LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Ik heb van een verzekeringsman gehoord, dat als je een polis wijziging weigert en in dit geval zoals geopperd wordt, terugstuurt, je verzekeing weleens stopgezet kan worden.Dus pas op ik weet natuurlijk niet of dit ook echt mag.De aangetekende brief of zelfs een gewoon verstuurde brief zou al voldoende moeten zijn.
Ik heb van Yarden op mijn tweede aangetekende brief een gelijk luidend antwoord gehad, als eerder omschreven, we gaan een intern onderzoek doen.etc.
Ik heb een polis voorwaarden van Yarden over 2006(datum november 2005), maar zoals ik het las gold dit niet voor mijn natura verzekering , er stonden summier wat algemene voorwaarden in, maar beslist niet het recht om iets eenzijdig te kunnen veranderen en ging slechts tot artiekel 9,3.Verder heb ik alleen de orgfinele AVVL polis(voorwaarden)
Ik ben de vrijdag wel langs Yarden geweest er stonden een paar mensen en een camera groep, slimme Hendrik voor mij een eitje, een paar minuten voor mij fietsen en er werd ook op het forum vermeld, dat Yarden toch open zou zijn, dus ik heb gedacht, je weet maar nooit.
Probeer nu wel naar EDE te komen en hoop dat daar wel iets gaat gebeuren.
Wat mijn eigen polis betreft, ik heb van Yarden nog helemaal niets ontvangen, maar wel zijn de polissen van mijn kinderen die ondergebracht waren op mijn gegevens, afgesplits naar individuele(incl de wijziging).
Ook hiertegen heb ik namens hun als gemachtigde geprotesteerd/afsluiter en inlegger, echter zoals gebruikelijk hierop van Yarden geen reactie.
Van de Ombudsman verzekeringen heb ik ook nog niets gehoord, zelfs geen ontvangst bevestiging, ook niet van de Stichting Keurmerk Uitvaartzorg, die hebben Yarden nota bene een keurmerk 2007 bezorgd.
Het zal wel net als bij Dexia een langdurige kwestie worden, moet er nog wel achter zien te komen of zolang de oude voorwaarden dan gehandhaafd moeten worden, tot er een uitspraak is.Dus als iemand hierop iets weet, vermeldt het hier dan....

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Beste Ayla.

Een klacht opstellen Klachten Instituut Verzekeringen.
Postbus 93560, 2509 AN Den Haag.

Klacht uitvaartverzekering Yarden

Mijnheer/ Mevrouw.
Bijgaand treft u aan: x aantal kopiieen die betrekking hebben op onze uitvaartverzkering Bij Yarden verzekerings maatschappij.
De inhoud spreekt voor zich zelf:
Dan kunt u nog even vermelden welke stappen u nog heeft ondernomen.
Vraag:
Graag verneem ik van u of Yarden gerechtigd is om zonder wederzijds overleg de polis te wijzigen van een nataura verzekering in een sommen verzekering, Die uiteraard lang niet alle kosten dekt die bij een eventuele uitvaart nodig zijn.

De natura polis is immers ook in overleg met verzekerde en verzekeraar afgesloten.

Wilt u deze klacht in behandeling nemen, Graag wil ik over dit onderwerp een antwoord van een onafhankele instelling.
Zo als uw instelling bekend staat.


Met vriendelijke groeten en de meeste hoogachting.

Dus kort en bondig. veel succes.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

...............
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Ook ik heb van Yarden de standaardbrief ontvangen, dat ze m'n klacht hebben ontvangen, en naar aanleiding daarvan een intern onderzoek zijn gestart.Lijkt me sterk dat ze precies naar aanleiding van mijn klacht dat onderzoek zijn begonnen, volgens mij zijn de 2 weken die ze maximaal zeggen nodig te hebben allang verstreken, want de klachten lopen toch al even. Ook vraag ik mij af, afgezien van de eenzijdige polis wijziging, of ze dat zomaar met terugwerkende kracht kunnen doen. De gewijzigde polis is 1 april ingegaan, maar dat is mij pas half mei medegedeeld, en voor velen nog veel later! Dat zijn toch gewoon oplichters-praktijken? :evil:

jaarco
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jaarco »

Beste lotgenoten,

Er heerst enige "radiostilte'' op het forum. Dezelfde stilte als Yarden met zijn radiocommercials houdt. Deze commercials worden al enige tijd niet meer uit gezonden. De stilte wordt door Yarden veroorzaakt, omdat zij alle lopende zaken en scherpe vragen draineren. Antwoorden en onderzoeken worden op de lange baan geschoven.
Volgens mij is het stilte voor de storm, die ongetwijfeld los gaat barsten als Yarden met definitieve antwoorden gaat komen, die afbreuk doen aan de rechten van leden met een dienstenpakket. De nieuwe jaarcijfers tonen aan, dat er qua financien geen enkele noodzaak is om vroegere afspraken te niet te doen in hun voordeel.
De vele klachten bij de Kifid baart hun veel zorgen. Ook de ontwikkelingen bij de advocaat uit Leeuwarden, die al vele steekhoudende rechtsgronden heeft aangevoerd om hun poliswijzigingen aan te vechten / onrechtmatig te oordelen. Dit brengt Yarden nog meer in woelige wateren.
Daarom spoor ik iedereen aan strijdlustig te blijven voor de goede zaak. Kom op de jaarvergadering van de ledenraad op 9 juni 2007 te Ede. Zet je in voor onze eerlijke rechten.

Groetjes jaarco
Laatst gewijzigd door jaarco op 28 mei 2007 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door andreassen »

Jaarco:

Heb je ook een tijdstip en een adres voor de ledenvergadering?

jaarco
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jaarco »

Beste andreassen,

De jaarvergadering van de ledenraad wordt gehouden op zaterdag 9 juni 2007 in het Crematorium Slingerbos, Slingerboslaan 15, te Ede.
Aanvang 8.45 uur (verzamelen en koffie drinken verwacht ik).
Vergadering 10.30 uur.
Lunch 13.30 uur.
Tot daar!!

Groetjes jaarco

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

De advocaat van Beilen uit Leeuwarden gaat voor 95,20 (incl.btw)
alléén
de polis bestuderen en Yarden BUITENgerechtelijk sommeren om de poliswijziging ongedaan te maken, zonodig zal er een klacht worden ingediend bij hetKifid.
mvg

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

.........
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Yarden is schijnbaar bezig om ons in de maling te nemen.
Want ik heb ook een schrijven ontvangen, op mijn klacht en het zelfde antwoordt wat ik hier meer lees, binnen twee weken hopen wij na intern onderzoek nadere informatie te verstrekken.
Bij mij zijn die twee weken inmiddesl ook al verstreken, maar nog niets van Yarden gehoord.
KIFID schrijft ongeveer 10 weken nodig te hebben om voledige informatie te verstrekken.
Maar Yarden weet intern natuurlijk allang wat zij ons gaan schrijven.

noordkaper04
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2007 18:38

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door noordkaper04 »

Goedendag,
Blijkbaar heb ik ontzettend veel gemist (mogelijk door de toestanden met gehandicapte echtgenote) maar pas sinds hun brief van 21 april zie ik in dat de boel wordt opgelicht. Bij mij gaat het om 4 polissen wqarvan 2 voor de kinderen ooit bij AVVL afgekochte. Morgen stap ik op de motor om dat kantoor eens met een bezoek te vereren want er wordt niet gereageerd op e-mails en telefoneren. Dat zie je wel meer in een programma als "Opgelicht". :evil: Ergens las ik dat iemand zijn geld heeft teruggehad. Kan die ons daar eens over informeren?
Groeten.
Jan.

noordkaper04
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2007 18:38

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door noordkaper04 »

Nog even reagerend op jojonij van 23 mei. Ik heb al mijn archieven doorgespit en de Yardenbrief van 21 april j.l. is de eerste die spreekt over de verandering naar een kapitaalverzekering. Ik dacht al dat ik iets of alles had gemist. Neemt niet weg dat ik morgen bij ze op de stoep sta en 9 juni aanwezig zal zijn.

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Radar probeert dit forum om zeep te helpen door geen beicht mee te sturen, dat er nieuwe reakties zijn. Heb al 2 weken niets meer gehoord.

N.a.v. Hendrik 12 zijn mail van 21 mei, het mailadres wat hij meestuurde eens bekeken en wat blijkt!!!
Yarden heeft een aktie lopen voor nieuwe verzekerden met gratis Senseo koffiezetters, i pod's, etc.
Dus via onze ruggen worden die akties gevoerd (Moet toch ergens van betaald worden)

Die 2 weken die ik moest wachten op hun antwoord zijn al lang voorbij, dus ik ga naar mijn rechtsbijstandverzekering.

Diezelfde brief die ik een maand geleden ontving, sturen ze iedereen toe, ook nu nog. Ze proberen ons hiermee zoet te houden totdat alle beroepstermijnen verstreken zijn.

Ga naar je rechtsbijstandverzekering of naar die advocaat of schakel Kifid in. Verwacht niets meer vanYarden, die doen niets!!!!!
Die wachten alleen maar af tot er niet meer gereageerd wordt en dan hebben zij gewonnen.

Wel moet je altijd eerst Yarden schrijven dat je niet accoord gaat en binnen 2 weken antwoord eisen, dan krijg je hun standaardbrief dat ze het onderzoeken en met 2 weken zullen reageren, wat ze vervolgens niet doen. Ga dan naar Kifid of die advocaat als je geen rechtsbijstandverzekering hebt.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

.................
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Radar is in deze zaak zeker niet onbevooroordeeld.

De ene keer krijg ik wel bericht van een reactie, maar ook vaak helemaal niet.
Kijk dan even en zie dan vaak dat er wel reacties geweest zijn.
Ook verbaas ik mij er nog steeds over dat er geen enkele instelling serieus ingaat op de onwettige zaak Yarden.

Radar niet, kassa niet, consumentenorganisatie niet.
Ik weet niet wat hier achter steekt, maar vind deze gehele zaak behoorlijk stinken.
Mijn hoop is nu gevestigd op KIFID, de enige onafhankelijke instelling met voldoende verzekeringskennis in huis.

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

Zojuist even gekeken hoelang het is geleden dat mij een antwoord door Yarden werd beloofd binnen 14 dagen,
het is nu 16 dagen geleden en heb mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld,
zij hadden al meerdere klachten binnengekregen en ik moet nu kopiën gaan opsturen en heb ook al een dossiernummer.
mvg.

tonhesselman
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door tonhesselman »

Geachte medegedupeerden,

Op 1 juni ga ik met vakantie. Alle gedupeerden die op mijn emailadres een bericht hebben achtergelaten krijgen morgen 31 mei een email toegestuurd. Per 1 juni stop ik dan met het verwerken van de emails naar aanleiding van de Yarden kwestie. Ik kan alvast melden dat ik deze kwestie bij DAS rechtsbijstand heb ondergebracht. Bij DAS hebben zich reeds vele gedupeerden gemeld. Ook de heer mr. van Beilen uit Leeuwarden heeft veel aanmeldingen ontvangen. Ik zal bij mijn email de correspondentie meesturen. Jammer dat Tros Radar niet verder op de zaak ingaat en zich door Yarden met een kluitje in het riet laat sturen. Spijtig voor vooral alle bejaarden die denken een goede uitvaartverzekering afgesloten te hebben. De nabestaanden zullen met extra kosten worden opgezadeld.

Veel succes met het halen van uw recht met betrekking tot de schandalige omzetting door Yarden.

hendrik12
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2007 17:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hendrik12 »

Alle berichten dat Yarden geen reclame meer maakt is nu uit de wereld.
Yarden maakt wel degelijk reclame.
koop de telegraaf morgen maar (31-05-07) en zie hier een prachtige advertentie.

mvrgr.,
Hendrik12

jaarco
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jaarco »

Beste lotgenoten,

Inderdaad een pagina grote advertentie in de Telegraaf.

Yarden
Voor een passende polis en een persoonlijke uitvaart.


De passende polissen worden eenzijdig door Yarden terzijde geschoven als het hun financieel niet meer goed uitkomt!!!!! Dit had er bij moeten staan gezien de praktijk. :evil:

Groetjes jaarco

Gesloten