LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

==
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

jappelman.

Hier nog een kopie van de brief die samengesteld is door een advocaat.
Van tros radar.

Zij moeten jou bezwaar gewoon in behandeling nemen.
Het is niet Yarden die beslis wat de dead lijn is.
Zij hebben zich gewoon te conformeren aan de afrapaken die gemaakt zijn met KIFID.
Daar is geen dead lijn genoemd.

Veel succes.

Aangemaakt op:
17-09-2007 17:26

Brief:
Uitvaartverzekeraar Yarden
Postbus 10118
1301 AC Almere

Datum ( ) Polisnummer ( )


Betreft: Bezwaar tegen wijziging van polisvoorwaarden

Geachte directie,

Door de uitzending van Tros Radar van 17 september 2007 is mij duidelijk geworden dat ik alsnog bezwaar kan maken tegen de door u eenzijdig opgelegde wijziging van mijn polisvoorwaarden.


In dit verband verwijs ik verder naar de aanbevelingen van het Kifid. Ik begrijp dat u die aanbeveling heeft overgenomen, maar dat u dit uitsluitend wil doen ten aanzien van de 1600 verzekerden die tegen die wijziging een klacht hebben ingediend.


Hierdoor maak ik voor zover nodig alsnog bezwaar tegen die wijziging. Ik doe beroep op de aanbeveling van het Kifid, die u ook ten aanzien van mijn polis zult moeten overnemen, dit gezien het gelijkheidsbeginsel en de bij een verzekeringsovereenkomst geldende verzwaarde eisen van redelijkheid en billijkheid.

Ik verzoek u mij binnen 14 dagen schriftelijk te bevestigen dat ik dezelfde rechten heb als die 1600 andere verzekerden die al eerder geklaagd hebben en dat ik de door Kifid aanbevolen keuze heb. Voor zover nodig dient u dit verzoek te beschouwen als een ingebrekestelling. Als u aan dit verzoek geen gevolg geeft binnen de gestelde termijn, zult u in verzuim zijn.


In afwachting van de gevraagde bevestiging, Verblijf ik,

met vriendelijke groet,

jappelman
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2008 11:37

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jappelman »

Aan: picobello en janssen,

Dank voor jullie reactie. Ik ga er zeker werk van maken. Al moet ik bekennen dat ik zo’n voorgevoel heb dat ik dan mogelijk tot in lengte van jaren een strijd zal moeten voeren. Mijn schoonouders hadden 40 jaar geleden een verzekering afgesloten voor mijn partner om er vanaf te zijn en ik heb dat op mijn beurt voor mijn kinderen gedaan. Pakt dus anders uit.

Ik vind het merkwaardig dat, afgezien van de eenzijdige contractverandering, het mogelijk is dat op de ene na de andere dag de waarde van de polis met de helft minder kan worden. Volgens de consulent van Yarden zouden we namelijk 12 euro per maand meer moeten betalen om het zelfde pakket te behouden. Momenteel betaal ik 13 euro voor het hele gezin. Dat is voor Yarden nog eens snel geld verdienen.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Vandaag weer opnieuw een nieuwe polis gekregen van yarden, onder het mom van een winstdelingspercentage is het bedrag iets verhoogd wat je uitgekeerd krijgt.
Ik wil dit helemaal niet ,dacht dat het hoofdstuk yarden was afgesloten en merk dat ik me opnieuw weer kwaad maak, we hebben duidelijk gemaakt dat we er niet mee eens zijn, dus laat ze hun ...polis bij zich houden.
Wou dit toch nog even kwijt, ik denk dat er meerdere mensen wel een nieuwe polis binnen hebben gekregen en ben benieuwd of die ook'zo reageren als ik. :evil:

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Ayla;

Ik heb ook een tweetal brieven ontvangen met verhoging i.v.m indexering.
Ik ga er niet meer op reageren.
Yarden, houdt gewoon vast aan hun standpuint. Keuze uit natura verzekering of sommen verzekering.
En de sommen verzekering wordt schijnbaar elk jaar gehoogd, uit de gemaakte bedrijfswinsten
.

Zolang zij maar van onze natura verzekering afblijven,
Want dan komen wij wel weer in actie.

Groetjes.

janssen
Laatst gewijzigd door janssen op 21 mar 2008 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag janssen,

natuurlijk heb je gelijk maar soms word je ineens weer met je neus op de feiten gedrukt maar de boosheid is al weer over hoor

groetjes ayla :)

Goos
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2008 14:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Goos »

Net als Ayla kregen ook wij wéér een brief van Yarden. Weer moeten we ons bedenken of we door de vorige actie (brief Radar/Kifid, ageren, toekenning van Yarden) wel voldoende gevrijwaard zijn voor weer slimme trucs? Moet je dan je hele leven alert blijven? Ik vraag me af of wij nu weer een brief moeten sturen. Krijg misschien wel iets via Radar of via dit forum te horen.

Een paar maanden geleden kreeg ik een medewerker van Yarden aan de telefoon, die ons een een bezoek aan huis wilde brengen. Hij zou samen met ons bekijken of onze polis wel toereikend was. Want we waren nogal laag verzekerd.
Waarom staat bij Yarden in de boeken niet vermeld dat mijn man en ik beiden zo'n toevoeging van Yarden hebben gekregen, die ons recht geeft op een begrafenis in natura, zoals die destijds bij de AVVL is afgesloten?

Nu we ook al weer deze brief krijgen, merk je dat Yarden doet alsof zijn/haar neus bloedt. Ben je straks per ongeluk dat éne briefje kwijt, dan staat er echt nérgens vermeld wat je rechten waren. Of ben ik nu te wantrouwend? Goos

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

De nieuwe polis heb ik ook ontvangen.

Die nieuwe polis bewaar ik achter de brief van Yarden (toendertijd ontvangen n.a.v. de uitspraak Kifid), waarin staat de betreffende brief geldt als "officiële bevestiging van het keuzerecht van uw nabestaanden"
In die brief staat ook - met klem - dat je die brief bij je (nieuwe) polis(sen) moet bewaren.

Yarden blijft gewoon per jaar die nieuwe polissen opsturen.
Ik trek me daar niet zoveel van aan.
Belangrijk voor ons is immers het aanhangsel.
Dat is het uitgangspunt en vertrekpunt.
Nooit zorgen dat je het kwijt raak, want dan heb je geen poot om op te staan. De nabestaanden dus ook goed informeren.
En dan is er verder ... niets aan het handje :)

Goede pasen iedereen!

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

[/quote]=janssen
Graag verneem ik van andere forumleden wat hier schreuwerig aan is.

In totaal heb ik 397 postings geplaatst over Yarden, en er zijn heel wat ruigere woorden naar het hoofd geslingerd.
Zelf heb ik altijd getracht om correct teblijven, en nu word ik als 74 jarige als een onbezonnen kwajongen in een hoek gezet, dat pik ik
niet.
Ik heb nog eens wat postings doorgelezen ,en dit mailtje was niet schreeuwerig , maar misschien zit er iemand van yarden te kijken en die denkt o nee weer niet die janssen haha :lol: en hup gauw reageren naar de redactie van radar want dadelijk begint het weer op nieuw.
dus je hebt gelijk dat je het niet pikt

vriendelijke groeten Ayla

rodikam
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2008 13:26

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rodikam »

Hallo

Ik kreeg een brief van Yarden Winsdeling en wijziging. Inwendig schrok ik daar ik ook dacht dat Yarden weer bezig was. Maar in de brief (antwoord tegen bezwaar 2007) die Yarden gestuurd heeft staat duidelijk dat je de brief moet bewaren als bewijs dat je je oude rechten behoud. Ik heb Radar gebeld en gevraagd of ze er nog weer aandacht aan willen besteden. Dit zou binnen de redactie besproken worden. Bezwaar maken was niet verkeerd aldus Yarden medewerker. Ik heb onderstaande brief verstuurd en misschien kan iemand er iets mee en misschien ook niet, kijk zelf maar wat je er mee doet, maar succes.

Vriendelijke groet Ron



Uitvaartverzekeraar Yarden
Postbus 10118
1301 AC Almere

Datum 25-03-2008,

Polisnummer: ???????.???????


Betreft: Bezwaar.

Geachte directie,

Daar ik opnieuw een brief heb gekregen (maart 2008)waarin u vermeld dat er een wijziging heeft plaats gevonden wil ik u in ieder geval erop wijzen dat u naar aanleiding van mijn bezwaar d.d. 20-09-2007 heeft gereageerd met een brief waarin u mij verzekerd dat ik van de oude voorwaarden gebruik kan blijven maken en dat de oude voorwaarden op mij van toepassing blijven en zijn. Deze brief moest ik goed bewaren. Dit heb ik natuurlijk ook gedaan. Ik begreep dat het onmogelijk was de wijziging toen nog in te voeren. Maar nu bij aanbieden van de nieuwe brief d.d. maart 2008 had u allerminst bij de polis kunnen vermelden dat het dus wederom om een Natura polis gaat en dat mijn polis voor de oude voorwaarde in aanmerking komt. Tevens maak ik bezwaar tegen het vernoemen van een bedrag omdat het voor ons niet interessant is wat het gaat kosten. Niet voor niks een Natura verzekering met index. Ik stuur u deze brief omdat bij mij toch het gevoel rijst dat Yarden op deze manier toch de polis aan het veranderen is. Ik weet dat de brief die u gestuurd heeft waarin vermeld wordt dat ik het oude recht behoud rechtsgeldig is maar toch laat ik u weten dat ik niet akkoord ga met het vernoemen van een bedrag en verwacht van u ook een nieuwe verklaring/Polisbrief met geen bedrag maar de tekst Natura.

In afwachting van de gevraagde bevestiging,Verblijf ik,

met vriendelijke groet,

??????????????





Adres
Postcode/ Plaats
Telefoonnr

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

=rodikam


Ik kreeg een brief van Yarden Winsdeling en wijziging. Inwendig schrok ik daar ik ook dacht dat Yarden weer bezig was. Maar in de brief (antwoord tegen bezwaar 2007) die Yarden gestuurd heeft staat duidelijk dat je de brief moet bewaren als bewijs dat je je oude rechten behoud. Ik heb Radar gebeld en gevraagd of ze er nog weer aandacht aan willen besteden. Dit zou binnen de redactie besproken worden. Bezwaar maken was niet verkeerd aldus Yarden medewerker. Ik heb onderstaande brief verstuurd en misschien kan iemand er iets mee en misschien ook niet, kijk zelf maar wat je er mee doet, maar succes.

Vriendelijke groet Ron

Dag Ron,

ik ben benieuwd of het wat uit haalt, maar ik denk dat ik toch ook maar die brief verstuurd baat het niet dan schaad het niet toch?

vriendelijke groeten ayla

rodikam
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2008 13:26

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rodikam »

Ayla

Je hebt groot gelijk, succes

groetjes ron

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door BasO »

Ik heb ook een nieuwe polis gekregen. Weet iemand hoe het zit?
De waarde is een klein beetje gestegen, maar dit geldt toch alleen als je de uitvaart laat verzorgen door een niet Yarden onderneming? Stijgt de waarde ook voor de door Yarden verzorgde uitvaart?

henkeva
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2008 17:13

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door henkeva »

Ook ik heb vandaag een polis ontvangen van yarden waarin ze notabene schrijven deze éénzijdig te hebben gewijzigd in een waardepolis met winstdelingsregeling.
Het getuigd nog al van een brutaliteit om mensen zonder een nadrukkelijk eigen verzoek op te zadelen met een nieuwe polis en de voorwaarden die daar in gesteld worden.
Een simpele rekensom die ze ongetwijfeld ook hebben gemaakt bij yarden leert toch heel snel dat die ten opzichten van de oude naturapolis voor de klant veel duurder uitpakt.
Dat hebben een paar slimme jongens bij yarden natuurlijk ook ingezien
en is deze voor de client dure oplossing bedacht.
Hierover uiteraard telefonisch om uitleg gevraagd!!
Een vriendelijke dame heeeft mij te kennen gegeven dat dit onderwerp begrijpelijk veel commotie te weeg heeft gebracht en mij geadviseerd een brief naar yarden te sturen met mijn bezwaar ontrent de nieuwe gang van zaken.
En is mij verzekerd dat er van de kant van yarden een schriftelijke bevestiging gestuurd word waarin ze verklaren dat de oude naturapolis van kracht blijft impliciet de daarin gestelde voorwaarde.
We zijn dus in afwachten op hun reactie.
En ik zal zeker mijn ervaringen op dit forum kenbaar maken.
m.vr.gr.
henkeva

johan.jilkje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:04

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johan.jilkje »

Onlangs heb ik ook de voorbeeldbrief van KIFID opgestuurd naar Yarden en ook hetzelfde antwoord terug gehad. (deze brief dus goed bewaren, ik was sinds 1972 bij de AVVL voor een natura uitvaart verzekerd.) Hopelijk is mijn gezin nu goed verzekerd als ik kom te overlijden.
Helas is van een goede vriend zijn vader overleden. U raad het al ook verzekerd bij Yarden. Men dacht goed verzekerd te zijn echter slechts 2700 euro te besteden. (zij wisten helaas niets af van de kifid brief etc..)
Mijn vraag, is het iemand gelukt om achteraf hier nog iets aan te kunnen doen ??? Mijn gedachte gaat uit om toch voorbeeldbrief op te sturen naar Yarden.
Gaat dit nog als iemand al is overleden ???

Groeten, Johan

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Ik heb nog eens wat postings doorgelezen ,en dit mailtje was niet schreeuwerig , maar misschien zit er iemand van yarden te kijken en die denkt o nee weer niet die janssen haha en hup gauw reageren naar de redactie van radar want dadelijk begint het weer op nieuw.
dus je hebt gelijk dat je het niet pikt

vriendelijke groeten Ayla
Hallo Ayla.

Nu hebben zij mijn posting die ik van hen ontvangen heb, ook weer verwijderd.
Volgens de moderator was er niets a.d.h.
Maar wat ik weer vet gemaakt heb blijft nu wel staan.
Blijf er van overtuigd dat hier een Yarden mol acher zit.
Zal niet meer iets vet maken .waarom die mogelijkheid er wel is, begrijp ik niet, in ieder geval niet voor mij, ik mag het niet.
Maar als er bepaalde problemen zijn. Zal ik toch weer trachten antwoord te gegeven, Ik gun Yarden niet het plezier dat zij van mij af zijn.
Zal al mijn assurantiekennis in de strijdt gooien als het om Yarden gaat.
groeten

janssen

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op 28 Mrt 2008 11:20 door johan.jilkje


--------------------------------------------------------------------------------

Onlangs heb ik ook de voorbeeldbrief van KIFID opgestuurd naar Yarden en ook hetzelfde antwoord terug gehad. (deze brief dus goed bewaren, ik was sinds 1972 bij de AVVL voor een natura uitvaart verzekerd.) Hopelijk is mijn gezin nu goed verzekerd als ik kom te overlijden.
Helas is van een goede vriend zijn vader overleden. U raad het al ook verzekerd bij Yarden. Men dacht goed verzekerd te zijn echter slechts 2700 euro te besteden. (zij wisten helaas niets af van de kifid brief etc..)
Mijn vraag, is het iemand gelukt om achteraf hier nog iets aan te kunnen doen ??? Mijn gedachte gaat uit om toch voorbeeldbrief op te sturen naar Yarden.
Gaat dit nog als iemand al is overleden ???

Groeten, Johan
Johan:

Nee dat zal ook niet lukken,want per datum overlijden is van kracht, de dan geldende verzekerings voorwaarden.
Daar mag zelfs niet van afgeweken worden, alleen in adnormale omstandigheden kan de verzekeraar over gaan tot een coulance behandeling. Dus een onverplichte betaling, of vergoeding.
Voor je eigen gezin gelden de voorwaarden zo als reeds aangeven door KIFID, dus de natura verzekering. Wel is het belangrijk om even te kijken welke polis bij jou als laatste polis aangemerkt kan worden.
Yarden zelf gaat uit van de voorwaarden 2005.
Die wijken echter bijna niet af van oudere gedateerde voorwaarden.
Ik heb het vergeleken met de voorwaarden 1998, en het verschil was 15 kop koffie.
Maar wel is het zaak om te letten op het onderdeel begraven, bij cremeren is dit onderdeel niet belangrijk.
Bij begraven heeft u recht op tegemoet koming van de graf kosten gelijk aan het bedrag, wat Yarden anders aan kosten moet maken voor crematie en later uitstrooien van de as.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Johan:

Nog even een vraag over de polis van de overleden vriend van je vader.
Had deze voorheen een natura verzekering of altijd al een sommen verzekering.

Bij een natura verzekering ,die Yarden in 2007 maar doodleuk omgezet heeft in een sommen verzekering, spelen ook nog andere factoren een rol.
Was het inderdaad een veranderde sommen verzekering, /omgezette naturaverzekering, dan geldt het bedrag dat op de polis staat als basis verzekering.
Misschien is het lonend om even op de acher zijde van de nieuwe polis tekijken, want dan moet er bij staan, indien de uitvaart door Yarden verzorgd wordt geldt een leden korting van 62 % derhalve is dan de verzekerde som € 4.374,--
Het is maar even een sugestie.

rodikam
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2008 13:26

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rodikam »

Op 25 maart heb ik een berichtje achter gelaten, met daarin de opmerking dat ik een brief gestuurd heb naar Yarden i.v.m. de wijziging. Tevens heb ik toen de brief bijgevoegd. Inmiddels heb ik ook een antwoord terug. Uit het antwoord is duidelijk te halen dat het verkregen recht blijft bestaan. Dus bewaar goed het antwoord. Ik hoop hiermee enigzins wat duidelijkheid te verschaffen. Ik heb geprobeerd het antwoord van Yarden hierbij te voegen maar dat lukte mij niet. Mocht iemand het antwoord willen lezen dan wil ik met alle plezier een ingescande brief van Yarden toesturen. Zo als ik vorige keer al heb genoemd, misschien heb je er iets aan misschien ook niet. Succes

Groetjes Ron

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

Kijk aan zowaar weer beweging in het yarden topic.

Ik zie weer verwarring omdat yarden winstdeling heeft uitgekeerd.(tis ook nooit goed :D )

Volgens mij is het simpel, zoals eerder op dit forum al vermeld staat.
Yarden heeft altijd de gewijzigde polissen gehandaaft. Dus ieder jaar krijgen jullie gewoon te horen wat nu de waarde is, nieand hoeft hierover in paniek te raken. Een van de redenen voor de wijziging was vereenvouding. Dus alle polissen zijn nu gelijk van inhoud.
Echter als je een brief hebt met behoud van rechten hebt, kunnen alleen je nabestaanden een beroep doen op de oude voorwaarden. Wel belangrijk dat je dan de brief hebt en natuurlijk de oude voorwaarden.
Let wel het is zeker niet onmogellijk dat de vorm waarin de polis nu verkeerd aantrekkelijker is dan de oude voorwaarden. Doe er dus een briefje bij voor je nabestaanden, om beide opties goed te bekijken voordat zij zich beroepen op de oude voorwaarden.

Gesloten