LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=Ëres"
Ik heb oa nova, spits,almere vandaag en de sp aangeschreven ook nog wat meer en slechts de sp reageerde.De media gaan echt geen negatieve informatie schrijven wanneer ze advertentie inkomsten hebben van yarden, ben ook niet naïef maar het was te proberen.
Hoefde de voorbeeld brief van de tros dus ook niet te gebruiken, want ik had de machine al lang in werking gezet.
Ik weet uit ervaring dat juridische molens niet snel werken,
Eres.

Het is jou probleem, dus los het maar op. Maar ik denk dat jij teveel mensen hebt benaderd, dan werkt iedereen bij elkaar langs.
Ik begrijp trouwens nog steeds niet , het probleem met KiFiD;
Zij hebben voor honderden Yarden verzekerden gewerkt waar onder ondergetekende. En iedereen heeft allang bericht.
Mijn administratieve ervaring is, als meerdere personen zich met één zaak gaan bemoeien, komt er niets van terecht.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Ook wij hebben nog niets ontvangen van Yarden.

Ik denk dat ze hier geen raad mee weten
Gelukkig zijn er nog echte vechters die Yarden willen laten zien en overtuigen waar de grens is.
Mijn grens heeft Yarden ver overschreden.

Daarom hebben wij onze nieuwe polissen voorzien van een rood kruis en de tekst in strijd met de wet gelijke behandeling. De Bloc-clausule staat niet in onze bestaande polis. Dit schrijven wordt als niet ontvangen beschouwd en daarom teruggestuurd naar Yarden.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Ayla
Dat is het nadeel van postings, ik heb ze geschreven en daarna krijg je bv toch een antwoord.
Zo’n posting ga ik achteraf niet weghalen, daarom dat het soms uit het verband wordt getrokken, of achterhaald.
Met e mails naar yarden ben ik gestopt, die werden echt niet beantwoord, zelfs de vraag om een leesbevestiging kreeg ik niet.
Verwachtte ik ook niet van zo’n instituut.
Het deel over de randstad, in de kranten hebben deze week gestaan, dat nl het hufterige gedrag niet meer wenst, nou dat maak ik bijna dagelijks mee in diverse vormen, met alle uitspraken die daarbij horen.
Ik stelde ook niet of het de norm zou zijn, maar dat ik mijn uitspraken daarbij vegeleken niet zo heftig vond.
Deksel heeft ook nog geen brief van yarden ontvangen, dus je ziet ook daarin sta ik niet alleen, ik ben dus gelukkig niet de enige.
Deksel dank voor je reactie.
Janssen
Ik had de media opgezocht om publiciteit te krijgen en voor de afhandeling ten opzichte van yarden, uiteindelijk slechts met mijn advocaat.
Er viel dus niet langs elkaar te werken.
Ik zie het niet als een probleem(slechts een constatering) en de oplossing komt er zeker wel.
Ik probeer ook nog steeds een ander/beter resultaat te krijgen, dan slechts dat simpele yarden briefje.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geachte heer :

In antwoord op uw e-mail willen wij u het volgende informeren.

Wegens technische problemen met het systeem kunnen wij momenteel de voorwaarden niet aanpassen. Wij vragen u om de brief die u van ons heeft ontvangen goed te bewaren bij uw polisbladen. Dit is een bewijs die uw nabestaanden kunnen gebruiken bij het kiezen tussen de oude en de nieuwe polis.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan kunt u contact opnemen met het Yarden Contactcentrum. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-1292. Ook kunt u veel informatie terugvinden op www.yarden.nl bij "Veelgestelde vragen".

Met vriendelijke groet,

Yarden Contrumactcent

Eres:

Ik weet niet waar het probleem ligt. Maar ik heb na het bezoek aan Radar, zelf een brief opgesteld om in aanmekring te komen voor de oude orginiele polis.
Dat deze niet terug komt wist ik al vooraf al. Want
Ayla had ik ook een kopie van deze brief gemaild, en zij had al een week eerder bericht dan ik.
De zelfde brief die ik ook op deze site heb gezet, daar heb ik echt geen advocaat voor nodig.
Maar eerlijk is eerlijk binnen twee weken antwoordt van Yarden. zie bijlage. :oops:

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Polissen van AVVL 1973 tot en met 2005 zijn online op http://www.yarniek.nl.

Ze zijn wel in .pfd formaat (adobe reader).


Evt vragen of opmerkingen bij [email protected]

FlyingDutchman
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 sep 2007 20:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door FlyingDutchman »

Vandaag is door mij aan de Kifid geschreven als volgt:

===================================

Geachte mevr. Veronica Keuzenkamp,

In dank werd uw e-mail van 2 oktober 2007 door ons ontvangen. Allereerst onze verontschuldiging dat wij kennelijk deze zaak toch iets of wat te simplistisch beschouwden, vandaar dat wij hierbij zullen trachten het probleem te verduidelijken:
Naar aanleiding van de nogal botte poliswijzigingen van Yarden hebben wij ons indertijd aangesloten bij de groepsactie van de Consumentenbond. Zoals u bekend is, resulteerde dit uiteindelijk in de beroemde, zeg maar gerust beruchte, brief van Yarden gedateerd 12 september 2007 (welke brief u blijkend de verschillende forums op internet al tientallen malen toegezonden heeft gekregen) luidende:

datum: 12 september 2007 ons kenmerk: onderwerp: afhandeling klacht
Geachte heer
De beantwoording van uw klacht heeft enige tijd in beslag genomen. Wij bedanken u daarom allereerst voor uw geduld. Wij hebben de vragen en klachten van leden en de historie van de verschillende polissen goed in kaart willen brengen alvorens met een oplossing te komen. Hierbij hebben wij alle zorgvuldigheid in acht willen nemen. Daarnaast heeft de zomervakantie de nodige vertraging opgeleverd.
U heeft bij ons aangegeven het niet eens te zijn met de aanpassing van de verzekeringsvoorwaarden zoals die per 1 januari 2007 is doorgevoerd. Yarden komt u graag tegemoet. Wij bieden u daarom aan dat bij overlijden van de verzekerde de nabestaanden de keuze hebben het pakket van diensten af te nemen zoals dat gold tot 1 januari 2007.
Uw nabestaanden kunnen dus kiezen of zij het oude pakket van diensten afnemen zoals u dat tot 1januari 2007 had, ongeacht de kosten van dat pakket. Maar zij houden ook de mogelijkheid om de uitvaart te laten uitvoeren overeenkomstig de dan geldende polis met ledenkorting.
Herstel van uw oude polis is administratief niet mogelijk. Dit betekent dat u over de huidige polis Post zult blijven ontvangen. Deze brief geldt als officiële bevestiging van het keuzerecht van uw nabestaanden.
Wij adviseren u met klem deze brief bij uw polis te bewaren, zodat de nabestaanden te zijner tijd kennis kunnen nemen van hun keuzerecht.
In deze kwestie heeft de Ombudsman Financiële Dienstverlening (KIFID) een aantal klachten in behandeling genomen. De daarop volgende geschillenprocedure is inmiddels afgerond. De Ombudsman heeft een aanbeveling uitgebracht conform zijn reglement. Yarden heeft kennis genomen van deze aanbeveling en besloten deze op te volgen.
Ook met de Consumentenbond en andere partijen is overeenstemming bereikt over bovenstaand aanbod aan degenen die tegen de poliswijziging bezwaar hebben gemaakt.
Wij vertrouwen er op dat wij met deze oplossing aan uw wensen tegemoet zijn gekomen. Bij deze brief vindt u een toelichting op de meest gestelde vragen. Mocht u na lezing nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen via het speciale telefoonnummer 088 - 927 31 40.
Met vriendelijke groet,
Yarden Uitvaartverzekeringen nv
J.A.W. Croes
Directeur

Volgens diverse forums op het internet zou u na de bovenstaande brief uw dossiers gesloten hebben omdat deze bovenstaande brief zou voldoen aan de uitgebrachte aanbevelingen. Inderdaad schrijft Yarden dat de verzekerden een keuzerecht hebben tussen de oude polis met natura rechten en de nieuwe polis van Yarden. Dit zou door u uitgelegd kunnen worden als het voldoen aan de gedane aanbevelingen. Echter, Yarden schrijft ook dat de clienten tot in lengte van jaren correspondentie zullen gaan ontvangen alsof die nieuwe (door de verzekerden geweigerde) polis van Yarden toch door die verzekerden werd geaccepteerd. Wanneer na (hopelijk vele) jaren een beroep op Yarden gedaan wordt door mijn nabestaanden, dan is meer dan twijfelachtig of het wel goed komt met die natura rechten die immers nergens in een polis staan en waarvan de exacte omvang dus ook voor mijn nabestaanden onbekend zijn.

Door mij werd derhalve aan Yarden aangetekend de brief geschreven welke als bijlage aan deze e-mail is gehangen. Tevens voegen wij ook voor u de natura rechten en voorwaarden bij welke volgens de laatste ons ter beschikking staande gegevens de natura rechten moeten zijn welke Yarden bedoelt wanneer Yarden schrijft dat de nabestaanden mogen kiezen voor de oude natura rechten. Wanneer ik echter nu bij leven al moet constateren dat dit de laatste ons ter beschikking staande gegevens betreffende de natura rechten zijn (welke rechten door Yarden nergens schriftelijk erkend worden in detail, zij schrijven immers alleen over "de bestaande rechten"), hoe moeten mijn nabestaanden dan in vredesnaam deze rechten bij Yarden claimen? Overigens heeft Yarden op mijn aangetekende brief (volgens goed gebruik van YARDEN) in het geheel niet gereageerd. Op zich is de toezegging van Yarden dat alle verzekerden gebruik mogen blijven maken van alle oude natura rechten prima. Echter ik klaag dat Yarden dat op een zodanige wijze doet dat minimaal toch het gegronde vermoeden moet bestaan dat Yarden van plan is na mijn daadwerkelijk overlijden die natura rechten alsnog ter discussie te stellen tegenover mijn nabestaanden die op dat moment niet over de relevante correspondentie beschikken, en dat wil ik mijn nabestaanden niet aan doen. Tevens is het grote flauwekul wanneer Yarden beweert dat de oude polissen niet hersteld kunnen worden bij de moderne computer technologie. Yarden tracht doodgewoon het mijn nabestaanden zo moeilijk mogelijk te maken om aan te tonen welke natura rechten er op dat moment nog vanwege mijn natura verzekering bestaan. Daarover klaag ik.

Meer correspondentie bestaat er niet over deze zaak. Kunt u a.u.b. hier mee verder gaan?
In afwachting van uw berichten verblijvende met de meeste hoogachting,

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

=eres

Ik zie het niet als een probleem(slechts een constatering) en de oplossing komt er zeker wel.
Ik probeer ook nog steeds een ander/beter resultaat te krijgen, dan slechts dat simpele yarden briefje.
Helaas zijn we wel afhankelijk van die (simpele yarden briefjes),maar laat het me weten als je het lukt

ayla :wink:

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

=Flying Dutchman

Veronica Keuzenkamp
Rare naam in dit geval ik ben hem daar niet tegen gekomen bij KIFID

ayla :?:

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geachte forum leden



Om te beginnen maak je geen zorgen over je rechten.
Bij verzekeringen ,staan de rechten van de verzekerden altijd in de laatste verstrekte verzekerings voorwaarden.
Waarom zo veel forum leden iedere keer terug komen op voorwaarden uit het jaar o begrijp ik niet.
Misschien dat men van mening is ,dat als je niet alle voorwaarden meer in je bezit hebt ,dan is er een probleem
Dat probleem wordt gewoon gekweekt door mensen die , niet weten hoe verzekerings voorwaarden werken.
Bij alle verzekeringen, zijn de laatse voorwaarden rechtsgeldig, daarmede komen alle voorgaande polis voorwaarden te vervallen.
Dit staat ook altijd op een bijlage die je ontvangt ,bij je nieuwe polis.
Ook bij Yarden is bekend welke rechten je had voor 01/01/07. die zijn bindend,
Tenminste voor ons die deze rechten terug gekregen hebben.
Daarvoor hebben wij geknokt, terug krijgen oude rechten, dus de laatste rechten van AVVL-NUVA en alle voorgaande polissen kunnen de prulle bak in.
Als het werkelijk zo zou zijn, zo als sommigen beweren, wat zou je dan de pineut zijn als je b.v.brand zou krijgen, en alle je verzekeringsvoorwaarden zijn in vlammen op gegaan.
Nou geen enkel probleem, je krijgt zo duplicaat polissen, die zijn gewoon gekoppeld aan je polisnumer.
Als Yarden schrijft, niet alles maar aan elkaar vast
, vind ik dat een beetje een rommeltje, vandaar dat ik ook getracht hebt om een nieuwe polis te krijgen waar op alle rechten volgens voorwaarden voor 01/01/07 te krijgen, maar de zekerheid blijft gelijk, alleen moeten de nabestaaden wel weten hoe deze zaak in elkaar zit.
Ik heb dit op gelost door alles op volgorde te ordneren, met daarbij een brief volg deze volgorde en laat berekenen wat het natura pakket NUVA kost, is dat bedrag hoger kies dan die polis voor verdere afwikkeling, is het bedrag lager dan kun je kiezen of er nog wensen zijn, die niet vermeld staan in het natura pakket, en binnen de kosten blijven van het sommen bedrag.
Zo simpel is het in princiepe.

Ik lees nog al wat paniek die onnodig is.
Ook Yarden valt gewoon onder de verzekeringskamer, dus geen probleem bij Yarden. Anders ligt het bij mensen die verzekerd zijn bij buitenlandse maatschappijen,waar andere regels van toepassing
kunnen zijn.
Ik hoop dat het zo voor velen wat duidelijker is geworden, en anders vraag maar : dan lees ik het wel op dit forum.
Groet.

janssen.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Janssen Geachte forum leden
Om te beginnen maak je geen zorgen over je rechten.
Bij verzekeringen ,staan de rechten van de verzekerden altijd in de laatste verstrekte verzekerings voorwaarden.
Waarom zo veel forum leden iedere keer terug komen op voorwaarden uit het jaar o begrijp ik niet.

Duidelijk THX :)

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Janssen
Simpel gesteld, maar vertel me eventjes over welke rechten en welke polis het gaat, als yarden en ook jij het hebben over rechten van voor 01 01 2007.
Alle nieuwe voorwaarden gelden vanaf ontvangst klopt, de brief praat over de oude rechten, dus dat worden de nieuwe voorwaarden, met een keuze mogelijkheid.
Ok , die van mij worden dus die van 1993, dat was mijn laatst ontvangen polis, hoezo niet onduidelijk.
Ik bezit straks een polis (2007) met voorwaarden en een niet officieel aanhangsel met recht op oude voorwaarden(1993), die in mijn ogen elkaar tegen spreken.
Ken jij een normale verzekerings maatschappij die zo zijn polis afhandelt, ik niet.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=ëres"[qoute]
Geplaatst op: 08 Okt 2007 18:50 Onderwerp:



Janssen
Simpel gesteld, maar vertel me eventjes over welke rechten en welke polis het gaat, als yarden en ook jij het hebben over rechten van voor 01 01 2007
Beste eres.

Ik zal het nog een keer uitleggen. Yarden spreekt over rechten van voor 01/01/07/ dus de laatste polis die je ontvangen hebt voor 01/01/07
Alle nieuwe voorwaarden gelden vanaf ontvangst klopt, de brief praat over de oude rechten, dus dat worden de nieuwe voorwaarden, met een keuze mogelijkheid
.

Nee de oude rechten blijven van kracht, en de nieuwe rechten zijn niet veranderd.
Dus Yarden heeft voor ons protest verzekerden een keuze pakket van gemaakt, of je laat de nabstaanden alleen de oude rechten gebruiken, of zij maken een keuze, dus in princiepe hebben wij twee keuzes. dat is uitzonderlijk, niet dat Yarden dit gedaan heeft omdat zij blij zijn met onze protesten, maar omdat het maar gaat om ongeveer 1600 verzekerden, dat is t.o.v het geheel natuurlijk niets, nog geen 0,3
%.
Hadden zij ons de nieuwe rechten afgenomen, dan hadden wij weer kunnen protesteren, dat onze rechten beperkt waren t.o.v van hen
die niet geprotesteerd hebben, dus heeft Yarden om verdere werkzaam heden te voorkomen, ons maar de oude rechten weer gegeven, maar zal ons blijven behandelen gelijk hen die alleen de
nieuwe rechten hebben. m.u.v bij overlijden, want dan kunnen onze nabestaanden zich beroepen op de oude rechten, met de hun eigen brief ik heb daar ook nog het schrijven van KIFID bij ,dus van de verzekerings ombudsman.
Ok , die van mij worden dus die van 1993, dat was mijn laatst ontvangen polis, hoezo niet onduidelijk.
Ik bezit straks een polis (2007) met voorwaarden en een niet officieel aanhangsel met recht op oude voorwaarden(1993), die in mijn ogen elkaar tegen spreken.
Ken jij een normale verzekerings maatschappij die zo zijn polis afhandelt, ik niet.
Ja beste eres je polis en voorwaarden van 1993 zijn weer volledig van kracht. daarnaast heb je dan ook nog de brief van 2007 die is ook nog rechtsgeldig.
dus twee mogelijkheden. alleen kunnen de nabestaande maar gebruik maken van één mogelijk, of de voorwaarden 1993 of de voorwaarden 2007.
Zo simpel is het. alleen is het jou taak : want yarden gaat echt niet verder, de nabestaande duidelijk te maken welke rechten je hebt, en op welke van de twee zij zich moten beroepen, en die zal Yarden
moeten uitvoeren.Dat staat zwart op wit.
Ik hoop dat het iets duidelijker is geworden, ik zou haast als voorbeeld willen nemen, van je krijgt een nieuw rijbewijs, dan is jou oude rijbewijs niets maar waard, ( Was v/h onze oude polis ook niet meer)
maar dat ponskaartje vind je maar niets, na veel protesteren maaken zij een uitzondering, mag je ook weer je oude rijbewijs gebruiken, maar nooit alle twee. te gelijk en je moet wel altijd het schrijven van de uigevende instantie bij je hebben. anders ga je de mist. :idea:
Dus wat Yarden heeft gedaan is niet volgens het verzekerings recht.Maar via algemene maatregel van bestuur. Dat wel verzekerings rechtsgeldig is.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Janssen
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt en ook zelfs wat yarden meent te bedoelen.
Met mijn argumenten wil ik alleen maar laten zien, dat het zo simpel is om barricades,lees problemen naar voren te kunnen halen om vraagtekens bij de afhandeling van yarden te zetten.Yarden heeft zich bij mijn advocaat verdedigd oa met de polis voorwaarden van 2006(en bloc artikel 12), dat was volgens hun mijn polis.
Je weet zelf maar al te goed, dat verzekerings maatschappijen zich heel gemakkelijk op de kleine lettertjes (waar dan ook maar geschreven) beroepen om ergens onderuit te kunnen komen, neem maar de en bloc clausule door yarden.Was het wel een duidelijke en bloc clausule in artikel 4.5 van de avvl, ik vind nog steeds van niet.
Het zal er wel op neerkomen, dat ik alles zal moeten accepteren(onder protest ), maar ik zal blijven zoeken naar een voor mij goede oplossing.
Ik vond je eerst zo strijdbaar en nu aanvaard je in mijn ogen zo gemakkelijk wat yarden uitvoert, ik zal yarden beslist nooit meer vertrouwen en is het daarom zo gek dat ik gewoon alles duidelijk omschreven verlang.
Overigens ik denk zelf achter de brief van yarden zal moeten aangaan, ik heb nog steeds niets van hun, gek toch dat ik dat verwachtte.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=ëres"

Geplaatst op: 09 Okt 2007 10:57 Onderwerp:


Janssen
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt en ook zelfs wat yarden meent te bedoelen.
Met mijn argumenten wil ik alleen maar laten zien, dat het zo simpel is om barricades,lees problemen naar voren te kunnen halen om vraagtekens bij de afhandeling van yarden te zetten.Yarden heeft zich bij mijn advocaat verdedigd oa met de polis voorwaarden van 2006(en bloc artikel 12), dat was volgens hun mijn polis
.

eres:
Er is een tijd om te strijden, en en tijd om te rusten. Strijden zolang het zinvol is, en rusten als er tijd voor is.
Deze tijd is nu voor mij aangebroken.

Bij mij word er over geen enkel artikel gesproken, alleen KIFID schrijft ,dat Yarden de verzekeringsvoorwaarden van voor 2006 weer zal toepassen.
Yarden heeft dit beverstigd in een brief bestaande uit 2 en 1/2 pagina.
Ik had ook liever een geheel nieuwe polis gehad. maar die krijgen wij
niet.
Jou advocaat kan dan wel andere gegevens in zijn bezit hebben, maar KIFID schrijft nergens over welk artikel dan ook, maar wel dat de En -bloc clausule op geen enkele polis die zij in behandeling hebben gehad, van toepassing is.
Daar is Yarden mee akkoord gegaan.
Je weet zelf maar al te goed, dat verzekerings maatschappijen zich heel gemakkelijk op de kleine lettertjes (waar dan ook maar geschreven) beroepen om ergens onderuit te kunnen komen, neem maar de en bloc clausule door yarden.Was het wel een duidelijke en bloc clausule in artikel 4.5 van de avvl, ik vind nog steeds van niet.
Het zal er wel op neerkomen, dat ik alles zal moeten accepteren(onder protest ), maar ik zal blijven zoeken naar een voor mij goede oplossing
.

Kleine lettertjes, mijjn laatste polis is van 1998, nog van de nUVA, ik heb gevraagd of Yarden na deze datum zelf ook nog wat had verzonden, was niet het geval.

.
Overigens ik denk zelf achter de brief van yarden zal moeten aangaan, ik heb nog steeds niets van hun, gek toch dat ik dat verwachtte.


Dan heb ik alles ook nog eens besproken met de schoonzuster van onze zoon, ( die is advocaat in arbeidsrecht) ook zij was de mening toegedaan dat verdere stappen zinloos waren.
KIFID heeft de dossiers gesloten, en in mijn polis van nUVA staan geen kleine lettertjes die niet ken.
Dus voor is de zaak nu afgerond. en ik denk voor de meesten, tenminste wie reageert er nog op het forum.
Nee eres, gewoon de brieven van Yarden accepteren. en natuurlijk de
kopienvan je adsvocaat.
Het is nu heerlijk weer, dus ik ga samen met mij nechtgenote aan de wandel. in Gods vrije natuur.
Laatst gewijzigd door janssen op 09 okt 2007 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »

Jansen,

Ik wens je oprecht rust in Gods vrije natuur.
Nee, Jansen niet wat je zou kunnen denken bij het onderwerp Yarden.
Maar heb vele bedenkingen over Jansen.
Jij bent één van de weinigen die heel veel reacties heeft ontvangen van Yarden.
Ik, ik heb geen reactie ontvangen op mijn actie, zie forum.
Voor jouw is de zaak afgerond en voor de vele ouderen die niet gereageerd hebben of niet durfden gezien hun opvoeding in het verleden?
Moeten zij deze smerige actie van Yarden maar voor lief nemen?
Tja en op het forum is het rustig net als op de weblog van Peter van Wageningen.
Dit onbeschofte gedrag kennen we niet van een begrafenis verzekeraar en velen weten daar Nu niet meer hoe daar op te reageren, gelukkig jij wel. Geniet van je rust zou ik zeggen.

Deksel sssssssssss

Het is nu heerlijk weer, dus ik ga samen met mijn echtgenote aan de wandel. in Gods vrije natuur.
Ik had ook wel een advocaat kunnen nemen, die mij nog weinig gekost had ook, een zwager van mijn oudste zoon is advocaat en diens echtgenote ook nog,

Dan heb ik alles ook nog eens besproken met de schoonzuster van onze zoon, ( die is advocaat in arbeidsrecht) ook zij was de mening toegedaan dat verdere stappen zinloos waren.

Yarden heeft dit bevestigd in een brief bestaande uit 2 en 1/2 pagina.

Jou advocaat kan dan wel andere gegevens in zijn bezit hebben, maar KIFID schrijft nergens over welk artikel dan ook, maar wel dat de En -bloc clausule op geen enkele polis die zij in behandeling hebben gehad, van toepassing is. Daar is Yarden mee akkoord gegaan
Kleine lettertjes, mijn laatste polis is van 1998, nog van de NUVA, ik heb gevraagd of Yarden na deze datum zelf ook nog wat had verzonden, was niet het geval.

Dus voor is de zaak nu afgerond. en ik denk voor de meesten, tenminste wie reageert er nog op het forum.
Deksel :o

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

[quote]=deksel

Geplaatst op: 09 Okt 2007 16:57 Onderwerp: Jansen is tevreden



Jansen,

Ik wens je oprecht rust in Gods vrije natuur.
Nee, Jansen niet wat je zou kunnen denken bij het onderwerp Yarden.
Maar heb vele bedenkingen over Jansen.
Jij bent één van de weinigen die heel veel reacties heeft ontvangen van Yarden.
Ik, ik heb geen reactie ontvangen op mijn actie, zie forum.
Voor jouw is de zaak afgerond en voor de vele ouderen die niet gereageerd hebben of niet durfden gezien hun opvoeding in het verleden?
Moeten zij deze smerige actie van Yarden maar voor lief nemen?
Tja en op het forum is het rustig net als op de weblog van Peter van Wageningen.
Dit onbeschofte gedrag kennen we niet van een begrafenis verzekeraar en velen weten daar Nu niet meer hoe daar op te reageren, gelukkig jij wel. Geniet van je rust zou ik zeggen.

Deksel sssssssssss

[quote]

Dit is wel heel makkelijk scoren zeg,je moest je schamen Jansen heeft zoveel voor dit forum betekent,persoonlijk heb ik heel veel gehad aan zijn adviezen, en ja ik heb ook heel veel reactie's gehad, wie veel onderneemt die krijgt ook overal antwoorden, misschien duurt dat wel eens wat lang.

En wat de zaak betreft wat wil je dan nog doen , kom op dan vertel het ons allen dan kunnen wij je nadoen. deksel(testcase)of hoe je ook heet

ayla

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

In antwoord op uw e-mail willen wij u het volgende informeren.

Wegens technische problemen met het systeem kunnen wij momenteel de voorwaarden niet aanpassen. Wij vragen u om de brief die u van ons heeft ontvangen goed te bewaren bij uw polisbladen. Dit is een bewijs die uw nabestaanden kunnen gebruiken bij het kiezen tussen de oude en de nieuwe polis.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan kunt u contact opnemen met het Yarden Contactcentrum. Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur op het gratis telefoonnummer 0800-1292. Ook kunt u veel informatie terugvinden op www.yarden.nl bij "Veelgestelde vragen".

Met vriendelijke groet,

Yarden Contactcentrum
Geplaatst op 09 Okt 2007 16:57 door deksel



--------------------------------------------------------------------------------
Jansen,

Ik wens je oprecht rust in Gods vrije natuur.
Nee, Jansen niet wat je zou kunnen denken bij het onderwerp Yarden.
Maar heb vele bedenkingen over Jansen.
Jij bent één van de weinigen die heel veel reacties heeft ontvangen van Yarden.
Ik, ik heb geen reactie ontvangen op mijn actie, zie forum.
Voor jouw is de zaak afgerond en voor de vele ouderen die niet gereageerd hebben of niet durfden gezien hun opvoeding in het verleden?
Moeten zij deze smerige actie van Yarden maar voor lief nemen?
Tja en op het forum is het rustig net als op de weblog van Peter van Wageningen.
Dit onbeschofte gedrag kennen we niet van een begrafenis verzekeraar en velen weten daar Nu niet meer hoe daar op te reageren, gelukkig jij wel. Geniet van je rust zou ik zeggen.

Deksel sssssssssss
Deksel:
Jij schrijft over onbeschoft gedrag. Ik ben het ook lang niet altijd met de standpunten van Yarden eens, maar onbeschoft gaat mij net een brug tever.

Ik weet het ook niet waarom anderen geen antwoord krijgen op verzonden mailtjes.
Zelf heb ik daar van af het begin geen problemen mee gehad.
Ben wel altijd correct gebleven in mijn schrijven.
Ben ook echt geen bevoorrechte persoon, heb geen familie bij Yarden werken, geen kenninssen ,dus heb daar echt geen kruiwagen

Ook word mijn mail niet sneller behandeld dan van anderen, die ook op een correcte manier Yarden benaderd hebben.
Ayla b.v. heeft ongeveer gelijk met mij een mail verzonden, zij had
nog eerder antwoordt dan ik.

Dan zij die niet gereageerd hebben:
Ik heb 3 verzorgings tehuizen benaderd, ongeveer 600 personen wonen daar en totaal 5 personen zover gekregen dat ik een mail voor hen mocht verzenden. deze hebben allemaal de oude rechten terug.
Vok:: heeft nog meer verzorgins tehuizen benaderd, maar zijn resultaat was ook zeer mager, en ik dacht dat Ayla ook nog wel anderen benaderd had .Maar dat dat kan zelf beter schrijven.

Dus ik ben echt niet alleen voor mij zelf opgekomen maar ook voor anderen, doch velen zagen het niet zitten, en wilden niet waren bang dat als zij in actie kwamen dat dan hun rechten beperkt werden.

Dus als jij schrijft van smerige actie, denk dan ook even willen velen wel stappen ondernemen zo als wij gadaan hebben.

Yarden lacht natuurlijk om die 16 of 17 honderd wijzigingen, twerijl er
ongeveer 400 duizend natura polissen zijn en bijna miljoen verzekerden.
Maar verder mag u over mij denken wat u wilt, ik heb getracht mijn best te doen, voor mensen die daar belang bij hadden, en meer kan ik ook niet. :oops:

En dan mag jij je bedenkingen over mij hebben. positief of negatief,
ik ben van mening dat ik gedaan wat ik kon doen :idea: :oops:
Als jij meer kunt doen, ga je gang ik volg je graag op dit forum. :idea:

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

=jansen

Dan zij die niet gereageerd hebben:
Ik heb 3 verzorgings tehuizen benaderd, ongeveer 600 personen wonen daar en totaal 5 personen zover gekregen dat ik een mail voor hen mocht verzenden. deze hebben allemaal de oude rechten terug.
Vok:: heeft nog meer verzorgins tehuizen benaderd, maar zijn resultaat was ook zeer mager, en ik dacht dat Ayla ook nog wel anderen benaderd had .Maar dat dat kan zelf beter schrijven.
Ja ook ik heb een hoop ouderen bezocht, maar zeggen en schrijven waren er drie voor wie ik een brief mocht schrijven, en ook die hebben alle drie bericht gehad en hebben hun oude rechten terug.
Meer kunnen we niet doen

ayla

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote=ayla"

]Ja ook ik heb een hoop ouderen bezocht, maar zeggen en schrijven waren er drie voor wie ik een brief mocht schrijven, en ook die hebben alle drie bericht gehad en hebben hun oude rechten terug.
Meer kunnen we niet doen

Ayla:

Ik was al van mening dat jij ook bij anderen geweest was. maar ik wist het niet zeker.

Maar alle resultaten waar voor wij wat mochten ondernemen waren wel positief, al waren het er maar een paar.
Waar blijft deksel nu met zijn commentaar.
Of liever nog met aanvullende adviezen.
Wij willen nog graag wat meer doen, maar ik weet niet welke, dus deksel zou ons kunnen helpen. Of steek deze persoon nu kop in het zand. :roll:
Laatst gewijzigd door janssen op 10 okt 2007 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

=janssen

Maar alle resultaten waar voor wij wat mochten ondernemen waren wel positief, al waren her maar een paar.
Waar blijft deksel nu met zijn commentaar.
Of lierver nog met aanvullende adviezen.
Wij willen nog graag wat meer doen, maar ik weet niet welke, dus deksel zou ons kunnen helpen. Of steek deze persoon nu kop in het zand.
Dag Janssen

het blijft inderdaad verdacht stil, maar je moet je wel bedenken dat de goede adviezen die we gaan krijgen ons heel wat op gaan leveren :D

Gesloten