LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden uitbetaling

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
lex_esco
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2007 01:08

Yarden uitbetaling

Ongelezen bericht door lex_esco »

Beste Forumleden van Radar,

Ik zit met een probleem en wellicht kunnen jullie mij van goed advies voorzien.

Mijn moeder is op 13 juli 2009 overleden. Yarden deed de uitvaart zoals besproken met hen (dood na ziekte dus kunnen voorbereiden). Alles naar tevredenheid. Tijdens de procedure na het overlijden (dus tijdens het opbaren etc ) had ik het met de contactpersoon bij mijn moeder thuis overleg over de financieen. Aangezien wij geen condoleance bij het crematorium deden en geen kist etc was er volgens haar ruimte in het budget. Ik heb namelijk zelf de advertentie geplaatst en zelf de kaart gemaakt (aangezien mijn vriendin bij een reclamebureau werkt en die kaarten van yarden zelf erg standaard zijn) en dus wat kosten gemaakt.

Zij gaf aan in het bijzijn van andere dat ik gewoonweg de nota's moest opsturen dan kon zij dat declareren. Dit staat overigens ook beschreven in de Yarden polisvoorwaarden.

Dus ik heb dat gedaan (moest even wachten op de factuur van de advertentie) en zij melde dat ze deze had ontvangen.

Jullie begrijpen het is inmiddels ver in januari en ik heb nog geen cent gezien. Het vreemde is dat ik er ook geen reden voor krijg. Ik heb intussen minimaal 5 keer gebeld naar Yarden HQ en 5 keer naar de contactpersoon maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Yarden HQ meld elke keer dat zij alleen kunnen verifieren bij de consulent en de consulent meld elke keer dat zij het boeltje heeft opgestuurd en afwacht en geen idee heeft hoelang het kan duren.

Ik word hier gestoord van , al was het maar omdat ik niet eens een reden krijg voor het niet betalen van 600 euro DIE VAN MIJN MOEDER IS en waar ze nu rente van trekken.

Hoe moet ik dit nu aanpakken en juridische stappen ondernemen want de koek is op!

Alvast bedankt!

Groet
Alex

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden uitbetaling

Ongelezen bericht door testcase »

Ik begrijp uit uw verhaal dat u tot nu toe vooral telefonisch een en ander heeft proberen op te lossen.

Ik raad u aan op papier een klacht te sturen naar de directie of via hun site.
Mocht dit niet het geval zijn of heeft u dat al gedaan dan kunt u de ombudsman van het kifid inschakelen.

Bovenstaand staat ook uitgelegd op de site van Yarden:
http://www.yarden.nl/Over-ons/Klachten- ... menten.htm

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Yarden uitbetaling

Ongelezen bericht door Henk25 »

Omdat het al meer dan een half jaar speelt zou ik iets anders proberen zoals de redactie van Radar link of via de krant zoals AD Geld & Recht mail: [email protected] tel. 010-4067431

Succes, ben zeer benieuwd hoe het afloopt.

Gesloten