Geachte jantine K,

Je kunt echt van me aannemen dat Yarden geen enquete onder de verzekerden heeft gehouden. Schijnbaar zijn de medewerkers in Almere zo geinstrueerd om dat maar te zeggen.
Laatst gewijzigd door jojonij op 03 aug 2007 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

Een ieder raadt ik aan op 1 site te gaan reageren m.n. Yarden uitvaartverzekering om alles zo centraal mogelijk te houden.Lees aldaar de oproep om op 18 mei a.s om 14.00 uur te gaan protesteren bij het Yardenkantoor te Almere.Er wordt gevraagt spandoeken en trommels almede uw polis mee te nemen . het lijkt mij beter een kopie hiervan.Yarden zegt de koffie klaar te hebben.

Neem vrienden en familie mee ,want later zal er bij uw uitvaart geen koffie meer zijn als het aan Yarden ligt.

Ronio
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2007 08:01

Re: YARDEN-AVVL Natura-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ronio »

LS,
Ook ik heb vorige week de betreffende brief gekregen. Ook ik was natuurlijk volledig onaangenaam verrast. Daarom via de website van Yarden onderstaande mail verstuurd. Verder toch een keer gebeld met Yarden. Hierbij probeerde de medewerkster mij ervan te overtuigen dat de huidige aanbieding voordeliger en flexibeler was. Alle argumenten kon ik weerleggen met de oude voorwaarden bij de hand. Hierop werd ze zakelijk en deelde mee dat ze het recht hadden de polis eenzijdig te wijzigen. Einde verhaal!
Ik heb hierop de oude en nieuwe voorwaarden gescand en via mail naar Trosradar gestuurd. Tot op heden van zowel Yarden als Trosradar geen reaktie gehad (wel een onvangstbevestiging).

mail naar Yarden:
Aan: [email protected]
Onderwerp: Yarden: Contactaanvraag

Aan direktie Yarden
LS,
ik ben in 1967 ingeschreven als lid vd vereniging voor crematie avvl. Lidnummer xxxxxx. Dit is een naturaverzekering die recht geeft op een verzorgde uitvaart zonder extra kosten. Tevens is dit een waardevast verzekeringspakket. Dit betekend dat verzorgt wordt overeenkomstig de polisvoorwaarden ongeacht de kosten op het moment van overlijden.
Nu krijg ik een brief met poliswijziging waar een maximaal (veel te weinig) bedrag in wordt genoemd. Ik ga hier niet mee accoord. (nummer van opgestuurde polis is (xxxxxxxx) deze graag laten vervallen waarna ik ervanuitga dat de oude naturaregeling nog van kracht is.

Gesloten