LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@rootsap:

Wordt versta je onder niet kostenloos?

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Ron1872

In de brief staat:
citaat
Vervolgens zal het secretariaat de ontvangst van uw vragenlijst bevestigen. Kan de klacht door het secretariaat in behandeling worden genomen ( en dat kan als de klacht is voorgelegd aan de Ombudsman Financiele Dienstverlening. Rootsap) dan ontvangt u het verzoek een bepaald bedrag aan klachtengeld te betalen. Wij wijzen u er nadrukkelijk op dit bedrag pas na ontvangst van ons betalingsverzoek over te maken. Einde citaat

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Niet echt duidelijk dus rootsaap :wink:

Ik kan me heel vaag herinneren van hier op het forum dat het om 50 euro gaat, maar ik kan het ook helemaal mis hebben. Wel vreemd dat ze het niet in die brief vermelden!

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Hallo,

Jah, dat kostr 50,00 euro dan is het de geschrillencommissie die zich er over buigt dus niet meer de ombudsman,deze uitspraak is dan bindend volgens mij.

groetjes

Luigi411
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2007 08:36

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Luigi411 »

Op 13 augustus heb ik schriftelijk mijn ongenoegen bekend gemaakt en mijn brief met ontvangstbevestiging aangereikt bij Yarden. Hierin geef ik aan mijn oude polisvoorwaarden te willen handhaven en dat ik van geen nieuwe polis weten wil, laat staan van een omzetting naar een depositopolis.
Groot is nu mijn verbazing dat ik van de facultatieve verzekeringen te Den Haag voortaan door hen mijn premie geincasseerd zal worden.
mijn polis was al sedert het begin afgedaan met een eenmalige koopsom en premievrij!!!
Hoezo netjes en klantvriendelijk???

Frans Veerman
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 mei 2007 15:07

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Frans Veerman »

Alsnog bevestiging van "oude " polis vragen ??


Beste medeforumleden,

Is er iemand die mij een beknopte brief als voorbeeld kan voorstellen die ik naar Yarden kan sturen.
Ik wil dus ook dat mijn oude koopsompolis gehandhaaft gaat worden en dat ik daarvoor een polisblad krijg waar e.e.a. op staat vermeld .
Ik ben dus op zoek naar een korte maar bondige brief waar rekening gehiuden is met de wettelijke eisen als antwoord aan Yarden op hun " coulance-aanbod "
Wie kan mij helpen ??

Met vriendelijke groet,

Frans Veerman

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Deze brief heb ik opgesteld, gewoon kort en krachtig.


Datum.

Uw kenmerk,. Daar achter polisnummer.

Naam
Adres
Postcode woonplaats



Directie Yarden uitvaartverzekering NV
t.a.v de heer A.A.W .Croes.
postbus 10118
1301 ACAlmere.


Geachte heer Croes.

Bezwaarschrift.

Ik kan mij niet verenigen met het aanhangsels dat wij van u ontvangen hebben.,met het doel deze vast te nieten aan de door ons niet erkende polis, die u ons gezonden heeft. Wij missen de garantie dat dit aanhangsels de voorwaarden garandeert voor de tijdsduur, zoals onze AVVL polis.
Wij eisen gewoon een rectificatie van de polis die u ons gezonden hebt, en wensen gewoon een gegarandeerde verklaring door u persoonlijk ondertekend . met een inhoud die refereert
Aan onze oude vertrouwde AVVL polis.
Er van uitgaande dat deze mail serieus behandeld , en ook met een serieus antwoord komt.
Yarden zal toch al jaren nodig hebben om het vertrouwen ( door u tegen over de verzekerden te herstellen)
Ook kunt in deze geen beroep doen op de En bloc clausule, want die is op onze polis niet van toepassing.
Graag verwijs ik u naar het schrijven dat u van K.I.F.D heeft ontvangen .
Behandel de verzekerden volgens de Opt-In en niet volgens de Opt out. Methode.


In afwachting van een spoedig antwoord van u kant.
Verblijf met vriendelijke groet, en de meeste hoogachting..

Naam

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

aan allemaal

gezien de minieme belangstelling op het forum, neem ik aan dat het
zo goed als afgelopen is met ons verzet

marian11
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2007 14:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door marian11 »

Afgelopen met verzet? Ik weet gewoon niet meer wat ik doen moet.
Als ik lees dat overal de dossiers gesloten verklaard zijn, wat heeft 't dan nog voor zin?
Moet ik ondanks dat, tòch eerst een brief sturen naar Kifid? En daarna naar de Geschillencommissie?
Ik wil gewoon weer een naturapolis en geen uitzoekerij en gepieker voor mijn nabestaanden.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Mijn verzet is nog niet gebroken.
Ik wacht nog steeds wat mijn advocaat voor een advies geeft, mag aannemen dat deze nog in onderhandeling met de yarden advocaat is, danwel een zaak voorbereidt.
Mijn gehele kenissenkring en ik hebben nog geen brief van yarden gehad, dus voor ons is er nog steeds niets gewijzigd in deze affaire.
Yarden blijft nog steeds enorm slordig, dus ook daar is niets veranderd.
Ik kan yarden wel om die brief vragen, maar wat heeft het voor zin als ik die vooralsnog niet accepteer.
Ik krijg geen contact meer met yarniek(e mails komen retour met fout melding), weet iemand of die gestopt is.
De anderen zullen wel tevreden zijn met de yarden brief en het erbij laten.Hebben nu schijnbaar wel vertrouwen in yarden.

marian11
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2007 14:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door marian11 »

Eres,
Heb jij zelfs nog geen "coulance"-brief van Yarden ontvangen?

Mijn email aan yarniek.nl ontving ik ook retour. Misschien zit zijn mailbox stampvol?

W.H.Meijer
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2007 14:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door W.H.Meijer »

Picobello, U berichtte over een aanvulling op de polisvoorwaarden van AVVL: in 1985 zijn ledenrechten uitgebreid met koffie en cake en condoleanceregister, met tereugwerkende kracht gold dit voor alle AVVLleden met premievrije polis. Met de fusie in 2001 zouden, volgens u, alle rechten volledig zijn meegegaan.

Kunt u ons en alle andere belanghebbenden van dienst zijn door de tekst van de betreffende mededelingen op deze side te plaatsen?

Dank bij voorbaat, Wim

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op: 01 Okt 2007 13:22 Onderwerp:



aan allemaal

gezien de minieme belangstelling op het forum, neem ik aan dat het
zo goed als afgelopen is met ons verzet


Wegens technische problemen met het systeem kunnen wij momenteel de voorwaarden niet aanpassen. Wij vragen u om de brief die u van ons heeft ontvangen goed te bewaren bij uw polisbladen. Dit is een bewijs die uw nabestaanden kunnen gebruiken bij het kiezen tussen de oude en de nieuwe polis.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan kunt u contact opnemen met het Yarden Contactcentrum. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-1292. Ook kunt u veel informatie terugvinden op www.yarden.nl bij "Veelgestelde vragen".

Met vriendelijke groet,

Yarden Contactcentrum

rootsap

Dat het op het forum langzaam afgelopen is, blijkt wel uit de weinige reactie die er nog binnen komen.
Yarden gaat ook echt niet verder, omreden zij juridisch aan de verplichtingen hebben voldaan die zij afgesproken hebben met KiFiD.
En ook met advocaten kaantoor Rauwerda en van Beilen.
Ik had ook geen vertrouwen in Yarden, maar een goede kenis van mij ( is advocaat) heeft het bekeken en het systeem is water dicht.
Dus wat kun je dan nog doen.
En als ik dan lees ik heb van mijn advocaat nog niets gehoord , dan denk ik heb je wel eens, heb je wel een advocaat, want alle Yarden leden die via KiFiD of via het bekende advocatenkantoor hun beklag hebben laten behandelen zijn allemaal in het bezit van de brieven van Yarden, die verwijzen naar de polisvoorwaarden van voor 2007, dus naar je oude rechten . Daar is geen speld tussen te krijgen. Ik heb ook nog gewoon voor de gein geschreven en een voor beeld op dit forum gezet, het antwoord dat ik ontvangen heb staat er nu bij, zo blijft het standpunt van Yarden ook wel.
Alleen jammer dat er van 100 duizend verzekerden ongeveer 1600 tot 2000 hun oude rechten heben terug gekregen, en ongeveer 2500 hebben de verzekering opgezegd. dat is procentueel natuurlijk minimaal.
Maar ook de mensen in bejaarden tehuizen reageren niet, ik heb tot nu toe maar 5 personen zover gekregen dat ik op grond van de brief van Radar als nog ben gaan protesteren vppr deze mensen.
2 hebben er inmiddels bericht dat zij weer over hun oude rechten kunnen beschikken
Dan las ik dat Yarniek niet meer breikbaar zou zijn, gewoon onzin, Wim is een paar dagen weggeweest, maar nu allang weer volledig on-line.

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Goeie morgen Janssen,

bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik heb weliswaar nog een bezwaarschrift naar Yarden gestuurd, betreffende het niet in ere herstellen van de oude polissen en dit keer zonder dat ik een antwoord heb gekregen. Ik zal me er nu ook maar bij neerleggen dat het een opbegonnen zaak is. helaas.
groeten
John

marian11
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2007 14:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door marian11 »

Waarom moeten we er ons bij neerleggen? Is afkopen dan financieel te onvoordelig? Of is er geen betere te vinden dan Yarden? Of worden die andere maatschappijen straks ook allemaal opgekocht door Yarden?

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="marian11"
Waarom moeten we er ons bij neerleggen? Is afkopen dan financieel te onvoordelig? Of is er geen betere te vinden dan Yarden? Of worden die andere maatschappijen straks ook allemaal opgekocht door Yarden?
Marian:
Je moet niets.

Maar afkopen is zeker altijd onvoordelig. zeker als je al diverse jaren premie betaald hebt.
Want je vangt nooit meer terug dan maximal 50% van het ingelegde bedrag.

Dan eisen dat je een polis ontvangt met je oude rechten, doet yarden ook niet.
Ik had ooki liever gehad dat zij mij een nieuwe polis hadden gezonden waarop de rechten staan van van mijn oude NUVA polis.
Aan de andere kant heeft elk nadeel ook zijn voordeel.
Nu blijft er voor de nabestaanden iets te kiezen.
De natura polis, is gewaarborgt, als je de zaak goed sorteerd.
Eerst onderaan de oude polis -verzekeringsvoorwaarden-de polis van Yarden- de brief van KiFiD- de 3 brieven die je ontvangen hebt van Yarden, alles verwijst dan elkaar. fraude uitgelsoten.

marian11
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2007 14:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door marian11 »

Janssen,
Die laatste zin klopt niet in mijn geval, want ik heb geen beklag ingediend bij Kifid, noch Geschillencommissie en dus van hun ook geen antwoord. Verder heb ik geen 3 brieven van Yarden, alleen de polisaanhangsel-brief plus de ge-antidateerde brief van april 2007. Welke brief bedoel je nog meer dan?

Wim kan trouwens wel een tijdje off-line zijn geweest, maar dan was zijn emailbox waarschijnlijk stampvol, want ik kreeg de mail naar hem retour.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="marian"

Geplaatst op: 03 Okt 2007 13:16 Onderwerp:


Janssen,
Die laatste zin klopt niet in mijn geval, want ik heb geen beklag ingediend bij Kifid, noch Geschillencommissie en dus van hun ook geen antwoord. Verder heb ik geen 3 brieven van Yarden, alleen de polisaanhangsel-brief plus de ge-antidateerde brief van april 2007. Welke brief bedoel je nog meer dan?
marian 11
Als jij geen beklag ingdiend hebt. Krijg je helemaal niets, en word je geachte tevreden te zijn, met de nieuwe in kapitaal uitgedrukte natura polis
De laatste brieven die ik ontvangen heb van Yarden beschrijven de situatie die zij afgesproken hebben met KiFiD en dat ik mijn oude rechten terug krijg. datum 12 september 2007.
Wim kan trouwens wel een tijdje off-line zijn geweest, maar dan was zijn emailbox waarschijnlijk stampvol, want ik kreeg de mail naar hem retour

Wim is al weer terug sinds midden vorige week, en ik heb mijn mail gewoon kunnen verzenden, en ook antwoordt van Wim terug ontvangen. datum 29/09/07.

marian11
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2007 14:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door marian11 »

Ik heb geen beklag ingediend bij Kifid noch Geschillencommissie, omdat ik las dat alle dossiers gesloten zijn. Ik heb dus alleen beklag ingediend bij Yarden en daarop als antwoord de bekende polisaanhangsel-brief ontvangen, waarbij mijn nabestaanden een keuze mogen gaan maken uit al die paperassen, terwijl ze daar op dat moment hun hoofd natuurlijk helemaal niet naar hebben staan.

Maar je hebt gelijk, dat elluk nadeel se foordeel heb.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

marian 11:


Dus jij hebt wel een brief ontvangen bestaande uit 3 pagina,s.

o ja en elk nädeel hef zien veurdeel. :oops:

Gesloten