LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door BasO »

NVA vindt 'en bloc' fnuikend voor imago

28-04-2008
En-blocclausules in verzekeringsvoorwaarden zijn fnuikend voor het imago van de verzekeringsbedrijfstak. Dat stelt de NVA in reactie op het jaarverslag van de Ombudsman Verzekeringen, die ziet dat verzekeraars de clausule steeds vaker toepassen.
De NVA zegt het te waarderen dat Generali de en-blocclausule uit lopende en nieuwe levensverzekeringen haalt en hoopt dat meer maatschappijen dit voorbeeld volgen. Verzekeraars zouden de clausule alleen zeer terughoudend en onder strikte voorwaarden mogen toepassen van de NVA. Maar eigenlijk vindt de intermediairorganisatie toepassing van de clausule "een ondermijning van het vertrouwen van de consument".

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

BasO


Geplaatst op 21 Apr 2008 08:47 door BasO


U kan beter het Kifid overslaan en meteen naar de rechtswinkel gaan.
Dat U geen antwoord krijgt zegt veel over de situatie bij Yarden.
Het Kifid kan daar geen verandering in brengen.

BasO
Gelukkig lees ik nu dat je mening over KIFID is veranderd.
De heer Wabeke van KIFID is geen verzekeraar, maar een onafhankelijke instelling in het leven geroepen door de verzekeraars.

Deze Wabeke heeft al eerder aan gegeven, dat hij een tegenstander is van de A-bloc clausule.
Deze clausule zou ook verboden moeten wowden.

M.n. voor lang lopende contracten.
Zo als levens verzekeringen, en uitvaart verzekeringen.

Dit soort verzkeringen , zijn voor de verzekerden , zeer belangrijk, maar als men daar mee kan rommelen, dan zijn het altijd de mensen die jaren verzekerd zijn, en kwa leeftijd niet meer kunnen veranderen de sigaar.
M.n uitvaart is een zeer belangrijke verzekering, de nabestaanden denken dat je goed verzkerd bent, en dan blijkt achteraf dat er kapitalen nabetaald moet worden.
Pas nog een belastingformulier in gevuld voor een weduwe wiens echtrgenoot in 2007 was overleden.
Zij hadden geen uitvaart verzkering. ( voor hen niet nodig).
Zij hebben alles door Yarden laten verzorgen inclusief rouwkaarten en dankbetuigingen.
Totale kosten inclusies dubbel graf, € 9.400,-- Dus waar blijven wij dan als wij geen natura verzekeirng hadden gehad, maar onze 4300,-- euro.
trek daar dan een 50% VAN DE GRAFKOSTEN AF, DAN BLIJFT HET BEDRAG NOG ALTIJD 7.400,-- EURO.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door BasO »

Inderdaad Janssen, een flinke tik op de vingers maar dat is niet voldoende.
Als Yarden echt aangepakt zou worden en de omzetting van de polissen ongeldig zou worden verklaard dan zou ik mijn pet afnemen. Het zou voor veel mensen weer het vetrouwen herstellen in verzekeraars.
Als je de verhalen leest van Fam. Agterberg en Miranda Kersbergen van 3 en 5 april gaat er behoorlijk wat mis bij Yarden. Over de AVVL heb ik nooit zulke verhalen gehoord.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

BasO


Geplaatst op 02 Mei 2008 22:19 door BasO


--------------------------------------------------------------------------------

Inderdaad Janssen, een flinke tik op de vingers maar dat is niet voldoende.
Als Yarden echt aangepakt zou worden en de omzetting van de polissen ongeldig zou worden verklaard dan zou ik mijn pet afnemen. Het zou voor veel mensen weer het vetrouwen herstellen in verzekeraars.
Als je de verhalen leest van Fam. Agterberg en Miranda Kersbergen van 3 en 5 april gaat er behoorlijk wat mis bij Yarden. Over de AVVL heb ik nooit zulke verhalen gehoord.
BasO

Inderdaad Yarden is tot nu toe de meest asociale verzekerings maatschappij die ik in mijn toch al vrij lange levens jaren ben tegen gekomen. Ook de maatschappij die het meest mogelijke uit de a bloc clausule heeft trachten te halen, zonder aanziens des persoons, en zonder hun verantwoord;eijkheid te nemen tegenover de ouderen die al zoveel jaren betaald hebben voor een goede uitvaart.
Totaal geen gevoel voor hun verzekerden/Geen gevoel voor de nabestaanden.
Ik denk zelfs als de heer Mr. Wabeke de mogelijkheid had gehad hij Yarden gewoon alle natura verzekeringen had laten terug draaien.
Maar daar ligt het probleem. Men kan geen opdracht geven voor verzekerden die niet geprotesteerd hebben tegen de omzetting van natura verzekering in een sommen verzekering.
En Yarden wil alleen maar profiteren, en niets anders.Ik heb dan ook met mijn nabestaande afgesproken. als mij wat overkomt ,Geen sentiiment, maar gewoon keihard onderhandelen, al was het een auto schade.
Het klinkt misschien wat materelistich, maar tegen over een maatschappij als Yarden is er maar één mogelijkheid,. geen senteiment.
Want daar spelen zij gewoon op in, en achteraf facturen zenden zonder blikken of blozen. dus moet je l vooraf zeer goede afspraken maken . hoe jammer het in een dergelijk geval ook is, Zij gaan over lijken, en de nabestaanden moeten beslisen wat en hoe er omgegaan moet worden met een lijk.
Het is helaas niet anders, was er maar een andere mogelijkheid, maar ik wil dat zij voor alle premie die ik al betaald heb, en nog maandleijks betaal ook wat terug doen, en dan ookt/m de laaste euro cent.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door BasO »

Beste Janssen, U begrijpt helemaal hoe de zaken ervoor staan.
Echter, als Dhr. Wabeke zo duidelijk zegt dat de en-bloc clausule oneigelijk toegepast wordt en dat de verzekerden gevangen zitten in hun polis dan vraag ik mij toch af of het niet helemaal teruggedraaid kan worden.
Daarom denk ik ook dat een rechter eerder Yarden tot de orde zal roepen dan het Kifid. Het is ook voor de verzekerden met een aanghangsel nog maar de vraag hoe Yarden zich opsteld als er betaald moet worden.
Veel onzekerheid voor alle klanten van Yarden terwijl een verzekering juist zorgen moet wegnemen.
Wij hebben pas een famlielid begraven en dan zie je weer wat je altijd al weet, dat je heel goed de rekening moet nakijken want in deze branche werken mensen die er niet voor schromen om zaken in rekening te brengen die niet zijn geleverd. Het lijkt op de garagebranche waar ook bedrijven zijn die ongevraagd een filter vervangen en die reparaties in rekening brengen die niet zijn uitgevoerd.
Daarom moeten consumenten beter beschermd worden tegen verzekeraars als Yarden die de polis omzetten, net alleen met woorden veroordelen maar ook de polisomzetting terugdraaien omdat consumenten gevangen zitten in hun polis en gezamenlijk voor honderden miljoenen benadeeld worden. Dat tast het rechtsgevoel aan. En om te voorkomen dat een andere maatschappij of Yarden opnieuw deze truuk toepast.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door BasO »

Kijk maar eens op de site van Ohra dan kan je de kosten van een uitvaart berekenen. Dan zit je met een zeer eenvoudige uitvaart al zo op 6000 euro . Op de polis van Yarden staat 2300 euro wat volgens yarden "correspondeert met het destijds afgesloten vaste pakket aan diensten"
Ik kijk uit naar de volgende uitzending van TROS Radar over Yarden.
Het is te hopen dat nabestaanden zo moedig zijn om op tv hun verhaal te doen over de rekening die ze hebben gekregen terwijl ze dachten goed verzekerd te zijn.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Geplaatst op 03 Jun 2008 21:18 door BasO


--------------------------------------------------------------------------------
Kijk maar eens op de site van Ohra dan kan je de kosten van een uitvaart berekenen. Dan zit je met een zeer eenvoudige uitvaart al zo op 6000 euro . Op de polis van Yarden staat 2300 euro wat volgens yarden "correspondeert met het destijds afgesloten vaste pakket aan diensten"
Ik kijk uit naar de volgende uitzending van TROS Radar over Yarden.
Het is te hopen dat nabestaanden zo moedig zijn om op tv hun verhaal te doen over de rekening die ze hebben gekregen terwijl ze dachten goed verzekerd te zijn.
Ik heb nu eindelijk een brief van Yarden ontvangen.

Zij bieden zelfs hun excuses aan dat het zolang heeft geduurd.
Zelf schrijven zij dat ik gebruik mag blijven maken van de natura polis en de rechten zo als deze vermeld staan in mijn oude NUVA polis.
Die is gunstiger dan andere polissen.

Ik had gewoon mijn schrijven van van 5 mei 2008 op deze site gekopieerd en doorgezonden naar Yarden directie.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

AAN GEÏNTRESSEERDEN,

REKENING VOOR NABESTAANDE VAN EEN OVERLEDEN AVVL-ER
NA POLISOMZETTING VERZEKERD VOOR € 2324,65 + 60 %.

Voor U verzorgd:

Regeling/dienstverlening € 1228,00 = AVVL pakket
Overbrengen overledene 182,00 = AVVL pakket
Verzorging overledene 136,00 = AVVL pakket
Standaard kist 449,00 = AVVL pakket
Opbaring aula bij crematorium 480,00 = AVVL pakket
Condoleanceregister 22,50 = AVVL pakket
50 Rouwbrieven 160,00 = AVVL pakket
50 Postzegels á € 0,44 22,00 = AVVL pakket
Verzendset voor rouwbrieven 5,95 = AVVL pakket
Akte van overlijden 10,80 = AVVL pakket
Crematie in Achterhoek GLD € 870,00 ---------- = AVVL pakket
Crematiekosten betreft zaterdagtarief 1259,50
60 stuks koffie en cake --------- = AVVL pakket
125 stuks koffie á € 1,65
3 frisdrank á 1,65
100 broodjes á 1,50 totaal consumpties € 361,20
Uitkering polis van Yarden min - 2324,65
Ledenkorting Pakketverzekering min - 1441,28
___________

Totaal bij betalen € 551,00
========

NB. Het AVVL/YARDEN-selectpakket is ook nog voorzien van:
Rouwauto op dag van uitvaart
1 Volgauto
1 condoleancebezoek
en een aantal keuzes van asbestemmingen waaronder
verstrooiïng bij crematorium/begraafplaats, op landelijk Delhuysen,
op zee vanaf boot/vliegtuig en evt. bijzetting voor een periode van 3 jaar.
Waren laatstgenoemde punten ook afgenomen dan was bijbetaling zeker ongeveer € 1250,00 geweest !!!
Bovenstaande kosten vallen in het westen van het land nog hoger uit.
Aulakosten van ruim € 600,00 worden in rekening gebracht zo ook
op andere diensten. Een standaard uitvaartkist kost nog geen € 300,00
inkoop incl. btw. De winstmarges op uitvaartkisten liegen er niet om.
Regeling/dienstverlening € 1228,00 of nog hoger kunnen de volgende zaken betreffen:
Regelen vervoer overledene, overleggen met familie omtrent uitvaart, verzorgen drukwerk, advertenties, formaliteiten afhandelen bij Gemeente en begraafplaats/crematorium/uitvaartcentrum of kerk, overlijdensformu lieren bij arts afhandelen, regelen koffietafel, voorgaan bij uitvaart, overleg met geestelijke/voorganger, administratiekosten,km. vergoeding, telefoonkosten enz.
Zo zie maar weer, dat diegenen die bezwaar hebben gemaakt en in bezit zijn van de bewuste brief als aanhangsel de familie en toekomstige nabestaanden nu al het beste af zijn. Persoon van bovenstaande rekening had niet geproteststeerd. Nabestaande kreeg de poliswaarde € 2324,65 + 60 % ledenkorting totale waarde € 3719,44 en is dus slechter af.

Alle bovengenoemde punten zijn de ledenrechten/voorwaarden 2005 van AVVL naturaverzekering en het YARDEN select pakket.
Laatst gewijzigd door picobello op 04 sep 2008 18:10, 4 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

picobello

ik kan je berekening niet helemaal volgen.

Als ik alles bij elkaar tel, wat jij opgeeft. Ik heb alleen een schatting van 129 euro moeten maken voor de 60 koppen koffie en cake, want daar noem je geen bedrag(ik heb de plakken cake op 50 cent geschat).

Kom ik uit als je het volgende de yarden voorwaarden zou dan moet je 1550,02 betalen en niet op 551,02

Als je het op basis van de Avvl voorwaarden zou doen dan moet je 1620,70 betalen. (crematiekosten zaterdag en en de axtra koffie,frsidrank en broodjes).

Of te wel Yarden voorwaarden zijn in dit geval goedkoper dan de aavl voorwarden volgens mij.
en dat is in mijn ook laogisch omdat bij de yardenpolis niet gebruikte componeneten uitwisselbaar zijn en bij avvl niet.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Aan testcase,


Mijn bericht is een uitgevoerde Yardenrekening van een AVVLer.
Als de uitvaart volgens oude AVVL voorwaarden was uitgevoerd
en de keuzes anders was geweest bijv. eenmaal rouwbezoek, het vervoer rouwauto van rouwcentrum naar crematorium, het gebruik van 1 volgauto. het bijzetten in een columbarium voor 3 jaar, dan was de Yardenrekening als bijbetaling aanmerkelijk hoger geweest. Zie het voorbeeld.
Als je het Naturapakket AVVL goed bekijkt is dat alles niet in geld is maar in diensten. Daar valt ook in wat men niet gebruikt in andere
diensten kan omzetten.
Ik heb dit van een oudmedewerker van AVVL/YARDEN.

Testcase u hebt er de ballen verstand van.
Het zal iedereen worst zijn wat consumpties ed. kosten.
Nogmaals het hele AVVLpakket is niet in geld uit tedrukken. De AVVL
was landelijk daar uniek in. Zij die de bewuste brief in bezit hebben zijn
het allerbeste af; dus uitvoering in natura.
Laatst gewijzigd door picobello op 03 sep 2008 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

Beste mensen.

Vandaag berijkte mij het droevige bericht.
Dat Janssen in de nacht van zaterdag op zondag plotseling is overleden
Ik wens zijn vrouw en nabestaanden veel sterkte.

Vok

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Ook namens mij en echtgenote wil ik mevrouw Janssen en verdere
familie condoleren met het grote verlies van haar man.
Ik wens haar en eventuele kinderen veel sterkte en kracht toe
in de komende dagen en langere periode.

A. tolboom
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 jul 2004 12:47

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Tragisch, familie gecondoleerd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Ook mij bereikte het verschrikkelijke bericht dat de heer janssen is overleden een heel markant en fijn mens waar ik verschrikkelijk veel aan gehad heb op het forum en ook prive bleef hij bezorgd en actief
en hielp waar hij helpen kon.

Ik wens zijn vrouw en kinderen en verder familie heel veel sterkte om dit verlies te dragen.

Hij zal in ieder geval in mijn gedachten voort leven als een erg sociaal en bevlogen man mogen hij ruste in vrede

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

Beste mensen,

Op zondag 5 oktober 2008 is er bij de vestigingen van Yarden
Open Huis met als thema uitvaartwensendag.
Nou een mooie manier hen duidelijk te maken dat ze zich lelijk
vergist hebben in de polisomzetting van natura naar een sommenverzekering.
Vele duizenden verzekerden hebben geproteststeerd tegen die omzetting. En met succes. Via K.I.F.D. , trosradaruitzending van 17 september 2007 en de reacties op dit forum hebben ertoe bijgedragen dat YARDEN het advies van dhr. Wabeke de ombudsman van K.I.F.D. heeft opgevolgd.
En nog steeds kan men volgens mij tegen die omzetting proteststeren.
Consulenten van de Vereniging Yarden, de verzekeringsadviseurs en de
uitvaartverzorgers(sters) spreken elkaar tegen ten opzichte van de gewijzigde polis naar het verzekerde bedrag van € 2324,65 + 60 % = € 3719,44 wat zo wie zo in het nadeel is van de nabestaande(n).

FlyingDutchman
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 sep 2007 20:59

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door FlyingDutchman »

EINDELIJK EEN DOORBRAAK IN DE AFFAIRE “YARDEN”:

Na ontvangst van de beruchte brief van Yarden gedateerd 12 september 2007 schreef ik gedateerd 14 september 2007 aangetekend aan Yarden. Een kopie van dat schrijven publiceerde ik op dit forum op pagina 142. Omdat er geen enkele reactie van Yarden kwam, klaagde ik gedateerd 9 oktober 2007 officieel bij de Financiële Ombudsman van het KiFiD. Deze klacht publiceerde ik eveneens op dit forum, nu op pagina 155.

Inderdaad werd vervolgens mijn klacht tegen Yarden door de Ombudsman in behandeling genomen. Er volgde een langdurige (en soms een beetje vervelende) correspondentie met de Ombudsman. Uiteindelijk bleek de Ombudsman absoluut te weigeren om een officiële mening over het geschil te geven en constateerde hij in zijn schrijven van 5 juni 2008 slechts dat verdere bemiddeling van de Ombudsman tussen Yarden en mij niet meer mogelijk was.

In genoemd schrijven van de Ombudsman van 5 juni 2008 stond echter wel de zinsnede: “Dit is een oordeel als bedoeld in artikel 7 van het Reglement Ombudsman Financiële Dienstverlening”, wat betekende dat ik mij nu eindelijk officieel kon wenden tot de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening. In tegenstelling tot die Ombudsman Financiële Dienstverlening, kan de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening een bindende uitspraak doen waaraan Yarden definitief gebonden is (en geen vrijblijvend advies zoals de Ombudsman verstrekt). Op 27 juni 2008 heb ik vervolgens deze zaak voorgelegd aan de Geschillencommissie die inderdaad de zaak aannam.

Grappig was dat Yarden kennelijk flink zenuwachtig werd van mijn hardnekkigheid. Geheel onverwachts kwam er namelijk een officieel polisaanhangsel van Yarden (terwijl Yarden tot dat moment stelselmatig weigerde een polisaanhangsel te verstrekken want de beruchte brief van 12 september 2007 zou volgens Yarden absoluut voldoende zijn) met de tekst:

Aanhangsel bij polisnummer ………..
Verzekerde ……….

Bovengenoemde polis geeft bij overlijden van de verzekerde recht op een door Yarden uitgevoerde uitvaart conform de, bij verzekerde in bezit zijnde, voorwaarden van de voormalige polis AVVL. Deze voorwaarden dienen bij het regelen van de uitvaart aan Yarden overlegd te worden.

Tot dat moment had Yarden steeds aan mij geschreven dat de oude AVVL voorwaarden nietig waren, en dat alleen de nieuwe Yarden voorwaarden (en bijbehorende lijst van natura verstrekkingen) zouden gelden. Dit polisaanhangsel was al een grandioze overwinning op Yarden, doch het gaat nog verder. Bij de Geschillencommissie (dossier nummer L80037) diende Yarden vervolgens een verweerschrift in en Yarden specificeert daarin met betrekking tot de tekst in het Yarden polisaanhangsel wat wij van Yarden ontvingen(citaat):

Deze tekst kan niet anders worden begrepen, dan dat die AVVL-polisvoorwaarden (met de daaruit voortvloeiende verstrekkingen) op de verzekering zullen worden toegepast, ongeacht het jaar van uitgifte, die bij het regelen van de uitvaart aan Yarden ter hand worden gesteld. Met andere woorden: indien de nabestaanden van één van de verzekerden bij het regelen van de uitvaart van de betrokken verzekerde de AVVL-polisvoorwaarden van 1993 overleggen, zullen die voorwaarden (met de daaruit voortvloeiende verstrekkingen) worden toegepast.

Dat is nogal wat! Yarden verklaart nu àlle oude AVVL polissen te zullen accepteren en volledig (kosteloos) àlle daarbij behorende lijsten van te verstrekken diensten uit te voeren, van welk jaar de AVVL polis ook mag stammen. Duidelijk is dat Yarden wel héél erg nerveus geworden is inmiddels, want dat alles was nou net wat Yarden te vuur en te zwaard bestreed en ontkende.

Ondanks dat in feite de procedure tegen Yarden daarmede gewonnen is, blijf ik toch nog eisen dat Yarden veroordeeld wordt tot afgifte van nieuwe natura polissen met daarbij de lijst van natura verstrekkingen zoals vastgelegd in de AVVL polisvoorwaarden gedateerd Diemen 1993. Wanneer dat vonnis er ligt kan iedereen (ook wanneer men zijn “oude” AVVL polis en lijst van verstrekkingen kwijt geraakt mocht zijn) een beroep op die AVVL lijst van verstrekkingen doen want deze lijst van verstrekkingen staat dan immers in die nieuwe Yarden natura uitvaartverzekering.

KEN JE IEMAND DIE AL EEN TIJDJE NIET MEER OP DIT TROS FORUM WAS, PROBEER IEDEREEN OVER DIT ALLES TE INFORMEREN. HEB JE EEN ADVOCAAT OF RECHTSBIJSTANDVERZEKERAAR DIE AL GESTOPT WAS MET DE AFFAIRE YARDEN, VERLANG VAN HEM DAT HIJ WEER AAN HET WERK GAAT.

joboon
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2008 18:48

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door joboon »

Mijn ouders hebben in 2000 bij AVVL hun begrafenis/crematie afgekocht en hebben in 2007 bezwaar gemaakt tegen de verandering.

Mijn vader is in april overleden, om de begrafenis te regelen stuurde Yarden ons de CVU.
Na 3 maanden ontvingen wij een rekening van bijna 700 euro,
deze hebben wij gewoon betaald, van de meeste kosten wisten we
wel af, zoals meer kaarten enzo.
Maar na nog eens 3 maanden een half jaar na de begrafenis dus kregen we weer een rekening van bijna 700 euro.
Als omschrijving stond erop nagekomen kosten aula en consumpties,
we schokken ons rot.
Aan het bellen gegaan, wordt je eerst van het kastje naar de muur gestuurd tussen cvu en yarden, uit eindelijk moest ik het bespreken
met de meneer die de begrafenis had geregeld.

Het blijkt dus zo te zijn dat omdat de aula waar wij gebruik van hebben gemaakt niet van cvu / yarden is, wij de kosten daarvan zelf moeten betalen.
In de voorwaarde van AVVl uit 2000 staat niks vermeld over dat je
een ruimte van hun moet gebruiken.

Weet iemand of dat toen / nu ook zo was / is?

En het gaat ons er ook nog om dat de begrafenisondernemer die
bij ons is geweest, hierover ook niks heeft gezegd, wij vinden dat
hij ons er op attent had moeten maken, dat als je die aula gebruikt
daar kosten aan zijn verbonden.
Ik heb nu gevraagd of ze ons wat te gemoed willen komen in de kosten,
een nieuwe berekening willen maken, als we wel gebruik hadden gemaakt van hun aula, blijkbaar moet je dan ook nog wat bijbetalen.
En de consumpties waren ons ook allemaal aangerekend,
en die waren ook veel hoger als het had opgegeven, er kwam namelijk ook nog 120 euro bij voor bediening en dat moet je blijkbaar ook zelf
betalen (ook in een ruimte die wel van yarden is?!?), dat is ook
wel iets wat ze je van te voren mogen zeggen.

Afgelopen vrijdag nog een telefoongesprek gehad, met meneer,
hij kwam toen met een voorstel wat erop neer kwam dat van
de 500 euro aan aula kosten ongeveer 90 euro vanaf ging
en van de 200 euro consumpties 80 euro.
We moesten er het weekend maar over nadenken.

Vandaag heeft hij me weer opgebeld en nu, na overleg wat hij
met zijn directie heeft gehad, krijgen we alleen de 80 euro nog maar.

Wat ik zo erg vind is, dat er gewoon totaal geen rekening met je gevoelens wordt gehouden, ze begrijpen niet wat ze je aandoen
of dat je al niet verdriet genoeg hebt, wat moet je hier nu mee.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Henk25 »

Beste Joboon,
Wat vervelend dat Yarden U zo behandelt!
Aangezien er bezwaar was gemaakt tegen de poliswijziging en Yarden zelf heeft doorverwezen lijkt het mij dat ze daar geen extra kosten voor in rekening kunnen brengen. Na betaling nog een rekening sturen is van de zotte en is alleen een teken dat het daar een amateuristische boel is.

U kunt 3 dingen doen:

contact opnenemen met Radar:

radar(at)tros.nl

en

TROS Radar
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

Vergeet niet het telefoonnummer te vermelden waarop u overdag te bereiken!

U kunt ook bellen met de Radarlijn: 0800-1343. De Radarlijn is een meldpunt voor consumentenklachten. De Radarlijn is tijdens het seizoen geopend op maandag van 19.30 tot 22.00 uur.

2. Naar een rechtswinkel stappen.

3. http://www.klachteninstituutuitvaartwezen.nl/index.html

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het blijkt dat respondent testcase nog steeds aktief is binnen dit draadje. Testcase is naar mijn mening een webrep/mol die op de loonlijst staat van Yarden.

Maxiem. 8)

Gesloten