LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jan S t Z
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2007 16:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan S t Z »

Ook wij zijn verbaasd dat een uitvaartverzkeraar zomaar polissen kan veranderen zonder dit te hebben overlegd met de verzekerde.
Mijn vrouw en ik zijn sinds 1982 verzekerd bij voorheen AVVL en nu Yarden. Het betreft ook een natura polis . Terug komend van 4 weken vakantie lkegt er een pakket in de brievenbus met twee gewijzigde polissen van Yarden. Het telefoonnummer gebeld en daar werd er gezegd dat er een rechtzaak aan vooraf was gegaan.Er werd mij geadviseerd rechtstreeks met Yarden contact op te nemen. Dat lukte niet, men lat gewoon de telefoon gaan.Ik ben zelf al 34 jaar werkzaam in als mortuariumbeheerder in een groot ziekenhuis en weet dat er over vijf jaar zeker veranderingen in de bergrafenisverzekeringen zullen plaats vinden. Ook ben ik contactpersoon geweest bij de AVVL en kort bij Yarden.De polissen die toen afgesloeten werden daar stond ik volledig achter, wat er nu gebeurd kan niet door de beugel waar zijn de rechten van de verzekerden. Ik hoop dat wij als verzekerden een vuist kunnen maken vr Jan S t Z

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ayla,

Nee, je hoeft niet te wachten op een reactie van yarden op je tweede aangetekende brief. Vermeldt wel bij de kifid dat je die tweede brief hebt verstuurd. Het is puur formeel om het zo te doen, zodat je je goed hebt ingedekt voor de beroepsprocedure en kunt bewijzen dat je onder geen beding accoord bent met het "voorstel" van Yarden.

Sukses, groeten, Maxiem.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Bedankt Maxiem voor je antwoord

groetjes ayla

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ron ik ben het met je eens, ik heb alleen nog geen brief gehad.

:mrgreen:

Wilra,
Ik zou het gewoon uitprinten en bewaren, misschien komt het nog van pas. Kan je het ook niet kwijtraken.

Ja dit begint nu wel Internet en Bellen van een bekend telecombedrijf te lijken.Een nieuw product lanceren en een manager van buiten aantrekken om het te verkopen en steeds bij hoog en bij laag ontkennen dat er problemen zijn. Callcenter medewerkers die weinig weten etc. etc. en veel ontevreden klanten die het oude product weer willen hebben.
Dat heb ik vaker gehoord :lol:
Prettig Weekend allemaal.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

Bas
Beste meneer van Wageningen

- Het gaat er niet om, ons een papier toe te sturen waarop twee bedragen tot één worden samengevoegd. Dat is vormgeving terwijl u de inhoud laat liggen.
Met dit voorstel neemt u uw klanten niet echt serieus.
- *Nogaals*. Waarom zegt de consumentenbond:
"Daar staat een nadeel tegenover namelijk het risico dat de waarde van de polis .. Met name voor inmiddels *premievrije* polissen kan dit nadelig uitpakken". Heeft de *consumentenbond* het ook bij het verkeerde eind?
- Moeten we nu werkelijk geloven dat Yarden een filantropische instelling is en dat deze hele omzetting alleen maar in ons voordeel uitpakt, dat Yarden er slechter van wordt? Heeft u als doelstelling de klanten vooral en extra te verwennen ;-)
- u gaat steeds voorbij aan de wens van de klanten: omzetting naar de natura polis. U zegt: "dat kan niet", zonder concreet uit te leggen waarom dat niet kan.
- Misschien is het handig om n.a.v. de geplaatste reacties (ook)eens vragen te stellen of door te vragen; "op de andere kant te gaan zitten.." Dat werkt vaak heel verhelderend.
- Zit het verschil vooral in 'naamgeving' en 'flexibiliteit'? U blijft herhalen, dat er in feite niets veranderd.
Nogaals. Als dit dan zo is, en het gaat om wat begripsverwarring (?), neem dan de wensen van uw klanten voor lief en draai de boel terug :-)
- Het had Yarden ook gesierd om - inmiddels, na de ophef - al haar klanten eens te informeren via een schrijven. De informatievoorziening scoort echt onvoldoende, maar dit terzijde.
- e.o.d.: mijn brief naar de KIFID is de deur uit ...
- ik ben benieuwd naar de vragen die u gaat stellen

MVG Bas

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag VOK,

Testcase is gezien zijn zeer selectieve kennis, waarschijnlijk een mol en werkt voor Yarden. Zijn doel is om de gedupeerde klanten van Yarden te ontmoedigen zodat ze uiteindelijk het schandalige voorstel van Yarden gaan slikken.

Groeten, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 05 jul 2007 14:12, 3 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@testcase,

Exact die kinderlijke reaktie die ik van jou verwachtte. De voorschoolse educatie heeft dus bij ons beiden geen zoden aan de dijk gezet. :wink:

Note:
Mij breng je echt niet van de wijs.
Ik zal de komende dagen op openstaande vragen verder ingaan

Dan weten de consumenten hier tenminste met wie ze te doen hebben.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 05 jul 2007 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik zal de komende dagen op openstaande vragen verder ingaan
Daar is geen behoefte aan. :lol:

Het is heel duidelijk: de polis is 4000 (volgends Yarden exact 3733.74) euro waard maar Yarden geeft 2300.
Verschil ruim 1400 euro.

doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door doodgewoon »

Jan9

Het is nog erger als je dan diezelfde polis zou willen afkopen omdat bijvoorbeeld helemaal niet meer zou willen dat het soort van Yarden je uitvaart verzorgt, dan houd je maar de helft van 2300 is 1150 euro over......

testcase

Het zou me niet verbazen dat je één en dezelfde sijsjeslijmer bent als die Peter van Wageningen , voorzitter van de Yarden directie die daar op op de website van Yarden een weblog bijhoud, daar wordt die Peter als leugenaar afgeschilderd. Hier ben je nog erger..... aub wegblijven hier, je bent een stoorzender zonder enig belang hier, of je bent hier in het belang van Yarden de boel van valse informatie aan het voorzien. Mooie praatjes van Yarden, daar zitten we niet op te wachten, ook niet op wurgpolissen en onbetrouwbare verzekeringen van een onbetrouwbaar bedrijf. We willen gewoon heel simpel, dat polissen uit het verleden worden gehandhaafd en geëerbiedigt.
Als Yarden zijn eigen oude polissen niet uitvoeren wil, dan is het een onbetrouwbaar bedrijf, daar wil je je dan ook nu niet meer verzekeren.

Ik heb van Yarden geen antwoord gehad op de Email die ik aan iedereen ter waarschuwing en informatie wil sturen, de email zal dus geen onwaarheden bevatten..... hij gaat binnenkort op de email :twisted:

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag doodgewoon,

Ik vindt het een goede zaak dat je werkelijk laat zien dat je het als contractbreuk ervaart en dat je hier aangeeft dat we geen behoefte hebben aan figuren zoals testcase. Is het je ook opgevallen dat hij/zij in zijn/haar reactie op mijn ontboezeming NIET ONKENT dat hij/zij een insider is en werkt voor Yarden. :idea:

Collegiale groet, Maxiem.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag VOK,

De grote lijn is natuurlijk dat je met de nieuwe polis maximaal 3750 euro vergoed krijgt als je in de komende 5 jaar besluit om dood te gaan en dat je voor een beetje uitvaart in werkelijkheid minstens 5500 euro nodig hebt. In feite gaat het dus om een gemiddelde "verdwijning" van ongeveer 1700 euro per verzekerde en daar zijn die terecht zeer verontwaardigd over. :(

Groeten, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 02 jul 2007 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Rijk&Riek
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2007 21:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Rijk&Riek »

Opgeheven
Laatst gewijzigd door Rijk&Riek op 07 jul 2007 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Helemaal mee eens.
Elke insider of outsider met relevante informatie cq discussie punten is welkom op dit forum.Indien mogelijk probeer ik er wel gebruik van te maken op de website http://www.yarniek.nl .We zijn druk bezig met het wegwerken van de achterstand :) .Plus alles weer up to date te krijgen en de teller werkt weer .
Dus mensen let op !.
Is er wat bekend over een organisatie of groep die in contact willen treden met de directie van Yarden zie de uitlatingen op het weblog van Yarden ?
- wij nodigen u graag uit om in een locatie van Yarden bij u in de buurt (crematorium, uitvaartcentrum of ons kantoor in Almere) met u te spreken over deze omzetting. De heer Hans Croes, directeur verzekeringen, en ik zullen graag met u in gesprek gaan en kijken hoe we met u tot een oplossing kunnen komen.-
Zij er al gegadigde etc.
laat het weten of horen !
Juristen of verzekerings deskundigen laat van jullie horen. Tussen al die gedupeerden zitten zeker mensen die hier meer van weten.
Stuur anders een mailtje naar [email protected]
of naar ondergetekende .

Wim

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »


MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@Dag rijk&riek,
Dat is nou eenmaal all in the game.


Elke inperking is dus uit den boze. Bij inperkingen heb je per saldo geen respect voor anderen omdat je een ander wat oplegt. Begin dus eerst bij jezelf voordat je je mond open doet en dat geldt uiteraard ook voor mcwimpy51.

Collegiale groet, Maxiem.

Waar het dus om gaat, is:
De grote lijn is, dat je met de nieuwe polis van Yarden maximaal 3750 euro vergoed krijgt als je in de komende 5 jaar besluit om dood te gaan en dat je voor een beetje uitvaart in werkelijkheid minstens 5500 euro nodig hebt. In feite gaat het dus om een gemiddelde "verdwijning" van ongeveer 1700 euro per verzekerde en daar zijn die terecht zeer verontwaardigd over.

Gesloten