LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op 02 Apr 2008 17:29 door testcase


--------------------------------------------------------------------------------

Kijk aan zowaar weer beweging in het yarden topic.

Ik zie weer verwarring omdat yarden winstdeling heeft uitgekeerd.(tis ook nooit goed )

Volgens mij is het simpel, zoals eerder op dit forum al vermeld staat.
Yarden heeft altijd de gewijzigde polissen gehandaaft. Dus ieder jaar krijgen jullie gewoon te horen wat nu de waarde is, nieand hoeft hierover in paniek te raken. Een van de redenen voor de wijziging was vereenvouding. Dus alle polissen zijn nu gelijk van inhoud.
Echter als je een brief hebt met behoud van rechten hebt, kunnen alleen je nabestaanden een beroep doen op de oude voorwaarden. Wel belangrijk dat je dan de brief hebt en natuurlijk de oude voorwaarden.
Let wel het is zeker niet onmogellijk dat de vorm waarin de polis nu verkeerd aantrekkelijker is dan de oude voorwaarden. Doe er dus een briefje bij voor je nabestaanden, om beide opties goed te bekijken voordat zij zich beroepen op de oude voorwaarden.

tescase:

This nooit goed..

Nee Yarden heeft door de onmogelijke en zeer arrogante opstelling tegen over haar verzekerden, het vertrouwen volledig verloren.
Dat zullen zij niet makkelijk terug winnen.
De uitvaart afdelingen weten zelfs vaak niet eens wat zij wel en wat zij net mogen vergoeden, c.q. in rekening brengen.

Bij een sterf geval krijg je vaak een uitvaart leider van Yarden, die niet eens weet wat Yarden allemaal uitgespookt heeft.

Nu zij door KIFID gedwongen ???? zijn, om de sommen verzekering weer terug te draaien naar een natura polis. Weten zelfs de medewerkers niet eens wat zij wel of niet mogen zeggen.
Dus advies aan alle leden van yarden.
Bekijk elke brief die je ontvangst met arends ogen, want Yarden wil naar eenheid , en geen verscheidenheid.

En met eenheid bedoeld Yarden sommen verzekering.
Dat kon met a bloc clausule.
Ik heb mij daar behoorlijk in verdiept, doch deze clausule heeft weinig waarde.
Dat is geen uitgesproken samen gestelde uiteen zetting wat wel ,en wat niet veranderd mag worden, zonder toestemming van de verzekerde.
Dus dat vogel vrij is gewoon onzin.
Misleiding, en arrogantie.
De meningen binnen de verzekeraars,en de personen die daar bij betrokken zijn . c .q geweest zijn,. praten allemaal met verschillende monden.
This nooit goed, zegt de één de bloc clausule mag alleen toegepast worden als zich situaties voordoen die ons vermogen te boven gaan.
Dus bij rampen of extreme zaken waar wij geen enkele greep op hebben, en die ook volledig onvoorspelbaar zijn.
KIFID wou Yarden niet te hard aanpakken en hebben het wat voorzichtiger geformuleerd.
<
Maar wel zodanig dat Yarden in hun geval de plank flink hebben mis geslagen.
Nu tracht Yarden te doen als of er niets gebeurd is.
Dat is onjuist.
Van uit ons oogpunt bekeken heeft Yarden volledig bakzeil moeten halen, en terecht.
Bekeken door de ogen van Yarden directie is er bijna niets veranderd. van 200.000 verzekerden met een natura verzekering, maar 2000 terug gedraaid.

De macht van de grote getallen is natuurlijk voor Yarden belangrijk.
Maar een verzekerde kijkt naar zijn/haar rechten de macht van het individu.
Dat moet ook zo blijven, dus als individu bekijk ik ook alle brieven die ik ontvang, deponeer dit op datum en doe overal de nodige adviezen bij.
Als mij dan wat overkomt, kan mijn echtgenote of mijn zoon. economie docent echt wel uitrekenen c.q. uit laten rekenen door een Yarden vertegenwoordiger, wat het meest aantrekelijke is.
Maar het bl;ijf opassen geblazen, mijn vertrouwen in Yarden is nul komma nul, dat schrijf ik als erkende assurantie agent. In ruste.
Maar ik zal blijven ageren tegen Yarden, zolang zij geen respect voor hun verzekerden hebben.
Dat is tot nu toe niet gebleken, zij hebben ons alleen nodig om voldoende premie binnen te halen. maar één schijnbare reclame van zorg voor elkaar is alleen maar op z.g.n medelijden gebaaseerd.
Zij weten dat ik en duizenden met mij kwa onze leeftijd niet meer kunnen veranderen.
Dus is het constant op moeten komen voor je rechten, geen pretje,
EnYarden wil er juist geen pretje van maken, maar alleen profiteren en nog eens profiteren, en maar hopen dat al die ouderen er toch geen bal van bergijpen.
Gelukkig is er een KIFID. Dat is mijn advisering. Ga met klachten naar KIFID, daar word je tenminste serieus genomen.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Ik krijg vanaf 27 maart geen berichtjes maar als er beweging is op het forum, vraag me af hoe dat kan, ben ik in de ban??

ayla :?:

agterberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2008 19:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door agterberg »

Vorig jaar meldde Yarden dat mijn vrouw en ik vanaf 1972 premie betalen en dat daar de uitkering op gebaseerd is.
Vreemd, want ik betaal al premie vanaf 1961 en mijn vrouw vanaf 1963.
Yarden had hier geen boodschap aan; voor die tijd was toch geen premie betaald. Fout, want we hadden een afschrift uit 1970 die premie vermeldde.
Leuk hoor, 11 + 9 jaar premie door de gootsteen.
Ik voel me zwaar belazerd door Yarden. En als je dan vraag om de premie op te vragen/ de verzekering te beeindigen, blijkt dat er maar een paar honderd euro hiervan vrijkomt.

OPLICHTERS zijn het, die eigenhandig polisvoorwaarden wijzigen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op 03 Apr 2008 19:17 door Ayla


--------------------------------------------------------------------------------
Ik krijg vanaf 27 maart geen berichtjes maar als er beweging is op het forum, vraag me af hoe dat kan, ben ik in de ban??

ayla
Hallo Ayla:

Ik ben niet in meer in de ban. volgens de laatste berichten, wie weet wat jij nu misdreven hebt. :roll: :oops:

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op 03 Apr 2008 19:34 door agterberg


--------------------------------------------------------------------------------

Vorig jaar meldde Yarden dat mijn vrouw en ik vanaf 1972 premie betalen en dat daar de uitkering op gebaseerd is.
Vreemd, want ik betaal al premie vanaf 1961 en mijn vrouw vanaf 1963.
Yarden had hier geen boodschap aan; voor die tijd was toch geen premie betaald. Fout, want we hadden een afschrift uit 1970 die premie vermeldde.
Leuk hoor, 11 + 9 jaar premie door de gootsteen.
Ik voel me zwaar belazerd door Yarden. En als je dan vraag om de premie op te vragen/ de verzekering te beeindigen, blijkt dat er maar een paar honderd euro hiervan vrijkomt.

OPLICHTERS zijn het, die eigenhandig polisvoorwaarden wijzigen
.


Agterberg.

Yarden bestaat ongeveer van af 2002 voorheen was u dus ergens elders verzekerd of NUVA of AVVL.

Misschien kunnen zij bij deze instelling nog iets achterhalen.
Leden lijsten worden nog wel eens, na een fusie bewaard in een archief.
Het is in ieder het proberen waard.

Miranda Kersbergen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2008 12:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Miranda Kersbergen »

Hallo,

Afgelopen week is mijn opa op 81 jarige leeftijd overleden. Hij had een naturapolis bij Yarden. Ik was erbij om mijn oma te helpen en heb gelijk bij het begin van het gesprek aangegeven dat wij via de oude polis de crematie wilden. Uiteindelijk kwamen we toch op een bedrag van bijna 500 euro wat we bij moesten betalen. Terwijl we het standaard van het standaard hadden uitgekozen. En niks buiten het ouden beschreven pakket.

Het eerste strijdpunt was het crematorium waar hij heen kon. Wij wilden in Zaandam zelf (waar oma woont), maar Alkmaar was het dichtsbijzijnde van Yarden vanuit Zaandam zei die mevrouw. Maar we moesten zowieso betalen, of we nou naar Alkmaar of Zaandam wilden.

Het volgende was over de rouwauto en de volgauto (wat in het oude pakket zat). Moesten we nog meer bij betalen, dus hebben we geen gebruik van gemaakt. Want opa was rechtstreeks naar het crematorium in Zaandam gebracht.

Wij wilden van te voren opa graag zien, moesten we 53 euro per bezoek betalen!
Dus hebben we gewacht tot mijn broer uit het buitenland terug was en met zijn allen in 1 keer heen geweest, zodat we maar 1 keer die kosten hadden. Terwijl in het oude pakket 1 bezoek erbij in is begrepen.

Mijn oma gaf gelijk aan dat ze dit allemaal niet betalen kon en toen zei die mevrouw van Yarden dat ze dan maar naar de sociale dienst moest gaan. En bijzondere bijstand aan moest vragen. De volgende dag hadden we ook gelijk een begroting in huis zodat we dat vast aan konden vragen.......

Wij zijn dus maar daar heen gegaan en ze stonden ons met grote ogen aan te kijken dat we daar stonden. En dat Yarden het lef had om dit te zeggen en al een begroting had gebracht voordat Opa gecremeerd was. Zij kunnen dus niks voor oma doen en adviseerden het via de sociale raadslieden het aan te vechten. En de rekening, als die komt, absoluut niet te betalen!

Daarnaast heeft opa vorig jaar een brief gekregen van Yarden met daarin beschreven dat opa en oma boven een bepaalde leeftijd waren en daarom voor hun niks zou veranderen. Helaas kon ik deze brief even niet vinden, maar heb hem vorig jaar zelf gelezen.

Heeft iemand hier advies over hoe we dit aan moeten pakken?
En heeft iemand anders dit ook al mee gemaakt?

Ik ben nog steeds verbijsterd dat ze dit mijn oma aandoen.....

Groetjes Miranda

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op 05 Apr 2008 13:12 door Miranda Kersbergen


--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Afgelopen week is mijn opa op 81 jarige leeftijd overleden. Hij had een naturapolis bij Yarden. Ik was erbij om mijn oma te helpen en heb gelijk bij het begin van het gesprek aangegeven dat wij via de oude polis de crematie wilden. Uiteindelijk kwamen we toch op een bedrag van bijna 500 euro wat we bij moesten betalen. Terwijl we het standaard van het standaard hadden uitgekozen. En niks buiten het ouden beschreven pakket.
Miranda:

Als het inderdaad zo gegaan als u schrijft ( en ik twijfel daar geen moment aan) Dan adviseer ik u , geen euro cent te betalen aan Yarden uitvaart leider.
Vaak weten deze mensen niet eens waar wat je rechten zijn, in dit geval de rechten van je Opa.

Het eerste strijdpunt was het crematorium waar hij heen kon. Wij wilden in Zaandam zelf (waar oma woont), maar Alkmaar was het dichtsbijzijnde van Yarden vanuit Zaandam zei die mevrouw. Maar we moesten zowieso betalen, of we nou naar Alkmaar of Zaandam wilden
.

Ook het kiezen van een crematorium is een eigen keuze, als deze maar niet verder dan 15 km van af het dichts bijzijnde crematorium gevestigd is.
In dat verband verwijs ik u naar een uitspraak die gedaan is sept 2007 bij een Radar uitzending wat over yarden ging.
Een bijlage die je misschien voor een deel kunt gebruiken zal ik ook even quoten.

Het volgende was over de rouwauto en de volgauto (wat in het oude pakket zat). Moesten we nog meer bij betalen, dus hebben we geen gebruik van gemaakt. Want opa was rechtstreeks naar het crematorium in Zaandam gebracht
.

Rechten zijn naast de lijkwagen één volg auto. En verder zo als dit vermeld staat in de voorwaarden Yarden natura 2005.
Wij wilden van te voren opa graag zien, moesten we 53 euro per bezoek betalen!
Dus hebben we gewacht tot mijn broer uit het buitenland terug was en met zijn allen in 1 keer heen geweest, zodat we maar 1 keer die kosten hadden. Terwijl in het oude pakket 1 bezoek erbij in is begrepen.
Wat zijn precies de rechten:

Samenstellen diensten pakket. Bespreking regeling en uitvoering van de uitvaart.

De verzorging en overbrenging van de overledene binnen Nederland naar de plaats van opbaring.
De levering van de kist.
Zo als gebrukelijk bij de vereninging.
Het gebruik van een door de vereninging geadviseerde opbaarruimte.
Het ontvangen en begeleiden van rouwbezoek,Het verzorgen van een en een volg auto. Van het uitvaartcentrum c.q. de opbaarruimte naar de begraafplaats of het crematorium.De dienstverlening door het personeel van Yarden, of door het personnel van een samenwerkende vereninging.
Dan komen er nog alle adminstratieve zaken bij rouwkaarten 60 stuks
overlijdens akte etc.
consumties 60 stuks .
Bij CREMATIE Het crematietarief incluis het gebruik aula met muziek en verstrooining van de as op het terrein van het van het crematorium.
c.q. de onderbrenging van de as in de algemene nis voor maximaal 1 jaar.

Dat zijn letterlijk de rechten die de nabstaanden aan de natura polis kunnen ontlenen.


Mijn oma gaf gelijk aan dat ze dit allemaal niet betalen kon en toen zei die mevrouw van Yarden dat ze dan maar naar de sociale dienst moest gaan. En bijzondere bijstand aan moest vragen. De volgende dag hadden we ook gelijk een begroting in huis zodat we dat vast aan konden vragen.......
Wij zijn dus maar daar heen gegaan en ze stonden ons met grote ogen aan te kijken dat we daar stonden. En dat Yarden het lef had om dit te zeggen en al een begroting had gebracht voordat Opa gecremeerd was. Zij kunnen dus niks voor oma doen en adviseerden het via de sociale raadslieden het aan te vechten. En de rekening, als die komt, absoluut niet te betalen!


Als dit door de uivaart leider gezegd is, is deze persoon gewoon in overtreding met de voorwaarden van de nataura uitvaart verzekering, en is een klacht bij Yarden natuurlijk aan te bevelen.
Daarnaast heeft opa vorig jaar een brief gekregen van Yarden met daarin beschreven dat opa en oma boven een bepaalde leeftijd waren en daarom voor hun niks zou veranderen. Helaas kon ik deze brief even niet vinden, maar heb hem vorig jaar zelf gelezen.


Er zal voor geen enkele verzekerde iets veranderen, die bezwaar hebben aangetekend tegen het omzetten van de natura verzekering naar een sommen verzekering. ongeacht de leeftijd.
En als dat niet gedaan is, kan het als nog want KIFID heeft geen einddatum genoemd in het ontwerp resultaat met Yarden.
Mijn advies:

Eerst een klacht indienen bij Yarden uitvaart verzekering. Postbus 10118
1301 AC Almere. of adres Transistorstraat 10.

Doe dit wel aangetekend, en ter attentie van de heer Croes algemeen directeur.

Geef hem hooguit 2 weken de tijd voor een reactie. zo niet of niet naar tevredenheid, stuur dan alle brieven incluis de factuur naar.
de verzekerings ombudsman , afdeling KIFID Klachten instituut financiéle dienstverlening Postbus 2509 AG Den Haag. of www.kifid.nl
Op een volgende pagina zal ik nog even een brief quoten van de advocaat van radar .
Laatst gewijzigd door janssen op 05 apr 2008 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Miranda:

ik hoop dat je hier ook nog iets mee kunt.

Uitvaartverzekeraar Yarden
Postbus 10118
1301 AC Almere

Datum ( ) Polisnummer ( )


Betreft: Bezwaar tegen wijziging van polisvoorwaarden

Geachte directie,

Door de uitzending van Tros Radar van 17 september 2007 is mij duidelijk geworden dat ik alsnog bezwaar kan maken tegen de door u eenzijdig opgelegde wijziging van mijn polisvoorwaarden.


In dit verband verwijs ik verder naar de aanbevelingen van het Kifid. Ik begrijp dat u die aanbeveling heeft overgenomen, maar dat u dit uitsluitend wil doen ten aanzien van de 1600 verzekerden die tegen die wijziging een klacht hebben ingediend.


Hierdoor maak ik voor zover nodig alsnog bezwaar tegen die wijziging. Ik doe beroep op de aanbeveling van het Kifid, die u ook ten aanzien van mijn polis zult moeten overnemen, dit gezien het gelijkheidsbeginsel en de bij een verzekeringsovereenkomst geldende verzwaarde eisen van redelijkheid en billijkheid.

Ik verzoek u mij binnen 14 dagen schriftelijk te bevestigen dat ik dezelfde rechten heb als die 1600 andere verzekerden die al eerder geklaagd hebben en dat ik de door Kifid aanbevolen keuze heb. Voor zover nodig dient u dit verzoek te beschouwen als een ingebrekestelling. Als u aan dit verzoek geen gevolg geeft binnen de gestelde termijn, zult u in verzuim zijn.


In afwachting van de gevraagde bevestiging, Verblijf ik,

met vriendelijke groet,

(handtekening)[4]

Veel succes.

Miranda Kersbergen
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2008 12:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Miranda Kersbergen »

Hallo meneer Janssen,

Hartelijk dank voor uw hulp! Voel me een stuk beter. Ik ga er meteen mee bezig en zet de reactie op de forum.

Groetjes Miranda

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Quote:
Ik krijg vanaf 27 maart geen berichtjes maar als er beweging is op het forum, vraag me af hoe dat kan, ben ik in de ban??

ayla


Hallo Ayla:

Ik ben niet in meer in de ban. volgens de laatste berichten, wie weet wat

nog steeds geen berichten ik weet echt van niets
ayla

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op 07 Apr 2008 18:21 door Ayla


--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Ik krijg vanaf 27 maart geen berichtjes maar als er beweging is op het forum, vraag me af hoe dat kan, ben ik in de ban??

ayla


Hallo Ayla:

Ik ben niet in meer in de ban. volgens de laatste berichten, wie weet wat
Hallo Ayla:

Gewoon even een mailtje sturen aan de moderator van radar.

Email adres [email protected]

Veel succes.

groet. janssen

deksel
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 feb 2006 14:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door deksel »


Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag deksel

een raar ding dadelijk ben je de klos als je dat invult.

groetjes ayla

bobber
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2006 22:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door bobber »

hallo,

Ik weet het even niet meer. Ook ik heb bezwaar aangetekend tegen de poliswijziging. Ik ontvang maar geen bericht. Ik probeer te bellen maar kom er niet door heen bij Yarden.
Vervolgens heb ik per mail weer bezwaar aangetekend tegen de laaste polis die in maart 2008 binnenkwam. Nogmaals aangetekend dat ik nog steeds niet heb vernomen van mijn eerste bezwaar. (ik heb de brieven gbruikt zoals hier eerder als voorbeeld genoemd werden in dit forum)
Per mail krijg ik wel de bevestiging dat alles gearriveerd is maar verder geen antwoord. Nu heb ik ruim 3 weken alles nogmaals per post gestuurd. Mijn oude en nieuwe brieven. Nog steeds geen reaktie van Yarden.
Wat kan ik nu nog doen?

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op 20 Apr 2008 18:55 door bobber


--------------------------------------------------------------------------------

hallo,
Ik weet het even niet meer. Ook ik heb bezwaar aangetekend tegen de poliswijziging. Ik ontvang maar geen bericht. Ik probeer te bellen maar kom er niet door heen bij Yarden.
Vervolgens heb ik per mail weer bezwaar aangetekend tegen de laaste polis die in maart 2008 binnenkwam. Nogmaals aangetekend dat ik nog steeds niet heb vernomen van mijn eerste bezwaar. (ik heb de brieven gbruikt zoals hier eerder als voorbeeld genoemd werden in dit forum)
Per mail krijg ik wel de bevestiging dat alles gearriveerd is maar verder geen antwoord. Nu heb ik ruim 3 weken alles nogmaals per post gestuurd. Mijn oude en nieuwe brieven. Nog steeds geen reaktie van Yarden.
Wat kan ik nu nog doen?
Bobber:

Ga nooit te lang door met Yarden, stuur gewoon een schrijven naar Yarden, t.a.v de didrectie de heer Croes. geef hem hooguit twee weken de tijd voor een bevredigend antwoordt.

Zo niet, stuur dan alle mailtjes en brieven naar KIFID Klachten instituut financiéle dienstverlening. postbus 2509 AG Den Haag.
Dat is de enige mogelijkheid om Yarden te verplichten te reageren

KIFID heeft veel meer invloed, dan de verzekerden, want die worden door Yarden echt niet serieus genomen.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door BasO »

U kan beter het Kifid overslaan en meteen naar de rechtswinkel gaan.
Dat U geen antwoord krijgt zegt veel over de situatie bij Yarden.
Het Kifid kan daar geen verandering in brengen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

BasO


Geplaatst op 21 Apr 2008 09:47 door BasO


--------------------------------------------------------------------------------
U kan beter het Kifid overslaan en meteen naar de rechtswinkel gaan.
Dat U geen antwoord krijgt zegt veel over de situatie bij Yarden.
Het Kifid kan daar geen verandering in brengen.


Bas O.

Ik en velen met mij hebben zeer positieve ervaring met KIFID.
Zij hebben er voor gezorgt dat onze polissen weer terug gedraaid zijn tot een natura verzekering.

Vergeet niet KIFID is een onderdeel van de verzekerings ombudsman,
Die door de verzekeraars zelf in het leven is geroepen.
En reken maar dat andere verzekeraars hun concurenten heel goed in de gaten houden.
Dus het is echt niet zomaar een instelling, maar zie het als een waakhond.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door BasO »

Die door de verzekeraars zelf in het leven is geroepen
Een rechter verkoopt geen verzekeringen en staat hierdoor veel onafhankelijker tegenover een client die een het oneens is met een beslissing van een verzekeraar.
Het kan een mooie oplossing zijn voor geschillen met een klein financieel belang bijv. bij een fietsverzekering of een reisverzekering.
Bij Yarden gaat het om een veel groter bedrag voor gezinnen en in totaal spreek je over honderden miljoenen schade voor de AVVL verzekerden.
Daar komt nog bij dat het Kifid alleen heeft gezorgd voor een aanhangsel voor degenen die bezwaar hebben gemaakt, precies wat Yarden wou toegeven.
In de administratie (wat ik heb vernomen van Yarden medewerkers) staat niet meer dan op de nieuwe polis staat, het terugdraaien zoals U dat noemt staat nergens genoteerd. Dat moet de partner of familie zelf weer bewijzen met het aanhangsel, de AVVL polis en de polisvoorwaarden.
Dat Bobber nu zich tot het forum en het Kifid moet wenden om antwoord te krijgen omdat de administratie niet klopt dat is een trieste zaak, hoe zal het dan gaan als ze de uitvaart moeten gaan regelen?
Op verjaardagen gaan mensen al lachen als Yarden ter sprake komt...

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door BasO »

Jan Wolter Wabeke, ombudsman financiële dienstverlening in het Algemeen Dagblad:

Een product moet doen wat het belooft, is de stelregel van de ombudsman. Dat houdt ook in dat de verzekeraars niet plotseling hun voorwaarden of de premie moeten aanpassen. Zij schotelen hun klanten steeds vaker een product voor waarin zij voor henzelf een nooduitgang creërenkrijgen of opeens een hogere premie betalen.

De klant moet die aanpassing slikken, want opstappen is onmogelijk. Wabeke. ,,Verzekeraars passen die zogenoemde en bloc-clausule soms oneigenlijk toe. Bij sommige financiële producten, zoals een levensverzekering, zou zo’n eenzijdige mogelijkheid om iets te veranderen eigenlijk niet mogelijk moeten zijn.’’

Vooral omdat opzeggen een bom duiten kost. ,,Eerst moet de klant de lopende polis afkopen. Dat kost geld,’’ schetst Wabeke. ,,Vervolgens moet hij afsluitkosten betalen voor een nieuwe verzekering. Daar komt nog bij dat hij sindsdien ouder werd en wellicht opnieuw medisch moet worden gekeurd.’’ Kortom: de verzekerde zit gevangen in zijn polis.

Lees hier het hele artikel :Verzekerde voelt zich vaak bedrogen

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door BasO »

Generali schaft 'en bloc'-clausule voor levensverzekeringen af
donderdag 24 april 2008

Generali schaft per direct de 'en bloc'-clausule af voor al haar individueel gesloten en te sluiten levensverzekeringen. De verzekeraar doet daarmee afstand van dit recht tot tussentijdse wijzigingen van de polisvoorwaarden en/of de premie. Met de afschaffing komt Generali tegemoet aan de maatschappelijke wens tot meer transparantie van verzekeringsproducten. Tegelijkertijd biedt Generali zo grotere zekerheid aan haar klanten.

Achtergrond 'en bloc'-clausules
'En bloc'-clausules geven verzekeraars het recht om eenzijdig de premies en/of voorwaarden van de verzekering in één keer voor alle of een bepaalde groep polishouders te wijzigen. De afgelopen tijd is veel ophef ontstaan over 'en bloc'-bepalingen. Volgens analisten van MoneyView hanteert nog 64% van alle aanbieders een 'en bloc'-clausule bij overlijdensrisicoverzekeringen. Bij de Nederlandse levensverzekeraars is deze clausule in gebruik geraakt na de terreuraanslagen op de Twin Towers. Het doel ervan was consumenten zekerheid te geven. Deze beoogde bescherming dreigt nu zijn doel voorbij te schieten door de ontstane kritiek.

Generali past beleid aan
"Generali heeft het nut en de noodzaak van de clausule geëvalueerd en is tot de conclusie gekomen dat het de 'en bloc'-clausule niet meer nodig heeft", aldus Jaap Oudijk, Directeur Marketing & Communicatie. "Generali heeft een sterke vermogenspositie en een evenwichtige portefeuille overlijdensrisicodekkingen. Dit geldt voor losse risicoverzekeringen en voor pensioengerelateerde levensverzekeringen in de opbouw- en uitkeringsfase. Daarom vinden we het ook verantwoord om de 'en bloc'-clausule af te schaffen. Als verzekeraar willen we onze klanten zekerheid en transparantie bieden. Daar hoort een product bij met vaststaande premies en condities. Ook als het tegen zit. We denken daar op deze wijze een aanzienlijke bijdrage aan te leveren."

De afschaffing geldt zowel voor individuele relaties die een nieuwe levensverzekeringen afsluiten als voor alle lopende individuele overlijdensrisicodekkingen. De komende tijd zal Generali het besluit administratief implementeren.

Gesloten