LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

Ik zou zeggen: licht de pers grootschalig in PLUS zet het juristenpanel van Radar aan het werk? Dat moeten we toch voor elkaar krijgen. Het is ook werkelijk ongehoord indien men hiermee klakkeloos wegkomt. Wie heeft er connecties bij kranten o.i.d.? Wij helpen wel mee.

alina
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2007 20:54

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door alina »

In 1996 heb ik een naturapolis bij Nuva afgesloten (dienstenpakket voldeed volledig aan mijn wensen!!! en mijn wensen zijn nog steeds niet veranderd). Onlangs heb ik een nieuwe polis gekregen met een verzekerde waarde van 2.500 euro. In een begeleidende brief stond wel bij dat als ik mijn uitvaart door Yarden laat verzorgen ik een ledenkorting krijg en dat ik dan van een uitvart van ca. 4.500 euro kan genieten. Dit staat niet op de polis!!!! en volgens mij kan ik daar later ook geen beroep op doen. Maar goed die 4.500 euro zijn volgens mij ook niet voldoende.

Ik ben lid van het consumentenbond en op hun advies heb ik een aangetekende brief naar Yarden gestuurd met een eis om nakoming van de overeenkomst. Ik heb nog geen echte reactie ontvangen, alleen een briefje dat zij de zaak gaan onderzoeken. Nu even afwachten wat zij zullen antwoorden.

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

Zojuist heb ik uitgerekend (m.b.v. wat telefoontjes) wat een standaard Yarden Natura (oud-AVVL-pakket) kost met particuliere tarieven. Een en ander afhankelijk van de verschillende tarieven van mortuaria, ondernemers of crematoria kom ik op 4200-4500 euro.
Wat voor verzekerd bedrag staat er bij U allen op de nieuwe polis?
:?: Graag reacties.
Laatst gewijzigd door andreassen op 13 apr 2007 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Osinga
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2007 19:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Osinga »

Beste Andreassen,

Je houdt het niet voor mogelijk maar ik en mijn echtgenote worden afgeserveerd met een poliswaarde van € 1.700,00 elk. Onze polissen zijn 40 jaar geleden afgesloten en al ruim 15 jaar premievrij. Wij hebben destijds gekozen voor crematie. De rechten op onze oude polissen dekken nagenoeg alles. Voor aanvullende extra's hebben we wel een spaarpotje. In onze oude polissen komen geen bedragen voor alleen maar datgene waar we recht op hebben en dat is voor ons voldoende.

Yarden probeert het risico van stijgende uitvaartkosten af te wentelen
op de verzekerde die dacht dat hij voldoende verzekerd was. Wij hebben Yarden schriftelijk laten weten niet akkoord te gaan met de omzetting. De reactie van Yarden heb ik nog niet ontvangen hoewel ze beloofd dit binnen 14 dagen te zullen doen. Deze periode is inmiddels verstreken.

AFM ( Autoriteit Financiele Markten ) zou de kwalijke praktijken van Yarden eens onder de loep moeten nemen.

Het is jammer dat Radar niet veel moeite heeft gedaan om de werkelijkheid aan het licht te brengen.

Ik wacht de reactie van Yarden nog even af. Zodra die binnen is en reactie is negatief dan zullen we verdere stappen ondernemen.

Osinga

jg huijser
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2007 10:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jg huijser »

:evil: :evil: :evil:
Beste lotgenoten,

Ook bij is de termijn verlopen van de 14 dagen bedenktijd die ik Yarden heb gegeven.
Het is toch raar dat zo,n maatschappij zich alles kan veroorloven
en wij gewoon slachtvee zijn.
Op dit moment heeft mijn rechtbijstand verzekering Yarden aan geschreven op een reageertijd van 14 dagen ik ben benieuwd hoe
dit uitpakt.
Het zou inderdaad mooi zijn als we het zover krijgen dat de o.a.
de pers zich hiermee zou bemoeien.
J.G.Huijser.
Harlingen.

vandenburg
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:09

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door vandenburg »

Mijnheer Andreassen,

Een reactie van mijn kant:
Op 1 sept. 2004 heb ik 2 polissen afgesloten, voor mij en mijn vrouw.
Zijn gecheckt op leeftijd en gezondheid.
Koopsom voor mij was € 2.171,00; voor mijn vrouw € 2.045,00.
De verzekerde bedragen op de nieuwe polissen die per 1 januari 2007 ( begeleidende brief dd. 7 maart 2007 en ontvangen op 20 maart 2007) zijn
voor mij: Koopsom € 2.171,00 Verzekerd bedrag € 2.304,78
voor mijn vrouw Koopsom € 2.045,00 Verzekerd bedrag € 2.304,78

In de hiervoor genoemde brief(en niet de polis) staat dat dit overeenkomt met een marktwaarde van € 3.733,74. Dit bedrag geldt voor beide polissen?????

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van!!!!

Ik hoop dat U er wat mee kunt ondernemen.

Vriendelijke groet

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

Vreemd, mijnheer Vandenburg. Hebt u al navraag gedaan hierover of weet iemand anders hoe dit (grote) verschil in elkaar steekt?
Iemand van Yarden zelf kan ons misschien via dit medium eens echt goed voorlichten? 't Zou een hoop rust geven.

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

Beste mijnheer Osinga,

Wellicht is nu Radar ook wat wakkerder geworden en komen zij hierop nog terug hopelijk.

jaarco
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jaarco »

Beste Lotgegenoten,

In het jaarverslag 2005 van Yarden vinden jullie het antwoord op de door hun ingeslagen koers.
Te weten onder het hoofdstuk risicobeheersing van dit verslag.
Ik citeer:
Voor het jaar 2006 is de verzekerde waarde nog gekoppeld aan de waarde van het pakket van diensten. Met ingang van 2007 wordt de stijging van de verzekerde waarde middels in de voorwaarden vastgelegde methodiek verhoogd. Hiermee is de risicobeheersing van de de balans sterk verhoogd.
Maw zij stappen af van het pakket van diensten en zullen een andere methodiek aan de verzekerde opleggen. Verzekerde waarde!!!
Dit breng dus meer in het laadje van de aandeelhouders.
Hier moeten we met alle kracht tegen protesteren!!!

Groetjes jaarco

siempie33
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2007 17:53

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door siempie33 »

Advocaat mr. H.A. van Beilen uit Leeuwarden (www.vanbeilenrauwerda.nl) is bezig om deze zaak aan te pakken en heeft al een groot aantal gedupeerden verzameld.

Inmiddels heeft hij ook al contact met de Telegraaf.

Wordt vervolgd dus.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Goeie posting Jaarco :)

jaarco
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jaarco »

Bedankt Jan9 zie ook mijn laatste posting bij het forum diverse produkten/klachten Yarden.

Groetjes Jaarco

codri
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2007 19:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door codri »

V.a. 1-12-05 heb ik een dienstenpakket bij Yarden verzekerd. Ik had al een premievrije polis bij een andere maatschappij voor een geldbedrag.
Het gaf me een zeker gevoel dat een standaardpakket was verzekerd en een bedrag voor eventuele meerdere kosten.
Ik was gisteren(19/4-07) enorm verbaasd dat ik van Yarden een aanpassing van mijn polis in de bus kreeg. De brief was op 8 maart gedateerd en de ingangsdatum van de wijziging 1-1-07.
De komende vijf jaar ben ik voor de uitvaartkosten verzekerd, maar daarna krijg ik een aanbod om mijn polis te verhogen.
En daarin heb ik nu geen vertrouwen meer.
Ik bedrijp dan ook niet dat met terugwerkende kracht van bijna vier maanden een polis gewijzigd kan worden en de brief op 8 maart dateren en vervolgens anderhalve maand later naar de verzekerde zenden. Ik ga een aangetekende brief verzenden en zeg met terugwerkende kracht de polis op. Het vervelende is dat de enveloppen niet gedateerd zijn, er staat wel een streepjesstempel op. Misschien is hieruit een datum te scannen.

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

20 april brief gehad, gedateerd 9 maart, ingaan polis 1 januari 2007. 25 jaar premie betaald, dus polis was premievrij.
verzekerd was naturapakket=regeling en uitvoering uitvaart. verzorging en overbrenging overledene, Kist etc.,dragersploeg, rouwbrieven, envel/porto
rouwauto+2 volgwagens. Hiervoor zet yarden een bedrag van 1305,78 op de polis. Je reinste diefstal dus.
Op www.kifid.nl (klachteninst.fin.dienstverl) kan je klacht indienen (yarden is aangesloten) nadat je bij yarden bezwaar hebt gemaakt, zet er ook een redelijke datum bij waarop je uiterlijk antwoord wil hebben (ca.3 weken).
Het is niet integer als commerciele mensen zich in deze discussie mengen, om zichzelf te profileren en hun site bekend te maken.
Voor mij werkt dit tegengesteld en zal ik met zo'n bedrijf nooit in zee gaan!!! Dit adviseer ik dan ook aan andere gedupeerden!!!.

vandenburg
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:09

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door vandenburg »

Reactie op Klazinaveen.

Geweldig, dat je er achter bent gekomen dat Kifid dit soort problemen
aanpakt. Zelf heb ik ook zo'n ervaring maar dan met een koopsompolis
dd. 1 sept. 2004, dus nog niet zo lang geleden.
Er is al heel wat geschreven op o.a. Producten/Diverse producten in deze
rubriek. Heb je dat ook al wel gezien?
Waar ik nog wel een probleem in zie is dat de uitspraak bindend is.
Ik zal het allemaal eerst eens rustig bekijken alvorens stappen te ondernemen. Ik ben het er helemaal over eens dat dit contractbreuk is,
ook al heeft Yarden daar heel mooie verklaringen en omschrijving voor.
Bedankt voor de tip. We houden contact. En kijk ook even op de andere site van forum.
Groeten
EJ

mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

Vandaag heb ik de adviseur hr.Blom uitgenodigd voor een uitleg over de veranderde voorwaarden van de naturaverzekering en de eigenwens verzekering nu genaamd Yarden uitvaart verzekering.Ook heeft de polis voor de derde maal een ander polisnummer.

Wat de eigenwens verzekering betreft heb ik pas afgelopen vrijdag een schrijven over gehad, deze brief is gedateerd op 9 maart 2007 en ik had moeten reageren voor 8april.Hoe kan dit nou?Ik kan niet op tijd reageren als ik de brief 2 weken later ontvang als de termijn die ik had om te reageren.

De heer Blom hield stug vol aan zijn praatje,
Het veranderen door Yarden van de polis en polisvoorwaarden zouden wettelijk zijn en het komt hier op neer dat de polis die ik op 1 april 1987 al geheel vrij had en die alles standaard zou dekken ongeacht wat de kosten zouden worden in de toekomst voorlopig 5 jaar zo blijft, echter en nu komt het! Na vijf jaar wordt de betaling voor de polis aangepast als deze voor meer dan 3700,00 duurder uit zou vallen.
OP DIT MOMENT KOMT DE VERZEKERDE SOM AL OP 5000,00 Euro.Dus beste verzekerden Yarden weet nu al dat zij over 5 jaar tenminste al een polis aanpassing moeten aanbieden van minimaal 1300,00 Euro en dit terwijl ik onder de AVVL voorwaarden nooit meer zou hoeven bij te verzekeren.Hooguit en dat was nooit eerder gebeurd volgens de AVVL zou de jaarlijkse bijdrage voor premievrije polissen iets aangepast kunnen worden.
Hoe heeft de ledenraad met deze polisaanpassingen kunnen toestemmen?Want volgens dhr. Blom heeft een meerderheid hiermee ingestemt.Ik zal de notulen van deze vergadering aanvragen en raad een ieder aan hetzelfde te doen.Ook ga ik mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen dit blijkt hard nodig na het gesprek met Dhr.Blom. Ik zal mij er voor 100% voor inzetten dat dit bij de landelijke pers terecht komt,want als dit wettelijk kan waar blijven we dan nog in dit al genoeg ingewikkelde verzekering wereldje.

josenwouter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2007 19:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door josenwouter »

Mijn moeder,, 87 jaar, ontving een nieuwe polis van Yarden. haar oude natura polis is door Yarden eenzijdig omgezet in een polis met een vastgezteld bedrag. Kan dit zo maar?

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik las in het Yarden magazine van 2-2003 dat je voor extra zaken zoals een advertentie Yarden de aanvullende "eigen wens-uitvaartverzekering" heeft.
Er is dus geen nieuwe verzekering/polis nodig, de klanten van Yarden hebben nu al genoeg keus/flexibiliteit als ze dat willen.
De nieuwe verzekering van Yarden is een achteruitgang voor de verzekerden!

mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

Geachte jan9,

De Yarden eigenwens verzekering bestaat ook al niet meer schijnbaar, want mijn echtgenoot en ik hebben een nieuwe polis ontvangen met een nieuw nummer en nu heet de polis ineens yarden uitvaartverzekering.Hiermede gaan wij natuurlijk niet accoord.
Dit hebben wij gisteren ook aan dhr H.Blom medegedeeld, echter het enige antwoord van hem was "dan zeg je alles toch op" en dit willen wij ook graag echter door toedoen van Yarden zijn wij dan ons al betaalde premie kwiijt.

Dan nogmaals een tip aan iedere Naturaverzekerde ,Yarden zet ook deze polis om in andere voorwaarden dit houdt concreet in dat de verzekering nu al maar 3700.00 euro dekt echter yarden legt dit geld er 5 jaar bij maar nu komt het na 5 Jaar krijgt u de rekening gepresenteerd of kan u alsnog bijbetalen middels een polis en als u dan alles neemt wat nu gedekt is komt u dus al 1300,00 Euro tekort.

Dus lieve Yarden leden stuur een aangetekende brief dat u beslist niet accoord ga met enige andere voorwaarden en heeft u een rechtbijstandverzekering schakel deze dan in!U en ik hebben dat hard nodig want Yarden wil tot nu toe niet luisteren en in ons geval vindt Dhr H.Blom ,adviseur van Yarden dat Yarden dit wettelijk mag en kan maken.

Klaas_
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 apr 2007 18:23

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Klaas_ »

Yarden heeft de klanten in de tang. Je kan volgens de voorwaarden van Yarden wel de verzekering opzeggen, maar dat kost de klant erg veel geld. In feite wordt het de klant financieel zeer onaantrekkelijk gemaakt om op te zeggen, bij welke aanpassing van de voorwaarden dan ook.

Yarden gaat er vanuit dat wat zij doen wettelijk aanvaardbaar is. Natuurlijk zegt Yarden dat (als zij iets anders zeggen dan gooien ze gelijk hun eigen ramen in). Vraag is echter of wat Yarden doet ook ECHT wettelijk aanvaardbaar is. Je kan je afvragen of Yarden zomaar een eenzijdige massale (voor de klant nadelige) wijziging van de voorwaarden mag doorvoeren (ZONDER dat de klant bij het aangaan van het contract op de hoogte is gesteld van in welke situaties Yarden de voorwaarden op deze manier mag wijzigen).

Voor een antwoord op deze vraag moeten we duidelijk niet bij Yarden zijn; een klachteninstituut of een rechter moet dat uitwijzen. Zoals ik al in het forum bij 'Diverse produkten' ook over Yarden heb gezegd kan het in dat licht relevant zijn dat de Autoriteit Financiële Markten (toezichthouder over alles wat met geldzaken heeft te maken) dergelijke blanco en bloc clausules in de voorwaarden van verzekeraars onaanvaardbaar vindt. Deze stellingname zou volgens mij ook door een klachteninstituut/rechter serieus meegenomen moeten worden in een beslissing over deze zaak.

Gesloten