LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door doodgewoon »

MAXIEM,

Maak je geen zorgen, ik wil niet met een kuitje het riet in laten sturen door Yarden, ik wil gewoon dat zij hun beloften uit hun oude polis nakomen, niet meer en niet minder.

Me laten afkopen, zouden ze wel willen die ....... , nee dan verdienen ze ook nog eens dik aan je.

Ik vertrouw dat slappe geouwe .... van Yarden voor geen mm, nee ik wil gewoon dat mijn oude natura verzekering uitgevoerd wordt, en daarvoor wil ik hier met iedereen voor strijden.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

OK, dan maar weer een emotionele kreet er tussendoor:

Het zijn gewoon lijkenpikkers bij Yarden :evil:

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Kan Ton Hesselman zelf of iemand anders mij zijn e- mail adres geven JohnP

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@Vok

De tips zijn feitelijk al gegeven 8) Wat ik me alleen afvraag is het volgende:

Er zijn meerdere wegen om je recht te halen bij Yarden. Wat is nu het beste?

Iedereen zal een aangetekende brief versturen, maar wat is dan de beste weg?

- direkt melding maken bij het KiFid; je geeft dan het geheel uit handen en wat kan het KiFid eigenlijk voor ons betekenen
- uit handen geven aan een advokaat, al dan niet na tussenkomst van je rechtsbijstandverzekering
- proberen om zelf tot een oplossing te komen; in de praktijk zal dat erop neerkomen dat je een afkoopsom gaat accepteren of naar het KiFid of advokaat stapt


Komen we toch iedere keer terug op het KiFid. Wat is dat en wat kunnen ze voor ons doen? Werken ze per individueel dossier of verzamelen ze gegevens om vervolgens de algehele polisvoorwaarden van Yarden van tafel te krijgen? Heeft er iemand al echt kontakt met KiFid gehad en kan er iets over zeggen?

Uit een mail van advokaat Beilen heb ik begrepen dat zijn diensten niet eens zo ver gaan voor het bedrag van 95 euro per polis: bestuderen op haalbaarheid, een brief naar Yarden en na een onbevredigend antwoord stuurt ook hij het naar het KiFid. Een rechtzaak ervan maken kan uiteraard ook, maar dan komen er extra kosten bij.

Wij gaan voor twee van de vier polissen proberen om ze afgekocht te krijgen. Het gaat om de polissen van de kinderen die we toen direkt premievrij hebben gemaakt. Feitelijk waren die overbodig, omdat kinderen tot 18 jaar gratis meeverzekerd zijn. Het zal afhankelijk zijn wat voor bedrag Yarden in gedachte heeft.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag maxiem

fijn dat je reageerd, ik ben voor het eerst op een forum en ben niet gewend als het wat pittiger word, ik was al bang dat het forum opgeheven werd.

Je hebt mij inderdaad goed geholpen en hopelijk blijf je dat ook doen.
Ik zelf heb het idee dat je heel goed weet hoe de zaken gedaan moeten worden en snap dan ook niet dat de mensen aan je gaan twijfelen, maar zo als je zegt het hoort er bij.

Ik blijf netjes alles volgen en zijn er vragen dan went ik me als van ouds bij jou.

vriendelijke groet, Ayla
Laatst gewijzigd door Ayla op 03 jul 2007 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Beste forumleden:
Zo eerst 10 dagen met vacantie geweest, dus kan ik er weer tegen.
Niet dat ik voor mijn vacantie moe was van schrijven op dit forum, dat is voor mij op andere forums bijna dagelijkse kost.
Toch lees ik dat er in de afgelopen 10 dagen behoorlijk veel geschreven is.
Op andere forums lees ik niets over Yarden. Bij de consumenten afdeling heb ik ook even gekeken, je moet je eerst aanmelden, dan komt er een vraag wat is je inschrijfnummer bij de VARA, dat alleen is voor al een reden om mijn abbonnement op de consumenten gids op te zeggen.
Dan lees ik nog al vaak welke weg je het beste kunt bewandelen.
KIFID-Advocaat Vakbond-Kamerleden.
Zelf denk ik dat KIFID echt wel capabel is om hier in te bemiddelen, en mocht het zo zijn dat Yarden verzekeringstechnisch fout zit, dan zal FIFID echt niet hazelen om Yarden dat duidelijk te maken, het voordeel van KIFID is, dat Yarden tegen deze instelling niet in beroep kan gaan, maar de adviezen gewoon moet uitvoeren.
Hier over heb ik al eerder geschreven KIFID is gewoon een onderdeel; van de verzekeringsombudsman. En alle maatschappijen betalen deze instelling, reken maar dat deze instelling echt geen vriendjes politiek voert, want zij hebben ook vaak te maken met gevallen waarin verzekeringsmaatschappijen onderling menings verschillen hebben, ook dan wordt de Verzekerings ombudsman ingehuurd voor een bindende uitspraak.
Want verzekeringsmaatschappijen zijn onderling ook echt geen vrienden als het om macht gaat.
Ook al werken zij op vele punten toch weer samen, door onderling grote risico,s te gaan herverzekeren.
Geen enkele maatschappij wil kapitalen aan risico dragen dus vele afgeloten verzekeringen worden weer onderling herverzekerd.
Dit kan gebeuren op de assurantei beurs meestal door assurantiemakelaars.
Dus ik heb volledig vertrouwen in KIFID, alleen duren dergelijke onderzoeken vaak lang.
Het moet natuurlijk t.o.v de verzekeraar alsmede t.o.v van de verzekerde correct worden uitgevoerd.
Dus wacht ik gewoon de uitslag van het onderzoek door FIFID af, als deze met een negatief antwoord komt ( waar ik niet van uitga) Dan komt een advocaat ook echt niet verder.

Klaas_
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 apr 2007 18:23

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Klaas_ »

Yarden is niet snel met het beantwoorden van bezwaarschriften. Ik zou zelf binnen 2 weken een antwoord krijgen op mijn verzoek tot het ongedaan maken van de poliswijziging. Ik heb ca 2 maanden na dato nog steeds niet gehoord..

Yarden geeft aan in hun recht te staan vanwege de huidige polisvoorwaarde dat ze en bloc de polissen mogen veranderen. Dat is nog maar de vraag. Ten eerste stond deze clausule niet in veel oorspronkelijke polisvoorwaarden. Ten tweede ben ik nooit akkoord gegaan met het opnemen van een dergelijke clausule (en ben ik ook nooit expliciet gewezen op het feit dat deze clausule ineens deel ging uitmaken van de voorwaarden). Ten derde kan met zo'n clausule Yarden alles doen wat ze maar willen. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn van een verzekering (ook al zegt de verzekeraar van wel). Er is nooit aangegeven onder welke condities Yarden zo'n wijziging mag doorvoeren.

Alles hangt dus af van de vraag of de en bloc wijziging op zich zelf wel of niet rechtmatig is. Als Kifid (of een rechter) aangeeft van wel, dan is natuurlijk het hek van de dam: dat geeft een vrijbrief aan alle verzekeraars of andere dienst/geldverstrekkende instanties om zo'n clausule in hun voorwaarden op te nemen om op die manier de consument (rechtmatig) volledig uit te kunnen kleden.

Natuurlijk sta ik open voor redelijke argumenten indien deze er zijn voor zo'n en bloc wijziging. Ik heb zelf ook niets aan een faillissement van Yarden. MAAR: dan moet Yarden het argument gebruiken dat het financieel een noodzaak is om deze wijziging nu plotseling door te voeren. Het argument dat de klant flexibiliteit wenst is ten eerste ongegrond (ik wil de onderzoeksresultaten wel eens bekijken waaruit zou blijken dat de huidige actie gerechtvaardigd is: ik heb nog niemand gehoord die dat namelijk wel vind) en ten tweede onvoldoende om zomaar de polissen voor iedereen te wijzigen.

Natuurlijk kan je de verzekering opzeggen als de huidige gang van zaken je niet zint. Voor de meeste mensen is dit echter geen optie meer: het is gewoonweg te duur om je verzekering te laten overzetten naar een andere uitvaartonderneming als je al vele jaren premie hebt betaald en al wat op leeftijd bent.
Laatst gewijzigd door Klaas_ op 03 jul 2007 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Ik heb begrepen dat Ton Hesselman zijn e-mail niet meer ter beschikking stelt. Ik kan me dat goed voorstellen,.Ik heb pas op 27 juni de befaamde brief van Yarden ontvangen, gedateerd 29 april 2007Ik heb daarop gereageerd met een aangetekende schrijven, dat ik met hun voorstellen niet accoord ben en met een e-mail.
Op deze laatste heb ik een antwoord ontvangen dat men een intern onderzoek zal verrichten en mij met 14 dagen hierover zal berichten. Dat is nog eens nieuws of niet soms.
Johnp

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

hallo janssen

ik had je al gemist, fijne vakantie gehad :?:
Zoals je leest is er een hoop gebeurd, maar we strijden verder :lol:

groetten. ayla

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Hallo rootsap
En vervolgens hoor je niets meer van yarden, hun 2 weken is erg rekbaar, misschien in een volgend leven!.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Voor de zekerheid nog even gekeken in het schrijven van advokaat Beilen. Voor 95 euro (of dit per polis of per aanmelding is, is mij nog onduidelijk) bestudeerd hij de polis(sen), doet een inschatting van de haalbaarheid en sommeert vervolgens Yarden om de polis terug te draaien naar de oorspronkelijke polis. Bij een negatieve reaktie van Yarden speelt hij het door naar KiFid. Of: je vraagt van Beilen om er (gezamenlijk) een zaak van te maken tegen Yarden. Hier zijn extra kosten mee gemoeid, die nog niet zijn in te schatten.

Of:

Na één of meerdere brieven van Yarden stuur je gelijk alles naar het KiFid. In beide gevallen is een uitspraak van KiFid bindend.

Andere optie is na een paar brieven over en weer met Yarden de rechtsbijstandverzekering in te schakelen, die het waarschijnlijk weer doorspeelt aan van Beilen of een andere advokaat. Voordeel is dat alles netjes betaald wordt, alleen is het traject wat langer 8)

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Van het Kifid heb ik ook niet meer zo’n hoge hoed op, hun evt uitspraak is voor mij dus beslist niet bindend.
Ik heb ze begin mei geschreven en moet nu nog wat van hun horen.
Je mag voor info naar hun commerciële nummer bellen, het is en blijft de verzekerings wereld.

Wat rechtvaardigt een verdediging(garantie reacties van P van Wageningen dir yarden) van het afnemen (stelen) van een gekocht product (natura verzekering), door middel van een fusie van bedrijven, slinkse polis wijzigingen (en bloc clausule), niet altijd bij de klant (verzekerde) afgegeven.
Het er niet mee eens mogen zijn en dat kunnen laten afkopen (nog meer stelen) door een nihil bedrag, of alles gewoon over je heen laten komen, in de toekomst(5 jaar) bijverzekeren of extra bijbetalen na overlijden.Ik vind dat dit niet te verdedigen is

Staat men er ook bij stil dat yarden over 5 jaar zeker en eigenlijk na toekenning direct , alles naar hun hand kan/mag wijzigen en dit ook niet zal nalaten te doen.
Bedenk ook dat als yarden hun zin krijgt, dit een sein voor de anderen is om hetzelfde te doen, dus heeft oversluiten niet veel zin.
Ik heb na het zien van de radar uitzending in april, direct de boel nagekeken en bij yarden geprotesteerd, nog voor ik een snippertje papier van ze had mogen ontvangen (men weet nu inmiddels hoe snel en zorgvuldig yarden is), dus ik kan niet stellen dat ik ben opgejut, alleen wakker geschud.
Testcase geef hierop maar eens een simpel antwoord, niet met getallen of andere uitspraken naar het idee van yarden goochelen.Ik sta open voor discussie.

Ik hou het in ieder geval op het advies van mijn advocaat en ik zie wel hoe dat uitpakt.
Ik hoop wel dat dit forum open blijft en dat men nuttige informatie of uitspraken hier blijft vermelden, want daar kunnen we wat mee.
Maar doe dat in ieder geval ook bij yarniek.nl, het lijkt me goed als de boel op een punt verzameld wordt.
Met z’n allen zijn we sterk en kunnen we tegen de grote figuren vechten, reken maar dat als de burgers in beweging komen, zelfs de overheid gaat nadenken.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Er is nog een forum op Tros Radar over Yarden maar ik ga voortaan maar verder op dit forum. Ook ik ben zoals vele gedupeerd. Wacht nu al drie maanden op een reactie van Yarden. Ben twee brieven en 4 mailtjes verder maar helaas..............

Ik heb me aangesloten bij advocaat Beilen. Via dit forum zal ik jullie op de hoogte houden van het verloop.

Ik heb vandaag de brief ontvangen die de advocaat naar Yarden heeft verzonden. Hij laat niets van hun heel. Zoals wij ook al wisten komen ze op alle fronten hun afspraken niet na.

Ik heb bewust voor de advocaat gekozen omdat de uitspraak van het Nifid bij mijn weten bindend is. Ook daar zijn kosten aan verbonden.

Wellicht handig om af te wachten hoe het verloop bij mij is bij de advocaat mocht het lonend zijn dan is het in mijn ogen de moeite waard om dezelfde weg te volgen (kosten EUR 95,-). Mocht dit niet het geval zijn dan is het dus zonde om dat geld te betalen.

Wordt vervolgd................................

rootsap
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jul 2007 15:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door rootsap »

Aangezien ik kompleet nieuw ben op een forum vraag ik of iemand me kan vertellen wat het betekent als ik onderaan een stuk proza zie staan:"laatst aangepast door...... in totaal .... keer bewerkt

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Hoi ron1872

Ik heb een probleempje.Ik heb zelf al enkele mailtjes naar de Advocaat Beilen gestuurd maar tot op heden nog geen enkele reactie gehad.
Dus ik begin nu toch wel wat twijfels te krijgen. :( Ik neem aan dat het hem toch niet alleen om de pegels gaat ?
Hoe zijn jullie ervaringen ?

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag rootsap,

Als je hier zelf een post geplaatst hebt staat er bovenaan die post een rechthoekje met daarin het woord "wijzig" en een pijltje rechts naar beneden. Als je daarop klikt (zogezegd de edithknop) dan kun je achteraf wijzigingen in je bericht aanbrengen. Doe je dat, dan verschijnt er later de zin :"laatst aangepast door...... in totaal .... keer bewerkt"

Maxiem.

Gesloten