LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sakespakman
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2007 23:55

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door sakespakman »

Lees ik dat Yarden ook nog ledenkorting geeft. Prachtig natuurlijk. Alleen: de diensten die Yarden biedt, hun kisten enz. behoren zeker niet tot de goedkoopsten. Wat heb je nu aan korting als de catalogus prijs erg hoog is. Dan kun je goedkoper naar een ander. In tijden van rouw en verdriet doe je dit niet zo snel, je hebt ook geen tijd om dan alles uit te zoeken. Het lijkt mij een goed idee om de journalistiek eens een reportage over Yarden/Amerika te laten maken. Lieve mensen er staat je nog meer te wachten bij Yarden.

krasseknar
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2005 19:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door krasseknar »

Ik zou iedereen willen adviseren in te loggen op veel gestelde vragen.
het webadres is http://yarden.nl/Veelgestelde-vragen.ht ... 7&pagenr=2

marlike
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2007 23:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door marlike »

Ik heb na veel een richtingsverkeer correspondentie met Yarden ( dus nergens antwoord op--ook telefonisch contact met NIET DESKUNDIG personeel leverde niets op. Teneinde raad mijn rechtbijstand verzekering( Achmea ) ingeschakeld. Alle papperassen opgestuurd. Wat krijg ik vandaag voor antwoord:

" Verzekeraars hebben de mogelijkhied hun polisvoorwaarden een zijdig te wijzigen. Er is bepaald dat er niet van verzekeraars verwacht kan worden dat er met elke verzekerde persoonl;ijk rekening gehouden kan worden. Deze bepaling is tevens opgenomen in artikel 13 lid 2 van de Algemene Voorwaarden van Yarden.
......................................
In dit verband verwijs ik naar de AV behorende bij de rechtbijstandsverzekering voor Particulieren PRB-2006 van Central Beheer Achmea. In artikle 3.1 van de AV staat dat slecht rechtbijstand wordt verlend, indien er redelijke kans van slagen is.. Zolas hierboven besproken, zijn er gelet op de beschikbare informatie, onvoldoende jyridische gronden aanwezig om uw vordering te verhalen op de tegenpartij"

Met andere woorden er kan eenzijdig een contract worden gewijzigd en de directuer van Yarden is dus de lachende derde.
Ik ben zeker van plan mij aan te melden bij de groep gedupeerde klanten van Yarden.
Hopenlijk gaat Radar en de Consumentenbond voor ons de kooltjes uit het vuur halen

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Yarden schrijft in hun memorandum dat zij overeenkomstig art. 12 eenzijdig de verzekering mogen wijzigen.
Dit is volgens mij in strijdt met de assurantiewetgeving.
Ook staat er bij ons op de polis toen nog NUVA.
Op deze polis zijn de NUVA algemene voorwaarden natura Uirvaart verzekering AV 1998 en de specifieke Voorwaarden Naturapakket polis SV. NP 1998 van toepassing.

Ik heb geen enkel bewijs in mijn bezit waarin staat dat deze voorwaarden bij overname zijn vervallen.

j.verhoek
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mei 2007 16:55

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door j.verhoek »

Ik schrok heel erg van de berichten hier over Yarden.
Ik ben al meer dan 25 jaar met mijn gezin (4 personen) via de AVVL lid van nu Yarden.
Ik zelf betaal al meer dan 10 jaar geen premie meer, omdat ik al de toen geledende max aantal jaren betaald had.
Ik moet bekennen dat ik nog geen enkel bericht van Yarden ontvangen heb, over welke polisverandering dan ook.
Maar als voorzorg heb ik Yarden wel vast een email gestuurd dat ik niet gediend ben van welke polis verandering dan ook.

Bij deze een copy van deze mail.

"Ik heb ooit een verzekering afgesloten voor mij en mijn gezin, bij de toenmalige AVVL.
Ik wil nu van u weten of de uitkering in natura de ik via de AVVL heb verzekerd en die door u bedrijf is overgenomen, nu nog in zijn totaliteit van kracht is.
Dus dat de totale crematie met alle kosten, vastgesteld door de AVVL worden vergoed. (zonder vermelding van enig totaal bedrag)
Is dit niet meer het geval, dan protesteer ik met kracht tegen deze onrechtmatige polis verandering.
Ik heb trouwens nooit en te nimmer enig bericht gehad van welke polisverandering dan ook.
Als toch blijkt dat deze veranderingen eenzijdig door u zijn ingevoerd en ingesteld dan stel ik u bij deze aansprakelijk voor door mij te maken kosten nu en in de toekomst."

PS. al met al vind ik het een zeer morbide zaak, om nog rijker te willen worden over lijken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

kneh
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:58

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door kneh »

Yarden heeft meerdere keren de polisvoorwaarden gewijzigd:
november 2004 en ook weer in november 2005. Ze doen eigenlijks niets anders dan steeds HUN voordeel vergroten ten koste van de klanten. Hun netto rendement neemt jaarlijks toe.....

nb. zie ook de discussie bij:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=47579

Simon Snel
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2005 13:38

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Simon Snel »

Het omzetten van een dienstenpolis naar een waardepolis valt altijd onvoordelig uit. Binnekort wordt u dan ook benaderd de waarde van de pokis aanmerkelijk te verhogen, uiteraard ook tegen een aanmerkelijke premieverhoging.
Yarden is een van de duurste uitvaartverzekeringen.
Een goed alternatief is de dienstenpolis van DELA. Een goed pakket, met ook nog een bedrag voor bijzonderheden en dat tegen een alleszins aantrekkelijke premie, zelfs voor ouderen.

cjdippel
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 18:27

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door cjdippel »

Ik ben ook boos over de eenzijdige poliswijziging van Yarden. Het bedrag waarvoor nu een uitvaart gekocht moet worden is bij lange na niet voldoende. Bij telefonische navraag werd mij dit in overduidelijke woorden meegedeeld. Op advies van de telefonist, moest ik op yarden.nl kijken wat een uitvaart kost en mijn adviseur bellen. De adviseur van destijds werkt er inmiddels niet meer (is hij overleden? zo ja dan hoop ik dat hij nog onder de oude polisvoorwaarden viel). Uit de rekenmodule op internet kwam ook naar voren dat een uitvaart veel meer kost, dan het verzekerd bedrag. Tot de (eenzijdige) poliswijziging, was de volledig uitvaart in natura verzekerd. Ik overweeg om een andere verzekeraar te kiezen.

sakespakman
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2007 23:55

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door sakespakman »

Gekeken op de site van Yarden. Als ik premie zou moeten betalen tot mijn 85e levensjaar dan ben ik €8454,40 kwijt voor een verzekering van € 7500,-- 40 jaar € 211,36 betalen! Yarden gaat hiermee beleggen en verdienen en als ze de polis nu eens niet eenzijdig gaan veranderen dan krijgen mijn nabestaanden €7500,-- in het jaar 2047. Ik denk dat je voor dat bedrag in dat jaar nog geen konijn kunt begraven! Waarom zou ik premie betalen aan Yarden, ik kan het beter zelf gaan sparen, dan haal ik een hoger rendement.

gerardslagter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2007 19:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door gerardslagter »

Per 1 januari zijn mijn vrouw en kinderen opeens uit de verzekering gegooid door Yarden. Ik heb ongeveer 50 klachten mails gestuurd. Never wat gehoord. Dat 0800 nummer gebeld en steeds kwamen beloften dat het goed kwam. Zelfs leidingevenden zeiden dat ze morgen contact op zouden nemen. Nou nee dus. Pas toen ik ten einde raad een open sollicitatie indiende als grafdelver is er iets gaan gebeuren. Plotseling was er wel iemand: maar ach resultaat tot nu toe
- foute afmelding.
- drie foute brieven
- zes foute polissen
- een grote partij aan foute acceptgirooos
En tot nu toe een toezegging van een vituele dame die zegt dat het goed komt. LIjst met liegende contacten is beschikbaar
Intussen zijn wij over naar een ander en zullen NEVER NOOIT MEER IETS WILLEN MET YARDEN. Groetjes Gerard

m.richters
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 18:55

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door m.richters »

Ook wij hebben een nieuwe polis van Yarden gekregen,
en wij vinden het schandalig dat dit zo maar kan.
Wij waren eerst bij Nuva en daar werd overal voor gezorgt.
Wij hebben toen wij 20 jaar waren al een uitvaartverzekering afgesloten.
Wij betalen al 45 jaar daarvoor.
Het verzekerde bedrag wat je nu maar krijgt is 1.518,70.
Wij zullen volgendeweek een brief sturen naar Yarden.
Een andere mogelijkheid is als er heel veel mensen dit ook hebben een rechtzaak aanspannen,dat dit zomaar kan.
marie

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2007 20:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ook wij hebben een uitvaartverzekering bij Yarden.
Schandalig, dat dit na 30jaar trouw betalen ongevraagd veranderd kan worden.

gerardslagter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2007 19:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door gerardslagter »

Heb ik die yardens nog even gebeld over mijn gigantische aantal klachten. Zegt Sacha de vries dat het wel wat lastig is tijdens dodenherdenking om te bellen. Ze nemen wel zelf de telefoon op.
Het komt nog steeds goed met min polis alleen of het in 2007 nog lukt, ai dat is lastig. Ze sturen trouwens nog steed foute troep ondanks de toezegging van het regionaal hoofd, ene de Groot, die het ook fout deed. Ai mama mia, het komt nooit goed met die oplichters.

omatineke
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2007 19:55

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door omatineke »

Ook ik heb gereageerd op mijn nieuwe polis bij yarden,maar nog geen enkele reactie gehad.
Ik ben op een leeftijd dat ik geen andere verzekering meer kan nemen.
Want dat wordt onbetaalbaar.
Dus voel ook ik mij gepakt door yarden

zwingli
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 20:54

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door zwingli »

ook ik heb een nieuwe polis van Yarden gekregen. Daar zijn ook de polisvoorwaarden zomaar veranderd. Na gebeld te hebben een antal keer krijg je iemand aan e lijn die zegt dat dit zomaar kan terwijl ik voor mijn vrouw en tweeling een koopsompolis had afgesloten met de zekerheid dat alles vergoed zou worden bij een eventuele crematie. Daar komt nog bij dat mijn ene zoon nu ineens niet meer bestaat bij yarden want ze hebben van de polissen van mijn tweeling er maar eentje van gemaakt om het makkelijker te maken. Ik zou een nieuwe polis krijgen maar tot op heden en dat is nu wel meer dan een maand geleden niks ontvangen. Dus mijn ene zoon bestaat niet meer voor yarden. Ook ik zelf heb een polis bij yarden en daar was ik bijna klaar mee met de maandelijkse termijnen en zou dan ook andere polisvoorwaarden krijgen zeiden ze maar tot op heden niets ontvangen

bouke123
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2007 21:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door bouke123 »

Ook wij hebben drie uitvaartverzekeringen lopen.
Mijn man heeft een naturapakket en betaald hier jaarlijks voor.
Ikzelf heb ook een natura-pakket welke mijn ouders in 1974 volledig afbetaald hadden. Ik betaal dus alleen nog de jaarlijkse administratie kosten.
Voor mijn zoontje heb ik in 2003 een natura koopsom polis afgesloten.
Van vele verzekeringen krijg je vaak een nieuwe polis, ik lees deze dan ook niet altijd nauwkeurig door en heb dat nu dus ook niet gedaan.
Ook hier staat in vermeld een bedrag van 2.304,78 (zoontje)
Man heeft er twee één van 1.918,57 en één van 2.142,32.
Van mijzelf kan ik geen polis vinden met een bedrag.
Ook ik dacht dat we dit allemaal goed geregeld hadden.
Maar de polissen die we hebben ontvangen zijn van begin maart dus wij zullen wel weer niet tijdig genoeg zijn om nog in bezwaar te gaan.

Arpie49
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:15

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Arpie49 »

Ook ik heb een oude AVVL-verzekering, al 25 jaar volgestort. December 2005 ontving ik een brief en een blad Bijzondere Voorwaarden, waarop stond dat die een aanvulling waren op de algemene voorwaarden. Achterop de brief stond dat ik een Natura-verzekering Zekerpremie had, Premie 0,00, Verzekerd bedrag zie toelichting. Bij de toelichting stond “Indien er bij Verzekerd bedrag ‘zie toelichting’ staat, bent u verzekerd voor een dienstenpakket. Het verzekerd bedrag wordt niet genoemd.
Ik herinner mij dat toentertijd ook al enige commotie ontstond. Ik heb toen met Yarden gebeld, mijn gegevens werden opgezocht en mij werd verzekerd dat er absoluut voor mij niets veranderde. Gerustgesteld heb ik de boel terzijde gelegd.
Nu lees ik hier ineens toch weer verontrustende dingen. Ik had de uitzending van Radar gemist, en heb ook nog geen brief van Yarden ontvangen tot nu toe.
Ik heb inmiddels hier wel alles doorgelezen en heb naar aanleiding daarvan ook eens gekeken op de site van Yarden, bij de vragen en antwoorden. En wat lees ik daar bij twee achtereenvolgende vragen?

Wat verandert er nu eigenlijk?
Het belangrijkste voor u om te weten is dat uw nieuwe verzekering geen nadelen oplevert: na de omzetting kunt u met de polis hetzelfde afnemen als voorheen. Er is geen enkele achteruitgang ten opzichte van de situatie vóór de omzetting. Uw oude rechten blijven gehandhaafd en uw verzekering is nog steeds een natura verzekering. We keren geen geld uit; we vergoeden de benodigde diensten. U hoeft geen andere diensten af te nemen dan u destijds afgesproken heeft. Maar mochten uw wensen in de loop van de komende jaren veranderen dan is dit mogelijk binnen de huidige verzekering. De verzekeringen uit het verleden waren gebaseerd op een naturapakket met een aantal vaste diensten. De afgelopen jaren hebben wij gemerkt dat zo’n standaardpakket vaak niet overeenkwam met de wensen van onze klanten. Er kwamen steeds meer klachten binnen over de starheid van de oude pakketten. Steeds meer klanten willen hun eigen unieke invulling geven aan hun uitvaart en wensen meer keuzevrijheid in diensten. Die wensen pasten vaak niet binnen het afgesproken pakket en in de praktijk leidde dit bijna altijd tot een extra rekening, ondanks dat andere vastgelegde diensten binnen het pakket niet afgenomen werden.

Wat is het verschil tussen mijn oude verzekering en deze polis?
Het grootste verschil is, dat op uw polis niet meer het pakket diensten is aangegeven, maar het bedrag waarvoor u uw eigen diensten kunt kiezen. Een volledige eigen invulling precies zoals het past bij de belofte waar Yarden voor staat: ‘Iedere uitvaart uniek’. De uitvaartcalculator op onze website kan u een idee geven over de kosten van een door u gewenste uitvaart; houdt u er echter wel rekening mee dat de keuzemogelijkheden die u daar heeft niet altijd overeenkomen met de vaste diensten die in uw pakket zaten. Een één op één vergelijking is daarom niet altijd mogelijk. Wilt u toch meer helderheid, maakt u dan een afspraak met één van onze adviseurs. Dit kan via het Yarden Contactcentrum 0800-1292.

Ik begrijp daaruit dat ik dan wel geen andere diensten hoef af te nemen dan ooit afgesproken (en die ook in mijn polis staan), maar dat ik sommige van die diensten niet meer geleverd kan krijgen…….
Net alsof je een abonnement hebt bij tafeltje-dek-je voor warme maaltijden. Daar wijzigt niets in, die krijg je nog steeds, alleen kan je helaas niet meer kiezen voor de aardappelen en groente. Alleen nog voor ganzenlever en kaviaar. En die is natuurlijk helaas wat kostbaarder.

Dus de beginzin van punt 2 ”na de omzetting kunt u met de polis hetzelfde afnemen als voorheen” schijnt dus niet echt te kloppen……

HenkHo
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2007 01:15

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door HenkHo »

In 1975 sloot ik bij de A.V.V.L. een zogenaamde 'in natura' verzekering af voor mij en mijn gezin. Door te kiezen voor 40 jaar premie-betalen was de premie niet hoog, maar uitgaand van de verwachtingen absoluut voldoende. Niet vreemd, men zal ongetwijfeld vakkundige actuarissen en beleggingsdeskundigen geraadpleegd hebben of in dienst hebben gehad.

Toen de A.V.V.L. in 2002 werd 'ingelijfd' bij Yarden werd dat gebracht als positieve ontwikkeling en zeker niet als negatieve. Alles werd commerciëler, maar dat scheen een teken des tijds te zijn... Jammer, maar niet iets om me echt over op te winden.
Tot eind december 2002 !

De vaste premie loslaten is één ding (daar kunnen redenen voor zijn, zoals dusdanig slechte beleggingsresultaten dat het voortbestaan van Yarden gevaar liep. Dit leek me echter niet het geval...).
Maar de verhogingen van meer dan 150 % waren puur belachelijk. Met stijgende uitvaartkosten was al rekening gehouden bij de premie-bepaling destijds.
Je kon er wel onderuit... door je verzekering op te zeggen. Maar opnieuw elders verzekeren werd, door de leeftijden bij de nieuwe ingangsdatum van de verzekeringen, nog duurder.
Nog afgezien van het gevoel dat je dan 27 jaar premie 'afschrijft'.

De vaste premie was losgelaten en twee jaar later kwam er nog weer eens pakweg 5 % bij.
En nu gaat men dus in plaats van dat men het 'in natura-pakket', buiten het beeld van de nabestaande(n), betaald, een bedrag uitkeren dat overeenkomt met minder dan de helft van de kosten...
En net zoals bij de belachelijke premieverhoging per 1-1-2003 zal ook dit wel weer 'juridisch in orde' zijn.
Verzekeringsmaatschappijen. De hoofdkantoren worden mooier en luxueuzer, de managerssalarissen en -bonussen rijzen de pan uit, maar de verzekerden komen alleen op de eerste plaats op momenten dat ze zich verzekeren en wanneer er een achterstand is bij het betalen van de premies...
Aan uitbetalen heeft men een broertje dood... :(

pauljan
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2007 01:23

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door pauljan »

Gisteren het bericht in het AD gelezen (zie hier elders) en toen pas vernomen wat men mij (57 jaar) aan wil doen als oud (en vertrouwd) AVVL-verzekerde. Niets was mij er nog over bekend...!!

Onmiddellijk de website van YARDEN opgezocht en geprobeerd me te registreren maar tot mijn stomme verbazing meldt men mij daar dat er 'zich-enige-wijzigingen-hebben-voorgedaan-in-mijn-verzekering' en ik er één dezer dagen schriftelijk over geïnformeerd zal worden..... :? !?

Registratie op de site om mijn gegevens in te zien is niet eens meer mogelijk! Wát men mij straks gaat medelen is me wel duidelijk geworden na jullie reacties hier gelezen te hebben.

Ik zou over enige tijd 'premievrij' komen maar dat zal ik bij leven wel niet meemaken vermoed ik nu.

We moeten uiteraard proberen gezamenlijk een vuist maken en het eerste dat we dus moeten doen is niet akkoord gaan met de voorstellen (voorwaarden) die zij aan ons doen. Eerst uitzoeken wat onze rechten als verzekerde zijn en daarna kijken wat er gedaan kan worden om deze rechten te consolideren.

Zo het ernaar uitziet is YARDEN zelfs bereid tot intimidatie ("...90% van de verzekerden stemt met ons in.") maar daardoor moeten we ons niet laten ontmoedigen. Zolang niemand akkoord gaat kan er mijns inziens van eenzijdige wijziging der voorwaarden geen sprake zijn.

Oók het feit dat 'RADAR' er nog geen (of onvoldoende) aandacht aan heeft geschonken moet ons niet ontmoedigen; men krijgt er veel mails binnen en heeft slechts beperkt zendtijd.

YARDEN op haar beurt denkt waarschijnlijk dat (maatschappelijke) stilte omtrent haar haast criminele voornemen, momenteel het beste wapen is maar zoals ik vandaag pas ontdekte dat er wat gaande was komen er steeds meer mensen achter dat ze slachtoffer zijn van een oplichters.

PS:
Ik ben gewoon YARDEN verzekerde, geen TROS-lid, geen uitvaartondernemer ( :wink: ) en zeker geen verzekeringsverkoper.

nemad
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:41

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door nemad »

Ik heb ook een verz afgesloten bij menente mori, en die verz word denk ik telkens overgenomen door andere maatschappijen.
en dan komen ze je kunt voor dat bedrag niet begraven worden
Maar ik ben niet verzekerd voor een bedrag , maar voor een pakket.
Telkens als ze komen zeg ik ze AL WAT ER OP MIJN POLIS STAAT moeten jullie na komen ik heb dat gedaan door de premie telkens tebetalen met de verhogingen en zo, en nu hij premie vrij is kunnen hun in eens niet meer aan de verplichtingen vol doen

Gesloten