LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Vandaag meld ik me definitief af voor dit forum.
We hebben bereikt wat we wilde, al hadden we graag onze oude polissen terug gehad.

Mijn neef en nicht hebben zaterdag ook de brief binnen gekregen van yarden waarin ze de keus kunnen maken (of laten maken door de nabestaanden)

Ik wil toch verschillende forumleden bedanken voor de raad en advies ik heb er persoonlijk veel aan gehad.

Ook al waren er wel eens pittige berichten we hebben toch heel veel bereikt.

Ik groet u allen . :D

Ayla

hgb
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 14:48

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hgb »

Weet iemand ook hoe het zit met de ledenkorting en de prijzen die Yarden rekent?

mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

Beste dames en heren,

Bij deze deel ik u mede dat mijn rechtsbijstandverzekering DAS accoord is gegaan met het aanhangsel na volgens hen goed gestudeerd te hebben op dit aanhangsel.Als ik na twee weken niets laat horen sluiten zij de zaak Yarden.

Vriendelijke groet,
mevr I Vink.

hgb
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 14:48

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hgb »

Volgens mij is dit hetzelfde als het eerdere aanbod van Dhr. van Wageningen en dus geen overwinning van Tros Radar.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@mevrivink

bedoel je met "aanhangsel" de brief die we "goed moeten bewaren" of is dat een echt aanhangsel waarop wederom het polisnummer vermeld staat waar het bij moet horen.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Even janssen een pluim geven ....

Ik heb aan jou steun en adviezen dus ook heel veel gehad!

Ik ben niet zo aktief meer op dit forum, omdat ik me inmiddels op een andere (veel grotere) doofpot heb gestort, waarbij de zaak Yarden compleet in het niet valt. Oplettende lezers kennen de inhoud van een paar gewiste berichtjes van mij wellicht. IK wil daarmee alleen maar zeggen, dat list en bedrog eigenlijk steeds meer gaat voorkomen, helaas .... de tijden voor onze maatschappij zijn veranderd en niet in positieve zin. De Almerense lijkenpikkers hebben honderden miljoenen met deze vieze zet in hun zakken gestoken. Ik zal ze nooit bij iemand aanbevelen en ik denk velen met mij!

Ik blijf Yarden uiteraard op afstand nog wel volgen!

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

ron 1872.

Bedankt voor het compliment. Ik heb gedaan wat binnen mijn vermogen lag, kreeg daardoor van anderen weer veel kritiek, maar stoor mij daar echt niet aan.
Zelf ben ik weer actief op het forum 1 vandaag.

Groet.

janssen.
Laatst gewijzigd door janssen op 17 okt 2007 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Klopt, 1 Vandaag is nog één van de weinige plaatsen, waar je nog serieus genomen wordt janssen. Ik moet daar nog eens gaan pionieren voor wat anders. Maar kritiek krijg je altijd al doe je nog zo je best, dat is altijd al zo geweest. Maar zolang je zelf overtuigd bent van iets en je zo af en toe een compliment krijgt, weet je voor jezelf dat je op een juist spoor zit en kan doorgaan. De rest zie ik slechts als ongewenste stoorzender en meer ook niet. Rustig blijven ademen en rustig blijven beargumenteren en het oogsten komt later wel. De aanhouder wint altijd :D

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

ron 1872.

Gelijk heb je, en opgeven komt in mijn woordenboek niet voor.

FlyingDutchman
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 sep 2007 20:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door FlyingDutchman »

Kennelijk is mijn zaak door de Kifid wel degelijk aangenomen als klacht (in aansluiting op de beroemde, beruchte brief van Yarden over de keuzemogelijkheid). Inmiddels zijn door mij de nadere gegevens zoals door de Kifid gevraagd bij de Kifid ingeleverd. Ik schreef hun:
==================================

In verband met uw verlangen zenden u hierbij:

1) Onze e-mail van 7 oktober 2007 aan mevr. Veronica Keuzenkamp met daarin de exacte beschrijving van wat er aan de hand is (door mij nu persoonlijk ondertekend).
2) De brief welke wij ontvingen van Yarden d.d. 12 september 2007. Omdat er bij Yarden een polis loopt voor mij, voor mijn dochter en voor mijn echtgenote ontvingen wij drie keer exact de gelijke brief. Wij hebben deze brief even snel uit Nederland laten faxen waardoor de scherpte van de tekst iets minder werd.
3) Onze aangetekende reactie aan Yarden van 14 september 2007.
4) De“OMSCHRIJVING VAN RECHTEN” van de rechtsvoorganger van Yarden, te weten de AVVL.
5) De “ALGEMENE VOORWAARDEN VAN VERZEKERING VOOR DE AVVL UITVAARTZORG NATURA VERZEKERING” (dit zijn twee pagina’s)

Yarden regelt nu al opzettelijk en met voorbedachten rade dat mijn nabestaanden na mijn overlijden niet kunnen aantonen welke natura rechten er op dat moment nog vanwege mijn natura verzekering bestaan. Zelfs al tonen mijn nabestaanden de brief van Yarden van 12 september 2007 zoals Yarden huichelachtig adviseert, dan nog weten mijn nabestaanden niet welke die bestaande rechten zijn. Zelfs wanneer mijn nabestaanden de hierbij gevoegde lijst van “OMSCHRIJVING VAN RECHTEN” van de AVVL tonen aan Yarden, dan nog is zeker dat Yarden op dat moment stelt dat die lijst niet de correcte lijst van rechten is en ik ben er dan immers niet meer om dat tegen te spreken. Dat dit inderdaad zo is moge blijken uit het feit dat Yarden helemaal niet reageert op mijn aangetekende brief met de “OMSCHRIJVING VAN RECHTEN” zoals die op dit moment gelden.
Hier moet iets gedaan worden. Inmiddels verblijvende met de meeste hoogachting,

hgb
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 14:48

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hgb »

De waarde van je uitvaartpolis hangt deels af van de prestaties van het Yarden beleggingsfonds. Waar kan je de koers volgen en is Yarden niet al een paar jaar verplicht de koers te publiceren?
Bij voorbaat dank.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

[/quote]-ron1872

Ik ben niet zo aktief meer op dit forum, omdat ik me inmiddels op een andere (veel grotere) doofpot heb gestort, waarbij de zaak Yarden compleet in het niet valt. Oplettende lezers kennen de inhoud van een paar gewiste berichtjes van mij wellicht. IK wil daarmee alleen maar zeggen, dat list en bedrog eigenlijk steeds meer gaat voorkomen, helaas .... de tijden voor onze maatschappij zijn veranderd en niet in positieve zin.




Ik weet precies waar je het over hebt, maar dat zijn ook dingen waar we geen invloed op hebben, ik lees die dingen niet meer het boezemt me alleen maar angst in

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 28 okt 2007 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door alderwood »

Ik heb wel gezien, dat er een paar mensen zijn die hun rechtsbijstandsverzekering hebben ingeschakeld, maar ik kan nergens vinden wat het resultaat daarvan is geweest?

Daar ben ik wel zeer benieuwd naar, want ik heb die stap nu net ook genomen, omdat Yarden ruim een maand geleden mailde, dat men er z.s.m.op terug zou komen, maar ondanks twee aanmaningen hoor ik niets.

Ik kom namelijk ook in aanmerking de oude natura verzekering als extra optie te krijgen.
Van aanvang aan bezwaar gemaakt en daarna nog eens na resultaat van van Beilen/Rauwerda en ook na artikel in de Telegraaf.

Wilra
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2007 00:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Wilra »

Hier een recente reactie van mijn rechtsbijstandsverzekering:
...............
Zoals u wellicht inmiddels via de media hebt vernomen is Yarden teruggekomen op haar eenzijdige wijziging van de polis(voorwaarden) per 1 jan. 2007. Yarden heeft er nu voor gekozen om de nabestaanden van verzekerden bij overlijden van de verzekerden de keuze te laten om de crematie of begrafenis uit te laten voeren conform de oude polis(voorwaarden). ongeacht de kosten van het pakket, of conform de nieuwe polis(voorwaarden), overeenkomstig de dan geldende polis met ledenkorting. Zodoende is de wijziging per 1 jan. 2007 ongedaan gemaakt.
U zult binnenkort, afzondelijk per verzekerde, een (standaard)schrijven van Yarden ontvangen, waarin het voorgaande wordt bevestigd en nader wordt toegelicht. Die standaardbrief heb ik reeds ingezien en juridisch gezien is de inhoud daarvan correct. U zult geen nieuwe polis ontvangen, zodat het van groot belang is dat u de brief van Yarden goed bewaart in uw polisadministratie. Yarden kan juridisch gezien volstaan met het versturen van een brief, zij kan niet worden gedwongen een nieuwe polis af te geven.
..........
Deze reactie ontving ik ongeveer 3 weken geleden. Van Yarden heb ik echter nog niets ontvangen. Dit heb gemeld aan de rechtsbijstandverzekering. De jurist sluit het dossier pas als de desbetreffende brief van Yarden bij mij is aangekomen.

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door alderwood »

Wilra


Geplaatst op 25 Okt 2007 21:17 door Wilra
Hier een recente reactie van mijn rechtsbijstandsverzekering
Hartelijk dank en volkomen duidelijk en bijzonder positief.
Er zijn verzekerden, die deze brief al hebben ontvangen.
Waarom moeten wij dan zo lang wachten en kan er als antwoord
niet meer af dan "wij komen er z.s.m. op terug"?
Terwijl volgens Yarden maar een klein percentage hiervan gebruik wil maken
:lol:

Ik denk altijd "eerst zien en dan geloven" en duurt het zonder
opgegeven reden te lang (het is toch een standaard brief
waarin afwijkende details toch simpel aangepast kunnen worden),
dan wordt ik achterdochtig.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Yarden heeft kenbaar gemaakt dat er zo'n 1600 verzekerden geprotest-
steerd hebben bij het KIFID. Daar geloof ik niets van; dat zullen er zeker veel meer zijn. Helaas hebben er zo'n 2500 verzekerden Yarden verlaten. Na de uitzending van trosradar is er massaal gereageerd.
Het aantal verzekerden dat alsnog zal proteststeren gaat zeker in de tienduizenden lopen. Daar zijn ze administratief voorlopig nog wel even zoet mee.

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door alderwood »


picobello
BerichtGeplaatst op: 26 Okt 2007 19:06 .....................................
Het aantal verzekerden dat alsnog zal proteststeren gaat zeker in de tienduizenden lopen. Daar zijn ze administratief voorlopig nog wel even zoet mee.
In de Nieuwsbrief van TrosRadar van vandaag staat een aantal links
naar info betreffende Yarden.

In een reactie van Yarden staat:

"Nagekomen klachten worden door Yarden individueel bekeken. De oplossing die wordt geboden is uiteraard afhankelijk van de aard van de klacht."

Dus dat zet zaken weer op losse schroeven volgens mij :(

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 21 nov 2007 19:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Leo en Jenny
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 aug 2007 17:17

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Leo en Jenny »

Beste Henk,
Jij mag dan bericht hebben gehad dat je Natura verzekering is omgezet naar een Waarde (sommen) verzekering. Maar wij hadden al een Waarde c.q. Sommen verzekering zonder gespecificeerde diensten sinds 2000. En nu kregen we bericht dat onze oorspronkelijke inleg in 2000 geen € 5000,- was maar slechts € 3500,- en dat dus de verzekerde waarde die in 2000 was berekend was op die €5000,- van € 10.000,- nu slechts nog € 5500,- verzekerde waarde is!!
Op telefoontjes, aangetekende brieven E-mails en de Rader voorbeeldbrief wordt niet gereageerd sinds 10 weken! Nu dus maar afwachten waar mijn gestolen geld heen gesluist is. Van klantvriendelijke relatie binding weten ze niets bij Yarden. Ik ben in staat om de lopende verzekering van onze dochter af te kopen (tegen verlies) want met zo'n bedrijf wil ik eigenlijk niets meer te maken hebben. Je zal toch maar bestolen worden door je begrafenis verzekering, stelletje communicatie gestoorde lijkenpikkers bij Yarden.
M.v.g. in diepe rouw over het consumenten vertrouwen

Gesloten